Jeg sad lidt og fuskede med HD660 i går..
Jeg ville prøve at dæmpe koppens resonans, da det stadig er en af de bittesmåting som stadig irritere mig.
Jeg har forsøgt med 10-15 forskellige mængder vat i kopperne og det gør også en forskel, men det er mere det ekko som altid vil være tilstede i en lukket bøf, der tog notits af det, så det gjorde lyden mere rolig, hvilket også er yderst godt, meeen ekkoet drillede stadig..
Jeg har længe gået og planlagt at lave mine egne skåle og har derfor gået og eksperimenteret i årevis med alle mulige og umulige tossestreger for at trimme lyd og kop, jeg er ikke så skarp til elektronik, men elsker fysik, så jeg har valgt den mekaniske vej, som i øvrigt er noget alle der har et sæt hænder kan gøre, men tilbage til historien..
Jeg har læst og læst op ad ned af vægge og stolper om "hjemmemods" for bøffer og en ting de alle ligesom er enige om er at gøre koppen tungere er godt.
Det kan gøres på mange måder det mest populære er nok Bitumentape, det er sådan noget tape fra 3M som er meget tungt og bruges i f.eks biler til at få metallet til at tie stille om jeg så må sige, samtidigt er det nemt at arbejde med og kan fordeles rimeligt jævnt, men jeg er jo sdr. jyde så udgifter er ikke noget for mig og det koster jo lidt penge.
Så tænkte jeg på blutak eller limfidus som det kaldes herhjemme, det udmærker sig ikke så meget ved vægten som evnen til at fjerne vibrationer, hvilket det er godt til p.g.a den gummiagtige konsistens..
Så overvejede jeg i et at købe en plade sorbothane go klæbe det fast på indersiden, men det er også ½dyrt..

Alle disse tre typer har den ulempe at de laves inde i koppen og derfor reducer og ændrer koppens form og volume og jeg har en tyrkertro på at Beyer og de andre store faktisk har arbejdet med en del med at konstruere kopperne, så når de nu grundlæggende lyder godt, tror jeg det jan være smådumt at pille for meget ved den..
Man kunne så sætte alle disse ting på udvendigt, men det er sq en tand for grimt, selv for mig...

Jeg har så gået med disse og mange andre småting roterende inde i knoppen på mig i nogle uger, alt imens jeg har gået og fusket lidt med at lave læderluksus ting til mine (og andres bøffer) og så en dag kom det til mig, jeg gik og glædede mig til træffet og håbede at der var nogle ATH, magen til dem Darkless havde med til det første træf, for de var sindssygt lækre, de var med sådan noget lækkert læder overtræk og man måtte ikke pille med pomfrit fingre

Hmmm tænkte jeg, måske man skulle prøve at lave sådan nogle lækkerier ??
Jeg har jo lidt læder og skind liggende..Forskellen på at arbejde i skind og læder er at læder er det yderste af huden og skind er et lag af huden ofte forstærket med noget væv på bagsiden.., skind er oftest kønnest og blødest at røre ved læder har den der ja læderfornemmelse over sig, læder er samtidigt meget strækbart og venligt at lime med, hvor skind er meget mindre elastisk og tager skade hvis man er for hård ved det

lidt ligesom et par cowboybukser i strukruren..
Så hvad skulle jeg vælge ??
Jeg vidste jo at lædret ville være nemt at lægge på en kop og få til at ligge pænt ved kanter og buler, netop fordi det er så elastisk..
Men hvad er det sjove ved at gøre det på den nemmeste måde..??

Så jeg valgte skindet for, største bling og lækkerheds aspekt..
Så jeg satte mig i kontaktlimens dampe og gik igang, det er noget ½tykt noget sådan noget skind så det tog en masse tid og bøvl for at få det pænt ved slutninger og den der dumme streg midt på koppen

Et par timer og en masse der og forbandelser blev jeg færdig og det føste jeg bemærkede var at de var da godt nok blevet tunge, når jeg slog på dem med en finger havde lyden ændret sig fra en hård plastiklyd til en dump lyd som når man slår på en træstamme...
Så det begyndte at dæmre for mig at i jagten på bling og t**serier, faktisk havde opnået alt det jeg har gået og fusket med på forskellige bøffer i årevis, en lyddød og tung kop, med en tæt på perfekt vægtfordeling, uden indgreb i koppen

Isolationen er steget og det er mere "sort" når man har dem på, de fleste smårum, har jo en eller anden form for "konkylielyd", men ikke her..
Lydforskellen er ikke dag og nat, men lyden er mere rolig og kontrolleret og så er det lækkert at røre ved og ser rimrligt ud, omend lidt kedeligt..
Her er lidt billeder ½ vejs