Forfatter |
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 927
|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget nyt i sagen med kittet? Der er ikke tilfældigvis en 3-vejs udgave på vej med 2 x 8" basser i stedet?
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Er der noget nyt i sagen med kittet? Der er ikke tilfældigvis en 3-vejs udgave på vej med 2 x 8" basser i
stedet? |
|
|
Hej,
Denne 3vejs er færdigudviklet, men vi mangler at få mellemtone enheden som er nyudviklet hjem, men det bliver lagt på vores
side så snart vi har den.
Der kommer også en 3Vejs med 8". Vi er iøvrigt igang med at skaffe nogle færdigbyggede kabinetter som får et dyrt finish,
men til en god pris.
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2010 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ellers interessant  jeg vil troligt følge med. Er der ved at være en pris på kittet? __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 01 April 2010 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt arbejde
Godt beskrevet og flot tråd.
Kan se du har fået sorte skruer, det jeg har gjort, når jeg har skulle male skruer, er at bore for i et stykke træ, og skrue, dem i, og så male med grunder og derefter spraymaling.
M.v. h Jack __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 01 April 2010 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk projekt!
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 02 April 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Nydeligt arbejde
Kan se du har fået sorte skruer, det jeg har gjort, når jeg har skulle male skruer, er at bore for i et stykke træ, og skrue, dem i, og så male med
grunder og derefter spraymaling.
M.v. h Jack |
|
|
Mange tak, jeg er også godt tilfreds selv med resultatet
Det er en smart måde du har fundet til skruer, men nu skaffede Kappen nogle skruer fra monacor til mig, så jeg sprang over hvor gærdet var lavest
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 02 April 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, dejligt at få sådan en kommentar
Sidste fredag lånte jeg en NAD s300 til at erstatte min lille NAD 320. Højttalerne går rimeligt langt ned i impedans, dog er der ret små face drej, så
jeg havde en formodning om at den mere strømstærk forstærker ville have bedre styr på højttalerne.
Formodningen holdt stik, de spiller helt fantastisk med den store NAD. Jeg har hørt musik morgen middag aften og tror jeg er blevet afhængig  (i
øvrigt tror jeg også snart der står et optog af naboer med høtyve og fakler foran min dør  )
NAD'en er i midlertid blevet afhentet af sin ejer mand. Så nu er jeg på udsigt efter en ny forstærker når jeg får sparet lidt sammen til det.
Håber der til den tid, er noget godt i KSB, en accuphase eller måske en lyngdorf SDAI 2175, eller noget helt tredje
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 02 April 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|

Toebs skrev:
JackD skrev:
Nydeligt arbejde
Kan se du har fået sorte skruer, det jeg har gjort, når jeg har skulle male skruer, er at bore for i et stykke træ, og skrue, dem i, og så male med grunder og derefter spraymaling.
M.v. h Jack
|
|
|
Mange tak, jeg er også godt tilfreds selv med resultatet Det er en smart måde du har fundet til skruer, men nu skaffede Kappen nogle skruer fra monacor til mig, så jeg sprang over hvor gærdet var lavest
 |
|
|
Godt du fandt ud af det  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
polmann skrev:
Er der noget nyt i sagen med kittet? Der er ikke tilfældigvis en 3-vejs udgave på vej
med 2 x 8" basser i
stedet? |
|
|
Hej,
Denne 3vejs er færdigudviklet, men vi mangler at få mellemtone enheden som er nyudviklet hjem, men det bliver lagt på
vores
Der kommer også en 3Vejs med 8". Vi er iøvrigt igang med at skaffe nogle færdigbyggede kabinetter som får et dyrt finish,
men til en god pris.
|
|
|
Jeg glæder mig til at hører mere om den 3vejs med 2X8". Hvornår regner i med at konstruktionen osv. er færdig? __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 13 April 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
kappen skrev:
polmann skrev:
Er der noget nyt i sagen med kittet? Der er ikke tilfældigvis en 3-
vejs udgave på vej
med 2 x 8" basser i
stedet? |
|
|
Hej,
Denne 3vejs er færdigudviklet, men vi mangler at få mellemtone enheden som er nyudviklet hjem, men det bliver lagt på
vores
men til en god pris.
|
|
|
Jeg glæder mig til at hører mere om den 3vejs med 2X8". Hvornår regner i med at konstruktionen osv. er færdig? |
|
|
Jeg kan ikke sige noget nøjagtigt, men inden for 2-3måneder skulle den gerne være helt klar.
Jeg synes iøvrigt at denne udgave med 2x6" gør det rigtig godt og jeg tror at dens bas, er mere end nok til langt de fleste.
|
Til top |
|
|
3Cubed Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt projekt. Det var god læsning.  Ville der ske noget ved at rykke porten om på forsiden af kabinettet? Hvor langt skal/bør sådan en svend stå fra bag og sidevæggen? Kunne godt være interesseret i at bygge et sæt, når engang mellemtonen bliver tilgængelig, men er dog lidt begrænset i hvor langt jeg kan komme ud fra side og bagvæggen Er der evt. planer om at lave en center med samme enheder? Kan se at der arbejdes på en med 5" enheder, men kunne nu godt tænke mig en der evt matcher fronterne bedre. :-)
|
Til top |
|
|
HbecH Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se du har fået lavet kabinetter ved en snedker, hvad koster det og få lavet sådan to kabinetter?
__________________ Hilsen
Henrik B. Jensen
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok regne med et sted mellem 1500 og 2K p. stk. hos en snedker, men så får du også nogle kasser der bare er iorden.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
3Cubed Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2010 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige en mail fra SB, da jeg havde spurgt dem om, hvornår den nye 4" som bliver brugt her, ville komme på markedet til os andre... De siger at den er på markedet og at den nye enhed har gummi ophæng i stedet for skum! Men så vidt jeg kan se ved at kigge på data siden til deres 4" på SB A's site, så har den stadig en følsomhed på 87db, så jeg er ikke sikker på at det er den samme endelige model, som den du/I har brugt her, da den så vidt jeg husker skulle have en 2db højere følsomhed!? og altså 89db følsomhed!? Måske Kappen kunne komme på banen her med lidt yderligere info?
Mvh. Kasper
|
Til top |
|
|
3Cubed Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2010 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Rigtig god pris! Går selv og mangler en både god og billig maler. Ham jeg har forhørt mig hos, skal have det samme for én højttaler som du har givet for et sæt....
Nu er billeder sjældent retfærdige mht. finish, men er det ikke "appelsin-hud" man kan se på det nederste billede? Hvordan er overfladen....? |
|
|
Jo der er faktisk appelsinhud på de højtalere, men der findes ikke mange der kan male/lakere uden at lave den slags, nu til dags. Det er simpelthen et spørgsmål om, at man ikke længere må bruge sprøjtepistoler som kun forstøver malingen, de skal også lave en form for en luftkappe omkring den forstøvede "atomized" maling og samtidig bruge et ret lavt tryk ved mundingen på malerpistolen, i forhold til de gamle malerpistoler!! Der er nogle få dygtige malere, med rigtigt gode pistoler og gode produkter (maling) der stadigvæk, kan sprøjte en lak så den bliver helt glasagtigt... Men prøv at kig på stort set alle nye biler der sælges idag, de fleste har appelsinhud!! Appelsinhud kan fikses, det kræver: Vandslipning med korn 1500 til "bulerne" i appelsinen er væk og efterfølgende den rigtige polering, men det tager tid og koster penge. Endvidere er der en risiko for at komme til at slibe gennem lakken, ned til malingen under denne. Dette kan oftest undgås, hvis emnet har fået to lag lak. Poleringen kræver flg: Polermaskine, af den rigtige roterende slags, polerskiver 4-5 forskellige a 80 - 200 kr stk. 4 - 5 forskellige polere og pudse midler a 100 - 250 kr/stk afhængig af mængde og produkt... Se evt www.i4detailing.co.uk her kan du finde alt til polering, der findes også et godt dansk site www.shop.bilvask.nu
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig virker det, der tolkes som ujævnheder i lakken mere som støj på digitalbillederne (lille-sensor kamera og/eller høj
ISO)?
Capricorn i Hadsten har lavet lakering for mig - ikke bare "jazzman" højttalerne, også døre og skabslåger. Ganske vist
altsammen i silkemat (nemmere at holde pænt), men totalt jævnt. Men de er også strikse - f.eks. vil de kun lave samlede MDF
kasser i pianolakfinish; da denne lak er mere elastisk og kan holde over samlingerne.
|
Til top |
|
|
3Cubed Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det spiller det du der har postet... :-) Rigtig flot arbejde. Lur mig om der ikke har været lavet mellem slibninger inden lakken kom på!! Jeg er ret sikker på at det er appelsinhud der er på det billede, jeg har set det på utallige biler og du kan nemt finde billeder af det på nettet. Ellers skulle det i givet fald være første gang jeg har set et stykke software der laver denne effekt, ved høj komprimering!! :-)
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at se på "mønsteret" (støj) både i og uden for højttaleren...
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 08 August 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser det nu også som appelsinhud (nederste billede på s. 3)...
Hvis malingen ikke er blevet slebet "glat" inden lakering, vil dette fænomen ofte kunne ses i nogle få vinkler og med bestemt lysindfald. Jeg har indtryk af, at lakken er slebet efter alle forskrifter og overfladen virker absolut flot og jævn. Og dermed får man de flotte jævne reflektioner, man kan se på andre af billederne.
Men det er nærmest umuligt at lave et perfekt resultat med moderne sprøjtepistoler. Det kræver i hvert fald en forfærdelig masse slibearbejde.
Alt i alt synes jeg det er flot arbejde! Især til prisen.
Jeg synes det er et spændende projekt, Toebs! Det bliver spændende at få dine reaktioner på det endelige resultat...
Fortsat held og lykke med den sidste (og måske mest spændende?!?) del af projektet!
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes stadig ikke at jeg kan finde kittet hos Rabu Acoustics??
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|