| Forfatter |
|
gis1239 Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har både HD-668 B og HD-681 og HD-668 B er lidt mere neutral i lyden dog syntes jeg at headbanded er lidt små irriterende (skyldes nok at mit hoved er lidt højt i det :P ) og komforten er derfor bedre i HD-681 og jeg kan faktisk også bedst lide lyden i 681 men tror det er en smagssag da de minder meget om hinanden
|
| Til top |
|
| |
Kega Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg se om jeg kan klare det uden at ødelægge noget. Ellers kommer jeg jo nok herind igen
Dog fandt jeg kun en guide til HD-660 fra dig Claus og kolind har en med HD-681, dog visses det ikke hvordan han kommer
uden om lodningen. Men der er jo ikke andet end at prøve sig frem.
gis1239: Mange tak. Så blev valget en del nemmere.  Jeg har sendt en order afsted på HD-681b og nogen puder, håber de
er her inden weekenden
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kega skrev:
Så må jeg se om jeg kan klare det uden at ødelægge noget. Ellers kommer jeg jo nok herind igen Dog fandt jeg kun en guide til HD-660 fra dig Claus og kolind har en med HD-681, dog visses det ikke hvordan han kommer uden om lodningen. Men der er jo ikke andet end at prøve sig frem.
gis1239: Mange tak. Så blev valget en del nemmere. Jeg har sendt en order afsted på HD-681b og nogen puder, håber de er her inden weekenden  |
|
|
Hej.. Jeg kom ikke udenom lodning, da jeg alligevel skiftede kablet ! Om man kan gøre det uden at lodde skal jeg ikke kunne sige. Det overvejede jeg slet ikke må jer erkende. Hvis man er lidt forsigtig kan man sikkert godt, men så er det nok lidt mere pille-arbejde.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan altså sagtens lade sig gøre, men ja nok lidt mere pille-arbejde. Der er rigeligt kabel til man kan skubbe den yderste del af koppen væk så man kan stoppe både vat og blutak (elefantsnot) ind
|
| Til top |
|
| |
Kega Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe kolind tænkte det nok, da jeg så du havde lavet det med split kabel. Ellers et vild modifikation at lave, specielt for en gut
som mig
telum, håber jeg kan gøre det uden at ødelægge noget. Men lyder jo meget lovende.
Hvor lang tid tag det normalt at få dem sendt fra Tyskland - thomann.de ?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kega skrev:
Hehe kolind tænkte det nok, da jeg så du havde lavet det med split kabel. Ellers et vild modifikation at lave, specielt for en gut
som mig
telum, håber jeg kan gøre det uden at ødelægge noget. Men lyder jo meget lovende.
Hvor lang tid tag det normalt at få dem sendt fra Tyskland - thomann.de ? |
|
|
Jeg bestilte hovedtelefoner hos thomann i torsdags. og modtog allerede mandag.
Så det går rimelig hurtigt.
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte onsdag gennem Ebay og modtog idag med UPS
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må iøvrigt sige jeg er dybt imponeret over lyden i 660 - endda direkte ud af boksen. Tror faktisk jeg venter med diverse tweaks indtil videre.
Lyden er virkelig lækker, detaljeret i et bredt spektre. Ingen overdreven superhyperbass som man ser i mange andre modeller, men derimod en afbalanceret klang.
LÆKKER!!!
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg modtaget mine hd660 og hd681.
Jeg har kun lige lyttet til dem out of the box. Og jeg må nok sige jeg er meget imponeret af hd681, sammen med min canamp er det slet ikk så
tosset. Faktisk synes jeg de spiller bedre end Denon ah-D5000!  Flot af superlux, superskidt af Denon.
Men hd660 er jeg ikke særlig imponeret af, skinger diskant og mangle på mellemtone og nogenlunde ok bas. Mon ikk de bare lige skal spilles til, det
hjælper ofte.
Men 140-150kr. for et sæt hd681, det er jeg sgu noget imponeret af, den lyd de leverer. som sagt har jeg kun lige prøvet dem med min Heed
Canamp.
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mhm - så gad jeg godt høre 681. Måske man bare skulle bestille et par - det er jo ikke noget man bliver ruineret af...
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu lytter jeg til hd681 sammen med min meier corda 3move og macbook.
Det lyder altså ret godt, var det en blind test havde jeg nok vurderet hovedtelefonerne til noget der kostede mellem 1000-1500 eller der omkring.
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads, jeg vil gerne høre en sammenligning efter nogle dage... Tak
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal nok komme. nu skal begge hovedtelefoner lige spilles til. Det kan have rigtig meget at sige.
