Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Superlux HD681 og HD660 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

LÆDERLAP siger du LÆDERLAP, jeg skal give dig læderlap
(frit efter Monrad og Rislund)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige blevet færdig med et headband til mine HD660, dette er kun en "kladde"..

Men jeg ville frygte gerne have nogle input på hvordan jeg dog skal undgå alle de buler og kratere som jo ikke ligefrem er kønne..

Komforten er rigtig god

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Så hoppede jeg med på HD681 vognen.
Lige nu sidder jeg med et par B&O A8, men de mangler virkelig det sidste når jeg sidder herhjemme foran computeren og lytter. Så de skal nu bruges til iPhonen.
Jeg kan forstå på jerm at en forstærker næsten er et "must-have", til hovedtelefoner, men da jeg er så grøn indenfor dette område som jeg kan være, aner jeg ikke, hvad jeg skal kigge efter. Kan du Claus-dk eller andre, anbefale en forstærker uden jeg skal gøres til en fattig mand? Da jeg heller ikke har en idé om, hvad sådan en fætter koster, kan jeg ikke sætte max beløb af. De skal spille sammen med en Sony Vaio, hvis det har noget og skulle sige.

MVH.
Nichlas.
Til top Vis Despoint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Despoint Besøg Despoint's Websted

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden.

Så var jeg jo forbi en kammerat der vrøvlede om HD 681 og denne tråd ronnih
De spillede jo meget imponerende til prisen dog knap så godt som mine Grado sr60. De virkede en smule hidsige i diskanten
og lidt for voldsomme i dybbassen. Men så tænkte jeg straks at superlux's topmodel jo nok ville være fremragnede

Så til Claus
Derfor er jeg da en smule interesseret i HD660. Dog er jeg en smule bekymret over det lukkede design da de lukkede HT's
jeg har lyttet alle har virket lidt mulme i lyden hvis dette udtryk forstås ?

Har lyttet nogle beyerdynamic hos en kammerat. Er næsten sikker på det var noget DT 770 (pro) af en slags men der stod
200ohm på bagsiden af headpiece. Finder lige ud af præcis hvilke der er tale om. Men deres lyd imponerede mig desværre
ikke voldsomt. De forekom mig overdrevne i bassen og manglede opløsning i diskant området.

Håber på lidt input

Mvh NR

p.s faldt lige over disse på superlux's site:
HD 330?
http://www.superlux.com.tw/en/earphone/show_product.php?id=2
Den virker da også interessante ?
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Despoint@
En forstærker er ikke nogen pinedød nødvendighed, til disse modeller, meeen de giver noget ekstra både i lydstyrke og hvad vigtigere er kontrol over bøfferne..
den her har fået mange fine ord med på vejen specielt med 681eren og det er da en pris der  er til at have med at gøre, jeg har lidt brugt til salg så hvis det kan have interesse så send mig en pm.
Du kan tæmme diskanten med et "Fransfilter" mit er lige for tiden på besøg hos tvemanden.
Hvis du kan lodde lidt og sådan kan jeg godt finde en opskrift til dig.

NR@
330 har  jeg længe gerne ville høre, men har ikke stødt på dem til den rigtige pris på fleabay..
Jeg synes at 660 er bedre end DT770, ikke nær så bassede og ikke så hidsig en diskant, NEY har begge, så måske han kunne give sit besyv med ??
Han har sammenlignet dem kort længere oppe i tråden.
De har karakter af at være lukkede, men jeg synes ikke det er særligt slemt..
Med det du beskriver som mangler i 681 tror jeg 660 er lige noget for dig, men det er lidt svært at sige.

Der er så kommet en ny model der hedder 668b som også får gode ord med på vejen, men jeg har efterhånden købt så meget headfi det sidste ½e år at jeg snart er pisket til at slappe lidt af

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet både DT770 fra beyer og HD660 fra Superlux med beyers velourpuder og iBasso D10 som kilde.

DT770'erne har større stereoperspektiv, men det er også de bøffer jeg har prøvet med størst stereoperspektiv. Derudover har de en smule mere bund, jeg syntes ikke den er overdrevet, men min opfattelse er at det også afhænger af forstærkeren, er der ikke nok juice så ryger opløsningen af bassen.

HD660'erne er ikke rare med de orignale puder. Med et par beyer puder (har ikke andet at teste med for tiden) kommer der langt mere stereoperspektiv, og mere adspredelse af tonerne. Bassen er dyb og kontant samtidig med at diskanten og den øvre mellemtone er en del mere højopløst end på beyerne. Pt kan jeg bedst lide superluxne, men det kan også godt være fordi forandring fryder

Begge bøffer bærer dog præg af at være lukkede, nogle kan lide det andre kan ikke, så kan ikke helt vejlede her. Jeg syntes dog ikke det er noget man bemærker efter at have vændet sig til det.

Jeg har ikke prøvet 681 så skal ikke kunne sige hvad forskellene er hertil.

ps: hvis du kommer forbi Århus en dag er du da velkommen til at få et lyt!

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hvilke Beyer 770 model  er det?
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Den jeg har er 250Ohm

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Tak for svar gutter

Har lige konfirmeret via min kammerat at det var DT770pro 250ohm jeg har lyttet, source var noget M-audio Firewire 410.

Ja den lyder da stadig lovende den HD660. Men er dog stadig i tvivl pga. af det lukkede design og min præference for Grado lyd
som jeg går ud fra er 2 modsætninger.

Dog er det jo ikke så mange penge så måske skulle jeg bare prøve. Alternativet for mig er jo nok et sæt Grado sr325i   

Mht. HD660 komfort. Er et virkelig så slemt. Mange finder jo grado voldsomme ubehagelige at have på og dem kan jeg da snilt
have på i 6 timer i rap (Grado sr60 + sr125 puder)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Med de Philipspuder jeg har på mine er de de mest comfortable bøffer jeg har, læderbåndet ovenpå hjælper også..

Men er du til Gradolyd er de nok ikke lige det du søger..

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Det er ikke så meget det at de er ubehaglige (hd660 med originale puder) men de lyder ikke godt. Det er aaalt for indelukket på en eller anden måde. At de så også er ubehagelige er så en anden ting, men jeg har også flyverører :P

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er Grado fan men der var nu alligevel et eller andet ved DT770pro's mellemtone jeg fandt interessant så 260kr er jo ikke
det vilde.

Fandt eks.vis et sæt Yuin Pk2 earbuds via headfi.org jeg er meget begejstrede for. Synes faktisk de i nogen tilfælde lyder
bedre end mine Grado. Overvejer faktisk deres storebror PK1 men de koster alligevel 880kr. Så andet end Grado kan bestemt
imponere mig.

Så er der bare lige hele ebay balladen. Har aldrig benyttet det før og er lidt betænkelig ved paypall..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Ebay behøver du ikke være så bekymret for så længe du kan betale via paypal. Paypal fungerer super godt, det er lidt dyrt men ellers.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeg sad lidt og fuskede med HD660 i går..

Jeg ville prøve at dæmpe koppens resonans, da det stadig er en af de bittesmåting som stadig irritere mig.
Jeg har forsøgt med 10-15 forskellige mængder vat i kopperne og det gør også en forskel, men det er mere det ekko som altid vil være tilstede i en lukket bøf, der tog notits af det, så det gjorde lyden mere rolig, hvilket også er yderst godt, meeen ekkoet drillede stadig..

Jeg har længe gået og planlagt at lave mine egne skåle og har derfor gået og eksperimenteret i årevis med alle mulige og umulige tossestreger for at trimme lyd og kop, jeg er ikke så skarp til elektronik, men elsker fysik, så jeg har valgt den mekaniske vej, som i øvrigt er noget alle der har et sæt hænder kan gøre, men tilbage til historien..

Jeg har læst og læst op ad ned af vægge og stolper om "hjemmemods" for bøffer og en ting de alle ligesom er enige om er at gøre koppen tungere er godt.
Det kan gøres på mange måder det mest populære er nok Bitumentape, det er sådan noget tape fra 3M som er meget tungt og bruges i f.eks biler til at få metallet til at tie stille om jeg så må sige, samtidigt er det nemt at arbejde med og kan fordeles rimeligt jævnt, men jeg er jo sdr. jyde så udgifter er ikke noget for mig og det koster jo lidt penge.
Så tænkte jeg på blutak eller limfidus som det kaldes herhjemme, det udmærker sig ikke så meget ved vægten som evnen til at fjerne vibrationer, hvilket det er godt til p.g.a den gummiagtige konsistens..
Så overvejede jeg i et at købe en plade sorbothane go klæbe det fast på indersiden, men det er også ½dyrt..

Alle disse tre typer har den ulempe at de laves inde i koppen og derfor reducer og ændrer koppens form og volume og jeg har en tyrkertro på at Beyer og de andre store  faktisk har arbejdet med en del med at konstruere kopperne, så når de nu grundlæggende lyder godt, tror jeg det jan være smådumt at pille for meget ved den..

Man kunne så sætte alle disse ting på udvendigt, men det er sq en tand for grimt, selv for mig...

Jeg har så gået med disse og mange andre småting roterende inde i knoppen på mig i nogle uger, alt imens jeg har gået og fusket lidt med at lave læderluksus ting til mine (og andres bøffer) og så en dag kom det til mig, jeg gik og glædede mig til træffet og håbede at der var nogle ATH, magen til dem Darkless havde med til det første træf, for de var sindssygt lækre, de var med sådan noget lækkert læder overtræk og man måtte ikke pille med pomfrit fingre

Hmmm tænkte jeg, måske man skulle prøve at lave sådan nogle lækkerier ??
Jeg har jo lidt læder og skind liggende..Forskellen på at arbejde  i skind og læder er at læder er det yderste af huden og skind er et lag af huden ofte forstærket med noget væv på bagsiden.., skind er oftest kønnest og blødest at røre ved læder har den der ja læderfornemmelse over sig, læder er samtidigt meget strækbart og venligt at lime med, hvor skind er meget mindre elastisk og tager skade hvis man er for hård ved det lidt ligesom et par cowboybukser i strukruren..

Så hvad skulle jeg vælge ??
Jeg vidste jo at lædret ville være nemt at lægge på en kop og få til at ligge pænt ved kanter og buler, netop fordi det er så elastisk..
Men hvad er det sjove ved at gøre det på den nemmeste måde..??

Så jeg valgte skindet for, største bling og lækkerheds aspekt..

Så jeg satte mig i kontaktlimens dampe og gik igang, det er noget ½tykt noget sådan noget skind så det tog en masse tid og bøvl for at få det pænt ved slutninger og den der dumme streg midt på koppen

Et par timer og en masse der og forbandelser blev jeg færdig og det føste jeg bemærkede var at de var da godt nok blevet tunge, når jeg slog på dem med en finger havde lyden ændret sig fra en hård plastiklyd til en dump lyd som når man slår på en træstamme...

Så det begyndte at dæmre for mig at i jagten på bling og t**serier, faktisk havde opnået alt det jeg har gået og fusket med på forskellige bøffer i årevis, en lyddød og tung kop, med en tæt på perfekt vægtfordeling, uden indgreb i koppen

Isolationen er steget og det er mere "sort" når man har dem på, de fleste smårum, har jo en eller anden form for "konkylielyd", men ikke her..

Lydforskellen er ikke dag og nat, men lyden er mere rolig og kontrolleret og så er det lækkert at røre ved og ser rimrligt ud, omend lidt kedeligt..

Her er lidt billeder ½ vejs

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Laaang dags rejse mod nat, men det korte og det lange er at "selv en blind høne kan træde i en l**t"..

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Der bliver godt nok moddet løs på de stakkels bøffer Man bliver jo helt misundelig.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Du kan bare sende dine...

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sku ikke tåle at undvære dem i længere tid ad gangen!! Jeg skal lige have gang i vattet selv på et tidspunkt, men damn der er ikke meget tid til den slags lige i øjeblikket.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Det kender man jo godt fra en selv, det er ligesom om de sidste rester af fritid er levet opslugt af kontaktslmisdampe..

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Nu lovede jeg på et tidspunkt at lave en sammenligning af mine moddede HD681 vs stock. De mods jeg har lavet på dem, kan ses i en tidligere post i denne tråd.

Jeg købte til jul to sæt; Et til mig og et til en gave som nu er kommet på visit igen.

Kort fortalt er jeg ret imponeret over hvor meget mine mods har gjort !

Jeg startede med at prøve stock og konkluderede at det jo lød ganske godt. De burde være noglelunde tilspillet. Jeg vil skyde på 50-100 timer, en smule mindre eller det samme som mine egne altså. Da jeg så skiftede til mine egne indså jeg at det hele blev strammet gevaldigt op. Bassen er væsentligt mere fast og mindre blævrende. Der er flere detaljer og nuancer i diskanten og der er mere luft og klarhed alt i alt også, samtidig med at det lidt metalliske er dæmpet en smule. ikke helt væk, men i mindre grad. Den største forskel syntes jeg faktisk er mellemtonen som er kommet frem og rent faktisk lyder rigtigt godt. Går man tilbage til stock igen lyder guitarer og stemmer en smule mere triste og fraværende. Bassen i stock versionen er lidt mere dominerende og giver en lidt tungere lyd. Bassen er der også i mine moddede. Det er lige så dybt og lige så meget kick, måske endda mere virker det til, men bassen forsvinder når den skal, og blævrer ikke videre som man kan få fornemmelsen af som stock. Jeg er meget tilfreds med mine modifikationer. Utroligt nok er jeg faktisk ret sikker på at jeg har brugt HD681'erne mere på det sidste end jeg har brugt mine SA5000.

Endnu mangler jeg at forsøge mig lidt mere frem med mængden af vat i kammeret, men eftersom at første forsøg tilsyneladende fungerer ret godt, har jeg ikke fået pillet ved det endnu.

Er der andre herinde som endnu er gået i kamp med HD681'erne for alvor? Måske nogle har flere forslag til mulige mods?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes