Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 00:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: high fidelity R.I.P. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 27 November 2009 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Hvis det holder, var der fem, men Ny Elektronik og Populær Elektronik var vel ikke egentlige hifi-blade?
Jeg kan godt huske engang, da Populær Radio havde en forside med en fyr der sad på en JBL Paragon ... og så havde han en Marantz 19 ... uhar uha

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 November 2009 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Det var sgu da smart... Jeg har betalt 445 kr. for det næste år.
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Mon ikke du så får pengene retur?
Du har da lov at håbe.

JoeD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 November 2009 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Hvis det holder, var der fem, men Ny Elektronik og Populær Elektronik var vel ikke egentlige hifi-
blade?Jeg kan godt huske engang, da Populær Radio havde en forside med en fyr der sad på en JBL Paragon ... og så havde
han en Marantz 19 ... uhar uha

For mig at se, kan man tale om et hi-fi-blad, hvis de tester og skriver om hifi-udstyr. Det gjorde Populære elektronik.

Ny Elektronik var et datterblad til High Fidelity, som blev lavet, da elektronik-selvbyg begyndte af fylde (for) meget i bladet.
De lavede (stort set) ingen tests. Og da omtaler af computere begyndte at fylde meget i Ny Elektronik, blev der så lavet et
datterblad: Alt om Data.

Jeg kan ikke huske, hvornår Populær Radio lukkede. Men mon ikke de blev udkonkurreret af Hi-fi og Elektronik, efter at de
kom i 1982?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 November 2009 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Meget trist!! Det og så Hi Fi og Elektronik har ansvaret for min Hi Fi barndom. Min interesse for bladet er dog også faldet de de sidste par år. Jeg synes desværre nogle af deres anmeldelse fokuserer mere på teknik fremfor hvordan skidtet faktisk lyder.
Desuden undrer jeg mig over de produkter de vælger at teste. Det er ikke altid de mest interessant der er på markedet ud fra mit synspunkt. Som sagt ville jeg dog stadig være træt af at miste de sidste danske Hi Fi blad.

Et alternativ kunne være et online blad i pdf
Jeg ville endda betale lidt for det, men f.eks. Tone Audio lever kun af reklamer.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Tone Audio er interessant, men har et langt større marked pga sproget.
Der skal vel mindst 150.000 kr i kassen pr måned, hvis det danske skulle kunne løbe rundt.
Vi må nøjes med to netmedier og holde dem til ilden med fornuftige input.

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Sendt: 27 November 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jens Mortensen skrev:
Jeg mener at kunne huske 4 blade omkring 1980:
- High Fidelity.
- Ny elektronik.
- Populær Elektronik.
- Populær Radio.

Du mangler Hifi og Elektronik i din liste, som andre jo også har nævnt :-)

Jeg har haft abbonnement på alle 5 udover en stribe udenlandske elektronik blade - som eks. Elektor som jeg stadig har abb. på. Jeg må indrømme at jeg opsagde High Fidelity for flere år siden, af samme årsag som jeg opsagde Hifi og elektronik. Der kom alt for mange relamer og for lidt læsestof i bladende.

Så jeg må desværre sige, at jeg ikke kommer til at savne High Fidelity.

Jeg savner de fede danske blade fra 80érne, og har nu kun abb. på udenlandske magasiner.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 November 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg elskede Hi Fi og Elektronik! Købte det trofast hver måneden. 

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

At High Fidelity må lukke og slukke, gør mig virkelig ondt at høre.

Jeg er også en af dem, der voksede op med bladet, og jeg blev i den grad inspireret af bladet til at dykke dybere ind i hifi-verdenen.

Men jeg må desværre også indrømme, at min interesse for High Fidelity dalede lang tid før, at jeg begyndte som skribent på denne side. Hifi & Elektronik læste jeg til det sidste blad (selv om jeg var en del af anmelder-staben det sidste års tid).

Al held og lykke fremover, til alle på High Fidelity.

/Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

KATASTROFE!!!!!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 27 November 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

uha uha....det var trist...meget trist!!!! det var jo en del af mit liv, købte 1. nr som 13 årig tror jeg, og har samlet alle numre indtil nu...øv øv øv

hvor har det været oplyst at de stopper??????

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
uha uha....det var trist...meget trist!!!! det var jo en del af mit liv, købte 1. nr som 13 årig tror jeg, og har samlet alle numre indtil nu...øv øv øv

mvh velkommen

Læs dog tråden.

JoeD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

uha uha....det var trist...meget trist!!!! det var jo en del af mit liv, købte 1. nr som 13 årig tror jeg, og
har samlet alle numre indtil nu...øv øv øv

Vi er flere på forum, der har fået beskeden direkte fra bladet. Så der er ingen tvivl om ægtheden. Og bladets site er allerede
taget ned.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Kære alle,
High Fidelity ApS er ophørt med at udgive bladet High Fidelity. Beslutningen skyldes vigende tilgang af annoncer samt stærkt forøgede distributionsomkostninger
, bl.a. som følge af Bring Citymails beslutning om at ophøre med at distribuere i Danmark pr. 31/12-2009.
Siden vi overtog High Fidelity i 1997 har vi udsendt 99 udgaver af bladet i Danmark, Norge og Sverige og det er vi faktisk ganske tilfredse med af at have opnået på et stadigt vanskeligere marked.
Tak for de mange års tætte samarbejde og for de gode oplevelser hifi-branchen har givet os.

Med venlig hilsen
Karen, Sven og Michael

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Trist nyhed.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 November 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke bare erkende at "vi" er en uddøende race  

Den unge generation er sgu ligeglad med hifi, de vil hellere ha mp3 og Ipod !

Surt, men en realitet !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Ser lige på forsiden et stort billede af de meget unge idoler brødrene Olsen. Test af Garrard Zero 100 S, annonce for Braun TG1000, (som jeg kortvarigt havde), og annoncer for Beogram 4000 og Beomaster 4000, Akai, JVC Nivico, Stanton m.v.– omtale af ALS 40 fra IMF oma.
Det var 7. årgang, og det var i 1973. De startede i 1966 eller 1967 og da abonnerede jeg i forvejen på et amerikansk magasin af samme navn.

JoeD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Skal vi ikke bare erkende at "vi" er en uddøende race  

Den unge generation er sgu ligeglad med hifi, de vil hellere ha mp3 og Ipod !

Jeg tror ikke, at det kan siges klarere, end Niels Nørgaard gjorde det, da han i december 1995 lukkede sin butik, "Hi-fi
entusiasten":

"Da vi åbnede forretningen, for 12 år siden, skulle enhver ung mand med respekt for sig selv have et kæmpestort
stereoanlæg og en knallert. Sådan er det bare ikke i dag. Der skal man have en multimediecomputer og en
mountainbike!"

"Der var flere af kollegerne, som undrede sig over, at jeg bare "gav op" i stedet for at tage kampen op. Men jeg er bange
for, at der ikke er mange flere fisk at fange i den sø, der hedder dansk hi-fi."

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

for helvede osse.......Øvøv

de jo grunden til min hi-fi interesse

men de skal have en STOR tak for alle de timers læsning..

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 27 November 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

JoeD skrev:

Selvfølgelig betyder det noget, når annoncekronerne skal fordeles mellem trykte og elektroniske medier. Og læserne ligeledes.
Men Danmark har jo i fortiden kunnet brødføde flere hifi-magasiner på en gang. Sagen er nok nærmere, at hi-fi som interesse
på ingen måde har den brede folkelige appel, som den engang havde. Der er simpelt hen ikke (nok) penge i det mere.

Jeg er ikke helt enig i at man kan lade dét være grundlaget for High Fidelity's død. Det er rigtigt at masserne interesserer sig langt mindre for almindeligt god hifi end "i gamle dage", men High Fidelity har vel heller aldrig været for masserne alligevel. De masser vi taler om, er jo dem hvis "hifi" interesse som vi husker i gamle dage, gik ud på at gå i Hifi Klubben og købe en NAD 3020 og et sæt Dali 102. Dem har High Fidelity vel aldrig rigtigt været til for? Dén udvikling slog HF&E ihjel, men ikke High Fidelity. Jeg tror heller ikke der er blevet færre entusiaster i den egentlige målgruppe, stereo-interessen i Danmark lever absolut i bedste velgående, der sker bare en større og større opsplitning mellem mainstream og seriøs hifi. Jeg tror derimod at det er en meget mere kryptisk vinkel på den elektroniske udvikling, der giver problemet: I "gamle dage", var HF&E's og High Fidelity´s ord nærmest lov. Da jeg var knægt, lånte jeg hele striben af HF&E på biblioteket, ofte flere gange hver (jeg havde ikke råd til at købe bladet selv). Jeg havde ikke andre kilder til viden, som jeg havde nem adgang til. Så når HF&E gav en B&W Matrix 801 13 for lydkvalitet, så var det et universelt faktum i min verden at det var verdens bedste højttaler. Uden at jeg nogensinde havde hørt den. Når man diskuterede hifi med nogen, kunne man altid bruge HF&E's udtalelser som "overdommer" (okay, jeg var heller ikke så gammel, men alligevel). I min spæde hifi-barndom kunne jeg aldrig drømme om at købe noget der ikke havde fået en god anmeldelse dér.

I dag har vi, takket være internettet, en meget mere nuanceret hifi-opfattelse. Det bliver ikke automatisk et universelt faktum at fordi High Fidelity skriver at et givent kabel er godt, så er det rent faktisk lige præcist dét vi gerne vil have, for for enden af vores fingerspidser ligger nem adgang til anmeldelser og bruger-omtaler i hobetal, som siger alt muligt forskelligt. Derfor bliver bladet ikke i samme grad en "bibel" over hvad man skal købe, men i højere grad en generel inspirationskilde for dem der synes det er interessant at læse om hifi for interessens skyld, og ikke så meget fordi man lige står og skal købe noget. Og her kommer pointen: Dette gør ganske enkelt annoncering mindre attraktivt i forhold til oplagets størrelse, fordi annonceringen ikke har specielt stor effekt. Det er ikke nødvendigvis et spørgsmål om at annoncørerne flytter pengene direkte over på internettet, men hvis man annoncerer gang på gang, og oplever at det ingen effekt har overhovedet, så vælger man måske at bruge pengene på andre måder. Det KAN være nettet, men det kan også være flere besøg hos forhandlernettet, større lokaler på udstillingerne, sær-arrangementer, osv osv. Der er mange måder at markedsføre sig på.

Anyway, pointen er sådan set bare at jo mere velinformerede brugerne er, jo sværere er det for ét medie at løbe med hele interessen, hvilket i et land som Danmark i en vis udstrækning er nødvendigt for at få et trykt blad til at løbe rundt. Men jeg tror ikke det er udtryk for en generelt faldende interesse for kvalitets-hifi.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes