Forfatter |
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 03:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg deltager som tidligere skrevet også gerne. Jeg har måske også plads til en passager fra syd/Sønderjylland.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bronco121 skrev:
Hallo hallo er der noget med tilmelding el. max deltagerantal !! el. hva. For mig og min svoger vil også gerne med som rookies
Mvh. Niels -- Luxman fan -- |
|
|
Der er god plads, men selvfølgelig også en øvre grænse. I løbet af den kommende weekend vil jeg her samle op og registre de tilmeldte og det mulige medbragte vintage grej, PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
@Louis...minimum er bowler...ellers ka vi ikke kende dig!
mvh |
|
|
Det kan jeg nok lige klare __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Allan-j Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..Jeg vil da også virkelig gerne med. Har intet graj, men vil til at igang igen, så lidt inspiration og lidt musik er jeg 110% klar på..
Kanon ini..*..tiv :-) __________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også klar, er netop selv startet lidt på vintage grej :)
|
Til top |
|
|
The Canadian Udelukket fra forum

Le Martin - tager en pause!
Bruger siden: 08 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo, Fyn kalder.
Vil os meget gerne deltage (2). Har mulighed for at tage mit Sansui AU / TU 9900 sæt med på et par Altec 879 Santana.
Eller måske en Mørch sæt op, IA 36 + GS 6 + UP 4.
O&O
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit største problem med hensyn til at medbringe udstyr er, at det interessante ikke er i god nok stand: jeg har en Scott rørforstærker, men da jeg havde strøm (ingen variotrafo, nænej lige på og hårdt. Ups... Vidste ikke bedre  ) og højttaler (Ja, én! Duum fejl, men rørene tog vist ikke skade) på, fik jeg bare skrat ud af den. Så efter to minutter gav jeg op. Den skal efterses! Min Sansui 9090 har stået på den gale led længe efterhånden. Den har brændt et par sikringer, og der bliver ikke gjort noget ved det før jeg flytter, og næppe før godt inde i februar. Når det så er ordnet trænger den til en rensning, og kunne nok godt trænge til nye komponenter hvis man måler den igennem. Og 661'eren har samme problem. Der står en Garrard et sted, men den har ingen plint og noget dum automatik. Det skal fjernes, før den bliver interessant tænker jeg, og det bliver nok ikke mig der gør dét. Suk, jeg ville gerne være snild på fingrene...  __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
NAD 3020 - nu er du ond ulrikmm
|
|
|
Ikke ond naiv, måske?
Men helt ærligt, vil det ikke være sjovt at høre den lille kæmpe. Den er trods alt fra 1978, og tæver det meste.
Hvis nogen vil høre sådan en, slæber jeg den gerne med.
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må vel også hellere kigge forbi.... Hvad skal jeg mon ha med hjem denne gang?
Har plads til en enkelt eller to uden grej i bilen, fra Esbjerg/Varde området, hvis det er.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
På dette tidlige tidspunkt i planlægningen kan jeg konstatere at vi ikke kommer til at mangle grej. Jeg lader mine Klipsch mm. stå i hifirummet (hvortil der altid kan laves en afstikker): så er der plads til mere i salen. Hvordan vi får afgjort, hvad der skal i spil, ved jeg ikke endnu, men det skal vi nok finde ud af på en eller anden måde. Måske skal jeg (og nogle hemmelige konsulenter?) bare tage nogle diktatoriske valg (som så kan modsiges i al offentlighed) og vælge en 3-4 hovedsetups som sættes op fra start? Det øvrige gode grej kan da stå klar i kulissen og sættes til efterhånden som diskussionerne udvikler sig (det er jo også derfor vi mødes). Jeg synes også, at det kunne være sjovt at lade nyklassikeren NAD 3020 spille op mod de store vintage-sager. Jeg har også en stående, hvis det skulle være. I alt fald er det vigtigt at slå fast her, at man ikke behøver medbringe vintagegrej for at være med. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil nok være en klog fremgangsmåde. Rørtræffet blev noget kaotisk pga. mangelfuld ledelse, det var ren learning by doing
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
I trådens første post har jeg nu indsat en status på hvem der har meldt sig til vintagetræffet. Jeg holder statussen der; så er den til at finde. Der bliver to store rum til vintagetræffet. Sal 1, hvor der kan opsættes 4 udvalgte setups. Og sal 2, hvor der også er masser af både plads og borde og hvor der er "fri leg", dvs. her kan alle sætte det op de har lyst til og da blot aftale indbyrdes, hvornår der spilles på hvad. Her er også plads til at tuske grej, plader og andet. Indtil videre tyder meget på, at der i sal 1 er afsat plads til r-l-b's monosetup (arrangøren kunne godt tænke sig at høre et rigtigt monosetup). Det kunne tilsvarende være spændende (synes arrangøren) at høre, om Tandberg er så godt som nogen si'r, og de tre tandberg-fyre opfordres hermed til at medbringe et helt Tandberg-setup til sal 1. Resten fastlægges senere. PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Canadian skrev:
Hallo, Fyn kalder.
Vil os meget gerne deltage (2). Har mulighed for at tage mit Sansui AU / TU 9900 sæt med på et par Altec 879 Santana. Eller måske en Mørch sæt op, IA 36 + GS 6 + UP 4.
O&O
|
|
|
Et helt mørch sæt op med forstærker - gad jeg godt høre. Jeg ville også godt komme - har plads i kalenderen, men jeg mangler transport. Ellers må jeg jo evt. tage toget.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
The Canadian skrev:
Hallo, Fyn kalder.
Vil os meget gerne deltage (2). Har mulighed for at tage mit Sansui AU / TU 9900 sæt med på et par Altec 879 Santana. Eller måske en Mørch sæt op, IA 36 + GS 6 + UP 4.
O&O
|
|
|
Et helt mørch sæt op med forstærker - gad jeg godt høre. Jeg ville også godt komme - har plads i kalenderen, men jeg mangler transport. Ellers må jeg jo evt. tage toget.
|
|
|
Ja, Bjerager, vi skal have det Mørch setup med. Sansui AU/TU 9900 har jeg jo også stående, hvis det kommer til det. Jeg skriver dig straks på listen over tilmeldte. PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg melder mig også under fanerne, hvis det har interesse kan jeg medbringe et sæt AR-LST. De skal have godt med saft for at
lyde af noget, så jeg kan evt også tage en Hafler DH-500 og en Mission 776 med til at drive dem. Det er lige godt 0,1 ton
Vintage hifi!!
Mvh Klaus
__________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausM skrev:
Jeg melder mig også under fanerne, hvis det har interesse kan jeg medbringe et sæt AR-LST. De skal have godt med saft for at
lyde af noget, så jeg kan evt også tage en Hafler DH-500 og en Mission 776 med til at drive dem. Det er lige godt 0,1 ton
Vintage hifi!!
Mvh Klaus |
|
|
Hej Klaus, Godt du er med! Og jeg reserverer straks et hjørne i sal 1 til dig og dit setup. Tag bare det med af forstærker etc., som du mener skal til at for at trække dem. Ieg glæder mig meget til at høre de AR-LST - ja, faktisk til bare at se dem! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og KlausM, er du helst fri for at slæbe din Hafler med, har jeg jo både en Heathkit AR-15 receiver:  ("the Heathkit AR-15 was the breakthrough product for solid state amplifiers/receivers") og en Sansui AU-9500 som måske kan drive LST'erne. PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Og KlausM, er du helst fri for at slæbe din Hafler med, har jeg jo både en Heathkit AR-15 receiver:
("the Heathkit AR-15 was the breakthrough product for solid state amplifiers/receivers")
og en Sansui AU-9500 som måske kan drive LST'erne.
PQR
|
|
|
Den er skøn den Heathkit AR-15 men Peter, med en ret stor kapacitiv belastning og en transformator i indgangen udgør LST'erne en ikke særlig sjov belastning, af en type som de færreste forstærkere har været testet op imod. Ved visse frekvenser er impedansen nede omkring blot et par Ohm og jeg vil nødig se nogen brænde deres vintage forstærker af på dem. Hvis jeg får den store Sansui til at køre helt stabilt, kan det være at jeg tager den med i stedet for.
Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Den er skøn den Heathkit AR-15 men Peter, med en ret stor kapacitiv belastning og en transformator i indgangen udgør LST'erne en ikke særlig sjov belastning, af en type som de færreste forstærkere har været testet op imod. Ved visse frekvenser er impedansen nede omkring blot et par Ohm og jeg vil nødig se nogen brænde deres vintage forstærker af på dem. Hvis jeg får den store Sansui til at køre helt stabilt, kan det være at jeg tager den med i stedet for.
Mvh Klaus |
|
|
Der ved du bedst, Klaus, jeg holder min Heathkit (som alligevel kan beses på mit kontor) og min AU-9500 borte fra dine AR-LST'er. 2 Ohm, uha! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Citér:
Mvh Klaus |
|
|
Der ved du bedst, Klaus, jeg holder min Heathkit (som alligevel kan beses på mit kontor) og min AU-9500 borte fra dine AR-LST'er. 2 Ohm, uha!
PQR |
|
|
Ellers har jeg da min TANDBERG TR1000 - den er vant til at køre i 2ohm, når der skal være fest  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|