Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 02:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Superlux HD681 og HD660 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 April 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Nå, så kom mine B-modeller ind ad døren. Synes de lyder udmærket, men nu kan jeg jo ikke sammeneligne dem med et par almindelige. Lidt skarpe i diskanten med det ændrer sig forhåbentligt. Jeg har skiftet de premonterede puder ud med de der akg puder som næsten kostede det samme som hørebøfferne i sig selv :)

det der med at sætte dem til at spille pink støj i timevis, er det noget der hjælper? Og i så fald, hvor kan jeg downloade et track med pink støj?

Vh
Kristian
Til top Vis kbbajer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbbajer Besøg kbbajer's Websted

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 April 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger denne generator der automatisk kan sætte pause med nogle timers mellemrum.

http://www.burninwave.com/generator_dl.htm

Jeg har kørt 120 min + 10 min pause og det hjælper...det hjælper dog mere med vat i koppen og at fjerne klistermærket på gitteret (men det giver måske lidt for meget diskant for dig, prøv med vattet først og vurder så om du kan klare en lidt mere åben lyd.

Til top Vis telum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telum

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 15 April 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det hjalp at have støj på, gjorde den lige lidt mere fin i kanten . Jeg syntes slet ikke mine 660 er skarpe i diskanten, men ved ikke om det er Beyerpuderne, min forstærker eller bare mig der kan lide en skarp diskant

Mentillykke med de nye bøffer!

kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for det :)

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg moddede et sæt til min lillesøster. Først væk med klistermærkerne og så ind med vat. Lytteprøve: hmm, stadig noget rungende..

Åbn igen og i med elefantsnot (som på mine egne) og vupti ro på Måske mere vat ville have givet samme effekt...

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Oprindeligt ville jeg have bestilt Synnheiser HD555 el. HD595, men efter at have læst denne tråd har jeg valgt blindt at stole på de mange roser som Superlux høster. Måske lidt naivt, men det er jo meget billigt så jeg tager chancen...

Jeg har derfor istedet betsilt en Superlux HD660 på ebay til 41,90 euro (incl. forsendelse). Forsendelsen er nu kun 8 euro til Danmark så det er super!

Som der tidligere er diskuteret øges konforten (og lydkvaliteten) med nye puder, men jeg er lidt i tvivl om jeg skal gå efter:

- Velour
- Gel
- Læder

Umiddelbart er jeg mest til Velour - men er der nogle kommentarer eller råd?

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Meget naivt

660 passer  puder med Beyer og nogle ATHer
Så der er masser at vælge imellem..

Jeg bruger nogle Phillipspuder på mine, de er af velourtypen, jeg er ikke særligt imponeret af puderne fra mine DT880 som også er velour, men har en lille ide om at det kan rettes lidt hvis man taper alle de huller over som er på bunden af puden.

Beyers pleather puder er ganske gode..

I øvrigt ved jeg at der er en dansk headfier, der er lige på nippet til at lave læderpuder til dem

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

I øvrigt ved jeg at der er en dansk headfier, der er lige på nippet til at lave læderpuder til dem

Læderpuder, ja så kan det vel kun være en som det kunne være.
Til top Vis Despoint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Despoint Besøg Despoint's Websted

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Nu kunne jeg sgu ikk stå for presset mere.
En bestilling på HD660 og HD681, er nu sendt til thomann.
Så de er vel hjemme i min stue på mandag eller tirsdag.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Kan man købe nogle nye puder i DK? Synes det er lidt overkill at skulle betale tysklandporto bare for 2 små puder..

Her er iøvrigt link til den tyske ebay hvor HD660 kan købes for €33,90 + €8 i forsendelse

http://cgi.ebay.de/Kopfhorer-HD-660-Superlux-Restposten-A051 006-SO-/150440497657?cmd=ViewItem&pt=Kopfh%C3%B6rer& hash=item2306f3d1f9 

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg lige høre i kloge mennesker, for kan ikke bestemme mig om jeg skal bestille HD-668 B eller HD-681 B. Prismæssigt
er det jo ikke det ville (30-40 kr). De skal bruges til arbejde, så derfor skal de være behagelige at have på i en lang periode af
gangen. Samt hvilke puder passer, synes flere af jer snakker om at original puderne er dårlige. Og skal jeg til at købe puder
ved siden af, ville det være trist at vælge nogle forkerte :)

På forhånd tak for hjælpen.
Til top Vis Kega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kega

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

AKG puderne kan bruges på begge modeller..

Der er vist kun et par stykker her der har begge, jeg er ikke en af dem, men 668 B skulle være mere neutrale i lyden, men jeg har ikke selv hørt dem så det er kun noget jeg har læst..

Bestil et par af hver og sælg dem du ikke vælger i KBS her på siden, så kan du jo også fortælle vi andre hvilken en du synes  er bedst og hvorfor..

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Se Claus-dk, det var sådan et svar jeg frygtede Ikke os alle der har råd til at købe begge, hvis der også skal
købes puder (kan se AKG er dyre og godt nok mange forskellige). Men kan være det er løsningen på det hele.
Claus kender du et sted i DK, gerne det nordjyske, hvor man kan anskaffe disse puder til rimelige penge?
Kan se mange putter vat og andet sjovt i dem, hvorfor? Er de ikke gode nok lige ud af pakken? Eller er det "bare" personlige
præferencer? Og hvordan fungere det lige? Ved godt det er mange spørgsmål, blev bare nysgerrig har jeg hurtigt smuttede
igennem tråden.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Kega skrev:
Hehe.. Se Claus-dk, det var sådan et svar jeg frygtede Ikke os alle der har råd til at købe begge, hvis der også skal
købes puder (kan se AKG er dyre og godt nok mange forskellige). Men kan være det er løsningen på det hele.
Claus kender du et sted i DK, gerne det nordjyske, hvor man kan anskaffe disse puder til rimelige penge?
Kan se mange putter vat og andet sjovt i dem, hvorfor? Er de ikke gode nok lige ud af pakken? Eller er det "bare" personlige
præferencer? Og hvordan fungere det lige? Ved godt det er mange spørgsmål, blev bare nysgerrig har jeg hurtigt smuttede
igennem tråden.

Du kan godt klare den med standard puderne, men der er nu noget komfort at hente på de andre puder må jeg erkende! Du finder dem næppe billigere til gengæld. Puder er dyre.

Hovedtelefonerne er udemærkede ud af pakken, men med lidt mods, gemmer der sig lidt ekstra som kan presses ud af dem, plus at de kan tunes lidt efter personlige præferencer. Som Claus siger, skulle HD688-b være lidt mere neutrale end HD681, som har lidt boosted bas og diskant. Det er nok smag og behag hvad man bryder sig bedst om vil jeg tro. Til gengæld ser headbandet på 688'eren ud til at være lidt dumt i længden.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Kega skrev:
igennem tråden.

Vattet skal ses som en "bølgebryder", altså store bølger rammer og rimeligt fladt vand kommer ud på den anden side..

Effekten af det er så at koppen ikke rammes med samme kraft og det den rammes af er bedre fordelt, hvilket gør at koppen er mere i "ro", i stedet for at  vibrere i takt med musikken..
Effekten bliver større  des mere lukket konstruktionen er.
Det er lidt ligesom forskellen på et nøgent rum og et rum med gulvtæpper, man undgår den "brugte" lyd, prøv bare at tage til koncert i parken, den lider alvorligt under dette, hvis man sidder på tribunepladserne..

Når man bevæger sig hen mod en lukket konstruktion, vil de lydbølger der rammer væggen også returnere og ramme bagsiden af driverene og gøre f.eks. bassen mere blævret, man har et fænomen der hedder akustisk tilbagekobling på pladespillere og det minder lidt om dette..

Det er lidt svært at forklare.

Hvis du bare undlader at gå i byen i et par uger har du så rigeligt til begge, det er et spørgsmål om prioritering

Jeg har  det på samme måde når jeg ser folk rende rundt med mobiler til mange tusinde kroner, hvad skal det til for ??

"minimums pris de første 6 måneder 5000 spir " jeg kan nok holde den gående i 5-6 år for de penge, mindst, jeg har endnu ikke brugt for 100 kroner mobil i år..

Betale penge for ringetoner ?? det er jo det glade vanvid

Det er nok mig der er  ved at være en ½gammel prut

Puderne kan nok slet ikke købes i DK, men jeg aner det ikke..

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Rigtig mange tak, for alt hjælpen. Virkelig flinke mennesker som er her.

kolind jeg tror du har fuldstændig ret med 668. Havde slet ikke tænkt ved at headbandet var så anderledes i forhold til 681.

Haha Claus, god humor. Dog går jeg stort set aldrig i byen, og er for nærig til at kaste penge efter den nyeste mobiltelefon -
selvom det er svært når man arbejder i en virksomhed der fokusere på mobiltelefoner. Og har aldrig betalt for en ringetone, så
nej tror ikke du er en ½gammel prut - ellers er vi 2
Og jeg har vel også pengene, kan slet ikke finde ud af det med at jeg har fuldtidsjob og ikke længere lever på SU

Synes også din forklaring på hvorfor nogen bruger vat var god, jeg kunne i hvert fald følge med og se det fornuftige i at gøre
det. Spørgsmålet er jo så bare om vi "normale" mennesker (dem som ikke roder med hifi til daglig) kan finde ud af det.

Men kan I anbefale nogen puder? Kravene er at de skal passe til forholdsvis store øre og være behagelige at have på i flere
timer. For så kan jeg jo købe sådan nogen med, hvis jeg bestiller HD681-b. Men er det endeligt svært at skifte. Som sagt jeg
har aldrig prøvet sådan noget før - men man skal jo prøve lidt nyt engang i mellem     

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

De puder som er nævnt flere steder i tråden er meget fine..

at fylde vat i kopperne er ikke sværere end at tygge tyggegummi, hvis du kan åbne en cdafspiller så indmaden er synlig er dit niveau af gør det selv rigeligt højt..
Bare prøv og se om det går godt, hvis der skulle ske en katastrofe er vi klar til at hjælpe dig ud af den også..

At skifte puder er nogenlunde på niveau med at tage et par sokker på, det er på ingen måde raketvidenskab vi er ude i..

Bare giv den noget gas, så går det sikkert fint...

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Nu kan det være jeg spørger dumt, men er man nødtil at kunne lodde for at kunne få vat ind i dem? Så et pdf dokument et par
sider tilbage, hvor det virkede sådan.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du bærer dig forsigtigt ad kan du klare dig uden at lodde, men det kan være en fordel med en loddekolbe, hvis uheldet er ude..

Jer mener at jeg har lagt en lille guide op, om hvordan du kan gøre det..

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ikke noget problem at gøre det uden at lodde, bare vær lidt forsigtig. Den guide skifter også kabel og sætter et indvendigt filter på, men det kan du jo bare se bort fra 

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes