Forfatter |
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der tænkes MEGET sjældent på de omkostninger der er med at udvikle tingene... 
Uanset hvor simpelt noget er bygget, så er det nu engang udvikling/opfindelse der koster tid=penge.
Utroligt der stadig er denne diskussion hver gang et nyt produkt dukker op.
Det er markedet der styrer produkterne der tilbydes. De fleste produkter eksisterer fordi der er købere. Er der ikke købere, udgår produktet.
Tror nok at hifi-branchen er et godt eksempel på et sted, hvor det sjældent er produktionsprisen, der afgør produktets pris - det er udviklingen. Det kan selvfølgelig også være innovationen - at være eneste med et bestemt produkt, hvor man så kan tage hvad man mener markedet kan bære.
Det er os, forbrugerne, der bestemmer priserne.
Lad os istedet nyde det gode udbud der er af produktet i alle prisklasser, og fryde os ved at man måske kan spare penge ved at gøre tingene selv... Men vi betaler også sjældent os selv med timeløn...  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@tube mania Interessant link... Den vil jeg kigge lidt nærmere på  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her er også meget interessant, og kommer til salg om fire timer!
http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
Den benytter den meget interessante "SABRE32 Reference 8-Channel Audio DAC".
Jeg har overvejet at skrælle indmaden ud af min Xindak DAC og sætte noget mere potent i. Kabinet, strømforsyninger og stik kunne jeg så beholde.
Opamps kunne så erstattes af Burson's diskrete opamps.
Hvad findes der eller af kits der er anderledes end de gængse hyldevarer? Findes der nogle der fx. først opsampler til DSD og så konverterer? __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Der tænkes MEGET sjældent på de omkostninger der er med at udvikle tingene... 
Uanset hvor simpelt noget er bygget, så er det nu engang udvikling/opfindelse der koster tid=penge.
Utroligt der stadig er denne diskussion hver gang et nyt produkt dukker op.
Det er markedet der styrer produkterne der tilbydes. De fleste produkter eksisterer fordi der er købere. Er der ikke købere, udgår produktet.
Tror nok at hifi-branchen er et godt eksempel på et sted, hvor det sjældent er produktionsprisen, der afgør produktets pris - det er udviklingen. Det kan selvfølgelig også være innovationen - at være eneste med et bestemt produkt, hvor man så kan tage hvad man mener markedet kan bære.
Det er os, forbrugerne, der bestemmer priserne.
Lad os istedet nyde det gode udbud der er af produktet i alle prisklasser, og fryde os ved at man måske kan spare penge ved at gøre tingene selv... Men vi betaler også sjældent os selv med timeløn... 
|
|
|
Det er også udviklingsomkostninger ved gigawork dac'en. Det er der iøvrigt ved alt. Billigt som dyrt.
Mht. prisen. Så er det ikke udviklingsomkostningerne, der afgør prisen, men ene og alene forbrugernes betalingsvillighed. __________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
Til top |
|
|
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt og prøvet en af gigaworks "små" dacs med CS4397. Til en pris af hele 350.- incl forsendelse så sparker den i den grad bagdel (ikke hermed sagt at der ikke er plads til forbedringer, se her: http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/LAMPUCERA/CD%20DAC%20Lam pucera%20lampizator.html , men til 350.- er den fantastisk).
Jo det er muligt at en DAC til 20.000 lyder bedre , men den lyder ikke de ca 50 gange prisen bedre. Og ja, Gigawork har også brugt tid på at udvikle den. 
Bare mine 49.99 øre.
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende dac tube mania, er det eneste man behøver et kabinet ? Der skal vel også konstrueres en tænd og sluk knap plus et hun stik?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke...er der ikke 'alles was man brauch'
Digital input – 1x coaxial, 1x optical, 1xUSB
Analogue output – 2x RCA
Nåååhhh undskyld...selvfølgelig en netbrønd og tænd/sluk-knap og kabinet efter eget ønske...det lyder overkommeligt Helt ærlig...jeg tror sgu det er et godt køb.
@Fasen...godt at høre det virker
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jeg ved ikke...er der ikke 'alles was man brauch'
Digital input – 1x coaxial, 1x optical, 1xUSB
Analogue output – 2x RCA
Nåååhhh undskyld...selvfølgelig en netbrønd og tænd/sluk-knap og kabinet efter eget ønske...det lyder overkommeligt Helt ærlig...jeg tror sgu det er et godt køb.
@Fasen...godt at høre det virker
mvh |
|
|
Tror jeg bestemt også, kunne være spændende, hvis nogle tog sådan en hjem.
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser meget fin ud. Lækker R kerne trafo.
|
Til top |
|
|