Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
.......og så lod du Boydk tage den med hjem igen! Lars altså..... Det lyder jo som min dac......øh, som om I fik en super god søndag ud af det.  |
|
|
Hehe, ja jeg har jo lige opgraderet med monoblokkene så jeg skal have sparet en del penge op til en DAC :-) Indtil videre skal jeg have lyttet til nogle Forskellige DAC's og så kan jeg altid tage stilling derfra.
Men wow, havde jeg haft pengene her og nu, så var det nok ikke sikkert at Hasse fik lov at tage DAC'en med hjem igen 
|
|
|
Heyyyy Lars, skal hilse og sige, at dac´en og jeg selv er landet i go´ behold, selvom vi fik lidt regn på hjemturen. Det fjerner nu intet ved den hyggelige eftermiddag vi havde. Dit "horrormovieloft" gør det fantastisk, det er sjældent at komme ind i et lytterum, hvor der ikke er en eller anden lille irriterende frekvens, der bouncer tilbage et eller andet sted fra. Fraværet af den slags gjorde det til en udsøgt fornøjelse, designerloft eller ej . Havde glædet mig til at høre dine Cadence Avita, uha de spiller dæl´me godt, ihvertfald når de får noget at lege med, så tak for dine pæne ord om dac´en, jeg synes jo også, den er ganske fin, og den kom da med de rigtige kabler helt til sin ret på Advance Acoustik/Avita. Næste gang må så blive hernede, hvis du kan "sno" dig de 130 Km  . |
|
|
Det var godt at hører Hasse!  Haha nej, design dét undlader jeg til andre beboer. Min stue er jo et lytterum, og det bærer vidst også jævnt meget præg af det.  - Ja Avita'erne gør det utroligt godt, og wow, sikke en bund der kan komme ud, når de får lov at strække sig, det var helt vanedannende og med sådan en formidabel kilde bag, ja så var der sq ikke meget at komme efter. Mon ikke jeg en dag i nærmeste fremtid, kan finde mig et tog jeg kan hoppe på til Aarhus, så jeg kan hører dine maggies og noget vinyl
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Mon ikke jeg en dag i nærmeste fremtid, kan finde mig et tog jeg kan hoppe på til Aarhus, så jeg kan hører dine maggies og noget vinyl
|
|
|
Du skal være mere end velkommen . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
NAD-Mand skrev:
Mon ikke jeg en dag i nærmeste fremtid, kan finde mig et tog jeg kan hoppe på til Aarhus, så jeg kan hører dine maggies og noget vinyl
|
|
|
Du skal være mere end velkommen . |
|
|
Dét lyder hamrende godt  Jeg må lige se hvordan det ser ud i september, mht arbejde, jeg skal arbejde samtlige weekender denne måned, så vi må lige se hvordan det hele flasker sig
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja lidt nye billeder har aldrig skadet, der kommer nogle flere lidt senere når telefonen er blevet ladt lidt op. Ellers så vil jeg hermed bare fremvise et par kabler der nu spilles med i setuppet. Det er lavet af 12 ledere i i kobber som har fået et par tykke lag sølvlegering. Herefter kommet i en isolering af hør og efterfølgende flettet og derefter monteret på Neutrik XLR-stik. Her er virkelig hul igennem! Det er ikke mig der har lavet disse vidunder kabler, men en flinker fyr fra det Østjydske ved navn Hans!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud, Lars. Flink fyr ham Hans, at han laver sådan ein ding til dig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det ser godt ud, Lars. Flink fyr ham Hans, at han laver sådan ein ding til dig.  |
|
|
Det er ikke et han har lavet specifikt til mig, det var endelig ikke sådan det skulle forstås.  Det er et kabel jeg fik igennem en som kender Hans. Jeg har så talt med Hans, og han giver livstidsgaranti på kablerne, så skulle der ske noget, så skulle jeg bare ringe. Det må man godt nok kalde for en service der vil noget og udover dette, så var han ikke bleg for at hyggesnakke
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
Det ser godt ud, Lars. Flink fyr ham Hans, at han laver sådan ein ding til dig.  |
|
|
Det er ikke et han har lavet specifikt til mig, det var endelig ikke sådan det skulle forstås.  Det er et kabel jeg fik igennem en som kender Hans. Jeg har så talt med Hans, og han giver livstidsgaranti på kablerne, så skulle der ske noget, så skulle jeg bare ringe.
Det må man godt nok kalde for en service der vil noget og udover dette, så var han ikke bleg for at hyggesnakke
|
|
|
Jamen, ded jo bår dæjligt....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige et par enkelte billeder mere.   Ja det er sq ikke meget plads der er til de konverterstik, men det går da lige!
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
UUHHH, jeg syntes ikke at de stik sidder særlig godt. Jeg havde hellere brugt en kort jumper. men hvis det spiller, so what.
carsten
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
UUHHH, jeg syntes ikke at de stik sidder særlig godt. Jeg havde hellere brugt en kort jumper. men hvis det spiller, so what.
carsten |
|
|
De sidder i hver fald fast.  Og skulle Dac'en tage skade, hvilket jeg absolut tvivler på, så er det ikke noget jeg vil begynde at skænke for mange tanker  Kunne jeg slibe 2 mm af stikkene, så ville det få dem til at sidde perfekt.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sker lidt mere her i huset. I weekenden har jeg været i gang med at forbedre min allerede gode akustik. Jeg har bag min lytteposition gjort nogle overvejelser, store som små og kommet frem til at at en blanding af diffusion og absorbering har været alfa og omega. - Jeg har hele tiden haft en idé om at skære så mange 90 gr. vinkler af for at undgå store dyk og peaks i specielt bass området. Så jeg har nu fået lavet basstraps langs loftet som ud over at fjerne bulder bass også eliminere parallelle flader. Mit mål for min stue er at få den ultimative akustik for ganske få kr. Og indtil videre er jeg kommet langt. Omend nogle af tingene stadigt er prototyper. Her følger lidt billeder.       Det var lidt for denne omgang.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey dér Lars....... Det ser s´gu da også værre og værre ud    .... Hvordan ser dine week-end´er ud for tiden??? Skylder jo stadig en "lytter" hernede i Århus.... Der står nogle flasker rødvin og venter  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om du har haft vandskade...  men der vist ingen tvivl om, at det virker.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser altså vildt ud  men jeg tror på det virker  Det er ikke mange man ser begiver sig ud i så meget
akustiktilpasning, og endda så meget DIY og prøver sig frem. Ser godt ud  __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får lige en PB med tlf. nr., hvis du sku´ ha´ smidt det væk   , lørdag lyder perfekt  . ang. det der ligner bæ  , det glemmer man, når man hører musik hos dig, jeg garanterer for, at det virker. Tror nu det bli´r svært at få til at ligne noget, der kan integreres i en stue, når det bli´r færdigt, uanset materialer, men spændende det er det s´gu __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er dte i hvert fald gemt igen, der er jo kommet ny tlf til siden sidst  Ja det ligner godt nok røv, men jeg har allerede et par idéer til hvordan jeg kan få fanget tingene, så det bliver bare en anelse pænere at kigge på. Det indebærer lidt forskellige farver og sådan.. He-he.. Ak ja, indimellem så er jeg nødt til at nive mig i armen, for at se om jeg drømmer over nærvær i stemmen. Efter den forholdsvis dybe absorber/diffuser jeg har bag mig, er der virkeligt sket nogle ting og sager i perspektivet, og ikke mindst i realismen i stemmen.
|
Til top |
|
|