Emne: Shure M97xE ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad for noget musik lytter I egentlig til? Det kan jo være ret relevant mht valg af pickup og udstyr generelt om man er til kammermusik eller heavy metal Selv er jeg nok mest til rock musik, har lidt en svaghed for garage rock ala Stooges, MC5 eller Ramones men ellers er det ret bredt inden for genren fra Bowie til Marilyn Manson  |
|
|
Første LP jeg købte var Jimi Hendrix : Are You Experienced, har en del med ham, Dylan har jeg samlet på og har det meste han har udgivet, Zeppelin - Gasolin - Alrune Rod - Afzelius - Clapton - Doors - C.C.R. - John Lee Hooker - Buddy Gye - Canned Heat - Van Morrison - Pink Floyd - Otis Redding Dire Strait + en masse "gamle" rock drenge Jerry Lee Lewis som jeg har oplevet til koncert, derudover en del blues og jazz plader, ku blive ved, og masser af danske udgivelser rock - blues - folk - jazz ialt ca 1100 - 1300stk
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad for noget musik lytter I egentlig til? Det kan jo være ret
relevant mht valg af pickup og udstyr generelt om man er til kammermusik eller heavy metal smileys/smiley36.gif"> Selv er jeg nok mest til rock musik, har lidt en svaghed for garage rock ala Stooges, MC5 eller
Ramones men ellers er det ret bredt inden for genren fra Bowie til Marilyn Manson
|
|
|
Første LP jeg købte var Jimi Hendrix : Are You Experienced, har en del med ham, Dylan har jeg samlet på og har det
meste han har udgivet, Zeppelin - Gasolin - Alrune Rod - Afzelius - Clapton - Doors - C.C.R. - John Lee Hooker - Buddy Gye
- Canned Heat - Van Morrison - Pink Floyd - Otis Redding Dire Strait + en masse "gamle" rock drenge Jerry Lee Lewis som
jeg har oplevet til koncert, derudover en del blues og jazz plader, ku blive ved, og masser af danske udgivelser rock - blues
- folk - jazz ialt ca 1100 - 1300stk
VH. Madsen |
|
|
Ah.. Velkendte ting  (det meste). Min egen samling er noget mere moderat, har vel 350 - 400 LP'er og ditto CD'er
(undskyld  ).
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der også en del svensk rock Afzelius - Totta - Wiehe mm
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
[QUOTE=Halo8]Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad for noget musik lytter I egentlig til? Det kan jo være ret relevant mht valg af pickup og udstyr generelt om man er til kammermusik eller heavy metal Selv er jeg nok mest til rock musik, har lidt en svaghed for garage rock ala Stooges, MC5 eller Ramones men ellers er det ret bredt inden for genren fra Bowie til Marilyn Manson [/QUOTE
Rock - Blues - Folk - Jazz : Hendrix - Dylan - Clapton - Morrison - Knopfler - en masse forskellige, har stort set alt med Dylan, blues, john Lee Hooker - Buddy Guy etc. gamle rockere som Jerry Lee L. som jeg har været til koncert med , en masse dansk rock fra Alrune Rod til Johnny Madsen + blues og en del jazz. ca 1200 lp ialt , ud over det har jeg adgang til en pladesamling på over 7000 tusind LPer i samme kategori undtaget jazz (hos en ikke HI-FI mand)
VH. Madsen
Troede det første gik i vasken, her er lidt mere |
|
|
__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
madsen skrev:
[QUOTE=Halo8]Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad for noget musik lytter I egentlig til? Det kan jo være ret relevant mht valg
af pickup og udstyr generelt om man er til kammermusik eller heavy metal Selv
er jeg nok mest til rock musik, har lidt en svaghed for garage rock ala Stooges, MC5 eller Ramones men ellers er det ret
bredt inden for genren fra Bowie til Marilyn Manson [/QUOTE
Rock - Blues - Folk - Jazz : Hendrix - Dylan - Clapton - Morrison - Knopfler - en masse forskellige, har stort set alt med
Dylan, blues, john Lee Hooker - Buddy Guy etc. gamle rockere som Jerry Lee L. som jeg har været til koncert med , en
masse dansk rock fra Alrune Rod til Johnny Madsen + blues og en del jazz. ca 1200 lp ialt , ud over det har jeg adgang til en
pladesamling på over 7000 tusind LPer i samme kategori undtaget jazz (hos en ikke HI-FI mand)
VH. Madsen
Troede det første gik i vasken, her er lidt mere |
|
|
|
|
|
Hold da op! Faldt lige bag over der  . Har du kunne holde fingrene fra bestillings knappen? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
madsen skrev:
madsen skrev:
[QUOTE=Halo8]Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad for noget musik lytter I egentlig til? Det kan jo være ret relevant mht valg af pickup og udstyr generelt om man er til kammermusik eller heavy metal Selv er jeg nok mest til rock musik, har lidt en svaghed for garage rock ala Stooges, MC5 eller Ramones men ellers er det ret bredt inden for genren fra Bowie til Marilyn Manson [/QUOTE
Rock - Blues - Folk - Jazz : Hendrix - Dylan - Clapton - Morrison - Knopfler - en masse forskellige, har stort set alt med Dylan, blues, john Lee Hooker - Buddy Guy etc. gamle rockere som Jerry Lee L. som jeg har været til koncert med , en masse dansk rock fra Alrune Rod til Johnny Madsen + blues og en del jazz. ca 1200 lp ialt , ud over det har jeg adgang til en pladesamling på over 7000 tusind LPer i samme kategori undtaget jazz (hos en ikke HI-FI mand)
VH. Madsen
Troede det første gik i vasken, her er lidt mere
|
|
|
|
|
|
Hold da op! Faldt lige bag over der . Har du kunne holde fingrene fra bestillings knappen?  |
|
|
Ja, men sendte en mail, der er 6 stk tilbage, prøvede at presse for en "bedre" (billigere pris) fik lynhurtige svar, de ku desværre ikke gi en bedre pris, det er de sidste, er gået i tænkebox, men er skråsikker på at 97 huset er af samme standard og når vi har JICO, så er 4 tusser lige rigeligt for 2.5 mm berylium stang, men for S. hvor det frister, og det ved de de........flinke sælgere
Er du nået videre i dine vurderinger af SAS
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er kommet lidt videre, igen uden direkte sammenligning med 2M Black men kun som en vurdering af Jico forparten. Det
forekommer mig at SAS forparten er ultra detaljeret men desværre også afslørende over for dårlige presninger  der syntes
jeg at standard forparten slap bedre afsted med det, den var ikke super detaljeret men spillede bare der ud af.. Nu skal I ikke
forstå det sådan at jeg er skuffet over Jico forparten, slet ikke men den virker mere kritisk mht kildematerialet. Nu begynder så
overvejelserne om en VN5xMR forpart som kompromis mellem detaljer og følsomhed for presnings kvalitet.
Har I oplevet tilsvarende eller er det bare mig? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Jeg er kommet lidt videre, igen uden direkte sammenligning med 2M Black men kun som en vurdering af Jico forparten. Det forekommer mig at SAS forparten er ultra detaljeret men desværre også afslørende over for dårlige presninger der syntes jeg at standard forparten slap bedre afsted med det, den var ikke super detaljeret men spillede bare der ud af.. Nu skal I ikke forstå det sådan at jeg er skuffet over Jico forparten, slet ikke men den virker mere kritisk mht kildematerialet. Nu begynder så overvejelserne om en VN5xMR forpart som kompromis mellem detaljer og følsomhed for presnings kvalitet. Har I oplevet tilsvarende eller er det bare mig? |
|
|
Ok, jeg købte en SAS som du, og Torben Micro Ridge, synes ikke den er så afslørende, min er loaded med ca. 280 picof. lige nu. hvis du har en lavere værdi vil den nok lyde lysere, hvordan er output på den, er det lavere end den originale forpart. Ved det ikke men min er jo ikke X modellen , og vi ved jo ikke om der er forskel på de 2 modeller, Jeg har jo bestilt en af hver i X modellen, så jeg kan jo teste når jeg får dem, men hvis du ikke kan vente så er der jo ikke leveringstid på MR , jeg kan lige se salgslandkortet hos JICO, det er nok svært at se Danmark med vores run på forparter
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Jeg er kommet lidt videre, igen uden direkte sammenligning med 2M Black men kun
som en vurdering af Jico forparten. Det forekommer mig at SAS forparten er ultra detaljeret men desværre også afslørende
over for dårlige presninger der syntes jeg at standard forparten slap bedre afsted
med det, den var ikke super detaljeret men spillede bare der ud af.. Nu skal I ikke forstå det sådan at jeg er skuffet over
Jico forparten, slet ikke men den virker mere kritisk mht kildematerialet. Nu begynder så overvejelserne om en VN5xMR
forpart som kompromis mellem detaljer og følsomhed for presnings kvalitet. Har I oplevet tilsvarende eller er det bare mig?
|
|
|
Ok, jeg købte en SAS som du, og Torben Micro Ridge, synes ikke den er så afslørende, min er loaded med ca. 280
picof. lige nu. hvis du har en lavere værdi vil den nok lyde lysere, hvordan er output på den, er det lavere end den originale
forpart. Ved det ikke men min er jo ikke X modellen , og vi ved jo ikke om der er forskel på de 2 modeller, Jeg har jo bestilt
en af hver i X modellen, så jeg kan jo teste når jeg får dem, men hvis du ikke kan vente så er der jo ikke leveringstid på
MR , jeg kan lige se salgslandkortet hos JICO, det er nok svært at se Danmark med vores run på forparter
VH. Madsen |
|
|
Der sidder nok en japaner eller to hos Jico og undrer sig over hvad mon der foregår i DK  . Jeg har ikke den fjerneste
anelse om hvor meget kapacitet der er i kabler og på indgangen af RIAA'en har endnu ikke fået det målt. Der er afgjort også
plads til eksperimenter på det område. Ej, den her tråd får ikke nogen ende foreløbig __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Jeg er kommet lidt videre, igen uden direkte sammenligning med 2M Black men kun som en vurdering af Jico forparten. Det forekommer mig at SAS forparten er ultra detaljeret men desværre også afslørende over for dårlige presninger der syntes jeg at standard forparten slap bedre afsted med det, den var ikke super detaljeret men spillede bare der ud af.. Nu skal I ikke forstå det sådan at jeg er skuffet over Jico forparten, slet ikke men den virker mere kritisk mht kildematerialet. Nu begynder så overvejelserne om en VN5xMR forpart som kompromis mellem detaljer og følsomhed for presnings kvalitet. Har I oplevet tilsvarende eller er det bare mig?
|
|
|
Ok, jeg købte en SAS som du, og Torben Micro Ridge, synes ikke den er så afslørende, min er loaded med ca. 280 picof. lige nu. hvis du har en lavere værdi vil den nok lyde lysere, hvordan er output på den, er det lavere end den originale forpart. Ved det ikke men min er jo ikke X modellen , og vi ved jo ikke om der er forskel på de 2 modeller, Jeg har jo bestilt en af hver i X modellen, så jeg kan jo teste når jeg får dem, men hvis du ikke kan vente så er der jo ikke leveringstid på MR , jeg kan lige se salgslandkortet hos JICO, det er nok svært at se Danmark med vores run på forparter
VH. Madsen
|
|
|
Der sidder nok en japaner eller to hos Jico og undrer sig over hvad mon der foregår i DK . Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvor meget kapacitet der er i kabler og på indgangen af RIAA'en har endnu ikke fået det målt. Der er afgjort også plads til eksperimenter på det område. Ej, den her tråd får ikke nogen ende foreløbig  |
|
|
Der skal nok lidt mere tid til, inden du kan vurdere den 100%, jeg er kun blevet mere og mere tilfreds for hver skive der spilles, det bedste er nok at lade den køre nogle dage, og så skifte til noget du kender (2M Black) det synes jeg er en god måde at vurdere på
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afgjort, skal lige have lyttet til nogle forskellige plader og "vænne" mig til den. Det vil helt sikker gøre sammenligningen
nemmere.
Uha... Med alle de Shure/Jico indkøb skal det vist til at figurere som en post på budgettet til næste år __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Afgjort, skal lige have lyttet til nogle forskellige plader og "vænne" mig til den. Det vil helt sikker gøre sammenligningen nemmere.
Uha... Med alle de Shure/Jico indkøb skal det vist til at figurere som en post på budgettet til næste år  |
|
|
Tror du bliver glad for den, spiller lige nu Joan Baez og har lige været igennem nogle gamle skiver med Cannet Heat hvor The Owl gir de gamle numre : bl. a. On The Road Again mm,mener iøvrigt det var ham der efterlod en pladesamling på vanvittigt mange, udelukkende bluesplader, tør ikke skrive hvor mange. Og med hensyn til LP kvaliteter kan man kun begræde at der var en smart fyr der fand ud af at man kunne genanvende vinylen, det har efter min mening ødelagt mange ellers gode udgivelser.
Ja 3 forparter her foreløbig, det løber op i Japan glæder de sig
VH. Madsen
__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Afgjort, skal lige have lyttet til nogle forskellige plader og "vænne" mig til den. Det vil
helt sikker gøre sammenligningen nemmere. Uha... Med alle de Shure/Jico indkøb skal det vist til at figurere som en post på
budgettet til næste år  |
|
|
Tror du bliver glad for den, spiller lige nu Joan Baez og har lige været igennem nogle gamle skiver med Cannet Heat hvor
The Owl gir de gamle numre : bl. a. On The Road Again mm,mener iøvrigt det var ham der efterlod en pladesamling på
vanvittigt mange, udelukkende bluesplader, tør ikke skrive hvor mange. Og med hensyn til LP kvaliteter kan man kun
begræde at der var en smart fyr der fand ud af at man kunne genanvende vinylen, det har efter min mening ødelagt mange
ellers gode udgivelser.
VH. Madsen
|
|
|
Det ender med at Japan aflyser finanskrisen
Jeg er ikke i tvivl om at jeg bliver glad for den.. Lyttede lige til Cat Powers "Dark End of The Street" og det lød ganske
forførende. Samtidig med er det en plade hvor standard forparten havde problemer med trackingen på det sidste nummer.
Med Jico forparten er dette problem ikke-eksisterende __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Afgjort, skal lige have lyttet til nogle forskellige plader og "vænne" mig til den. Det vil helt sikker gøre sammenligningen nemmere. Uha... Med alle de Shure/Jico indkøb skal det vist til at figurere som en post på budgettet til næste år  |
|
|
Tror du bliver glad for den, spiller lige nu Joan Baez og har lige været igennem nogle gamle skiver med Cannet Heat hvor The Owl gir de gamle numre : bl. a. On The Road Again mm,mener iøvrigt det var ham der efterlod en pladesamling på vanvittigt mange, udelukkende bluesplader, tør ikke skrive hvor mange. Og med hensyn til LP kvaliteter kan man kun begræde at der var en smart fyr der fand ud af at man kunne genanvende vinylen, det har efter min mening ødelagt mange ellers gode udgivelser.
VH. Madsen
|
|
|
Det ender med at Japan aflyser finanskrisen
Jeg er ikke i tvivl om at jeg bliver glad for den.. Lyttede lige til Cat Powers "Dark End of The Street" og det lød ganske forførende. Samtidig med er det en plade hvor standard forparten havde problemer med trackingen på det sidste nummer. Med Jico forparten er dette problem ikke-eksisterende  |
|
|
Ja en rigtig sporhund, har lige leget med antiskating, har en Oracle Protractor, glat vinylskive samme størrelse som LP, man lader nålen gå ned på den glatte overflade og justerer til den bliver på plads selvfølgelig med spillen i drift, i dette tilfælde (SME Serie 3 S )skal værdien stilles på 0.8
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået besked fra Jico, min extra forpart bliver først sendt den. 4 december. Jeg fornemmer at VN5xMR er en lille bitte smule mere lys i lyden end VN5MR, men det er ikke meget.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
|
Har lige fået besked fra Jico, min extra forpart bliver først sendt den. 4 december. Jeg fornemmer at VN5xMR er en lille bitte smule mere lys i lyden end VN5MR, men det er ikke meget.
Mvh
Torben
|
|
|
Ok, det vil passe mig fint, hvordan med output leverer de ens styrke, og det dynamiske er det det samme, de er jo lavet til 2 forskell. PUer, ihvert mht. spolens værdi. Der er 12 dage til afs. af mine
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Solvin skrev:
|
Mvh
Torben
|
|
|
Ok, det vil passe mig fint, hvordan med output leverer de ens styrke, og det dynamiske er det det samme, de er jo lavet til 2 forskell. PUer, ihvert mht. spolens værdi. Der er 12 dage til afs. af mine
VH. Madsen
|
|
|
Jeg´kan ikke høre forskel på outputtet, heller ikke på dynamikken som er fremragende. Jeg skal aldrig have en anden pickup.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået 7 Lp'er i dag, godtnok brugte men i helt forrygende stand, bla. Ry Cooder "Bob til you drop" en rigtig fin indspilning, fra 79. En anden super plade er Paul Simon "There goes rhymin' Simon, fra 73.
Er sgu blevet lidt hooked på Paul Simon, da jeg også har "Hearts and bones" den plade har flere gange overrasket, når jeg har haft lyttende gæster, der er en helt utrolig stereo effekt på den plade.
Nu må jeg se om jeg kan få andre lp-plader i god stand med ham.
Ps: nu ved jeg hvor du har fået dit bruger navn fra Leif 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok jeg har : There Goes Rhymin Simon - The Rhythm Of The Saints - Graceland , dem har du sikkert, ja det er lige guf for SAS forparten.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
graceland er sku en dejlig plade  selv uden en shure
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|