Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Superlux HD681 og HD660 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

degofedal skrev:
Er det ikke dem som Thomann har på deres side her?

Vupti.....det skal da vist prøves. Jeg kunne godt bruge et nyt sæt PC-bøffer
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 December 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
degofedal skrev:
Er det ikke dem som Thomann har på deres side her?
Vupti.....det skal da vist prøves. Jeg kunne godt bruge et nyt sæt PC-bøffer

Ja for faen det er billigt... det er ligefør man skal have en julekalendergave til sig selv hehe
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 December 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

I dag fik jeg mokset et par puder fra mine Philips hp1000 på 660eren, se det er noget der virker, komforten bliver løftet til skyerne (philips kan det der med puder) og lyden bliver lidt mere åben og bassen forsvinder ikke som den gjorde det med Beyer puderne... ..

Jeg har givet dem ca 20 timers pink støj siden i går og det gør det hele lidt mere blødt, de får flere timer i morgen..

Når jeg tænker på at jeg har givet 3400 for mine DX1000, mine ATH kostede 2200 og begge var og er rigtig gode JVCen ælsker jeg, men de er altså også omkring 16 gange dyrere, jeg synes 660 er bedre end ATHen, men dem kunne jeg heller ikke lide og de er så omkring 10 gange i pris.

Der hvor jeg vil hen er at den sælger som har de tre modeller liggende i sin butik, skal godt nok være dygtig hvis han sælger ret mange af de to dyre modeller, hvis man vel og mærke kunne høre alle tre spille..

De er tilsluttet med min Ibasso D10 og sjældent har Katie Melua lydt så forførende og lækker og det siger ikke så lidt..

Der er endnu en "gammel" model mere som hedder HD330 og den ligner DT880, men skulle lyde som Senn 650 ??
Hvis nogen ser dem på ebay og ikke selv vil have dem, skal jeg med glæde tage en for holdet også hvis de nye modeller er i samme prisleje så bliver der købt ind igen 

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke styre mig..

Nu går det da for vidt

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 December 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg kunne ikke styre mig..

Nu går det da for vidt

Hvad med nogle velourpuder i stedet da ?

På mine K340 (der bruger samme puder), giver de bedre isolation og mere bas end vinyl-puderne jeg har (som dog også er lidt stive og gamle)

Man fristes til at prøve noget læder jo.. men morsomt nok at de puder jo faktisk er dyrere end bøfferne du sætter dem på

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

ja men de er røde !!
Sælger ville ikke sende til Danmark så jeg har ovenikøbte allieret mig med en venlig tysker..

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 December 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

De lyder godt... Men de er noget ukomfortable ift mine Senn HD595. Kan være at ørene lige skal vænne sig til dem.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ikke komforten er slem, men der er lang vej til de komfortable, som f.eks. HD660 med Philips puder.

Hvis du vil have mere komfort så køb et par velour puder fra AKG, jeg ved ikke hvor dejlige de røde jeg har bestilt er, men jeg skal nok opdatere når de dukker op.

Hvordan spiller de i forhold til 595 ?

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

et sæt HD681 er på vej til mig.. har hørt dem meget kort.. er spændt på at se hvad de kan med en fornuftig amp og lidt tilspilning..

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 December 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har også købt mig et par 681 (til den pris kan man jo ikke lade være). Hvor kan man købe AKG veluor puder eller andre mere komfortable puder? (hvis det skulle vise sig at være et problem)
Til top Vis telum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telum

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

telum skrev:
Jeg har ogs� k�bt mig et par 681 (til den pris kan man jo ikke lade v�re). Hvor kan man k�be AKG veluor puder eller andre mere komfortable puder? (hvis det skulle vise sig at v�re et problem)

hehe jeg tror jeg er den eneste der ikke har købt et sæt, men altså jeg har kun et hoved og tror mine k1000 ville anse det for utroskab hvis de skulle dele mig med nogen, mine hf2 er selvfølgelig en undtagelse
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

men altså jeg har kun et hoved og tror mine k1000 ville anse det for utroskab hvis de skulle dele mig med nogen

Kom nu! få dig et par fede Skullcandy! Det vil da se super ud sammen

www.skullcandy.com/shop/hesh-paul-frank.html

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

telum skrev:
Jeg har også købt mig et par 681 (til den pris kan man jo ikke lade være). Hvor kan man købe AKG veluor puder eller andre mere komfortable puder? (hvis det skulle vise sig at være et problem)

på thormann kan du købe dem.. de koster 128 kr plus noget fragt..

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 December 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Dang det skulle jeg have set inden jeg bestilte dem, men lad os nu se om de ikke kan gå an med standard-puder - det er jo trods alt over 50% af købsprisen de puder koster!
Til top Vis telum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telum

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 18 December 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg synes nu ikke komforten er slem, men der er lang vej til de komfortable, som f.eks. HD660 med Philips puder.

Hvis du vil have mere komfort s� k�b et par velour puder fra AKG, jeg ved ikke hvor dejlige de r�de jeg har bestilt er, men jeg skal nok opdatere n�r de dukker op.

Hvordan spiller de i forhold til 595 ?

Det kan faktisk lade sig gøre at vænne sig til HD681. Synes de sidder en del bedre nu, de trykker heller ikke lige så hårdt på hovedet som lige da jeg fik dem. Jeg vil ikke anbefale dem til folk der pendler på cykel, da der er en del mere vindstøj end HD595 som jeg er meget glad for på det punkt. Det betyder samtidig at de ikke er blevet testet så meget med min iPod. Jeg har altså primært brugt dem direkte fra udgangen på mit lydkort (Auzentech X-Mystique).

Ift. HD595 er de noget mere detaljerede i mellemtone og diskant, men bassen er ikke så fyldig. Der er et stort lydbillede. De er helt sikkert mere neutrale i klangbalancen end HD595 som må siges at være lidt til den mørke side.

Rent dynamisk kan jeg ikke finde ud af om de måsker mangler lidt, men der er samtidig nok ikke nogen tvivl om at man vil få bedre dynamik med en rigtig hovedtelefonforstærker. De er dog kun 32 Ohm, så burde ikke være en super svær belastning?

Er der nogen idéer om hvilken forstærker der vil passe godt til dem? "Krimi" skriver i en anden tråd at Aune+HD681 er en super kombination. Jeg selv er ved at blive lidt lun på en Little Dot Mk. IV, da jeg tror at HD681 vil kunne være gode i kombination med noget rørlyd, men det ville være godt at høre om nogen erfaringer på dette punkt???

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu til gode at høre 681 med en ren rørfætter.
Jeg tror de har godt af den lidt dybere og fastere bas en solidstate forstærker giver, dog er der på ingen måde noget at klage over med nogle af mine Xcans, som er hybrider.

Jeg har brugt dem en del sammen med min D10 og det er en god blanding.

Udover det synes jeg de er ret taknemmelige med forstærkere, den lyder fint fra alt jeg har prøvet, dog vokser de med opgaven når de sættes foran en forstærker.

Efter hvad jeg sådan har læst og opsporet om Aunen skulle det være en rigtig lækker maskine, som mere eller mindre kan det hele..

Musicland monitor som er en anden jeg kigger lidt på, er en der skal fuskes lidt med for at få den helt op at ringe.

Hvorom alting er så giv dine bøffer nogle tæsk med noget pinknoise et par nætter eller 10, det åbner dem og forbedre bassen

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Så kom mine HD681'ere... Efter 10 min ud af min Darkvoice 336i er det ganske imponerende.. Jeg kan rigtigt godt lide lydsignaturen.. godt med bas og crisp lyd.. De er en anelse metalliske i diskanten, ligesom jeg også oplevede tidligere da jeg prøvede et par (i få minutter).. De får lov at ligge natten over, og så må jeg spændt høre hvad de bliver til efter lidt tilspilning..

Selv lige ud af kassen, er det helt sikkert det bedste value for money jeg har oplevet endnu.. ! Jeg syntes yderligere at de ligefrem sagtens tåler sammenligning med andre dyre bøffer der koster mindst 5 gange mere..

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 18 December 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Der må da være potentiale for lidt mods i dem. Lidt Bluetak hist og her kunne måske gøre underværker
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Der må da være potentiale for lidt mods i dem. Lidt Bluetak hist og her kunne måske gøre underværker

Når de er blevet spillet til, skal der helt klart forsøges lidt.. Bluetak har for mig aldrig skadet noget, tværtimod.. 

Derudover tænker jeg måske at recable dem.. Har set nogle billeder af dem splittet ad, og der er en lidt sløj kabelføring i, hvor der er 3 eller flere steder kablet er loddet "unødigt".. Men så igen.. hvad kan man forvente til 150 kr..  Men det er helt klart potentiale til at blive mit første rigtige recable-projekt! Kablet virker også lidt tyndt.. måske er der noget at hente på kablet, og "dual entry" fremfor at føre kablet igennem bøjlen og have et par unødige lodninger undervejs.. Jeg er jo ellers ikke den helt store kabel-fanatiker, men her kunne man forestille sig at jeg rent faktisk måske kan lave noget bedre selv uden at risikere at grille for 1500 kr hørebøf

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

btw burde det være super let at lave et dual entry-recable.. der er allerede hul til det i den højre side.. der sidder bare en lille gummi-prop og fylder hullet ud som de er.. snedigt.. (selvom det jo self. blot er for at undgå at lave to forskellige kopper at man har to ens.. men det er da smart lige i dette øjemed )

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes