| Forfatter |
|
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Så ankom der langt om længe et stk. M97xE pickup  . Har lige monteret den på min Linn Axis/Akito og kører gennem
Sugden PhonoMaster RIAA'en og det lyder umiddelbart meget besnærende  . Nu skal jeg lige have lyttet til en masse
forskellige plader, så skal jeg nok melde tilbage med lidt mere uddybende oplysninger men førstehåndsindtrykket er meget
positivt __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Hej!
Så ankom der langt om længe et stk. M97xE pickup . Har lige monteret den på min Linn Axis/Akito og kører gennem Sugden PhonoMaster RIAA'en og det lyder umiddelbart meget besnærende . Nu skal jeg lige have lyttet til en masse forskellige plader, så skal jeg nok melde tilbage med lidt mere uddybende oplysninger men førstehåndsindtrykket er meget positivt  |
|
|
Super, super. Den spiller kanon, men men men, så skal du lige prøve at lægge øre til nåle-forparten VN5MR fra Jico, så kan jeg love dig for at der ikke er et øje tørt, den forpart gør bare alting bedre, særligt i bassen og diskanten.
Den orginale M97xE har på mit anlæg en noget svampet bas gengivelse, diskanten har det svært ved s-lyde, samt når tromme-slageren lader de to bækkener ramme sammen. Mellemtonen er den samme, det vil sige den bedste jeg har hørt.
VN5MR forparten er meget strammere i bassen, diskanten er mere udstrakt, med super gengivelse af s-lyde og uden unoder ved bækkerner.
Jeg er 100% sikker på at jeg er nået i mål, faktisk så meget at jeg har bestilt endnu en forpart fra Jico, bare for at være sikker på at, den ikke pludselig udgår.
Jeg har lige siddet og lyttet på Paul Simon's Hearts And Bones, det er helt vildt så godt den lyder, et vildt stereoperspektiv , med så fin en opløsning og ikke den mindste antydning af hårdhed/forvrængning. Mine naboer er helt sikker ikke vilde med mig lige nu, da jeg spillede mere end højt.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahemn.. Har en lille indrømmelse... Der skulle være VN5MR på vej fra Japan  -Blev fristet efter at have læst den rosende
omtale. Anyway, vil jeg nu lytte til den som den er, skylder vel at nærlytte lidt til den og sammenligne med Ortofon Black'en
men det bli'r ikke i aften, nu vil jeg bare lytte til musik men kan fortælle at min gamle Led Zeppelin 1 lød fremragende på den.
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Ahemn.. Har en lille indrømmelse... Der skulle være VN5MR på vej fra Japan -Blev fristet efter at have læst den rosende omtale. Anyway, vil jeg nu lytte til den som den er, skylder vel at nærlytte lidt til den og sammenligne med Ortofon Black'en men det bli'r ikke i aften, nu vil jeg bare lytte til musik men kan fortælle at min gamle Led Zeppelin 1 lød fremragende på den.
|
|
|
Hva fanden, så er det derfor at min forpart først bliver afsendt den 23 Oktober Du har noget at glæde dig til 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fedt med en "Shure" mand mere på holdet, jeg har endnu ikke modtaget min VN5MRSAS men håber den kommer i morgen, håber jeg kan dele Solvins begejstring, er egentlig fint tilfreds med den originale og HE typerne, synes begge gør det rigtig fornemt, er spændt på sammenligningen med 2MBlack, som jo er i en helt anden prisklasse, venter spændt.
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har givet min VN5MR forpart en meget lille klat silicone-lim hvor der er grønt på billedet, så nu sidder den fint fast, men ikke mere end at jeg tage den af, husk også ca, 2 - 2 1/2 omgange af tape på messingrøret.
Mvh
Torben

|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
|
Det lyder fedt med en "Shure" mand mere på holdet, jeg har endnu ikke modtaget min VN5MRSAS men håber den kommer i morgen, håber jeg kan dele Solvins begejstring, er egentlig fint tilfreds med den originale og HE typerne, synes begge gør det rigtig fornemt, er spændt på sammenligningen med 2MBlack, som jo er i en helt anden prisklasse, venter spændt.
VH. Madsen
|
|
|
Jeg vil vædde 100kr. på at den ligger i din postkasse i morgen så skal du bare høre hvordan en god plade kan lyde. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Ahemn.. Har en lille indrømmelse... Der skulle være VN5MR på vej fra Japan -Blev
fristet efter at have læst den rosende omtale. Anyway, vil jeg nu lytte til den som den er, skylder vel at nærlytte lidt til den og
sammenligne med Ortofon Black'en men det bli'r ikke i aften, nu vil jeg bare lytte til musik men kan fortælle at min gamle Led
Zeppelin 1 lød fremragende på den.  |
|
|
Hva fanden, så er det derfor at min forpart først bliver afsendt den 23 Oktober Du har noget at glæde dig til 
Mvh
Torben |
|
|
Hæh... Så bli'r der væddeløb..  Har netop fået en mail fra Jico om at min også først bli'r afsendt d. 23 Oktober... __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
Det lyder fedt med en "Shure" mand mere på holdet, jeg har endnu ikke modtaget min VN5MRSAS men håber den kommer i
morgen, håber jeg kan dele Solvins begejstring, er egentlig fint tilfreds med den originale og HE typerne, synes begge gør det
rigtig fornemt, er spændt på sammenligningen med 2MBlack, som jo er i en helt anden prisklasse, venter spændt.
VH. Madsen
|
|
|
Jeg vil vædde 100kr. på at den ligger i din postkasse i morgen så skal du bare høre hvordan en god plade kan lyde.

Mvh
Torben |
|
|
Hit med pengene! __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Ahemn.. Har en lille indrømmelse... Der skulle være VN5MR på vej fra Japan -Blev fristet efter at have læst den rosende omtale. Anyway, vil jeg nu lytte til den som den er, skylder vel at nærlytte lidt til den og sammenligne med Ortofon Black'en men det bli'r ikke i aften, nu vil jeg bare lytte til musik men kan fortælle at min gamle Led Zeppelin 1 lød fremragende på den.  |
|
|
Mvh
Torben
|
|
|
Hæh... Så bli'r der væddeløb.. Har netop fået en mail fra Jico om at min også først bli'r afsendt d. 23 Oktober...  |
|
|
Så for den da . De skrev at de har overfyldt ordre i forhold til den planlagte produktion. Der er nok mange der har bestilt.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok melde ind så snart den ankommer __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet en review på Jico's side under VN5MR.
This stylus is simply the best I ever have owned. The sound is amazing, clear top yet smooth sounding, midrange is also great, the bass is tight and very fast. The craftsmanship is outstanding. JICO really knows how to make stylus replacement. I’m gone purchase another one, so I have one for later use.
Thank you very mush,
Torben Pedersen Denmark
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Det lyder fedt med en "Shure" mand mere på holdet, jeg har endnu ikke modtaget min VN5MRSAS men
håber den kommer i morgen, håber jeg kan dele Solvins begejstring, er egentlig fint tilfreds med den originale og HE typerne,
synes begge gør det rigtig fornemt, er spændt på sammenligningen med 2MBlack, som jo er i en helt anden prisklasse, venter
spændt.
VH. Madsen |
|
|
Uden at komme med nogen egentlig sammenligning, så kan jeg fortælle at mine første indtryk er meget positive. Den lader til
at klæde resten af mit setup temmelig godt __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
|
This stylus is simply the best I ever have owned. The sound is amazing, clear top yet smooth sounding, midrange is also great, the bass is tight and very fast. The craftsmanship is outstanding. JICO really knows how to make stylus replacement. I’m gone purchase another one, so I have one for later use.
Thank you very mush,
Torben Pedersen Denmark
|
|
|
Rigtig flot, hvad med Vinylengine, "Svenskeren" er jo også meget glad for den, du må lige vise flaget der også 
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig fedt at vi nu er tre der har M97xE pickuper, som Madsen skrev, nu er der virkelig mulighed for at sammenlige vores opfattelse af lyden fra den pickup . Sidst men ikke mindest i forhold til andre MM pickuper.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Solvin skrev:
|
Thank you very mush,
Torben Pedersen Denmark
|
|
|
Rigtig flot, hvad med Vinylengine, "Svenskeren" er jo også meget glad for den, du må lige vise flaget der også 
VH. Madsen
|
|
|
Du har ret Madsen, jeg bliver nok nød til at oprette mig, nu jeg er solgt. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælen, de må næsten lige være kommet, da jeg har været inde at kigge hver dag. Med den rette belastning, vil frekvengangen være snorelige, jeg har fundt frem til 44 Kohm og 275 pF i kapacitiv belastning. Det lyder så godt hos mig.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens vi har været på her, har jeg lyttet til Tom Jones Carrying A Torch. Jeg købte denne plade for mange år siden, men har aldrig rigtigt kunne holde ud at høre på den. Det er en DMM-plade = Direct Metal Master, det sidste nye inden CD mediet overtog.
Den lyder faktisk kanon, ingen skinger diskant, som jeg har været vandt til.
Ps. Jeg er ikke super fan af Tom Jones.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|