| Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitalis skrev:
Hvilke Top-b�ffer skal man op i, for at f� endnu bedre lyd? |
|
|
hehe hd668 Blir spændene at høre hvad hd668 er for nogen og hd662, de er hvertfald pænere end hd681
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Vitalis skrev:
|
Hvilke Top-b�ffer skal man op i, for at f� endnu bedre lyd?
|
|
|
hehe hd668
Blir spændene at høre hvad hd668 er for nogen og hd662, de er hvertfald pænere end hd681
|
|
|
Pænere? Tjoee....absolut...er vel altid et marked for de metroseksuelle, men nu var det mere lyden jeg tænkte på. Personligt er jeg ligeglad med hvordan jeg tager mig ud, når jeg lytter til musik.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitalis skrev:
techtrino skrev:
Vitalis skrev:
|
Hvilke Top-b�ffer skal man op i, for at f� endnu bedre lyd?
|
|
|
hehe hd668
Blir sp�ndene at h�re hvad hd668 er for nogen og hd662, de er hvertfald p�nere end hd681
|
|
|
P�nere? Tjoee....absolut...er vel altid et marked for de metroseksuelle, men nu var det mere lyden jeg t�nkte p�. Personligt er jeg ligeglad med hvordan jeg tager mig ud, n�r jeg lytter til musik. |
|
|
Jeg siger jo at jeg nok skal få ændret det profilbillede, men svært herfra Brasilien hvor jeg ik har andet end mine ety med  Er hvertfald ik metroseksuel, stille Claus, ik et ord
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke helt nemt at finde ud af de tilhørsforhold..
Hvis du vil have bedre lyd skal du nok mindst brænde 10 gange så meget af, et par DT880 burde overgå dem og mine er da også lige et hak bedre, de skriver så at de bliver bedre og bedre med træning så om hullet vil lukkes kan jeg ikke sige noget om..
Egentligt er det lidt misvisende at skrive at de er gode til prisen, for de er bare gode punktum.
Vitalis hvad bruger du foran ? de vokser med opgaven når de får god forstærkning
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet dem med en kineser rørfætter foran, men synes egentlig at den bedste lyd, får jeg ved at koble dem direkte til en 15 år gammel bærbar Panasonic cd-afspiller. Kan tænkes at kineseren er noget møg, eller også lønner det sig at springe et led over, hvis man kan sige det sådan. Headfi er nyt for mig så jeg prøver mig frem. Som alle andre søger jeg vel den bedste lyd for færrest penge. I forhold til mine Goldring-bøffer er de her Superluxer en helt anden klasse.
Tager meget gerne imod tips og tricks.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle og ofte pensionerede discmen har ofte en meget god lyd, specielt hvis de har en lineout og man så sætter dem foran en god forstærker er det ofte et rigtigt godt resultat man kan opnå.. Lige for tiden er der to forstærkere der skives en del om og det er den der hedder Aune og Musicland monitor, de er af samme type som den der hedder Compass, Zero er også en sådan, på nær Compassen koster de alle lige omkring en tusse og de burde alle være et skridt eller tre op ad stigen i forhold til diskmanen, selv er jeg lidt forelsket i Aunen.. De sidste par er er der jo væltet hovedtelefon forstærkere op ad jorden så det bliver sværere og sværere at følge med og markedet bliver mere og mere uoverskueligt, det er jo både godt og skidt, det gode er at dem der indtil nu har siddet trygt og godt på flæsket lige pludselig får kam til deres hår fra en masse (ofte dygtige) asiater som lancere deres ting via nettet, det triste er at det er endnu et slag til den "vestlige" verdens økonmi.. Jeg bruger selv dem sammen med Ibasso D10, de vil med tiden blive sat til at spille med de andre forstærkere jeg har også, men man kan jo kun gøre en ting ad gangen 
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist noget jeg skal have læst op på. Det er en spændende verden. Hvorfor egentlig en forstærker mellem den bærbare cd og hovedtelefon? For at farve lyden i en bestemt retning? Direkte til kilden burde vel være det optimale? Tror jeg må bruge et par nætter foran skærmen for at blive klogere.
Lige nu hører jeg Kate Bush "Aerial", og hvis det kan komme til at lyde endnu bedre med en forstærker imellem, så må jeg vel prøve det. Der findes vel egentlig ikke så mange fysiske danske forretninger hvor man kan lytte?
Tak for tips. Nu vil jeg bare nyde musikken et par timer.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske enkelt fordi at den forstærker der sidder i f.eks. en discman er meget ringere end en decideret forstærker.
Det vil gøre microdetaljerne mere tydelige, bassen mere fast, kort sagt det hele bliver lige et hak bedre, om man så vil ofre penge på det og værdsætter det er jo en helt anden sag..
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan vurderer du 660 og 681 op imod hinanden?
Hvordan passer HD662 og 668 ind? Jeg ville være voldsomt glad hvis en af dem bliver lille og marginalt pæn (dvs. lysår foran 681 )
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle der også være et sæt HD681 på vej til mig... Nu bliver det spændende at se om jeg bliver nødt til at investere i en forstærker til dem
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
telum skrev:
Hvordan vurderer du 660 og 681 op imod hinanden?
Hvordan passer HD662 og 668 ind? Jeg ville være voldsomt glad hvis en af dem bliver lille og marginalt pæn (dvs. lysår foran 681 ) |
|
|
Øh lytter til dem og fortæller hvad jeg synes, eller er det sådan hvilken en der er bedst du tænker på ?? Det har jeg slet ikke spekuleret over endnu jeg er jo kun så småt i gang med at træne 681 så det er ikke meget tid jeg har hørt 660, men umiddelbart er det en DT770 med mellemtone, sådan groft sagt.. hvor de andre modeller passer ind aner jeg ikke en hat om, men lur mig om ikke vi har det bedste foran os. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville sætte stor pris på at høre hvad i synes om bøfferne, men det er heldigvis allerede i gang  JBLti man er vel aldrig nødt til ret meget her i livet, men spørgsmålet er om man kan lade være 
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK jeg spurgte egentlig bare ind til hvordan de to (681 og 660) lyder set i forhold til hinanden, men kan høre at du ikke er nået så langt.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
660 er mere sammenklemt og har skarpere detaljer, sådan et skud fra hoften, men det er lige ud af boksen vi taler
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser spændende ud det de laver, hovedbåndne er af ATH/Phillips typen, meget dejlige at bruge.. Det ser så ud til at 660 er stoppet.  Men derfor skal i jo ikke snydes for et par ord om dem, de er GODE. De lider lidt under at de klemmer musikken lidt sammen, det er stadigt adskilt men tættere sammen, og hvad man kan lide der er nok lidt forskelligt, jeg er ikke så vild med det, men udover det, som altså er i absolut småtingsafdelingen, er de en fornøjelse at lytte til.. Hvis jeg skal forklare hvad jeg synes den væsentligste forskel er på de to modeller, så er lyden fra 681 "udendørs" luftig og frisk, hvorimod 660 er sådan lidt mere krøllet sammen hjemme under dynen lyd.. Jeg tror at 660 vil være i stand til at yde en bedre lydkvalitet, de kan da levere fuldt ud lige så fine detaljer som DT880, så hvis det lille pift de har oppe i den højere diskant bliver jævnet ud med lidt slitage vil det være helt perfekt... Jeg sidder sådan og bliver helt glad indvendig når jeg samtidigt tænker på at de har været så billige at man tror det er løgn..       Jeg kan ikke andet end at give begge disse modeller mine varmeste anbefalinger, hvis i er i tvivl on hvilken i vil have, så køb begge, det er stadig under ½ pris af et par 555 fra Senn, DT770, Gradoer i forskellige varianter og hvad vi ellers holder af... __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvede lige HD660 med et par velour puder fra DT880, komforten bliver bedre, men føj hvor det lyder    det kan ikke anbefales.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en kommentar. Hvor er det fedt at der er producenter, der udfordrer hovedtelefonmarkedet på prisen! Nu har trenden
været dyrere og dyrere hovedtelefoner i en periode med HD800, PS-1000, Edition 8 og så videre - og så kommer der god lyd
for få penge (ja næsten ingen penge).
Skønt at der er nogen der har bestilt dem hjem og skriver om det her. Den slags viden skal deles så vi kan fremme kampen
mod PAP-lyd! (Tak Claus)
Edit: ...Ikke at disse billige hovedtelefoner kan konkurrere med de nævnte HD800, PS-1000 osv. Men at der ER et fornuftigt
alternativ i en prisklasse hvor alle kan være med....
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|