Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: For 250 kr forstærker, tak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mammut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger min Topping TP20 mrk2 som effect forstærker til Sugen Headmaster og spiller på Zu Druid højtalere. (høj effektive
gulvhøjtalere). Jeg har aldrig været over kl 9 på volume knappen og spiller normalt på kl 7 i en stue på 60 m2.
Til top Vis Mammut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mammut

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Rubennn skrev:
En klog mand sagde engang....

virious skrev:
Jeg har en forstærker med samme chip. Den kan køre på 8 1,5V batterier og de holder i 6-8 timer ved pænt niveau.

Batteriforsyning bringer de små forstærkere op i en helt anden liga!

Ej jeg ved ikke om det var en klog mand, men passer det?

Jep, men levetiden afhænger selvfølgelig af, hvor højt du spiller, og hvilke batterier du bruger. Vil man have forstærkeren til at køre på batterier konstant, er der ingen vej udenom et 12 v batteri. Man kan hurtigt købe sig fattig i 1.5 v batterier.

Bruges det kun ved festlige lejligheder, er fordelen ved 8x1,5 v at det ingenting fylder (5,5x6x3 cm; højde, længde, bredde) og ikke kræver lader osv.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Rubennn skrev:
En klog mand sagde engang....

virious skrev:
Jeg har en forstærker med samme chip. Den kan køre på 8 1,5V batterier og de holder i 6-8 timer ved pænt niveau.

Batteriforsyning bringer de små forstærkere op i en helt anden liga!

Ej jeg ved ikke om det var en klog mand, men passer det?

Jep, men levetiden afhænger selvfølgelig af, hvor højt du spiller, og hvilke batterier du bruger. Vil man have forstærkeren til at køre på batterier konstant, er der ingen vej udenom et 12 v batteri. Man kan hurtigt købe sig fattig i 1.5 v batterier.

Bruges det kun ved festlige lejligheder, er fordelen ved 8x1,5 v at det ingenting fylder (5,5x6x3 cm; højde, længde, bredde) og ikke kræver lader osv.

Jeg tror helt klart det bliver et 12V batteri allerede fra starten. Anlægget jeg bygger er mobilt og til festbrug. Det bliver jo en kasse hvor alle tingene kan være i - inkl. batteri, forstærker og enheder. :) Men tak for svaret
Til top Vis Rubennn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubennn

Kaj N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Rubenn, vil du ikke poste billeder, når du har bygget færdig?
Er det let at lodde kabler på det DC-stik, du skal bruge? Jeg arbejder lidt med et lignende projekt bare i mindre skala.
Til top Vis Kaj N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj N

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Kaj N skrev:
Rubenn, vil du ikke poste billeder, når du har bygget færdig?
Er det let at lodde kabler på det DC-stik, du skal bruge? Jeg arbejder lidt med et lignende projekt bare i mindre skala.

Jeg skal nok uploade billeder af mit projekt. Lige nu venter jeg på forskellige ting som ledninger, modstande og luftspoler. Når de er kommet køber jeg højttalerenheder. I mellemtiden kan du jo tage et kig på disse tråde som nok vil få din interesse:
DIY Ghettoblaster
DIY: Mobil boomblaster (oprettet af mig selv for noget tid siden, men der er ingen replies)

Tag også at læse denne tråd helt igennem hvis du ikke allerede har gjort det. Det er interessant og lærerigt (jeg er selv meget inkompetent på HiFi-området).

Jeg tror ikke det er så svært at lodde disse DC-stik på ledninger, men jeg har en bror der er elektriker som kan assistere mig lidt hvis jeg får brug for det. Jeg smider en post herinde når jeg ved mere.

mage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

mage skrev:

Juspur skrev:
Mage: Tænk på weekenden, hvor du formentlig HAR modtaget PSU'erne. God musik og plusgrader udenfor. Kold øl eller andet. Enjoy 

HRMPF!!! Stadig hos Post DK's toldbehandling. COME ON!!!! Der har det stået siden den ankom til DK d. 15 maj....

Som Juspur siger er der rigeligt med plusgrader udenfor og kolde øl én masse....

Det er sq en ommer........ hvis det ikke allerede var fordi jeg har fundet en lille erstatning

But still.....

God Pinse

Mage

Guess what? Still nothing! Ringede til Post DK's told afd. i dag. "Tøsepigebarnet" i den anden ende oplyste at det ikke var unormalt at det tog 2-3 uger at toldbehandle pakker fra Hong Kong. SAY WHAT NOW?  2 PSU'er til 15$ stykket?

Hvem ved, det kan være de ender som forsinket JULEGAVE til mig selv

Mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage

Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

"Hvem ved, det kan være de ender som forsinket JULEGAVE til mig selv"

- eller en tidlig en af slagsen
Til top Vis Nordam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nordam

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 06:17 | IP-adresse registreret  

Mammut skrev:
Jeg bruger min Topping TP20 mrk2 som effect forstærker til Sugen Headmaster og spiller på Zu Druid højtalere. (høj effektive
gulvhøjtalere). Jeg har aldrig været over kl 9 på volume knappen og spiller normalt på kl 7 i en stue på 60 m2.

Hej Mammut. Hvordan er den samlede lyd? Jeg synes at Zu Druid faar blandede anmeldelser - er den meget foelsom for korrekt matchning med andet udstyr?

Mvh
Jesper
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 Maj 2010 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har ogsaa en kammerat, som netop boevler med post DK's toldafdeling ifm varer fra hongkong. Tilsynladende har post Dk opgraderet nidkaerheden overfor pakker derfra, men ikke ladet ressourcerne (laes: medarbejderantallet) foelge trop

... Det er bare en fornemmelse. Men hvad hvis det var en reservedel til en hospitalsmaskine eller lignende? Kan man ikke ringe, og faa sat skub i sagerne??

mage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
  Kan man ikke ringe, og faa sat skub i sagerne??

Det prøvede jeg jo på, omend ikke andet så for at høre om den muligvis var faldet af båndet? It could've happend? Det gik ret hurtigt over i spørgsmålet: "Vil du ha' en klageformular?" I "morskabens øjemed" spurgte jeg om jeg skulle bruge to? En for hver PSU. Spørgsmålet blev aldrig besvaret.

Mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Det lyder sgu mærkeligt, Mage.. Altså min forstærker var der ikke meget længere end 2 dage. Det kan være jeg har været heldig at ramme et tidspunkt uden nogen form for kø - eller også tager Post Danmark bare random pakker ind til undersøgelse, hvad der nu ligger nærmest. Men det er mærkeligt at de ikke engang kunne lokalisere pakken for dig.
Jeg synes også Post Danmark er blevet lidt sløsede på det seneste. Der har jo lige været den sag om nogle postkort der kunne afspille små fødselsdagssange eller lignende som inkluderede batterier med meget kviksølv i. Ifølge EU-lovgivningen er dette ulovligt. Det har Post Danmark så bare valgt at overse.
Kan ikke finde et link, men det var også bare noget jeg så i TV for 2 uger siden.

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

jeg har gode nyheder angående postdk.

jeg har lige modtaget min tripath amp fra hong kong og postdk havde den kun liggende i 2-3 arbejdsdage og ingen gebyrer af nogen slags. jeg gav alt ialt 199 kr for den lille ta2020 forstærker.

jeg er ret godt tilfreds med mit køb, men mangler lige en afgørende lyttetest. den lille nye amp bliver testet op imod en trends ta-10.1.

jeg vender tilbage efter lyttetesten.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Mammut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]Hej Mammut. Hvordan er den samlede lyd? Jeg synes at Zu Druid faar blandede anmeldelser - er den meget foelsom
for korrekt matchning med andet udstyr?MvhJesper[/QUOTE]

Da jeg valgte Zu Druid afprøvede jeg den på både min Marantz og en holfi forstærker og ingen af dem have en dårlig synagi.
De fungere også fint i mit nuværende setup.
Jumon Audio fortalte mig dog at den feedback han havde fået gik mest på diskanten om folk kunne lide den eller ej. Måske er
en forstærker som fokusere meget på diskantet en dårlig kombination med Zu Druid.
Til top Vis Mammut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mammut

Siglon_V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2009
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej Panos.

Tak for din beskrivelse af DC-offset. Har selv ladet mig lokke til at købe en LIHAO.HI5, baseret på smd-versionen Tripath 2024. Jeg måler et DC-offset på 56 mV i højre kanal og 45 mV i venstre kanal.
Ved ikke om det er værd at åbne den og justere for. Hvor meget målte du?
Ellers lyder den godt. Silkeblød, detaljeret og present i mellemtonen i stil med en triode rørforstærker men der er noget "digital-fnidder" når jeg skruer op. det er måske det du kalder tripath-forvrængning?
Kan måske være p.g.a. den medfølgende switch-strømforsyning, som leverer 3A max.

Andre har måske kommentarer?

Mvh
Til top Vis Siglon_V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siglon_V

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Iflg. Specs skal der være 10 mv i udgangen. Jeg ville justere den. Jeg tror ikke du slipper for digitalisering men en god linært psu vil give dig
betydelig bedre lyd

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Siglon_V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2009
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Tak. Ja, skal nok se på en lithium eller blygele batteriforsyning på 12 V med tilhørende oplader.
Må vel tage mig sammen i weekenden og finde en unbrakonøgle og en lille skruetrækker...
Til top Vis Siglon_V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siglon_V

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Ja, hvad lytter man så på (fjern mellemrum i link)?

For 250 kr højttaler, tak

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83484&P N=1&TPN=1

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

vibe skrev:

jeg har gode nyheder angående postdk.

jeg har lige modtaget min tripath amp fra hong kong og postdk havde den kun liggende i 2-3 arbejdsdage og ingen gebyrer af nogen slags. jeg gav alt ialt 199 kr for den lille ta2020 forstærker.

jeg er ret godt tilfreds med mit køb, men mangler lige en afgørende lyttetest. den lille nye amp bliver testet op imod en trends ta-10.1.

jeg vender tilbage efter lyttetesten.

så har jeg fået forbundet alle ender og forstærkeren spiller nu lystigt.

den kan virkelig fyre op under min thansen boombox, kan ikke få den op må max-volume i min lejlighed, så må have den testet i mine forældres hus en dag. selve lyden er fuldt ud tilfredsstillende. jeg skal dog lige have prøvet forstærkeren på mine hifi-højttalere en dag ved lejlighed.

så alt ialt er jeg meget tilfreds med både firmaet helderhifi.com, forstærkeren og postdk's service.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hvordan var den så mod din Trends? Jeg kender ingenting til forstærkere og kan ikke sammenligne men den koster vel over 1000 kr.? 

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Hej Vibe, hvis du ikke selv har en Trends forstærker har jeg en du godt må låne.
Jeg bor også i KBH, ku være spændende at høre sammenligning.
Jeg er meget interesseret i at købe sådan en forstærker til 250 kr, men kan ikke finde ud af hvordan man køber den i det link jeg fandt så side 1. ?

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum