Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA Exact er interessant... det skyldes de kan hænge på væggen. Noget der formentlig kunne være en fordel for mig. Er bassen iorden når de kommer så tæt på væggen eller skal de suppleres med sub? Er de gode nok i stereo? ...og tak for forslaget...
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt dem i stereo systen med primare men med en kraftig 2x12oW Primare effekt blok foran det tænde mig så meget at jeg skiftede B&Oen ud med mit jeg har idag jo de spiller kanon hvad skal du spille og hvorstor er rummer
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Jeg har hørt dem i stereo systen med primare men med en kraftig 2x12oW Primare effekt blok foran det tænde mig så meget at jeg skiftede B&Oen ud med mit jeg har idag jo de spiller kanon hvad skal du spille og hvorstor er rummer |
|
|
Du taler om specifikt om SA Exact ikke? Det er sådan en middelstor dansk villa-kvarters rødstenshus fra 80'erne stue...  Men de skal placeres på hver side af en fladskærm og den venstre højtaler vil blive placeret ud mod væggen. jeg kan lige lave en tegning og smække herind...
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det var SA Exact jeg har lyttet til også i flere omgange....nu ser jeg du bor i Østjylland prøv at tage en snak med Expert i Løgten de har udstilling og trænings fasiliteter specielt for primare og SA i hele Jylland
Så du kan sikret få et en lytter hvilken primare har du kikket på
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Jo det var SA Exact jeg har lyttet til også i flere omgange....nu ser jeg du bor i Østjylland prøv at tage en snak med Expert i Løgten de har udstilling og trænings fasiliteter specielt for primare og SA i hele Jylland
|
|
|
Denne og denne...  Fedt... det er jo ikke langt væk. Der må jeg ud. Hvad tænker I umiddelbart om min stue kontra vælg af højtalere?
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Darwin skrev:
|
|
|
Denne og denne... 
Fedt... det er jo ikke langt væk. Der må jeg ud.
Hvad tænker I umiddelbart om min stue kontra vælg af højtalere?
|
|
|
du kan rolig starte med SA højttaleren men få den godt lidt væk fra hjørnet så har du et godt oplæg også primaren jeg tror ik du får behov for sub men det kan jo altid tilkøbes hvis man synes senere
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Vienna Hayden... blev lige opfordret i en anden tråd.  Hvordan er de op mod alle dem der nævnes her? Er det en fordel at basrefleksporten
vender fremad. Har ikke vanvittig meget plads bagud nemlig.
|
Til top |
|
|
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem her: Vento
Eller mere designet: Karat
Eller den klassiske udviklet gennem mere end 35 år: Ergo
Læs test på de lækre højttalere her: test__________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
Canton højtt., neutral, dynamisk, spilleglæde, bedste finish.
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Hvad med Vienna Hayden... blev lige opfordret i en anden tråd. 
Hvordan er de op mod alle dem der nævnes her? Er det en fordel at basrefleksporten vender fremad. Har ikke vanvittig meget plads bagud nemlig.
|
|
|
hvis du ikke har meget plads bagud så vil der være fordel med lukketkabinet eller basport der vender frem.....ellers kan du får problemer med bas ....
hvordan forventer du at pladsere de ny højttelere dirakte på væg med ophæng eller på tv møbel ? __________________
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
Sambora skrev:
Hvordan er de op mod alle dem der nævnes her? Er det en fordel at basrefleksporten vender fremad. Har ikke vanvittig meget plads bagud nemlig.
|
|
|
hvis du ikke har meget plads bagud så vil der være fordel med lukketkabinet eller basport der vender frem.....ellers kan du får problemer med bas ....
hvordan forventer du at pladsere de ny højttelere dirakte på væg med ophæng eller på tv møbel ? |
|
|
Begge dele er lidt i spil. Har en meget bred møbel/skænk i en 50-60 cm's højde, så havde umiddelbart tænkt de kunne stå der. Men nu nvænes der jo de her SA'er, der kan fastmonteres på væggen... en umiddelbar fin løsning. Men jeg vil selvfølgelig også vælge udfra hvad der passer bedst til Primare. Jeg har været en hel del tråde igennem herinde og jeg synes ofte at Dynaudio Focus 140 roses, men de kræver jo en del plads bagud, da bassen vender den vej. Men jeg har måske en 20-30 cm at gøre med her.
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
hvordan forventer du at pladsere de ny højttelere dirakte på væg med ophæng eller på tv møbel ?
|
|
|
Nu er fordelen med Vienna Haydn at basrefleksporten vender fremad, diskanten er placeret i porten

__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige netop... jeg sidder også i skrivende stund og bliver mere og mere overbevist om at de er den rigtige løsning, hvis jer med Primare mener de kan leve op til en I30 f.eks. Rent prismæssigt ligger de også under hvad jeg skulle give for f.eks. Dynaudio. Hvor kan man købe Vienna? Fås de også i piano sort?
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kan får dem til ca 3500- 4500 kr brugt som de bliver solgt til så er der fantastisk højtteler til prisen...
hvis der er vinna haydns- spile stil du går after  __________________
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Der står dog i en test at de egner sig mindre godt til heavy... hvad siger I til det?
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad lyter du mæst til ... hvilke musik ? samt skal de ny højttelere bruges kun til musik eller også til souround og film
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
hvad lyter du mæst til ... hvilke musik ? samt skal de ny højttelere bruges kun til musik eller også til souround og film |
|
|
De skal udelukkende bruges til musik... rock og heavy og så ellers radio og kærestens pop.
|
Til top |
|
|