Forfatter |
|
febbe Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
min pioneer?? i do not understand  jamen ligenu er det der nok står først på listen over hvad jeg skal kigge på et sæt audiolab pre og effekt, og så en stor pioneer, og et nad sæt men er bare lidt øv at ingen af dem har fjernbetjening for det savner jeg lidt ved det jeg har nu
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
*JVC
Audiolab er i hvert fald ret fedt - Det er meget dynamisk med smæk på. Hvis det er Pioneer SA9800 du har kig på, skal du
ALLERhøjest give omkring de 2000 kr. De 4000 kr jeg har set den gå for er ren utopi!!! (Hvis det altså er den du har i tankerne?
).
Fjernbetjeningen er svær at undvære
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er den her pio jeg har kigget lidt på af hvad jeg lige fandt inde på audiokarma skulle den og dens brødre være super gode forstærkere
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
febbe skrev:
det lyder fint med transistorne er jo sådan ret standard agtige print kan jeg lave på arbejdet modstande og dioder kan jeg finde på arbejdet. det med kølepladen lyder lidt smart var sådanset det jeg lige bekymrede mig mest om. har lige kigget ved el-supply og de har det hele for under 100kroner. |
|
|
Hvordan gik det med dette eksperiment ?
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ikke rigtig kommet videre, men det skal nok komme håber på at jeg kan få den klar så min bettebror kan få den til sin konfirmation han synes nemlig den ser fed ud
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg lige bestilt en Cambridge DacMagic for dævlan sådan en er lækker var lige nede i hfk igår hvor jeg bestilte en sort da de kun havde en sølv med den er sku fed
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der lige update med ny forstærker og lidt leg med sub og reckhorn delefilter  Jeg har fået ny forstærker, med tripath ta2020 og den er bare herlig det er virkeligt et kongekøb den er jeg allerede bedste venner med  og så har jeg været igang med at eksperimentere lidt med en gammel subenhed fra bilen som ikke er meget værd sammen med en jamo plateamp som jeg regner med at lave en ordentlig sub med. jeg har bare haft et reckhorn F1 delefilter til at ligge i et stykke tid og så tænkte jeg at da jeg lige har fået ny forstærker kunne jeg jo ligeså godt blive ved med at lege lidt. også da jeg ikke har fundet mig en riaa jeg gider at have så kan jeg jo bruge pc'en som volumenkontrol. så det går ligenu fra: pc->Reckhorn->sub og tripath og det er rigtig sjovt at lege med det delefilter men subben er nu ikke meget bevendt så det bliver først rigtig sjovt når jeg får mig en ordentlig enhed. på forstærkeren mangler der stadig lidt og jeg har lavet nogle ret trælse fejl på kabinettet, men der skal en indgangsvælger på der skal jeg bare lige have fundet en dobbelt switch til det da der kun er 2 indgange, så skal jeg have fundet på noget til frontet da jeg kom til at bore hele vejen igennen da jeg skulle lave hul til den pal der holder volumenpotmetret i samme position. og så skal jeg selvfølgelig have koblet volumenpotten til forstærkeren men det er ikke nødvendigt ligenu da den jo somsagt kun bruges som effekt ligenu. men ellers er jeg virkelig glad for den og den spiller bare godt  derudover har jeg brugt på at rippe alt mit musik igen til computeren denne gang i FLAC som er rigtig lækkert modsat wma lossless som jeg havde det rippet i før, så nu venter jeg bare på at jeg får min dacmagic men aner sku ikke hvor lang tid der går for jeg bestilte den for over en uge siden og de sagde i hfk at jeg kunne få den i torsdags men da jeg ringede til dem torsdag var den ikke kommet og de kunne ikke lige se hvorfor den ikke var kommet og han lovede at ringe når han fandt ud af noget, men har han gjort det.... nope....grrrrr  det nøste jeg skal igang med er noget nyt på subfronten og så et par nye ht'ere, og det bliver spændene måske noget fuldtone af en art har jeg kigget lidt på.  men lidt billeder skal i jo også lige have  
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig min DacMagic... og den er dælme for lækker det hjælper hvertfald godt på lyden fra computeren + at jeg kører optisk til den sådan at jeg kan få computer og anlæg skilt fra hinanden elektrisk så det er jo bare top dollar. og så er den jo rigtig dejligt nem at bruge ikke alle mulige latterlige indstillinger osv bare fyr kabler i og det kører=dejligt  lige et billede, den er faktisk større end min forstærker.  se hvordan det spejler sig i pladespilleren.... mums  det var så lige endnu en update... jeg har også lige købt en ældre 10" peerless bas som jeg regner med at lave en sub ud af til lige at få lidt muskler på bunden men ellers er jeg sku glad for mit anlæg ligenu det spiller bare super... skal bare lige have anskaffet mig en riaa men det bliver desværre først i næste måned da jeg har brugt alle mine penge på impulskøb....
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da godt ud
Rart at høre, at du er glad for din Tripath TA2020, jeg er også glad for min, den spiller langt bedre en prisen antyder...
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
den spiller også bare kanon godt. og til de penge jeg har brugt tror jeg sku det er svært at finde noget der slår den på lydkvalitet, selvfølgelig er funktioner og sådan begrænset men det er så det man har sparet væk for at få mest lyd per $
__________________ Mvh. Febbe
DIY+Cambridge+Denon+Reckhorn= Cheap-fi
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har jo samme funktioner som en Trend, når linievælgeren er monteret. I mine ører er Trend'en spillet langt bagud her Jeg havde også sat afbryderen på bagsiden.. Laver du nogle billeder uden låg??
Jeg tænker i en lille rør-pre og så 2stk effekt'er med de TA2020 på en 13,7V/10amp forsyning, så kan der bi-amp'es
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal da nok lige tage et billede når jeg monterer linievælgeren men det bliver nok først i april for det bliver nok først gjort når jeg får en ny riaa
__________________ Mvh. Febbe
DIY+Cambridge+Denon+Reckhorn= Cheap-fi
|
Til top |
|
|