Emne: Casa de la Música ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 27 Juli 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
For satan hvor ser det da lækkert ud mand!
uha hvor ville jeg ønske jeg boede i jylland så man kunne komme på DAC-lyt er selv ude efter en nemlig :D |
|
|
Jeg kommer tættere og
tættere på mit mål om den perfekte lyd for mig :-D Der skal lige en ordentlig DAC til og så skulle jeg meget gerne være så tæt på mål at det kun er
kabler og afkobling de sidste ting skal gå med. :-)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
Ja okay, tak for hjælpen Allan. Har lavet en aftale med Boydk, så der skal lyttes lidt til en diy rørdac.. det glæder jeg mig meget til, er spændt på at ører den :-) |
|
|
Boede du ikke så langt fra mig, troppede jeg såmænd gerne op med min dac 10, så du også kunne smide et øre efter den.  |
|
|
det kunne have været sjovt at lytte til den dac, men skulle du nu komme til Danmark, så er du da velkommen til at kigge forbi Allan :-D
|
|
|
Herligt, ha ha. Dac 10'eren er ikke hvad man kan kalde neutral, på den måde som en Wadia (Boydk) er. Denne er nok mere kølig og stringent. Dac 10 er mere farvet og levende i sin spillestil. Man bliver godt underholdt musikalsk set. Synes, der er en fin ægthed i dens formidling af al musik, lidt i stil med den måde Onkyo's cd afspillere gør det på, men dog lidt mere præcis og veldefineret i de mindste detaljer.  Ved godt Boydk har bygget og rørt en dac sammen selv, men nævner Wadia.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de sq bygget kanont flotte og store  De fylder godt nok en del i min bette stue
 VU-metrene på disse blokke vælter ikke frem og tilbage konstant, de ligger ganske stabilt. Og så bevæger de sig frem og tilbage som musikken og volumen nu ellers diktere.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
V U metrene har vel hurtig reaktion på pulser og sådan og så et dæmpet tilbage slag. Er det ikke sådan.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
Ja okay, tak for hjælpen Allan. Har lavet en aftale med Boydk, så der skal lyttes lidt til en diy rørdac.. det glæder jeg mig meget til, er spændt på at ører den :-) |
|
|
Boede du ikke så langt fra mig, troppede jeg såmænd gerne op med min dac 10, så du også kunne smide et øre efter den.  |
|
|
det kunne have været sjovt at lytte til den dac, men skulle du nu komme til Danmark, så er du da velkommen til at kigge forbi Allan :-D
|
|
|
Herligt, ha ha. Dac 10'eren er ikke hvad man kan kalde neutral, på den måde som en Wadia (Boydk) er. Denne er nok mere kølig og stringent. Dac 10 er mere farvet og levende i sin spillestil. Man bliver godt underholdt musikalsk set. Synes, der er en fin ægthed i dens formidling af al musik, lidt i stil med den måde Onkyo's cd afspillere gør det på, men dog lidt mere præcis og veldefineret i de mindste detaljer. Ved godt Boydk har bygget og rørt en dac sammen selv, men nævner Wadia.  |
|
|
En af de ting jeg sætter enormt stort forkus på, er at stemmen kommer helt fri, det skal være så tæt på som en person står foran og synger. Dvs ægte transienter, dynamik og vejrtrækning. Så en kommende DAC skal virkeligt kunne formå at hive stemmen frem i lydbilledet. Mine højttalere har en lidt tilbagelænet spillestil og det kræver derfor en DAC der ikke selv spiller tilbagelænet, den skal gerne være en smule forward.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
V U metrene har vel hurtig reaktion på pulser og sådan og så et dæmpet tilbage slag. Er det ikke sådan.  |
|
|
Det er korrekt, den måde du beskriver scenariet på  Men jeg skal spille jævnt højt, før VU begynder at flytte sig. Men jeg er ikke i tvivl om at når volumen ryger op af, så begynder avita'erne og kræve deres strøm. Min Vincent kunne ikke magte opgaven ved høj volumen.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke sige, at DAC 10'eren er tilbagelænet. Den er blot ikke ovre i den kedelige åh så korrekte spillestil. Der er masser af info og et ret stort og åbent perspektiv.....og bassen, den er der bare og den går dybt med fin luft og rummelighed. Det kunne da være godt, hvis metrene havde en følsomheds omskifter, sådan som Onkyo har på sine. Så sker der også nogen ved hygge volumen. Bliver man træt af, at se på dem, burde man også kunne slukke dem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lyder interessant den DAC 10. Er den fuldt balanceret opbygget?
- Ja, det kunne være rart hvis der var en omskifter, så man kunne se dem i aktion ved lav styrke også. Men jeg kan tilgengæld blænde ned for lysstyrken i vu meter, MAX, Normal og Slukket.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kredsløbs mæssigt er den, men der er ikke XLR stik på den, men dette kan du helt sikkert få, ligesom den også kan fås med rør. Altid godt, at man kan blænde ned for det blå lys, hvis man ønsker dette.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er min DAC 10.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det Chromosome mener er, at de (metrene) er følsomme for statisk elektricitet, og jo, det er de også på MAA1000, ikke at der sker noget hos mig ved almindeligt brug, men prøv og gå hen og gnid med håndryggen et par gange på glasset, medens de er tændt, så blafrer metrene lystigt . Lyset i stilling normalt er ganske behageligt, selv om natten med slukket lys, intet generende dér, og fyfasan (Stevns-udtryk) hvor lyder de fedt i KL.A efter en halv time . Til forskel fra NAD-MAND slår mine metre i bundklods, når Maggíe´rne skal lave "pænt" volume = 600W (4ohm), men de klarer det med bravour, det er simpelthen et røverkøb at kunne få sådan et par "klodser" med den lyd og finish til et så latterligt beløb sammenlignet med, hvad branchen ellers kan finde på med samme lyd/effektniveau.
allanowich, nu kan det godt være, at jeg er usædvanlig skarp i dag, men det virker lidt som om, du er glad for din dac???? , bare vent til gut/terne har hørt den "sammen"rør"te. . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok viserne, der er af acryl/kunststof og det er nok heller ikke rigtigt glas, men plexi glas. Det er årsagen til deres følsomhed for statisk.
Jo Boydk, det er din dag i dag, for du har ret i, at jeg er glad for min dac.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Tror det Chromosome mener er, at de (metrene) er følsomme for statisk elektricitet, og jo, det er de også på MAA1000, ikke at
der sker noget hos mig ved almindeligt brug, men prøv og gå hen og gnid med håndryggen et par gange på glasset, medens de er tændt, så blafrer
metrene lystigt . Lyset i stilling normalt er ganske behageligt, selv om natten med slukket lys, intet generende dér, og fyfasan (Stevns-udtryk)
hvor lyder de fedt i KL.A efter en halv time . Til forskel fra NAD-MAND slår mine metre i
bundklods, når Maggíe´rne skal lave "pænt" volume = 600W (4ohm), men de klarer det med bravour, det er simpelthen et røverkøb at kunne få
sådan et par "klodser" med den lyd og finish til et så latterligt beløb sammenlignet med, hvad branchen ellers kan finde på med samme
lyd/effektniveau.
allanowich, nu kan det godt være, at jeg er usædvanlig skarp i dag, men det virker lidt som om, du er glad for din dac???? , bare vent til
gut/terne har hørt den "sammen"rør"te. . |
|
|
Statisk præcis.. Jeg synes det virkede "billigt" da jeg havde MAP800 hjemme en tur. For det første ikke rigtigt glas, men plexi lign. Og så det, at de
hoppende og dansene Vu metre!!! Aaargh... Kunne jeg ikke leve med, trods mindre detalje. Men vigtigt for mig er, at helheds indtrykket er helt på
plads, lyd og visuelt.
Jeg oplevede at jeg kom for tæt på Vu metret og så havde det svært ved at "falde helt i bund" igen, det synes jeg var dårligt man ikke havde tænkt
mere i det "visuelle" og indtrykket herefter. Det er mange penge for sådanne smukke lækre banditter, så derformærgerligt med disse "små fejl"!!
DOG ville jeg IKKE have noget imod de MAA 1000 stod hjemme i min stue.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyy Chromo..... Nu betragter jeg det ikke som "småfejl" i kraft af, at jeg ikke går forbi mine, der hvor de er placeret. Prøvede det faktisk først, da jeg havde læst dit indlæg. Cassette/spolebåndoptagere har altid haft præcis det samme problem, vu-metre var ikke lavet af glas, og gned man lidt på dem, kunne de finde på at stå i midterstilling, indtil de var afladet igen  . Så pris/kvalitet/helhedsindtryk er intakt herhjemme  . Lidt "fnuller" fra lommen, så kan der da også stå et par hjemme hos dig   . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulleren bliver liggende lidt endnu..
Hvad har i sluppet for de blafrende Vu metre med tilhørende effekt bag?
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kræver nok en PM
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
PB sendt  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Tror det Chromosome mener er, at de (metrene) er følsomme for statisk elektricitet, og jo, det er de også på MAA1000, ikke at der sker noget hos mig ved almindeligt brug, men prøv og gå hen og gnid med håndryggen et par gange på glasset, medens de er tændt, så blafrer metrene lystigt . Lyset i stilling normalt er ganske behageligt, selv om natten med slukket lys, intet generende dér, og fyfasan (Stevns-udtryk) hvor lyder de fedt i KL.A efter en halv time . Til forskel fra NAD-MAND slår mine metre i bundklods, når Maggíe´rne skal lave "pænt" volume = 600W (4ohm), men de klarer det med bravour, det er simpelthen et røverkøb at kunne få sådan et par "klodser" med den lyd og finish til et så latterligt beløb sammenlignet med, hvad branchen ellers kan finde på med samme lyd/effektniveau.
allanowich, nu kan det godt være, at jeg er usædvanlig skarp i dag, men det virker lidt som om, du er glad for din dac???? , bare vent til gut/terne har hørt den "sammen"rør"te. . |
|
|
Hehe, ja jeg var lige henne og prøve at skabe lidt statisk elektricitet, minsanten om ikke VU-metret lige rørte lidt på sig Jeg glæder mig helt vildt til at lytte på den sammen'rørte. Har Den egentligt været dyr at bygge op? Og i den grad svær?
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|