Men lyden lige nu, kommer dog ikke på niveau med mine sr325I.
hd681 minder om k701, dog noget mere grov kornet.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
660erne bliver meget bedre efter nogle timers tæsk, meget bedre.. Jeg kan godt forstå den wow effekt 681 har på folk, jeg har jo selv prøvet det, men for mit vedkommende vinder 660 løbet og det endda med en stor margin, 681 begynder ret hurtigt at blive kedelige, men det er så min vurdering som folk nok ikke skal tage så alvorligt  Mine Superlux modeller findes ikke mere, de er blevet lavet om til bastarder.. 660 med c-JAYS drivere og 681 med Philips HP1000 drivere og jeg vender ikke tilbage til superlux driverne, men jeg kan nemt se mig selv købe et batteri af deres bøffer på et senere tidspunkt for de er altså rigtigt gode og billige, hvilket omfanget af tråden her også udtrykker..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det tænkte jeg nok, at hd660 bare skal have en masse spille tid. lige nu er de bare skidt, men jeg har tålmodighed.
Det har jeg fået efter som jeg også ejer et sæt K701.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Men lyden lige nu, kommer dog ikke på niveau med mine sr325I.  |
|
|
For SR-325i fanboys er der intet der kan måle sig med dem - jeg er en af dem  . Jeg glæder mig til den dag der er andre
producenter, der ser lyset i dem og forsøger at lave noget mere komfotabelt at bruge men med samme lydkarakteristik. (Det
sker nok aldrig...)
|
| Til top |
|
| |
Kega Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus bare lige for at spørge hvor meget ekstra har du gjort ved dine HD-660 (bare for at få et overblik), for du har da gjort en
del. Og det har vel også en indflydelse på prisen. De HD-681-b jeg har bestilt er jo ikke under 200kr mere eftersom jeg har
købt puder til dem. Hvad jeg prøver på at sige er; kan godt ske de er billige til at begynde med - men når der skal moddes en
del for at få det ypperste ud af dem så er den reelle pris jo noget andet.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Mads57 skrev:
Men lyden lige nu, kommer dog ikke på niveau med mine sr325I.  |
|
|
For SR-325i fanboys er der intet der kan måle sig med dem - jeg er en af dem . Jeg glæder mig til den dag der er andre
producenter, der ser lyset i dem og forsøger at lave noget mere komfotabelt at bruge men med samme lydkarakteristik. (Det
sker nok aldrig...) |
|
|
Ja jeg ligger nok også i den kategori "SR-325I fanboy"
Jeg har endnu ikke hørt andre hovedtelefoner, der kan skabe magen til nerve, intetsitet og lytteglæde.
Jeg bruger altid mine grado´er som reference. Når man nu er håbløs forelsket i de små "gold" klumper, er det rigtigt nok at ingen kan måle sig med
dem.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kega skrev:
Hehe kolind tænkte det nok, da jeg så du havde lavet det med split kabel. Ellers et vild modifikation at lave, specielt for en gut som mig
Hvor lang tid tag det normalt at få dem sendt fra Tyskland - thomann.de ? |
|
|
Tja.. Det er såmænd mit første forsøg på et recable, og det er nu ikke ligefrem raketvidenskab. Jeg er ikke verdensmester til at lodde, men det gik da fint alligevel. Det er ikke så svært endda, og hvis man ikke kan finde ud af at lodde, er det også ret hurtigt at lære (i hvert falde til dette brug. Hvis der skal loddes på noget mere følsomt elektronik, er det noget mere tricky)
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kega skrev:
Claus bare lige for at spørge hvor meget ekstra har du gjort ved dine HD-660 (bare for at få et overblik), for du har da gjort en del. Og det har vel også en indflydelse på prisen. De HD-681-b jeg har bestilt er jo ikke under 200kr mere eftersom jeg har købt puder til dem. Hvad jeg prøver på at sige er; kan godt ske de er billige til at begynde med - men når der skal moddes en del for at få det ypperste ud af dem så er den reelle pris jo noget andet. |
|
|
Jeg tror at næsten alle bøffer er forsøgt modded. Selv hvis du køber et sæt HD800, findes der recables til dem. Til Denon findes J$ earpads, nye kopper, dæmpning osv. 681'eren er udemærket til at starte med. Faktisk utroligt god til prisen endda. 200 kr i pads gør dem noget mere komfortable. Til de nu 400 kr har jeg endnu ikke hørt noget bedre, og komforten er også fin. De yderligere mods som er foreslået herinde med vat og "blutak" koster hvad? 30kr eller lignende, hvis ikke du har tingene liggende i forvejen. Et kabel er ikke en nødvendighed vil jeg tro, men stadig kan du bikse et sammen for en hund måske med stik og kabel. Så er vi på noget i retning af 550 kr, og stadig dér syntes jeg at de er utroligt gode!
Jeg har til gode at høre JVC's billige modeller som er blevet rost meget, men ellers kan jeg personligt ikke komme i tanke om noget der kan matche det. Folk er velkomne til at komme med et bud ? HD660 skulle ifølge Claus også være rigtigt gode, men koster også en smule mere.
Mine egne HD681'ere har blot stock pads. Jeg syntes ikke at vinyl-puderne er så slemme endda. Jeg ejer også et sæt velour puder. De tjener dog på mine AKG K340 i stedet. I alt har jeg vel brugt 350 kr på dem, og stadig har jeg de sidste par måneder brugt dem mere end mine andre væsentligt dyrere bøffer
|
| Til top |
|
| |