| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puderne fra 880 ser ud til de er magen til dem på 770 så hvis de passer er det fint. Jeg syntes de er behagelige, men har heller ikke prøvet læderpuder eller puder fra andre producenter. Må prøve at købe mig et sæt næste gang jeg skal have noget fra thomann (medmindre der er nogen der kender et godt sted med lave fragtudgifter der sælger puder? )
Jeg kunne forestille mig superluxenerne fik en fast plads på arbejdet så jeg ikke skal slæbe bøffer frem og tilbage hele tiden, så kan de få lov at ligge en weekend med noget støj på repeat.
Kærligheden er pt. kastet over bøfferne da næste opgradering til højtalerne er i den lidt dyre ende, så ingen impulskøb der  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
kasper_j Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
og paypals ikke synderligt gunstige kurser |
|
|
Når du betaler med Paypal, kan du inden du godkender betalingen trykke på "Other Conversion options" - det er et lille blåt link under "payment methods" ...gemt et godt side nede på siden. Herinde kan du så vælge om du vil bruge Paypals vekselkurs, eller du vil have trukket beløbet i den fremmede valuta , således at banken står for omregningen til kroner..det kan godt betale sig, jeg mener Paypal tager 2.5% for ulejligheden.
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg tilslutte mig 'the 681 owners club'.
Mine ankom med posten idag - bestil via thomann.
Mit første indtryk er rigtig positivt.
Troede egentligt at jeg ville have svært ved at vende mig andre cans end mine Grado SR80, men hold da op de her 681 er jo
helt behagelige at have på i forhold til Gradoerne - nu kan jeg måske høre musik i over 1½ time uden at mine ører brænder :-).
Selve byggekvaliteten virker også udmærket, meget bedre end hvad kan forvente til 200 kr.
Så indtil videre thumps up :-)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre du kan lide dem, men lad dem få nogle tæsk, så bliver de endnu bedre.. Med tæsk mener jeg burn-in. Det er i øvrigt sejt hvis du kan bruge Gradoer i 1½ time, mine ører ville bløde og sikkert falde af, men nu er jeg også en lille forkælet møgunge 
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sku hård kost for ørene med de gradoer.
Selv med "reverse quarter senn. mod" er de stadig ikke rare for ørerne.
Jeg synes faktisk ikke diskanten er ekstrem voldsom på min 681 - men derimod synes jeg at der er enormt mange detaljer
med - langt flere end jeg havde forventet. Altså positivt ment.
Også skal man lige vende sig til det med der er noget større end Gradoerne. Med mine sr80 kunne de kun sidde på en måde -
nu er der jo plads til at man kan "justere" lyden en helt del, ved at flytte dem frem og tilbage / op og ned ;.)
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er noget jeg har undret mig en del over. Den såkaldte "Acoustic Damper" der ikke må fjernes sidder ikke det samme sted i
højre og venstre side. I venstre side sidder den fremme, mens den sidder bagerst i højre. Det vil alt andet lige give forskelligt
frekvens-respons
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rykket min dæmper af, så det er overstået for mit vedkommende   Jeg har prøvet at se om jeg kunne høre forskel på højre og venstre da de endnu sad på, men det kunne jeg ikke, jeg ved at andre også har fusket lidt med dem og rapportere at de lyder bedst hvis de peger bagud, altså mod nakken, det har jeg så ikke gidet prøve.. Jeg skrev med kolind om det og tror han har ret, når han siger at det er lavet sådan for at spare penge, så kan man bruge den samme kop til både højre og venstre øre..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØHHH diskanten på 681eren ?? eller Gradoen ?
Du tabte mig lige der
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus,
Opdaterede lige mit indlæg. Havde bare læst mig til at mange synes at netop 681 er lidt "skarp" i diskanten til at starte med,
men at den dæmper sig lidt efter nogle timers brug.
Men det kan selvfølgelig skyldes at jeg er vant til Grado lyden, som jo er en anelse lys....
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et filter på trapperne som skulle tøjle den diskant som nogle finder skærende, den genere nu ikke mig, men jeg har også et "dip" lige omkring de 13000 hz og er det der den skærer kan jeg overhovedet ikke høre det..   og lidt  Jeg har også indtryk af at det er lidt alders bestemt, altså at det genere de unge mere end de gamle, vi gamle har jo fået skåret toppen af frekvenskurven, måske ikke kappet af, men nærmere skruet ned.. Jeg skal nok komme med en melding så snart mit filter ankommer og er det noget værd, vil jeg gerne lave nogle flere, de koster lige omkring en 100 mand og det i en lille boks med ind og udgang på.. Der er en guide til at lave det endnu billigere ved at gemme elektronikken i de små rum over koppen, den kan findes på rockgrotto.. Hvis det bliver en succes indbygger jeg mit når jeg skifter kablet, for det skal da også prøves..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig Jeg har netop modtaget puder og filtre, ja filtre jeg fik ham til at bakse et (special Claus-dk) til HD660 også. Puderne er super komfortable, men de skal bakses på, slet ikke umuligt, men det kræver lidt tålmodighed.. Jeg har ikke været ude med hunden endnu så jeg vil vente med at kommentere lyden til senere i dag, men det er lidt bøvlet når det højre ører "kommer og går".. Jeg kan dog sige at filtret ikke gør den store nat og dag forskel, hvilket jeg heller ikke ønsker.. Sådan et skud fra hoften så er den dæmpet med 8-10 DB ved 14khz og lidt mindre ved 15 khz, så hvis man sætter sin EQ til der omkring, kan i nogenlunde høre forskellen. Mere senere, nu skal jeg ud med hunden og høre musik 
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan man bare se   Men de er 20 euro dyrere end tidligere    Stadigvæk et rigtigt fint køb, måske er de billigere i deres Ebay shop
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft et kort stykke tid med mine filtre på HD 681(det er sådan set bare en passiv EQ) og selv om forskellen slet ikke er nat og dag og alt det der, så er den der.
Man kan godt høre forskellen, men den er meget lille og meget velvalgt, kort sagt så fjerner den lyttetrætheden og tæmmer den diskant som nogen finder skærende.
Jeg har også fået et filter til mine HD660 og det er bare lige præcist som jeg vil have det, den tager og gør diskanten lidt mere blød, hvilket gør helheds indtrykket mere klart, igen er forskellen ikke særlig stor, men har stor betydning..
Nu mangler jeg kun nye kabler og så er jeg færdig med at modde dem (er der nogen der tror på det måske?)..
Måske man skulle se om man kan få fingrene i de aluringe som får megen ros af tossede "headphone-modders"...
Jeg har også haft et par dage med de fine AKGpuder og de er bare super, måske en anelse for små i hullet i midten, men de genere ikke når de rører ørene..
Hvis nogle her på siden er nysgerrige MHT til filtrene så send mig en PM, så finder vi ud af et "låneprogram" (jeg forbeholder mig ret til at vælge hvem)..
PS hunden er sjældent blevet luftet med så stor fornøjelse som de sidste par dage..
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey ... læste mig varm på HD-681'erne fra thomann, så dem prøver jeg til mit 'movie/concerts-via-ps3-setup' ... Jeg slap DKK 216,- inkl. levering.
Jeg skal jo så nok ha' en forstærker imellem ps3'en og HD-681 - men jeg er stadig usikker på hvilken ??? ... iBasso'en (D10 Cobra) er vel lidt overkvalificeret, eller hva' ???
Det er primært film som jeg vil kunne nyde (i stereo) uden at forstyrre familien ... men også livekoncerter (rock/jazz) ... Planen var oprindeligt at hente audio ud af ps3'en via et optisk kabel, og så videre over i en Zero Dac eller iBasso'en - men kloge hoveder her i forum, nævnte at der kunne være problemer med omdannelsen fra surround til ren stereo.
Er I (endnu engang) villig til at hjælpe en newbie ???
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tvemanden skrev:
|
Hey ... læste mig varm på HD-681'erne fra thomann, så dem prøver jeg til mit 'movie/concerts-via-ps3-setup' ... Jeg slap DKK 216,- inkl. levering.
Jeg skal jo så nok ha' en forstærker imellem ps3'en og HD-681 - men jeg er stadig usikker på hvilken ??? ... iBasso'en (D10 Cobra) er vel lidt overkvalificeret, eller hva' ???
Det er primært film som jeg vil kunne nyde (i stereo) uden at forstyrre familien ... men også livekoncerter (rock/jazz) ... Planen var oprindeligt at hente audio ud af ps3'en via et optisk kabel, og så videre over i en Zero Dac eller iBasso'en - men kloge hoveder her i forum, nævnte at der kunne være problemer med omdannelsen fra surround til ren stereo.
Er I (endnu engang) villig til at hjælpe en newbie ???
|
|
|
I ps3'en burde du kunne vælge at mixe surrondsignalet ned til stereo pcm inden det bliver sendt videre på via den optiske udgang. Jeg er ikke 100% på dette, men alt andet ville undre meget meget.
Hvis dit primære behov er et stationært setup til filmbrug er det måske lidt fjollet at vælge en iBasso D10 da den primært er tiltænkt et bærbart setup. Jeg tænker det måske kunne lade sig gøre at klemme lidt mere ud af pengene hvis man ikke har behov for at den kan transporteres. Her på det sidste har Aunen fået gode ord med på vejen i diverse forums som en god low-budget dac+amp. Held og lykke.
ps. mener jeg får mine Superlux HD660 senere i dag, så kan være jeg lige kan give et førstehåndsindtryk med dem på en iBasso. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_
Tak for dit svar - JEG VIL MEGET GERNE høre om dine oplevelser med iBasso'en. Ja, det er vist nok muligt at ned-mixe til PCM.
Det sker automatisk hvis jeg sætter et optisk kabel i - og stadig har HDMI kabel op til TV'et) ... Dvs. at surround-mixet ryger op i TV'et - og pcm stereo ryger ud af det optiske kabel .... Denne feature kom via en af de forrige FW updates.
Øv, jeg glemte at bestille de her velour-puder hos Thomann ... http://www.thomann.de/dk/akg_k240270271_velour_ohrpolster.ht m
Er det ikke de puder der passer godt og behageligt på et sæt Superlux HD-681 ?????
Hvis det er - prøver jeg om jeg kan nå en additional order ...
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
681 går da fint i spænd med D10, overkill det kan man da slet ikke når man er nørd    Jeg bruger mest min Xcan V8 til mine og det lyder godt.. Men som vi også snakkede om i en anden tråd har jeg ikke de store filmplevelser med den   , men Ney har uden tvivl fat i den lange ende her  Der er et link til puderne lidt tilbage..
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der et sæt HD 660. Claus har ret i at æsken de kommer i højst sandsyneligt kan klare at blive kørt over af en mindre lastbil. 
Første indtryk er at de i udseende minder meget om beyers dt-770. Dog er bøjlen lidt mindre, så med mit grødhovede sidder de lidt strammere (kan dog være det ændrer sig lidt efter brug). Byggekvaliteten virker også en smule mere slobby en beyerne, de har et lidt mere "plastik-feel", med understregning på lidt. Men alt i alt ligner de noget der er en smule dyrere end et par hundrede .
Hører lige et par numre (har kun ogg på arbejdet, men det må gå), og så vender jeg tilbage med mere. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_
Hvorfor valgte du HD-660 frem for HD-681 (spørger bare af ren og skær uvidenhed) ???
Skulle 681'eren ikke lyde bedre (out of the box) ???? Er 660'eren helt lukkede ???
Btw. Jeg fik Thomann til at tilføje: AKG K-240/270/271 VELOUR POLSTER
... er det ikke dem der passer til HD-681 ???
|
| Til top |
|
| |