Forfatter |
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
personlig synes jeg at du først skal købe der primare udstyr ... og så skal du løne de førskelig højtelere med hjem ....
de spiler alle sikker godt men de performer i forskelige ratninger... så der vil vere for stor sets at købe dem uden at have mulighed at lyte på dem hjem og teste
eksempl spiler SA og vienna lang fra ens ...og så er der dig der skal afgår hvad du synes bedst om __________________
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
sonny73 skrev:
hvad lyter du mæst til ... hvilke musik ? samt skal de ny højttelere bruges kun til musik eller også til
souround og film |
|
|
De skal udelukkende bruges til musik... rock og heavy og så ellers radio og kærestens pop. |
|
|
Så er det i mine ører ikke et sæt Haydns du skal have.
De er simpelthen ikke hurtige nok til at kunne gengive komplekst tung rock uden at rode lydbilledet sammen. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Sambora skrev:
sonny73 skrev:
hvad lyter du mæst til ... hvilke musik ? samt skal de ny højttelere bruges kun til musik eller også til souround og film |
|
|
De skal udelukkende bruges til musik... rock og heavy og så ellers radio og kærestens pop. |
|
|
De er simpelthen ikke hurtige nok til at kunne gengive komplekst tung rock uden at rode lydbilledet sammen. |
|
|
jeg er hel enig med floe hvis der er pop, tung rock samt hurtig musik der skal spiles så er der ikke haydan da de ikke er verdens hurtigste højttelere.... men hvis du gerne vil have fantastisk mellem tone og musikalisk højtteler så er de gode til det.... men så er der anden slags musik du skal lyte til for at kunne får gleder af dem...
til genkeld er jeg også i tvivl om de SA højttelere du har linket til er gode nok til din behov... der er flote ting de skriver på deres hjemeside men ,,, en ting er skrivende tekster andet er virkelighed i din stue...
vælg af ratte højtteler er serdeles kompleks opgave og der bliver ikke nemt .... __________________
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 13 September 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
floe skrev:
Sambora skrev:
sonny73 skrev:
hvad lyter du mæst til ... hvilke musik ? samt skal de ny højttelere bruges kun til musik eller også til souround og film |
|
|
|
|
De er simpelthen ikke hurtige nok til at kunne gengive komplekst tung rock uden at rode lydbilledet sammen. |
|
|
jeg er hel enig med floe hvis der er pop, tung rock samt hurtig musik der skal spiles så er der ikke haydan da de ikke er verdens hurtigste højttelere.... men hvis du gerne vil have fantastisk mellem tone og musikalisk højtteler så er de gode til det.... men så er der anden slags musik du skal lyte til for at kunne får gleder af dem...
til genkeld er jeg også i tvivl om de SA højttelere du har linket til er gode nok til din behov... der er flote ting de skriver på deres hjemeside men ,,, en ting er skrivende tekster andet er virkelighed i din stue...
vælg af ratte højtteler er serdeles kompleks opgave og der bliver ikke nemt .... |
|
|
Ja, det er rigtig svært... Jeg synes det er rigtig fint, at man kan komme herind og få nogle idéer og af- eller bekræftet om de idéer man selv går med holder i virkeligheden. Jeg tilhører så absolut novicerne herinde i dette forum, så jeg lytter alt hvad jeg kan, så jeg i sidste ende får brugt mine penge rigtigt. Jeg synes problemet er lidt at man skal godt rundt i landet for at finde modeller man kan tage med hjem og høre. Det synes jeg er lidt af en udfordring. Jeg bor i Århus, så jeg er en af de heldigere... der er ikke så langt rundt. Men alligevel... Men hvis nu jeg skal se på at de skal være gode til hård rock f.eks. Hvilke modeller egner sig så bedst? Hvis jeg nu supplere de nævnte Vienna Haydn med en god sub, kan jeg så få samme resultat som en model med kraftigere bas?
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 13 September 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at snakke med expert ude i Løgten.......SA HT er nogen a de hurtigest i verden med det rigtig udstyr foran pga små enheder så kan du jo bygge en sub på hvis du føler for det...
Jeg synes du skal give ham et kald forklare dine ønsker så kan han sætte de højttaler op sammen med Primaren så kan du lytte med og uden Sub
Find noget musik du synes er fed og du kender....ikk mp3 men på CD 
Men som andre har skrivet herinde så er det lige så vigtig at du vælger udstyr først evt Primare og får det hjem.......så ved jeg at man kan få lov at låne HT med hjem for det er jo i det rum musiken skal gøre sig
lykke til
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 13 September 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora:
Jeg tilmelder mig lige koret, som giver thumbs up til de nævnte Primare modeller.
Hvis du har mod på at købe brugt, er der f.eks dette sæt på DBA: http://www.dba.dk/stereoanlaeg-primare/id-68111509/
Mht. højttalere, er det uhyre vanskeligt at give dig nogle konkrete forslag, uden at kende din stue, din smag og sårn, så det vil jeg afholde mig fra.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin og Brok... tak for inputtet. Jeg tror jeg vil låne nogle SA'er, Dynaudio og B&W, så må vi se hvad de fortæller mine ører!!
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver formetlig nød til at placere mit anlæg ved lyttepositionen som I ser på billedet fra før http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/kwD7566 2.jpgDvs. der skal trækkes kabler henover et trægulv = udfordring. enten skal jeg bore føre det hen over loftet, eller også skal det være så tyndt at det kan trækkes langs væggen. Så findes der så tynde HT-kabler?
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er SA Comet modellen værdig nok til en Primare I30 f.eks.?? ved overvejelse er en løsning at de hænger på væggen rigtig god for mig. Tror også den kvindelige beboer vil synes om det.  Men det er mere om I allerede nu kan sige det er No go eller ej... Hvor højt skal de placeres? Er det noget med at diskanten skal være ud for øret?
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Er SA Comet modellen værdig nok til en Primare I30 f.eks.??
ved overvejelse er en løsning at de hænger på væggen rigtig god for mig. Tror også den kvindelige beboer vil synes om det. 
Men det er mere om I allerede nu kan sige det er No go eller ej...
Hvor højt skal de placeres? Er det noget med at diskanten skal være ud for øret?
|
|
|
Hold du dig til den første SA du har jo rimlig stor afstand til din lytte position der er så meget mere i den anden
|
Til top |
|
|