| Forfatter |
|
acce Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg søger en god forstærker til at trække et sæt Audiovector Mi3 Signature højtalere. Jeg har intet forstand på hvad der er godt, og hvad man skal gå efter.
Hvad kan I anbefale. Og kender I eventuelt nogle sider hvor jeg kan læse mig klog på forstærker/højtalere området?
På forhånd tak
Med venlig hilsen, Kim
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV har i flere år brugt arcam med godt resultat, Densen og Naim har jeg også hørt med AV flere gange, hvilket er super musikalsk sammen. Musical Fidelity er heller ikke helt dum, men kræver at du offer lidt penge i kabler som spiller med lidt " in your face " lyd, eller bliver det en anelse for afdæmpet/kedelig efter min mening.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan A.
Det forstod jeg ikke helt?
|
| Til top |
|
| |
Bach4life Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
Hej
Jeg søger en god forstærker til at trække et sæt Audiovector Mi3 Signature højtalere. Jeg har intet forstand på hvad der er godt, og hvad man skal gå efter.
Hvad kan I anbefale. Og kender I eventuelt nogle sider hvor jeg kan læse mig klog på forstærker/højtalere området? |
|
|
Jeg kan kun anbefale Musical Fidelity som forstærker - kører selv med A5 pow på mine AV Mi3 sign. Musical Fidelity har lige præcis den kraft kombineret med en smule varme, som højtalerne har brug for  . Som højtalerkabel bruger jeg Helix 8 fra Tara Labs (bi-wire). Højtalerne er desuden så gode, at du skal være omhyggelig med valg af signalkabler osv... __________________ Mange hilsner fra Bach4life. NAS -> Squeezebox Touch -> DAC 1 pre -> ML Purity
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så vil jeg arbejde ud fra en Musical Fidelity A5 pow. Signalkabel, er det kabler fra sender musikken fra min computer til forstærkeren?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
|
Hej Dan A.
Det forstod jeg ikke helt? |
|
|
Jeg prøver lige igen, audiovector har selv i mange år brugt Arcam produkter til deres demo rund omkring, det er en fin sammensætning. Jeg har selv hørt Densen og naim produkter på audiovector m og mi serien, hvilket giver en meget musikalsk oplevelse (vi nok være mit valg hvis det var mig der skulle købe), Har også hørt Musical fidelity på audiovector mi serien, hvilket også er en god partner, men du skal vælge kabler som åbner lydbilledet, to producenter jeg lige kan nævne her er Nordost og Chord, sidst nævnte er nok der du får mest for pengene jo mindre du lige falder over nogle gode 2nd-hand bud. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
acce skrev:
|
Hej Dan A.
|
|
|
Jeg prøver lige igen, audiovector har selv i mange år brugt Arcam produkter til deres demo rund omkring, det er en fin sammensætning. Jeg har selv hørt Densen og naim produkter på audiovector m og mi serien, hvilket giver en meget musikalsk oplevelse (vi nok være mit valg hvis det var mig der skulle købe), Har også hørt Musical fidelity på audiovector mi serien, hvilket også er en god partner, men du skal vælge kabler som åbner lydbilledet, to producenter jeg lige kan nævne her er Nordost og Chord, sidst nævnte er nok der du får mest for pengene jo mindre du lige falder over nogle gode 2nd-hand bud. |
|
|
Tak for svaret. Har du nogle helt konkrete modeller, af de producenter, du kan anbefale?
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
dan a. skrev:
acce skrev:
|
Hej Dan A.
|
|
|
Jeg prøver lige igen, audiovector har selv i mange år brugt Arcam produkter til deres demo rund omkring, det er en fin sammensætning. Jeg har selv hørt Densen og naim produkter på audiovector m og mi serien, hvilket giver en meget musikalsk oplevelse (vi nok være mit valg hvis det var mig der skulle købe), Har også hørt Musical fidelity på audiovector mi serien, hvilket også er en god partner, men du skal vælge kabler som åbner lydbilledet, to producenter jeg lige kan nævne her er Nordost og Chord, sidst nævnte er nok der du får mest for pengene jo mindre du lige falder over nogle gode 2nd-hand bud. |
|
|
Tak for svaret. Har du nogle helt konkrete modeller, af de producenter, du kan anbefale?
Mvh Kim
|
|
|
Densen B200+ B300XS ellr B-320, Densen B-150, Naim nac 202 + nap 200, naim supernait, MF A308, MF A5, MF pre5 + power5. Der skulle være lidt at se efter på KSB, hvis det er helt nye produkter du leder efter, så er kan densens og naims int. forst. udbygges med extra effekt trin ved en evt. opgradering af systemet, der er også indbygget dac i supernait, jeg har ikke hørt MF's helt nye serie, men vil tro at den lægger sig tædt op af A5 og pre5 + power5.
Edit: jeg har selv haft en del af chord kablerne, ht kablet odyssey4 er efter min mening deres beste til en stadig overkommelig pris, ved signalkabel så prøv chord anthem2, hos nordost prøv Blue Heaven ht og signalkabel eller Red Dawn ht og signal kabel, det vigtige her er ikke at blande dem så man evt har Red Dawn ht kabel og Blue Heaven signal kabel, så er man bedere stillet med ren fortrådning med Blue Heaven, hvis du vælger en naim supernait kan du jo nøjes med et digital kabel fra pc til forst. og et ht kabel. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Dan, tak for det. Jeg kigger lige på det.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal være brugt, jeg har ikke pengene til nyt :-)
Kan jeg evt. nøjes med den integeret forstærker? Kan den ikke godt drive højtalerne til et ok niveau?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
|
Det skal være brugt, jeg har ikke pengene til nyt :-)
Kan jeg evt. nøjes med den integeret forstærker? Kan den ikke godt drive højtalerne til et ok niveau?
|
|
|
Sagtens, audiovector har den egenskab at de kan spille fornuftig med ikke vilsom kræftige forstærker, men de belønner virkelig ejeren når der opgraderes, enten via extra effekt trin eller via en større forstærker.
Fandt også disse MF'er, de er heller ikke dumme
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-musical/id-64672824 /
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-musical/id-64679994 /
A5'eren er nok det beste køb af de to pga. nyer konstruktion og kraftiger, men den gamle A300 har jeg selv hørt på M3 sig. mk II, den gør nu det ganske godt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være jeg spørger dumt. Men tror du man kan få en forstærker til mindre end 5000 kr - hvor der er udgange til to sæthøjtalere? altså a og b som det gerne hedder?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
| Det kan godt være jeg spørger dumt. Men tror du man kan få en forstærker til mindre end 5000 kr - hvor der er udgange til to sæthøjtalere? altså a og b som det gerne hedder? |
|
|
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-arcam/id-64705058/ men anbefaler at du finder en arcan P85 til bi-amping på et sener tidspunkt.
Edit: vil nu lige tilføje at det er at fortrække at finde de sidste penge til Arcam FMJ, det er en noget bedere forstærker som jeg er sikker på du vil blive glader for i længden og du vil også have et bedere udgangs punkt for sener opgradering. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser umiddelbart fin ud? Jeg kan se at der ikke er optisk indgang i den. Hvor vigtigt vil du mene det er?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
| Den ser umiddelbart fin ud? Jeg kan se at der ikke er optisk indgang i den. Hvor vigtigt vil du mene det er? |
|
|
Det er jo en analog forstærker og ingen indbygget dac, den må kabes ved siden af. Kender ingen forstærker som har indbygget dac og a-b speaker mulighed, som sagt kan en dac købes løst, men du kan også købe en omskifter box til flere sæt højtaler. Denne forstærker har dac med 1 optisk indg. og 4 coax, kraftig forstærker og har fået mange rosende ord, men har ingen a-b omskifter, så den skal købes løst.
http://www.danstv.dk/shop/xtz-class-a-100-3685p.html
Aner ikke hvordan den vil performe med AV mi3 sig.
Lige en påmindelse, du lægger ud med at vil finde en forstærker til en mi3 sig., men du vil drive dem med forstærker til under 5K som har ab omskifter og muligvis dac, udvalget er begrænset i dette prisleje, tænk på at systemet bliver aldrig bedere en det svageste led og personlig syntes jeg at en AV mi3 sig fortjener bedere en hvad der kan opdrives for 5K som har dac og a-b omskifter. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |