Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Søger efter et component-kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg har læst meget om Oehlbachs component-kabel og vil gerne købe et, men kan de købes i DK, jeg kan kun finde dem i Tyskland. Og leveringsprisen fra Tyskland er for dyr til at det kan betale sig.

Kabelet behøvs kun være 1m langt.

Eller hvis der er nogen som kender et andet godt kabel er jeg med på en lytter, det skal bare være et component-kabel af god kvalitet.

Mvh Ole

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

benq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa, måske du skulle prøve at tjekke denne her:http://avconnection.com                                                                                   Det kan være at de har det du står og mangler..

Til top Vis benq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benq

benq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Okay jeg retter den lige...  http://av-connection.com

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Tak

Kender du deres "Tech link" som de reklamere med?

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

benq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har desværre ikke prøvet nogen af de kabler. Men det er helt klart noget jeg ville overveje, synes at de virker til at være af en rimlig god kvalitet..

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Ja det ser lovende ud, også deres speciel edition kabel.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun har behov for 1 meter er det jo fint, men det er absolut at skyde fugle med kanoner når vi snakker signaltab i forbindelse med component kabel. - men på den anden side, mange bække små gør en stor å....

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu bestilt et oehlbach-componentkabel i Tyskland alligevel, og synes lige i skal høre hvorfor. Det var prisen, kablet kostede kun 45 Euro = 337 Kr og 22 Euro for at få det sendt herop pr. efterkrav.

Det er ialt 500 Kr, for et godt kabel jeg gerne vil have

Butikken hedder www.media-seller.de og generalt ser kablerne ud til at have en meget acceptabel pris.

Mvh Dief

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

Hvis du kun har behov for 1 meter er det jo fint, men det er absolut at skyde fugle med kanoner når vi snakker signaltab i forbindelse med component kabel. - men på den anden side, mange bække små gør en stor å....

Hvad mener du med ovenstående?

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Der er ikke grund til at omrokkere hele sin stue pga. at man kun vil have 1 meter længde på sit component kabel, da man ikke ønsker kvalitetstab, når signalet ved component - per definition - ikke er særlig kvalitetsfyldt signal sammenlignet med RGBHV og ikke mindst DVI.  

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

RGBHV, hvad står HV'et for? Og er det næsten ikke det samme som Component, der bruger man også RGB...eller hva'.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

HV = Horizontal Vertical sync. De informationer som din computermonitor er nød til at få for at vise et billede. Det er derfor du ikke kan sætte et component kabel til din monitor. RGBHV giver mulighed for at lave 1:1 pixel mapping på projektor eller føde sin projektor med en bestemt opløsning som projektoren har nemmere ved at udføre en pæn scaling.  

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Nåhh....synkroniserings-signalet, ja det har jeg læst lidt om. 3 ledere til rød, grøn, blå og så 2 til synkronisering.

Men helt dårligt kan component da heller ikke være, når man ser det i forhold til S-video og composit forbindelserne.

Så engang Infocus screenplay 5700, med HDTV-billeder, det var skarpe billeder. Jeg overvejer faktisk at vente lidt med at købe en projektor endnu, for så istedet at spare op til sådan en. Jeg tror det er det værd.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Component er flot men sammenlignet med de muligheder som RGBHV og DVI indeholder er den noget bagefter.

Hvad angår køb af Infocus screenplay 5700 mener jeg ikke det er det værd hvis det skyldes dens performance med HDTV. Eftersigende er min projektor et af de bedste ikke native 1080p projektorer til at se HDTV fordi den er nativ 1/4 så der er mange forhold som gør sig gældende.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tror også din projektor er god, men jeg går efter en DLP-projektor med en minimum opløsning på 576 x 1024.

Jeg har læst i en test, at LCD-projektorer har det med at falme i farven (specielt den blå). Efter 1500 timers brug begynder den blå farve at svækkes, ind til den bliver helt sort ( jeg har et billede af testen, jeg vil gerne sende det, hvis du vil ). Det er lidt forskelligt, fra projektor til projektor, men godt og vel 3000-5000 timer efter er der taget (screenshots), hvor lilla og blå næste er sort.

Årsagen til dette skulle ligge i LCD-princippet (Liquid Crystal Display), den flydende krystal, kan ikke tåle varmen fra projektoren i længden.

Kilden har jeg fra det tyske hifiblad "Audio".

Mvh Dief

PS. Har nu set på Toshiba MT-500, den har mine krav og koster lidt over 20k i tyskland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes