Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 16:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: HT til Primare (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

personlig synes jeg at du først skal købe  der primare udstyr ... og så skal du løne de førskelig højtelere med hjem ....

de spiler alle sikker godt men de performer i forskelige ratninger... så der vil vere for stor sets at købe dem uden at have mulighed at lyte på dem hjem og teste

eksempl spiler SA og vienna lang fra ens ...og så er der dig der skal afgår hvad du synes bedst om 

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

sonny73 skrev:
hvad lyter du mæst til ... hvilke musik ? samt skal de ny højttelere  bruges kun til musik eller også til
souround og film
De skal udelukkende bruges til musik... rock og heavy og så ellers radio og kærestens pop.

Så er det i mine ører ikke et sæt Haydns du skal have.

De er simpelthen ikke hurtige nok til at kunne gengive komplekst tung rock uden at rode lydbilledet sammen.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Sambora skrev:

sonny73 skrev:
hvad lyter du mæst til ... hvilke musik ? samt skal de ny højttelere  bruges kun til musik eller også til
souround og film
De skal udelukkende bruges til musik... rock og heavy og så ellers radio og kærestens pop.

De er simpelthen ikke hurtige nok til at kunne gengive komplekst tung rock uden at rode lydbilledet sammen.

jeg er hel enig med floe  hvis der er   pop, tung rock  samt hurtig musik der skal spiles så er der ikke haydan da de ikke er verdens hurtigste højttelere.... men hvis du gerne  vil have fantastisk mellem tone og musikalisk højtteler så er de gode til det.... men så er der anden slags musik du skal lyte til for at kunne får gleder af dem...

til genkeld er jeg også i tvivl om  de SA højttelere du har linket til er gode nok til din behov... der er flote ting de skriver på deres hjemeside men ,,, en ting er skrivende tekster andet er virkelighed i din stue...

vælg af ratte højtteler er serdeles kompleks opgave  og der bliver ikke nemt ....

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

sonny73 skrev:

floe skrev:
Sambora skrev:

sonny73 skrev:
souround og film

jeg er hel enig med floe  hvis der er   pop, tung rock  samt hurtig musik der skal spiles så er der ikke haydan da de ikke er verdens hurtigste højttelere.... men hvis du gerne  vil have fantastisk mellem tone og musikalisk højtteler så er de gode til det.... men så er der anden slags musik du skal lyte til for at kunne får gleder af dem...

til genkeld er jeg også i tvivl om  de SA højttelere du har linket til er gode nok til din behov... der er flote ting de skriver på deres hjemeside men ,,, en ting er skrivende tekster andet er virkelighed i din stue...

vælg af ratte højtteler er serdeles kompleks opgave  og der bliver ikke nemt ....

Ja, det er rigtig svært...

Jeg synes det er rigtig fint, at man kan komme herind og få nogle idéer og af- eller bekræftet om de idéer man selv går med holder i virkeligheden. Jeg tilhører så absolut novicerne herinde i dette forum, så jeg lytter alt hvad jeg kan, så jeg i sidste ende får brugt mine penge rigtigt.
Jeg synes problemet er lidt at man skal godt rundt i landet for at finde modeller man kan tage med hjem og høre. Det synes jeg er lidt af en udfordring. Jeg bor i Århus, så jeg er en af de heldigere... der er ikke så langt rundt. Men alligevel...

Men hvis nu jeg skal se på at de skal være gode til hård rock f.eks. Hvilke modeller egner sig så bedst? Hvis jeg nu supplere de nævnte Vienna Haydn med en god sub, kan jeg så få samme resultat som en model med kraftigere bas?
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Prøv at snakke med expert ude i Løgten.......SA HT er nogen a de hurtigest i verden med det rigtig udstyr foran pga små enheder  så kan du jo bygge en sub på hvis du føler for det...

Jeg synes du skal give ham et kald forklare dine ønsker så kan han sætte de højttaler op  sammen med Primaren  så kan du lytte med og uden Sub 

Find noget musik du synes er fed og du kender....ikk mp3  men på  CD 

Men som andre har skrivet herinde  så er det lige så vigtig at du vælger udstyr først evt Primare og får det hjem.......så ved jeg at man kan få lov at låne HT med hjem for det er jo i det rum musiken skal gøre sig

lykke til

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Sambora:

Jeg tilmelder mig lige koret, som giver thumbs up til de nævnte Primare modeller.

Hvis du har mod på at købe brugt, er der f.eks dette sæt på DBA: http://www.dba.dk/stereoanlaeg-primare/id-68111509/

Mht. højttalere, er det uhyre vanskeligt at give dig nogle konkrete forslag, uden at kende din stue, din smag og sårn, så det vil jeg afholde mig fra.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Darwin og Brok... tak for inputtet.

Jeg tror jeg vil låne nogle SA'er, Dynaudio og B&W, så må vi se hvad de fortæller mine ører!!

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver formetlig nød til at placere mit anlæg ved lyttepositionen som I ser på billedet fra før
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/kwD7566 2.jpg

Dvs. der skal trækkes kabler henover et trægulv = udfordring.

enten skal jeg bore føre det hen over loftet, eller også skal det være så tyndt at det kan trækkes langs væggen. Så findes der så tynde HT-kabler?

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Er SA Comet modellen værdig nok til en Primare I30 f.eks.??

ved overvejelse er en løsning at de hænger på væggen rigtig god for mig. Tror også den kvindelige beboer vil synes om det.

Men det er mere om I allerede nu kan sige det er No go eller ej...

Hvor højt skal de placeres? Er det noget med at diskanten skal være ud for øret?

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Er SA Comet modellen værdig nok til en Primare I30 f.eks.??

ved overvejelse er en løsning at de hænger på væggen rigtig god for mig. Tror også den kvindelige beboer vil synes om det.

Men det er mere om I allerede nu kan sige det er No go eller ej...

Hvor højt skal de placeres? Er det noget med at diskanten skal være ud for øret?

Hold du dig til den første SA  du har jo rimlig stor afstand til din lytte position  der er så meget mere i den anden

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes