Forfatter |
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Darwin skrev:
lars37 skrev:
kennlh skrev:
[QUOTE=lars37] [QUOTE=kennlh] den er lidt dyr synes jeg, lige lidt over 3000 + forsendelsetyskeren skal have omkring 2400 + forsendelse, og forsendelsen til tyskland er nok også lige billigere smileys/smiley2.gif">og så vidt jeg er informeret, kan man få gert til det man vil, skifte rca/coax stik, afkoble wifi mv. |
|
|
Gert skal nu have 369 EUR + forsendelse. Forretningen går åbenbart så godt, at han skal løfte tysk moms. Men jeg skal også have min ned til ham. Forresten er dit setup og din stue utrolig lækker og stilren. Lars |
|
|
Hej Lars
Så behøver jeg jo ikke at sende linken til dig ;-) du er jo også med her...utrolig som du opsnapper alt som vrdr..Sonos
|
|
|
Hej Henrik
Ja, overskriften med Cullum upgrade blev jeg nød til at tjekke ud. Forresten lyder det egentlig logisk, når Gert fremhæver, at upsamplingen bedst foretages i selve DAC'en. Gert bruger en Tentlabs clock. Bedre clock skal man lede længe efter - den er dog temmelig dyr selv i løskøb, så der er rimelighed i den pris, han forlanger.
Lars |
|
|
Jeg kan pt ikke sige hvad der er bedst.....men jeg har aftalt men J Klær at vi skal teste forskelen en dag..
men i bund og grund så tror jeg vi snakker marginaler
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber ihvertfald at Gert's mod lever op til mine forventninger, efter jeg har haft din (Henrik) Cullen på besøg her i hustet,
jeg er blever skrevet på Gerts venteliste så venter spændt på at han får flere clock's hjem, så min kan komme afsted..:)
|
Til top |
|
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]Nu ved jeg ikke hvilket tv du har, men jeg bruger bare min NAS server til film, da mit tv understøtter DNLA, så har
jeg jo i virkeligheden en form for mediecenter der, samtidig har jeg jo så også alt min musik på NAS'en hvor Sonos enhenden
trækker det fra :)Altså jeg ved ikke hvad den direkte virkning af opskaleringen er, men som du kan læse i min anmeldelse så
er lyden virkelig forbedret MARKANT..!Jeg ved endnu heller ikke hviken PSU jeg skal have, har også kigget på Palmer og har
fået en skarp pris af Jensen, men synes dog stadig det er lige i overkanten, det der taler for palmer er at den jo 100% er
produceret til Young DAC'en og at den har samme design, så det vil jo se super godt ud hvis de står ved siden af eller ovenpå
hinanden :) Har også kigget lidt BOTWS, den koster kun ca
1.100
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=15914 [/QUOTE]
Jeg har et panasonic G30. Ulempen ved at koble en harddisk direkte til, er at tv'erne som udgangspunkt kun kan håndtere
fat32 formaterede harddiske. Dvs, at man er begrænset til en maxstørrelse på 4GB per fil. Har prøver, og synes slet ikke
interfacet kan følge med, plus ulempen med begrænset filstørrelse, gør bare at det ikke er helt attraktivt endnu... Nu må vi se
Jeg har også kigget lidt på den der BOTWS - men kan ikke helt finde ud af om det er noget værd. Men har bestemt tænkt mig
at jeg vil demo den op mod palmer psu'en når den tid engang kommer. Det fede ved Palmer er jo, som du selv nævner, at
den er lavet til young dac'en og har samme design. I LIKE! Det må jo gerne se lidt lækkert ud:)
Kom til at tænke på, når du nu alligevel skal have skiftet spdif stikket på din sonos, hvorfor får du det ikke lavet om til et BNC
stik i stedet? Så er du sikret korrekt impedans mellem afsender og modtager.
mvh
Bonde
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Jeg har et panasonic G30. Ulempen ved at koble en harddisk direkte til, er at tv'erne som udgangspunkt kun kan håndtere
fat32 formaterede harddiske. Dvs, at man er begrænset til en maxstørrelse på 4GB per fil. Har prøver, og synes slet ikke
interfacet kan følge med, plus ulempen med begrænset filstørrelse, gør bare at det ikke er helt attraktivt endnu... Nu må vi se
Jeg har også kigget lidt på den der BOTWS - men kan ikke helt finde ud af om det er noget værd. Men har bestemt tænkt mig
at jeg vil demo den op mod palmer psu'en når den tid engang kommer. Det fede ved Palmer er jo, som du selv nævner, at
den er lavet til young dac'en og har samme design. I LIKE! Det må jo gerne se lidt lækkert ud:)
Kom til at tænke på, når du nu alligevel skal have skiftet spdif stikket på din sonos, hvorfor får du det ikke lavet om til et BNC
stik i stedet? Så er du sikret korrekt impedans mellem afsender og modtager.
mvh
Bonde |
|
|
Jeg har 1080p filer på min nas der fylder over 10gb, det ingen problem. Jeg vil ikke have skiftet stikket alligevel, Gert skrev: "Hi Kenn, the replacement of the coax connector is not funny. It is necessary to remove everything inside this little box, power supply, main board, DAC board, the foil on the back for removing the srews and so on. I think the main advantage of another connector is for the eyes :-). Best regards Gert" Så jeg droppede det bare..!
|
Til top |
|
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm. hvordan dælen får du dit tv til at sluge det? hva er det for et tv du har? er din nas ikk fat32 formateret, eller har du kørt
NTFS formatering på den?
Tja, der er selvfølgelig noget om det med stikket. Tvivler også stærkt på at det giver en makant hørbar forskel.
Er der stadig lang ventetid hos Gert?
mvh
Bonde
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det er ingen problem, jeg har et samsung 6505 serie, den har taget vel imod alt hvad jeg har
foddret den med :) Ved ikke hvordan den er formateret, har ikke kunnet se det nogen steder, men måske ntfs..?
Narh jeg tror heller ikke det er coax stikket der for træerne til at gro ind i himlen :)
Har ikke fået mail fra Gert endnu mht hvornår jeg kan sende min zp 90'er ned til ham, så måske han ikke har fået
de der clock's endnu..? ved det ikke, men håber da snart jeg hører fra ham :)
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Hmm det er ingen problem, jeg har et samsung 6505 serie, den har taget vel imod alt hvad jeg har foddret den med :) Ved ikke hvordan den er formateret, har ikke kunnet se det nogen steder, men måske ntfs..?
Narh jeg tror heller ikke det er coax stikket der for træerne til at gro ind i himlen :)
Har ikke fået mail fra Gert endnu mht hvornår jeg kan sende min zp 90'er ned til ham, så måske han ikke har fået de der clock's endnu..? ved det ikke, men håber da snart jeg hører fra ham :) |
|
|
Får jeg bedre lyd ud af Primare Pre 32 med medie moduel via netværks og cat kabel end Sonos ja så kommer der en Cullen tilsalg men er nok henne i slutningen af Marts før jeg får prøve den mulighed
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
kennlh skrev:
Hmm det er ingen problem, jeg har et samsung 6505 serie, den har taget vel imod alt hvad jeg har foddret den
med :) Ved ikke hvordan den er formateret, har ikke kunnet se det nogen steder, men måske ntfs..? Narh jeg tror heller ikke det er coax stikket der
for træerne til at gro ind i himlen :) Har ikke fået mail fra Gert endnu mht hvornår jeg kan sende min zp 90'er ned til ham, så måske han ikke har fået
de der clock's endnu..? ved det ikke, men håber da snart jeg hører fra ham :) |
|
|
Får jeg bedre lyd ud af Primare Pre 32 med medie moduel via netværks og cat kabel end Sonos ja så kommer der en Cullen tilsalg men er nok
henne i slutningen af Marts før jeg får prøve den mulighed |
|
|
Så lang tids tålmodighed har jeg slet ikk..;)
- har jo kun din Cullen til låns en uges tid mere, bliver forfærdelig a vende tilbage til min egen, så håber snart ham Gert er igang igen..:)
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som om du er blevet tilfreds med lyden, men bare rolig du vender dig hurtig til den normale Sonos igen ;-)
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afkobling
Nu vil lige prøve at tweeke mit system med lidt afkobling, det er billigt og lige til,
så jeg har bestilt Delfex Audio’s Polipods og Superpods til henholdsvis DAC og forstærker
Pakken skulle komme mandag, så må vi se om det giver noget?
- om ikke andet, så ser det måske pænt ud og giver lidt ekstra ventilation under forstærkeren :)
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2012 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der pakke til mig idag  Polipods    Superpods   Jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret over finish'en, men hva', man kan jo ikke forlange det hele for under 400 kr, vigtigst er jo at de virker... Jeg vender retur med lytteindtryk og konklution
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 30 Januar 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg glæder mig til din tilbagemelding!
MvH LAC
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Fin anmeldelse :-) og fedt anlæg - det ser rigtig godt ud!
Jeg kan dog ikke lade være med at falde over denne del:
Starter med netkablerne, har skiftet til CAT7 både fra NAS til router og fra router til
Sonos'en... Får fornemmelsen af at der er mere hul igennem og en del støj der er fjernet,
det skyldes formodentlig at datagennemstrømningen er 100x højere på en CAT 7 ( 10.000
mbps ) kabel, op mod en almindelig CAT 5 ( 100 mbps ) og at mit CAT 5 ikke er skærmet
som 7'eren er..!
Det er rigtig at kablerne er godkendt til forskellige hastigheder. Men dit udstyr understøtter højst sandsynlig kun
100 Mbits/sec (fast ethernet) eller 1000 mbits/sec (gigabit) og det kan cat5 kabler sagtens klare( inden for relativt korte
afstande).
Med mindre du bor i en mikrobølgeovn - så tror jeg ikke du i et alm. hjem vil opnå en målbar forskel på cat5 og cat6/7
kabler når du ikke presser dem mere.
Så din oplevelse af mere "hul" igennem tror jeg ikke skyldes throughput - men måske nærmere kvaliteten af lederne. Sådan
vil jeg ihverfald tolke det.
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået eksperimenteret lidt med afkoblingen fra Deflex Audio..!
Opnåede ikke den ønskede effekt, desværre, faktisk kunne jeg ikke rigtig hører nogen forskel, og den snært af difference jeg kunne fremprovokere på enkelte tracks var ikke i den positive retning... bassen blev lidt slatten og blød i det...
Derfor er de blevet sendt retur her i dag...
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hejsa!
Fin anmeldelse :-) og fedt anlæg - det ser rigtig godt ud!
Jeg kan dog ikke lade være med at falde over denne del:
Starter med netkablerne, har skiftet til CAT7 både fra NAS til router og fra router til
Sonos'en... Får fornemmelsen af at der er mere hul igennem og en del støj der er fjernet,
det skyldes formodentlig at datagennemstrømningen er 100x højere på en CAT 7 ( 10.000
mbps ) kabel, op mod en almindelig CAT 5 ( 100 mbps ) og at mit CAT 5 ikke er skærmet
som 7'eren er..!
Det er rigtig at kablerne er godkendt til forskellige hastigheder. Men dit udstyr understøtter højst sandsynlig kun
100 Mbits/sec (fast ethernet) eller 1000 mbits/sec (gigabit) og det kan cat5 kabler sagtens klare( inden for relativt korte
afstande).
Med mindre du bor i en mikrobølgeovn - så tror jeg ikke du i et alm. hjem vil opnå en målbar forskel på cat5 og cat6/7
kabler når du ikke presser dem mere.
Så din oplevelse af mere "hul" igennem tror jeg ikke skyldes throughput - men måske nærmere kvaliteten af lederne. Sådan
vil jeg ihverfald tolke det.
 |
|
|
Det lyder meget tænkeligt at du har ret, jeg er ikke expert i kabler overhovedet  - kunne bare hører en forskel og tænkte at det måske kunne være datagennemstrømningen, men ved nærmere eftertanke lyder dit nok i virkeligheden mere logisk  Men tak for de rosende ord
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg havde heller ikke troet at der var nævneværdig forskel, da kablet jo ikke koster mere end knap 60 kroner
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Så har jeg fået eksperimenteret lidt med afkoblingen fra Deflex Audio..!Opnåede ikke den ønskede effekt, desværre, faktisk
kunne jeg ikke rigtig hører nogen forskel, og densnært af difference jeg kunne fremprovokere på enkelte tracks var ikke i
den positive retning...bassen blev lidt slatten og blød i det... Derfor er de blevet sendt retur her i dag...
|
|
|
det lyder godt nok ærgeligt kennlh! havde håbet på bedre fra et produkt der var lavet til det !  jeg skal selv igang med
at lave et afkoblings system jeg selv har designet med inspiration fra en tråd på et andet forum og jeg håber sgu det virker!
jeg skal igang med det snarest når jeg har fået lavet jumpere, som jeg meget gerne skal ha købt ind til, idag
MvH LAC
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
LAC skrev på et tidspunkt, at man skulle sende ham en pm, så fik man linket dér.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|