| Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Jeg glæder mig altså til at få den Jico forpart men kan se der åbenbart to varianter. VN5MRSAS og VN5MxRSAS. Kender du forskellen på disse? |
|
|
Jeg aner heller ikke hvad forskellen er, men tror nok at x modellen er den mest udbredte der skulle være forskel på selve huset V15VMxR er ikke det samme som V15VMR.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Jeg glæder mig altså til at få den Jico forpart men kan se der åbenbart to varianter. VN5MRSAS og VN5MxRSAS. Kender du forskellen på disse? |
|
|
Ja det er det der er hovedpinen, Solvin og jeg har valgt VNMR og VNMRSAS fordi de skulle passe bedst til 97xE ifølge utallige check rundt om, men jeg tror også x passer, eller rettere kan bruges, for faktisk laves der ikke en JICO der passer 97xE specifikt ifølge JICO, jeg har bombet dem på gebrokkent engelsk, har tænk mig at prøve og spørge dem om det ikke var en ide at komme igang med en 97 variant.
VH. Madsen
|
|
|
Sådan Madsen , vi bliver sgu nød til at tæppe-bombe dem med spørgsmål, angående en forpart til M97xE, så kan de lære det, ja de kan.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Jeg glæder mig altså til at få den Jico forpart men kan se der åbenbart to varianter.
VN5MRSAS og VN5MxRSAS. Kender du forskellen på disse? |
|
|
Ja det er det der er hovedpinen, Solvin og jeg har valgt VNMR og VNMRSAS fordi de skulle passe bedst til 97xE ifølge utallige
check rundt om, men jeg tror også x passer, eller rettere kan bruges, for faktisk laves der ikke en JICO der passer 97xE
specifikt ifølge JICO, jeg har bombet dem på gebrokkent engelsk, har tænk mig at prøve og spørge dem om det ikke var en ide
at komme igang med en 97 variant.
VH. Madsen |
|
|
Det ville da give god mening at komme med en SAS forpart til 97xE, især set i lyset af at Shure åbenbart har planer om at
indstille produktionen af pickup'er og da M97xE er den nuværende topmodel. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Jeg glæder mig altså til at få den Jico forpart men kan se der åbenbart to varianter.
VN5MRSAS og VN5MxRSAS. Kender du forskellen på disse? |
|
|
Jeg aner heller ikke hvad forskellen er, men tror nok at x modellen er den mest udbredte der skulle være forskel på
selve huset V15VMxR er ikke det samme som V15VMR. |
|
|
Pyhh.. Alle de bogstavkombinationer kan få det til at flimre for øjnene __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
madsen skrev:
Halo8 skrev:
|
|
Ja det er det der er hovedpinen, Solvin og jeg har valgt VNMR og VNMRSAS fordi de skulle passe bedst til 97xE ifølge utallige check rundt om, men jeg tror også x passer, eller rettere kan bruges, for faktisk laves der ikke en JICO der passer 97xE specifikt ifølge JICO, jeg har bombet dem på gebrokkent engelsk, har tænk mig at prøve og spørge dem om det ikke var en ide at komme igang med en 97 variant.
VH. Madsen
|
|
|
Det ville da give god mening at komme med en SAS forpart til 97xE, især set i lyset af at Shure åbenbart har planer om at indstille produktionen af pickup'er og da M97xE er den nuværende topmodel. |
|
|
Jeg tror der vil gå mange år inden JICO begynder at lave forparter M97xE, da de først lige nu er begyndt at lave forparter til V15V. V15V udgik af produktionen for en del år siden, så nej der kommer til at gå mange år.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
|
|
Jeg aner heller ikke hvad forskellen er, men tror nok at x modellen er den mest udbredte der skulle være forskel på selve huset V15VMxR er ikke det samme som V15VMR.
|
|
|
Pyhh.. Alle de bogstavkombinationer kan få det til at flimre for øjnene  |
|
|
Kan kun give dig ret, Madsen og jeg har også haft svært ved at finde udad om VN5MR passede til vores model, nogle sider siger det ene, andre det andet, så ja det er den rene jungle.
Jeg har truet med at Vejle-fjord broen, var ved at være eneste udvej, i PB'er til Madsen.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
Halo8 skrev:
|
|
VH. Madsen
|
|
|
Sådan Madsen , vi bliver sgu nød til at tæppe-bombe dem med spørgsmål, angående en forpart til M97xE, så kan de lære det, ja de kan.
|
|
|
De kan vente sig, når SAS er kommet går vi igang, det må jo gøre lidt indtryk at vi er registrerede kunder og din fine anmeldelse må også gi lidt kredit, da må jo være solgt en del 97ere
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Jeg glæder mig altså til at få den Jico forpart men kan se der åbenbart to varianter. VN5MRSAS og
VN5MxRSAS. Kender du forskellen på disse? |
|
|
Jeg aner heller ikke hvad forskellen er, men tror nok at x modellen er den mest udbredte der skulle være forskel på
selve huset V15VMxR er ikke det samme som V15VMR.
|
|
|
|
|
Kan kun give dig ret, Madsen og jeg har også haft svært ved at finde udad om VN5MR passede til vores model, nogle sider
siger det ene, andre det andet, så ja det er den rene jungle.
Jeg har truet med at Vejle-fjord broen, var ved at være eneste udvej, i PB'er til Madsen. |
|
|
Uh.. Sig ikke sådan noget... Jeg bor på 6 sal! __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Solvin skrev:
madsen skrev:
Halo8 skrev:
|
|
VH. Madsen
|
|
|
|
|
|
De kan vente sig, når SAS er kommet går vi igang, det må jo gøre lidt indtryk at vi er registrerede kunder og din fine anmeldelse må også gi lidt kredit, da må jo være solgt en del 97ere
VH. Madsen
|
|
|
Ja world wide, må de have solgt mange, men det kan jo også være at mange af de gamle kunder har rynket på næsen af M97 da det er deres top-model i dag. Den har jo temmelig høj nåle masse i forhold til de gamle modeller se her http://www.shure.com/ProAudio/Products/us_pro_djlibrary_phon ograph
I 1986 kostede en V15VMr 3900kr. herhjemme, det står i hifi-revyen, som jeg har.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Kan kun give dig ret, Madsen og jeg har også haft svært ved at finde udad om VN5MR passede til vores model, nogle sider siger det ene, andre det andet, så ja det er den rene jungle.
Jeg har truet med at Vejle-fjord broen, var ved at være eneste udvej, i PB'er til Madsen.
|
|
|
Uh.. Sig ikke sådan noget... Jeg bor på 6 sal!  |
|
|
Så for den da, jeg skal straks vare min mund, vi vil ikke have sky-dive her på forummet.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lytteindtryk 2M vs. M97xE
Ortofonen er langt mere detaljeret end Shure'n men man lægger ikke umiddelbart mærke til det fordi begge pickup'er er
meget harmoniske, altså der er ligesom ikke noget der stikker af men begge hver især opretholder den samme
detaljerigdom men altså i hver sin liga. Er det nogenlunde forståeligt?
2M'eren har også et både dybere og bredere perspektiv, hvor det på Shure'n langt hen ad vejen virker som om det meste
foregår mellem højttalerne hvor Ortofonen altså formår at gøre rummet større.
Jeg vil så sige at Shure'n har sin force på nogle af mine "problem skiver". Ortofonen kan godt have en tendens til at være
hidsig, for ikke at sige skinger i toppen (måske det kommer af at det egentlig er en MC forpart). Det problem har jeg ikke
observeret på M97xE'eren og det har faktisk fået mig til at nyde et par plader som jeg før, nok om ikke har undgået, men så
ikke spillet så ofte og det vil jeg afgjort kalde en stor kvalitet i sig selv.
Ovenstående er ikke en opfordring til straks at begive sig til Vejle-fjord broen eller lignende drastiske tiltag. Jeg er
overbevist om at der er meget mere at hente i den pickup, både når den er bedre tilspillet men ikke mindst med en bedre
forpart. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er F. der ikke ligger en V15 i skuffen med knækket nål, har været ude at checke en DUAL 1019 spille som skulle ha en fin Shure, men desværre det var en M75 EM type 2 og den har jeg i forvejen, men ok de findes i landet,
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Ortofonen er langt mere detaljeret end Shure'n men man lægger ikke umiddelbart mærke til det fordi begge pickup'er er meget harmoniske, altså der er ligesom ikke noget der stikker af men begge hver især opretholder den samme detaljerigdom men altså i hver sin liga. Er det nogenlunde forståeligt?
2M'eren har også et både dybere og bredere perspektiv, hvor det på Shure'n langt hen ad vejen virker som om det meste foregår mellem højttalerne hvor Ortofonen altså formår at gøre rummet større.
Jeg vil så sige at Shure'n har sin force på nogle af mine "problem skiver". Ortofonen kan godt have en tendens til at være hidsig, for ikke at sige skinger i toppen (måske det kommer af at det egentlig er en MC forpart). Det problem har jeg ikke observeret på M97xE'eren og det har faktisk fået mig til at nyde et par plader som jeg før, nok om ikke har undgået, men så ikke spillet så ofte og det vil jeg afgjort kalde en stor kvalitet i sig selv.
Ovenstående er ikke en opfordring til straks at begive sig til Vejle-fjord broen eller lignende drastiske tiltag. Jeg er overbevist om at der er meget mere at hente i den pickup, både når den er bedre tilspillet men ikke mindst med en bedre forpart. |
|
|
Ja ok det er det der er fedt ved Shure den ta'r alt og gør det til en nydelse også med de ringere indspilninger, man lytter og bliver ikke irriteret, ka næsten ikke vente på SAS.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Lige et lytteindtryk 2M vs. M97xE Ortofonen er langt mere detaljeret end Shure'n men
man lægger ikke umiddelbart mærke til det fordi begge pickup'er er meget harmoniske, altså der er ligesom ikke noget der
stikker af men begge hver især opretholder den samme detaljerigdom men altså i hver sin liga. Er det nogenlunde
forståeligt? 2M'eren har også et både dybere og bredere perspektiv, hvor det på
Shure'n langt hen ad vejen virker som om det meste foregår mellem højttalerne hvor Ortofonen altså formår at gøre
rummet større. Jeg vil så sige at Shure'n har sin force på nogle af mine "problem skiver". Ortofonen kan godt have en
tendens til at være hidsig, for ikke at sige skinger i toppen (måske det kommer af at det egentlig er en MC forpart). Det
problem har jeg ikke observeret på M97xE'eren og det har faktisk fået mig til at nyde et par plader som jeg før, nok om ikke
har undgået, men så ikke spillet så ofte og det vil jeg afgjort kalde en stor kvalitet i sig selv. Ovenstående er ikke en
opfordring til straks at begive sig til Vejle-fjord broen eller lignende drastiske tiltag. Jeg er overbevist om at der er meget
mere at hente i den pickup, både når den er bedre tilspillet men ikke mindst med en bedre forpart. |
|
|
Ja ok det er det der er fedt ved Shure den ta'r alt og gør det til en nydelse også med de ringere indspilninger, man
lytter og bliver ikke irriteret, ka næsten ikke vente på SAS.
VH. Madsen |
|
|
Det gi'r jeg dig fuldstændig ret i og hvis jeg kigger på min pladesamling, så er det kun en brøkdel der er såkaldte "audiofil-
indspilninger". __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Ortofonen er langt mere detaljeret end Shure'n men man lægger ikke umiddelbart mærke til det fordi begge pickup'er er meget harmoniske, altså der er ligesom ikke noget der stikker af men begge hver især opretholder den samme detaljerigdom men altså i hver sin liga. Er det nogenlunde forståeligt?
2M'eren har også et både dybere og bredere perspektiv, hvor det på Shure'n langt hen ad vejen virker som om det meste foregår mellem højttalerne hvor Ortofonen altså formår at gøre rummet større.
Jeg vil så sige at Shure'n har sin force på nogle af mine "problem skiver". Ortofonen kan godt have en tendens til at være hidsig, for ikke at sige skinger i toppen (måske det kommer af at det egentlig er en MC forpart). Det problem har jeg ikke observeret på M97xE'eren og det har faktisk fået mig til at nyde et par plader som jeg før, nok om ikke har undgået, men så ikke spillet så ofte og det vil jeg afgjort kalde en stor kvalitet i sig selv.
Ovenstående er ikke en opfordring til straks at begive sig til Vejle-fjord broen eller lignende drastiske tiltag. Jeg er overbevist om at der er meget mere at hente i den pickup, både når den er bedre tilspillet men ikke mindst med en bedre forpart. |
|
|
Det er efterhånden mange år siden, jeg har haft en Ortofon. Jeg kan kun give dig ret i at den er ferm til at afspille de lidt dårlige indspilninger. I sammemligning med min 440MLa så gør shure'n det på alle punkter bedre, 440Mla'en har nok en anelse bedre opløsning i diskanten, men det er på bekostning af at den er noget mere tynd i lyden, jeg har også experimenteret med den rette belastning, den skal helt ned på omkring de 32-35 Kohm i indgangs-impedans før den er homogen at lytte på, men stadigvæk en meget lille snert af skinger/hård diskant.
Jeg har nok for vane at belaste mine pickuper hårdt, for at tæmme dem i diskanten. Jeg belaster lige nu shuren med 44 Kohm og 275 pF, ved at mindske den kapacitive belastning og øge indgangs-modstanden til 56-60 Kohm vil diskanten blive endnu mere udstrakt. Men igen smag og behag er heldigvis forskellig fra person til person.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige observeret at JICO laver SAS forparter til Shure M75 MB dem har jeg et par af, fin PU det skal nok prøves på et tidspunkt 92 us.D er da til at overse,
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har kigget mig lidt omkring og det ser ud som om at M97xE er den tidligere V15 III (eneste forskel skulle være børsten).
det skulle med andre ord betyde at Jico forparten VN35HE med SAS nål skulle være direkte kompatibel! -Har I nogle
kommentarer eller andre oplysninger vil jeg gerne høre om dette.
Prisen på Jico VN35HE SAS forparten er USD 97,- men da den er lavet til 15VIII kommer den altså uden børsten.
PS. Lige en update på M97xE standard pickup'en. Det lader til at den har åbnet meget op i løbet af de sidste par dage, så
forskellene op imod 2M Black er måske ikke helt så udprægede som jeg først antog
God søndag __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Hej,
Jeg har kigget mig lidt omkring og det ser ud som om at M97xE er den tidligere V15 III (eneste forskel skulle være børsten). det skulle med andre ord betyde at Jico forparten VN35HE med SAS nål skulle være direkte kompatibel! -Har I nogle kommentarer eller andre oplysninger vil jeg gerne høre om dette. Prisen på Jico VN35HE SAS forparten er USD 97,- men da den er lavet til 15VIII kommer den altså uden børsten.
PS. Lige en update på M97xE standard pickup'en. Det lader til at den har åbnet meget op i løbet af de sidste par dage, så forskellene op imod 2M Black er måske ikke helt så udprægede som jeg først antog
God søndag |
|
|
Hej Flemming
Jeg er sikker på at det ikke går, da V15III har et helt andet hus. Super at den begynder at åbne op. Jeg har brugt dage på, at finde udad hvad der passer sammen, det er og bliver en jungle.

|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Hej, Jeg har kigget mig lidt omkring og det ser ud som om at M97xE er den tidligere V15
III (eneste forskel skulle være børsten). det skulle med andre ord betyde at Jico forparten VN35HE med SAS nål skulle være
direkte kompatibel! -Har I nogle kommentarer eller andre oplysninger vil jeg gerne høre om dette. Prisen på Jico VN35HE
SAS forparten er USD 97,- men da den er lavet til 15VIII kommer den altså uden børsten. PS. Lige en update på M97xE
standard pickup'en. Det lader til at den har åbnet meget op i løbet af de sidste par dage, så forskellene op imod 2M Black er
måske ikke helt så udprægede som jeg først antog God søndag |
|
|
Hej Flemming
Jeg er sikker på at det ikke går, da V15III har et helt andet hus. Super at den begynder at åbne op. Jeg har brugt dage
på, at finde udad hvad der passer sammen, det er og bliver en jungle.

|
|
|
Hej Solvin (Torben)
Nej, det ser bestemt ikke ud til at det vil gå godt  Heldigt, jeg spurgte inden jeg blot blindt hjemkøbte en forpart. Tak for
oplysningen __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
H97HE forparten jeg købte før V5MR passede med messingrøret, men selve forparten var for bred ca.0,5mm så den klemte slet ikke omkring huset, man skulle også skære noget af det lille skilt med stereo på, for at den kunne komme helt i bund.
Jeg tror det tætteste vi kommer der passer er V5MR eller SAS udgaven, indtil videre. Vi Kan kun håbe på at JICO laver en forpart specifikt til M97xE.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |