| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimjul2005 skrev:
Flemming Skov skrev:
|
Kimjul2005, har du haft problemer med sving i din tva-1? Jeg har afkoblet til stel på mine gitre, dog først helt oppe ved 50kHz. Hvad vil der ske ved det i en ultra linear kobling?
Hilsen Flemming
P.S. Jeg køre min bias således at der kun trækkes omkring 35mA i hver rør. Jeg kan ikke høre den forskel der siger omkring 50mA? Rørene holder også længere 
|
|
|
Hej Skov,
Der er lige blevet skiftet rørsokler på TVA-1 forstærkeren. Der var loddet en 0,625W/ 5K6 1% modstand hen over ben 5 & 6 - altså på gitterindgangen til KT88. På diagrammet angives 2K2 (ikke Hiraga's) . Har du erfaring med gitter modstanden og størrelse? På 50mA over 100R ser TVA-1 stabil ud indtil videre.
Mvh. Kim
|
|
|
Halløj,
Ahh, det kan jeg ikke huske, hvad der sidder på gitteret (jeg går ud fra du mener g1). Derimod ved jeg ikke hvad den der 5k6 over pin 5 & 6 gør (er den overhovedet i forbundet i røret?).
På g2 har jeg sat en 10nF til stel og så via 470 til ultra linear viklingen. Så det er først over 30kHz der bliver trukket i "bremsen".
Ja, det er heller ikke et problem at "mose" 50mA igennem røret, Jeg kan ikke rigtig høre forskel om det er det ene eller det andet, men hos mig skal rørene altså holde mere end 1 år, så jeg har valgt den "fedtede" indstilling. Jeg har det der "hul" låg (for at katte, støvsugerslange og nedfaldende genstande ikke kvæster rørene) )til tva-1'eren og selvom som sagt det er fuld af huller bliver der steg hedt.
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|