Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 07 September 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til en Primare I30... en dejlig oplevelse. Jeg må have sådan en!! Men prisen... uha.... Enten må jeg finde den brugt eller også må jeg kigge på lillebroderen I21. Nu er spørgsmålet så hvor meget "dårligere" den er i forhold til I30'eren? Er der nogen der har erfaringer? Så er der brugtmarkedet. Jeg har været igennem DBA og her på siden uden resultat. Nogen der ved mere og er der nogle forhandlere, der har en liggende i demo eller brugt udgave? Er I faldet over noget? Med tiden vil jeg have nogle standerhøjtalere til den... hvad synes I jeg skulle lytte til? Helst ikke over 15.000 kr, men meget gerne billigere, hvis det er brugt... men de skal helst matche I30'eren eller I21'erens kvalitet.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 07 September 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare I21
Da jeg hørte den spille på et sæt QLN Qubic 199, havde jeg fornemmelsen af at højttalerne var det svage led af de to :)
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 07 September 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Primare I21
Da jeg hørte den spille på et sæt QLN Qubic 199, havde jeg fornemmelsen af at højttalerne var det svage led af de to :) |
|
|
det lyder jo umiddelbart godt... skal som sagt have dem til at spille på nogle mindre reol/standhøjtalere.
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var en god idé. Hvad med deres CD-afspillere... er de anbefalelsesværdige i prisklassen??
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 07 September 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke hørt de to mod hinnanden. men tror nu du bliver glader for I30'eren i længden, så vil anbefale dig at skemme brugt annoncerne, I30'eren vil give dig større frihed i forhold til højtaler valg, da den trods alt er noget stærker en I21. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg må prøve at holde godt øje...
Har I evt. nogle udenlandske forhandlere??
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 07 September 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Primare 301 som er en ældre model, men er næsten identisk med 30.1 som er hvor langt fra I30?
Mine specs er i hvert fald ca de samme, watt vægt osv.
Pris 3500 men den skratter også en del i volumen og skal nok repereres. Så en magen til hos en svensk forhandler i tip top stand til 5000, som jeg nok skulle have købt. Jeg fandt den i tilbudsavisen her på sitet.
Der er jævnligt Primare til salg på DBA så hvis du ikke har travlt kan du jo vente og se om den dukker op din drømmeforstærker.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 07 September 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Med tiden vil jeg have nogle standerhøjtalere til den... hvad synes I jeg skulle lytte til? Helst ikke over 15.000 kr, men meget gerne billigere, hvis det er brugt... men de skal helst matche I30'eren eller I21'erens kvalitet.
|
|
|
Så skulle du måske prøve og finde et sæt SA SA2K Master.
De ville være et super match til Primare. Men nok bedst til I30eren. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Ja, det var en god idé.
Hvad med deres CD-afspillere... er de anbefalelsesværdige i prisklassen??
|
|
|
Ja. Primare CD21 er en meget habil cd-afspiller. Og den større CD31 er super god. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Jeg har købt en Primare 301 som er en ældre model, men er næsten identisk med 30.1 som er hvor langt fra I30? Mine specs er i hvert fald ca de samme, watt vægt osv.
|
|
|
Ja. Specs er nogenlunde ens. Men I30 spiller i mine ører markant bedre end de ældre modeller. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 07 September 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Nissemanden skrev:
Jeg har købt en Primare 301 som er en ældre model, men er næsten identisk med 30.1 som er hvor langt fra I30? Mine specs er i hvert fald ca de samme, watt vægt osv. |
|
|
Ja. Specs er nogenlunde ens. Men I30 spiller i mine ører markant bedre end de ældre modeller. |
|
|
Jeg har desværre ikker hørt I30'eren - men 301 er fin nok til mine SA 1550'ere.
Trådstarter - der er et sæt på DBA med I30, cd31 og en c32 fjernbetjening i sølv til 14 k - værd at overveje.
http://www.dba.dk/stereoanlaeg-primare/id-68111509/
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for alle jeres input...  Men det lyder til jeg nok skal bruge de sidste penge og så satse på den store model I30 og CD31. Det er jo også dumt at spare og så ærgre sig de næste mange år. For jeg regner bestemt med at dette skal være mit anlæg mange år frem. Varmeudvikling... skal I30 have en 50 cm over sig?? Man ser ofte anlægget med CD-afspilleren nederst... den kan den vel holde til? Jeg har nemlig dette rack. Så jeg regner med at de skal stå i dette og når jeg engang også får fat i en i en radio til. Tror I fortsat så forstærkeren kan komme øverst?? Så er der kabler... hvad vil i anbefale jeg gør her?? Højtalere... har i flere forslag til mindre reolhøjtalere der passer til?? Har Dali, B&W eller Dynaudio noget der kan bruges evt? I den forbindelse skal jeg bruge nogle meget tynde HT-kabler, men selvfølgelig stadig nogle der passer ind... har I nogle forslag her? Det var en masse spørgsmål... nu skal jeg nok lade jer komme til orde!!
|
Til top |
|
|
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 08 September 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sambora
Jeg har selv været den lykkelige ejer af en I30. Det er som du selv nævner "en dejlig oplevelse". . Jeg var selv total forelsket, men var den utro, da jeg mødte min Vaic kort efter.
Jeg købte min I30 i England ved audiologica.co.uk. Richard, som har firmaet er til at snakke med. Jeg fik min inkl. fragt og forsikring for 13000kr.
Min I30 spillede på mine nuværende BKS højttalere, og dem vil jeg gerne give min varmeste anbefaling sammen med Primare. Når du nu nævner reol højttalere, ville jeg lytte til et sæt BKS reol højttalere. AUdiocompagniet ved Odense har et sæt, som jeg har hørt. Var det reolhøjttalere jeg skulle ha haft, havde jeg købt dem på stedet, for de spillede sindsygt godt. Du skal bare lige vide, at den bånddiskant, som BKS har lavet, bliver man afhængig af. http://www.audiocompagniet.dk/images/tilbud/BKSAUDIO-stander ht.jpg
Jeg lavede et sæt balaceret kabler selv til mit Primare setup (I30 og D30.2). http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82334&K W=ts%5Friders
Om du vil bruge den balanceret indgang er jo smag og behag. Ellers smider jeg snart en tråd om verdens nemmeste/måske bedste DIY RCA kabel.
Ellers fyrer du bare løs Sambora!
Mvh
Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De BKS'ere ser fine ud... kan være man skal en tur forbi Odense.  Overvejer også Dali eller den herinde meget roste Dynaudio. Er der står forskel i performance på 110 og 140?
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 08 September 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg have undgået at stable Primare, hvis muligt. De er jo ret tunge. Men hvis skal være, er det sikkert en god
ide ikke at stille noget ovenpå I30. Min blev lun når den stod således at hele den ventilerede overflade var fri.
PS. Der ligger en relativt ny tråd under "Andet" med links til diverse 2. hand steder i Europa. Måske kan du finde noget brugt
der?
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Personligt ville jeg have undgået at stable Primare, hvis muligt. De er jo ret tunge. Men hvis skal være, er det sikkert en god
ide ikke at stille noget ovenpå I30. Min blev lun når den stod således at hele den ventilerede overflade var fri.
PS. Der ligger en relativt ny tråd under "Andet" med links til diverse 2. hand steder i Europa. Måske kan du finde noget brugt
der? |
|
|
Den skulle helt sikkert også øverst... De afbilledes ofte sådan  Men det er jo nok for syns skyld. I det rack-skab jeg har fra Hifiklubben har jeg også mulighed for at dele det op med CD og tuner nederst og så forstærkeren øverst.
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver Primare nogen form for DAC til MP3-filer?
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 09 September 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
|
|
|
he he til mp3 filer har du da ikke brug for en dac!
så er pengene givet bedre ud på at genkøbe musikken på cd.
mp3 kvaliteten kan ikke løftes med en dac, kildematerialet er jo som udgangspunkt "ødelagt" i forbindelse med
komprimeringen. En dac vil ikke kunne genskabe noget her.
nej gå du efter at finde en I30 + en CD21 eller 31, og køb musikken på CD.
Hvis du vil gå DAC vejen skal du droppe at købe cd-afspiller og i stedet gå efter at få alt din musik streamet fra et tabsfrit
format...
-Ronni
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
he he til mp3 filer har du da ikke brug for en dac!
så er pengene givet bedre ud på at genkøbe musikken på cd.
mp3 kvaliteten kan ikke løftes med en dac, kildematerialet er jo som udgangspunkt "ødelagt" i forbindelse med
komprimeringen. En dac vil ikke kunne genskabe noget her.
nej gå du efter at finde en I30 + en CD21 eller 31, og køb musikken på CD.
Hvis du vil gå DAC vejen skal du droppe at købe cd-afspiller og i stedet gå efter at få alt din musik streamet fra et tabsfrit
format...
-Ronni
|
|
|
Så har jeg total misforstået en tråd jeg læste... eller også er den vildledende... glem alt hvad jeg skrev!!
|
Til top |
|
|