| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi 660 er helt lukkede. Bruger meget hørebøffer på arbejdet og i toget, så halv eller hel-åbne er simpelthen no-go.
edit: puderne holdt ikke længe. Tror Claus har ret i at beyers velourpuder æder en lille bitte smule bas. Jeg ved ikke om der er for meget skum i dem der følger med eller hvad det er, men jeg føler de klemmer når de sider på, noget der er løst med byerpuderne.
Førstehåndsindtrykket med lyden er at de spiller rigtig rigtig fornuftigt, tror de adskiller sig mest fra beyerne i den øvre mellemtone (hvilket vel også er beyernes største svaghed?). De får et skvæt lyserød støj over nattten her på kontoret, og så vil jeg vente med yderligere bedømmelser til imorgen. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_
Vil du mene at følgende setup kunne virke:
Aune USB DAC/AMP Jeg kører digital stereo-audio ud fra PS3'en (via toslink - s/pdif) over i s/pdif indgangen i Aune USB DAC/AMP ... og så tilslutte HD-681 !!!??? Vola! ... ???
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville virke ja! Men jeg har ikke hørt Aunen, kun at den pt. er lige så hot et emne som D10'eren var da den kom frem  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser umiddelbart ud til at AUNE'en kun vil modtage digital lyd via COAX (og ikke via optisk/toslink) ...
Dvs. at S/PDIF indgangen bag på AUNE'en er en COAX-in !!! Er det ikke rigtigt, eller er det mig der ikke lige kan læse/forstå det rigtigt ?????
Så vil jeg jo skulle købe en (strøm-ædende) konverter ala denne:
http://www.avxperten.dk/adaptere/aktive-adaptere/aktive-adap tere.asp
( Input: optisk digital audio via Toslink / Output: coaxial PCM audio via RCA stik )
Ovenstående er 'liiiidt' off-topic - SORRY!!! ... (jeg er oppe på 16 indlæg - and still going)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tvemanden: prøv at læse den tråd jeg har linket til, så tror jeg næppe du vil være i tvivl om Aunen er noget værd..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney: jeg vil lige prøve at søge på ebay og ser om der er nogle spændende puder, dem der passer til Superlux 681 kan godt bruges de sidder dog lidt løst..
Er der nogle der ved hvikle senn puder man kan montere på en DT770 ??
Beyerpuder er underlige..
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Ney: jeg vil lige prøve at søge på ebay og ser om der er nogle spændende puder, dem der passer til Superlux 681 kan godt bruges de sidder dog lidt løst..
Er der nogle der ved hvikle senn puder man kan montere på en DT770 ??
Beyerpuder er underlige..
|
|
|
Yeah jeg må gå shop amok når næste lønseddel lander 
Det kan godt være beyer pads er underlige, men den ekstra centimeter de er tykkere end de medfølgende gør min ører ikke støder på skumgummiet og samtidig syntes jeg det løfter stereoperspektivet og den øvre del lidt.
edit: bah puder er dyre! De fleste skin og velour puder starter jo ved 100+ uden forsendelse! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er ækelt dyre de puder og jeg er helt enig i at beyers tykkelse giver et flot perspektiv i lydbilledet..
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh - at få et sæt superlux er åbenbart ensbetydende med forkølelse. Så der bliver ikke til det store review i dag  Tror jeg lader dem ligge på arbejdt så de kan få lidt lyserød støj hen over weekenden+mandag, så kommer de op på ca 100 timer. Mit tilstoppede hovede prøver dog at bilde mig ind at 660'erne har åbent sig lidt henover natten.  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Ney_
Noget nyt om HD-660 ???
Jeg har nu lyttet i HD-681 i ca. 3 timer på jobbet (Bla. Sheryl Crow "Wildflower" - wav direkte ud af headphone-udgangen) JEG ER HELT IGENNEM IMPONERET det er f**dme et godt køb. Dejligt 'åbent' lyd-landskab med tilpas fyldig og lækker bas + jeg er en treble-response-guy. Jeg har gennemgående svært ved audio der mangler diskant. HD-681 har derfor ramt min smag (og min pengepung) meget godt. Ørene bliver dog ret varme - så jeg ser frem til de velour-puder som ligger hjemme og venter.
Yderligere har jeg i dag bestilt en iBasso D10 Cobra - som skulle komme onsdag. Glæder mig til at se 'hvad der sker' når HD-681 bliver sat efter Amp'en 
OK så har jeg jo også fået de første klager på jobbet vedr. støj fra mine nye bøffer ...
Sååååå, hvordan var det lige de der HD-660 lød - eksempelvis op i mod HD-681 ?????
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine HD-660 ligger pt og får lyserød støj, det har de gjort siden fredag aften, plus de fik et skud natten til fredag, så når jeg kommer tilbage på min pind på konteret imorgen skulle de være klar til at blive lyttet lidt mere. Forkølelsen har også fortaget sig, så kan være der kan komme noget fornuftig lytning. Har dog ikke hørt HD-681 så kan ikke udtale mig på den front.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD660 ligner DT770 lidt i lyden men har lidt mindre bass og ikke så skærende en diskant.. Sammenlignet med 681 er de i mine ører lige et hak bedre, dog ikke når jeg har monteret mit filter på 681erne, så er de lige et hak bedre.. Bassen er ikke helt så kraftig på 660, mellemtonen er nogenlunde ens, 660 går en anelse højere end 681.. Nu lyder det lidt som om at de lyder ens, men det gør de slet ikke, 660 har en mere lukket/intim lyd og har ikke den store spredning som 681 har, det er nok det der gør den største forskel.. Personligt synes jeg det er lidt plat og krone hvilken en jeg holder mest af, det afhænger lidt af dagsformen..og musik valget, samt temperaturen 660 er lidt varmere når jeg går med kræet.. H660 er betsemt ikke dobbelt så god som prisen eller foreslår, men det skyldes nok mest at 681 er den bøf hvor du får mest for grynene..660 er stadig fantastiske i lyd/pris aspektet. Men jeg synes lidt at de 350 som de er steget til, ikke bør være højere, men det er mest på grund af at de føles ret billige når man tager ved dem.. Jeg har iøvrigt lige tigget mig til et sæt alu ringe til mine og der skulle også være et kabel på vej til dem 
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
681 lækker også mindre lyd, hvis du forsyner dem med ordentlige puder, når jeg har de røde læder puder på kan de nærmest ikke høres i rummet, AKGs velour puder er også et rigtigt godt alternativ..
Men gider man arbejde lidt med de røde puder er de rigtigt gode, men det kræver at man bruger lidt tid på at udvide hullet i midten og få masseret læderet blødt, komforten er derpå mindst på niveau med velourpuderne, men ved lænegre lytning får velourpuderne baghjul i komforten..
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus ... tak for dit svar. Jeg er ret fristet til at købe et par 660 til arbejdet - og så beholde 681'eren hjemme i stuen. 681'erne er blevet meget mere komfortable efter montering af velour-puder. Lydmæssigt er jeg nok ikke trænet nok til at vurdere forskellen. Men de er meget behagelige nu. Har lige hørt Steely Dan's 'Babylon Sisters' ... det er bare SÅ fedt at kunne høre nye detaljer i 'gammel' musik. Jeg glæder mig til at opleve dem med den der iBasso.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nye detaljer i gammel kendt musik, var også det der startede "lavinen" for mig.. Jeg kunne ski ikke lige huske du havde fået et par velour puder   Prøv at putte de gamle puder på igen om en uges tid når du har vænnet dig til lyden, så vil du finde ud af at du har rigeligt af træning.. Jeg er jo også ejer af D10 og du må ikke forvente at jorden skælver og himlen åbner sig, så du kan høre englene synge, hvad du vil opleve er at du får mere styr på specielt bassen og det samlede indtryk vil virke mere rent/klart/skarpt eller hvad det nu lige er man vil kalde det, de vil stadig lyde som nu bare endnu mere  , du burde også opleve at detaljerne bliver tydelige og der er mere styr på hvor du "står" i forhold til de forskellige instrumenter.. Jeg er ikke selv så imponeret over D10, jeg synes den mangler lidt muskler, ikke forstået på den måde at du ikke kan spille højt nok, mens en 230volts forstærker som eks. en Aune, Zero, musicland og hvad de ellers hedder de forskellige modeller, vil have meget større kraftoverskud.. D10eren udmærker sig specielt med meget letdrevene bøffer (IEM).. Men min kræsenhed er nok mere et udtryk for at jeg har brugt alt for mange penge og tid på at finde den rette forstærker for mig, desværre findes den nok ikke   hvilket igen skyldes at jeg har et mindre regiment af høretelefoner på lager, som alle har deres "eget" krav til hvad en forstærker kan levere..   Skulle du så gå hen og blive forstærkertosset, er det jo til at leve med..  det er ikke så slemt   .. Hvis du har mulighed for det så kom med til Esbjerg, når vi nørder big time, jeg håber at jeg når at få givet mine "the full monty" inden da, så kan vi også høre om al den tid og kræfter er indsatsen værd.. Jeg må hellere stoppe inden jeg begynder at lyde som en fuldblods nørd, eller er det alt for Seeent ??   Sidst men ikke mindst glæder det mig meget at du holder af dine Superlux 
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik superluxne sku et skud støj 
De minder stadig meget om DT-770 (hvilket bestemt ikke er skidt). Det skal siges at jeg bruger dem med beyers velourpuder da jeg slet ikke kan holde de andre ud.
Stereoperspektivet i 660 er lidt mindre end i 770, men tror også 770 er det cans jeg har hørt med bredest stereoperspektiv. Det ikke noget dårligt, det er bare anderledes.
Jeg syntes også at 660 er en smule mindre bass-heavy end 770, dog er toppen væsentlig mere klar og mere velopløst! Toppen er dog 770'eres akilleshæl.
Alt i alt syntes jeg at 660 spiller super solidt og velbalanceret, og jeg vil stadig mene at man for 350kr får rigtig meget for pengene(når vi snakker helt lukkede bøffer)!
ps. sider lige og hører lidt Leonard Cohen og det er fanme mums på dem.
edit: woot 1000'th anniversary  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvemand: jeg har lige brugt mine hd660 det meste af dagen og der er VARME i længden..
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Tvemand: jeg har lige brugt mine hd660 det meste af dagen og der er VARME i længden.. |
|
|
OK, vil det så sige at du sælger et par moddede og tilspillede hd660'ere Er en del interesseret i dem til arbejdet - klager ift. mine hd681 er der dog ikke kommet flere af. Jeg har også skruet lidt ned - og vælger 'mute' når jeg går i møde
OG, så kom jeg selvfølgelig til at køre over hd681-kablet med min kontorstol klassisk !!! Så nu spøger en mulig om-kabling (og jeg er helt 'grøn' der også) ....
PS: fik du nogensinde det der alu-arbejde fra Mick (helliharris) monteret på 681'erne ??? ... 
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil anskaffe mig et sæt 660ere, men er i tvivl om hvilke velour puder (for komfort) der passer til. Er det
AKG K-240 eller er der andre der passer
bedre?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beyers 770 puder passer perfekt (da kopperne er ens), men der er nogen (*host* claus) der ikke ligefrem anbefaler beyers puder, jeg kan godt lide dem, men de æder en smule bas i forhold til de originale "skin" puder.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |