Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: YAQIN MC-10L (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Teisco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Efter længere tids overvejelser og et par ugers intense studier på div. danske og udenlandske forums faldt valget på en YAQIN MC-10L fra www.on9mart.com til 299.- £ = 2600 Dkr. incl. fly fragt til Danmark.

Jeg må sige at deres service ligger på er meget højt og yderst professionel plan.
Der blev lavet en fiktiv faktura lydende på USD160 og så blev den sendt som gave.
Dagen efter jeg havde betalt modtog jeg en mail fra sælger med 4 billeder af pakken med pakkelabel, fakturaen, og alt...
Senere på dagen kom der en mail "på Dansk" fra UPS Kina indeholdende track & trace nr. og en dato for forventet levering.

5 dage senere var den på min adresse uden nogen form for ekstra betaling

Out of the box var lyden noget metallisk og irriterende og efter 2 dage kom de forforstærker rør jeg havde bestilt i Letland. Det løftede lyden meget og fjernede utrolig meget af den hidsige mellemtone og gjorde bunden mere kontant, dog var det som om at bassen ikke helt kunne følge med "læses lød noget mudderet"

For 2 dage siden kom så de udgangsrør jeg havde bestilt i Ukraine, og WOOOOOOUUUU, jeg kan slet ikke få armene ned...

Sikke en forskel, bassen er der nu osse selv ved lav spillestyrke og så kan den nu spille på fuld skrue uden at den forvrænger. Lyder rigtig godt nu på de gamle RAUNA NJORD fra 83 med min HARMAN KARDON CD spiller 

(Ja, jeg havde husket at justere BIAS på de kinesiske rør) 35mA og 50mA på 6P3S-E

Udskiftede de 4 forforstærker rør med dem her 6N1P-EV som jeg havde læst skulle være rigtig gode...
http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n1p.html

og udgangsrørene med 6P3S-E som siges der slår de fleste NOS og andre dyrere rør med flere længder, og er afprøvet og testet af flere andre i netop en MC-10L
http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6p3s.html

Og så har jeg snakket diagrammet og nedenstående igennem med min RØR GURO som vil anbefale at jeg gør som skrevet her.:

Much more lively it will sound when you change the resistor of the global feedback to something from 22k to 40k from 5.1k.
But be aware there are High Voltage of about 440V nearby!!!!
Install a lttle trimmer of 20-50k in series with the 5.1k and go up until the sound is the best for you (and your speakers).
Then put in a metalfilm resistor 1W of the measured value of the trimmer in place where the 5.1k resides.- You won't bother about tube-rolling or changing caps any more!

Mvh Teisco

Til top Vis Teisco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teisco Besøg Teisco's Websted

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Kan helt tilslutte mig din lovprisning af udgangsrøret 6P3S-E, jeg har nu i snart et år spillet med dette i min Dynavox VR70 uden problemer og med meget fin lyd (i forhold til de originale kineserrør).

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Teisco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Kan helt tilslutte mig din lovprisning af udgangsrøret 6P3S-E, jeg har nu i snart et år spillet med dette i min Dynavox VR70 uden problemer og med meget fin lyd (i forhold til de originale kineserrør).

Jeps - havde osse et sæt =C= mærkede SED Svetlana EL34 i fra halvtolv til middag, men de måtte vige pladsen for 6P3S-E'erne
Til top Vis Teisco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teisco Besøg Teisco's Websted

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den...den er da flot.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Teisco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Tillykke med den...den er da flot.

mvh

Tak skal du ha' - jamen jeg er sådan set mere tilfreds med lyden end udsedenet

Teisco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Havde lige overdækslet pillet af i dag, for at se hvad der egentligt var neden under de 3 store trafo covers. Til min store forbavselse må jeg bryde sammen og tilstå, at alt hvad jeg hidtil har læst om sådanne kinesiske amps, med getoblaster trafoer ikke helt holder stik i dette tilfælde.

Ej heller ligner den noget af det jeg har set på de tidligere modeller, og kan kun glædes over at de 23 kg som den vejer, helt klart ligger gemt i de 3 store og flotte trafoer som fylder husene godt og grundigt ud.

Jeg er stadig mere end ovenud tilfreds med forstærkeren, som stadig overrasker mig…

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har to andre Yaqin forstærkere, og kan bekræfte at trafoerne ikke er valnødder, og komponent kvaliteten er god. Med lidt
rørskift her og der, spiller de fremragende
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes