| Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Solvin skrev:
Madsen, skylder jeg dig 100kr. |
|
|
Ja desværre ingen SAS idag, men den ka komme i morgen
VH. Madsen
|
|
|
Øv, så må du sende regnr. plus kontonr. i en Pb, så jeg kan overføre de 100kr. via netbank.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et billede af "dyret" + pladespiller:
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Endnu et billede af "dyret" + pladespiller:
|
|
|
Vi venter spændt på din vurdering, også i forhold tl 2MBlack, men der skal nok en MR forpart på, for at matche den, fin spille du har
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
Solvin skrev:
Madsen, skylder jeg dig 100kr. |
|
|
Ja desværre ingen SAS idag, men den ka komme i morgen
VH. Madsen
|
|
|
Øv, så må du sende regnr. plus kontonr. i en Pb, så jeg kan overføre de 100kr. via netbank.
Mvh
Torben
|
|
|
Vi klarer det nok, det kan være den hænger i tolden, men x fingre for i morgen
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi venter spændt på din vurdering, også i forhold tl 2MBlack, men der skal nok en MR forpart på, for at matche den, fin spille
du har
VH. Madsen [/QUOTE]
Mange tak... Jeg håber på en lidt mere seriøs lytning her i weekenden.. Smider lige et billede op senere af det andet
"ringhjørne"
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her er så hvad Axis/Akito/M97xE er oppe imod:
Ortofon 2M Black
Funk Firm Vector/Origin Live Silver
 __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Og her er så hvad Axis/Akito/M97xE er oppe imod:
Ortofon 2M Black
Funk Firm Vector/Origin Live Silver
 |
|
|
Føj den ser ud til at spise hvad som helst Det bliver virkelig spændende at høre hvad du syntes om shure'n i forhold til Ortofon, men jeg kan love dig at det bliver bedre med Jico forparten.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har på fornemmelsen at Shure'n slet ikke falder så meget igennem som man måske kunne frygte... En force ved den er at
man ikke bliver "lyttetræt". det hele spiller meget gnidningsløst men som sagt går jeg lige og danner mig nogle indtryk
men jeg vil sige til prisen har jeg ikke hørt noget der har overgået den __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Hej!
Jeg har på fornemmelsen at Shure'n slet ikke falder så meget igennem som man måske kunne frygte... En force ved den er at man ikke bliver "lyttetræt". det hele spiller meget gnidningsløst men som sagt går jeg lige og danner mig nogle indtryk men jeg vil sige til prisen har jeg ikke hørt noget der har overgået den  |
|
|
Det er også den opfattelse jeg har af den. Det passer virkelig hvad de skriver på æsken " Smooth sounding cartridge" lytte træthed kan ikke forkomme.
En anden sjov ting ved den, er at stereo-separationen er på en eller anden måde meget bedre end jeg har hørt, selv min AT 440MLa kommer til kort, selvom den faktisk er opgivet til 30dB.
Jeg har også haft OC9 moving coil fra Audio technica, den er virkelig lys i lyden.
Mvh
Torben

|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nu snurrer Eath Wind And Fire rundt på tallerkenen, havde jeg 1000watt at gøre med, ville lyden stadigvæk være til at holde ud, så godt lyder den.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Hej! Jeg har på fornemmelsen at Shure'n slet ikke falder så meget igennem som man
måske kunne frygte... En force ved den er at man ikke bliver "lyttetræt". det hele spiller meget gnidningsløst men som sagt
går jeg lige og danner mig nogle indtryk men jeg vil sige til prisen har jeg ikke hørt noget der har overgået den
|
|
|
Det er også den opfattelse jeg har af den. Det passer virkelig hvad de skriver på æsken " Smooth sounding cartridge"
lytte træthed kan ikke forkomme.
En anden sjov ting ved den, er at stereo-separationen er på en eller anden måde meget bedre end jeg har hørt, selv min
AT 440MLa kommer til kort, selvom den faktisk er opgivet til 30dB.
Mvh
Torben |
|
|
Jeg ikke lige sikker med stereo separationen. Jeg benyttede en Linn K18 før, den har så vidt jeg ved Audio Technica gener
og der syntes jeg kanal separationen var en anelse bedre. Vil dog sige at det er på bagatel grænsen og der er vel også en
vis spredning fra den ene pickup til den anden, selv af samme fabrikat og type.
Jeg har dog oplevet, som du vist nok nævnte igår, at bassen godt kan have en tendens til at blive en smule "svampet" men
har ikke oplevet det som et generelt problem men mere afhængig af hvilken plade der spilles.
PS. Hvad der slår mig er at der stort set ikke er nogen overfladestøj
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
lige nu snurrer Eath Wind And Fire rundt på tallerkenen, havde jeg 1000watt at gøre med, ville lyden
stadigvæk være til at holde ud, så godt lyder den. |
|
|
Har selv sat Metallica's "Justice for All" på.. Og gir' dig ret, det føles som om man bare kan blive ved med at skrue op.. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Hej! Jeg har på fornemmelsen at Shure'n slet ikke falder så meget igennem som man måske kunne frygte... En force ved den er at man ikke bliver "lyttetræt". det hele spiller meget gnidningsløst men som sagt går jeg lige og danner mig nogle indtryk men jeg vil sige til prisen har jeg ikke hørt noget der har overgået den
|
|
|
Det er også den opfattelse jeg har af den. Det passer virkelig hvad de skriver på æsken " Smooth sounding cartridge" lytte træthed kan ikke forkomme.
En anden sjov ting ved den, er at stereo-separationen er på en eller anden måde meget bedre end jeg har hørt, selv min AT 440MLa kommer til kort, selvom den faktisk er opgivet til 30dB.
Mvh
Torben
|
|
|
Jeg ikke lige sikker med stereo separationen. Jeg benyttede en Linn K18 før, den har så vidt jeg ved Audio Technica gener og der syntes jeg kanal separationen var en anelse bedre. Vil dog sige at det er på bagatel grænsen og der er vel også en vis spredning fra den ene pickup til den anden, selv af samme fabrikat og type. Jeg har dog oplevet, som du vist nok nævnte igår, at bassen godt kan have en tendens til at blive en smule "svampet" men har ikke oplevet det som et generelt problem men mere afhængig af hvilken plade der spilles.
|
|
|
Jo et eller andet sted må der nok være en spredning. Ja bassen kan på enkle plader blive lige i overkanten, jeg måtte gå tilbage til mine Telefunken ecc83, da de er en del stammere i bassen end Tung-sol ecc83 reissure. Men med Jico forparten er Tung-sol røret lige i øjet, med en rigtig fin stram bas, med opløsning, så man virkelig kan høre de forskellige bastoner.
Overflade-støjen bliver en del mindre med Jico'en faktisk så fin på nogle af mine plader, at man tror det er CD man spiller, der er ikke det mindeste at høre.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Hej!
Jeg har på fornemmelsen at Shure'n slet ikke falder så meget igennem som man måske kunne frygte... En force ved den er at man ikke bliver "lyttetræt". det hele spiller meget gnidningsløst men som sagt går jeg lige og danner mig nogle indtryk men jeg vil sige til prisen har jeg ikke hørt noget der har overgået den  |
|
|
Jeg har også haft OC9 moving coil fra Audio technica, den er virkelig lys i lyden.
Mvh
Torben

|
|
|
Sjovt nok solgte jeg min OC 9 for knap et år siden, ja det er den der glatte venlige gengivelse jeg er faldet for, synes det er noget amerikanerne kan, har hørt Zeppelin 1 og 2 et par gange idag fed bund god stemning, har en Stanton 681 EEE mk 3 noget af samme sound, jeg må på jagt efter en JICO til den, inden de lukker butikken, der er jo ikke meget Shure at købe, har hørt at 97xE snart slutter
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig altså til at få den Jico forpart men kan se der åbenbart to varianter. VN5MRSAS og VN5MxRSAS. Kender du
forskellen på disse?
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
lige nu snurrer Eath Wind And Fire rundt på tallerkenen, havde jeg 1000watt at gøre med, ville lyden stadigvæk være til at holde ud, så godt lyder den. |
|
|
Har selv sat Metallica's "Justice for All" på.. Og gir' dig ret, det føles som om man bare kan blive ved med at skrue op.. |
|
|
Det er meget forunderligt med den pickup, at den har den særlige egenskab. Som jeg har skrevet før, så har jeg fundet den pickup, som gør afspillingen af plader til en fornøjelse, og ikke kun ens testplader.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps jeg har også læst et eller andet sted, at Shure nok vil stoppe med at lave flere pickuper, så er det sgu godt at vi en Huset holder jo i Tusind år, så ingen problemer der. 
Ps. den specielle dæmpe-olie de bruger til børsten, bliver ikke lavet mere, Shure har købt det sidste restlager.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er test plader ikke mest beregnet på at gøre folk kede af deres grej og få dem til at styrte ud og købe nyt? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Jeg glæder mig altså til at få den Jico forpart men kan se der åbenbart to varianter. VN5MRSAS og VN5MxRSAS. Kender du forskellen på disse? |
|
|
Ja det er det der er hovedpinen, Solvin og jeg har valgt VNMR og VNMRSAS fordi de skulle passe bedst til 97xE ifølge utallige check rundt om, men jeg tror også x passer, eller rettere kan bruges, for faktisk laves der ikke en JICO der passer 97xE specifikt ifølge JICO, jeg har bombet dem på gebrokkent engelsk, har tænk mig at prøve og spørge dem om det ikke var en ide at komme igang med en 97 variant.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Er test plader ikke mest beregnet på at gøre folk kede af deres grej og få dem til at styrte ud og købe nyt?  |
|
|
Ha ha, det har du ret i men jeg har nogel fine plader fra sheffild lab, de lyder kanon, der er så meget smæk i dem, så man tror det er løgn. CD'erne kan godt gå hjem og lægge sig, de har ikke den mindste chance.
|
| Til top |
|
| |