| Forfatter |
|
avDK Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa kære forumvenner :)
Jeg er på udkig efter en rigtig god pc-højtaler-system (ja, der er måske nogle, der ville sige, at det er en selvmodsigelse :)), men jeg håber at I gider hjælpe mig alligevel.
Jeg har følgende begrænsninger:
Pris, max.: 2.000 kr. Primær anvendelse: skal primært (læs 99 ud af 100 gange) anvendes til at lytte til musik. Musikken vil spænde fra klassisk musik (mozart osv.) til rap musik (Eminem osv.) til emo-musik (Never-Shout-Never).
Højtalere: 2/5 plus subwoofer (for mig gør det ikke forskel om det er 2.1 eller 5.1, det der betyder noget er musik-lyden der kommer ud af den. Skal ikke bruges til film og har derfor ikke brug for surround-sound).
Lyden: God bass (ikke pludred bass, hvor lyden "ryster" men ren, dyb og som et slag bass)
Jeg går slet ikke op i design eller mærke, så der er frit slag herfra.
Jeg har dog efter et par ugers søgen på Google, fundet frem til de her pc-højtaler-systemer, som I meget gerne må give jeres input på:
Klipsch ProMedia 2.1 THX (Det er dog meget svært at finde denne her højtaler som nyt, altså et sted der gider levere til Danmark. Hvis I har link til steder hvor jeg evt. kunne købe den, og hvor de gider levere til Danmark, vil jeg blive meget glad.) http://www.amazon.com/Klipsch-ProMedia-Certified-Computer-Sp eaker/dp/B000062VUO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics& ;qid=1291244595&sr=1-1
Logitech Z-2300 THX http://www.amazon.com/Logitech-Z-2300-THX-Certified-Speaker- Subwoofer/dp/B0002SQ2P2/ref=dp_cp_ob_e_title_0
Razer Mako 2.1 http://www.amazon.com/Razer-Mako-2-1-Speaker-System/dp/B0012 MLK8G
Jeg håber I kan hjælpe mig.
På forhånd mange mange mange tak for hjælpen.
Bedste hilsner,
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet lidt på et logitch som ligner det du linker til - det skal du ikke købe!
Det der razer ligner noget der gerne vil se smart ud - for mig et dårligt tegn. Det skal dog siges at jeg har en gamer pc-mus af mærket razer, som har vildt mange fede funktioner og fungerer for små penge.
Af det du linker til ville jeg vælge klipsch, alene pga. navnet^^
Da jeg søgte på aktive højtalere fandt jeg Empire som værrende et godt mærke.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=empire&pid=38 2456
Jeg har et par i huset, de er fine ved moderat lydtryk. skruer man højt op begynder bassen at mangle slagkraft.
for de 1500 du så har tilbage kan du derfor finde en brugt DALI sub 10 eller 12 tommer.
Forbindes
minijack->rca kabel fra pc til sub main in. sub skiller alle frekvenser under fx. 120 Hz væk. sub main out med rca kabler til højtalerne.
prøv evt at søg herinde - der er mange der har spurgt på noget lign.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere nævnt, så hold dig fra 2.1 sæt, hvis det skal bruges til musik. Jeg er selv indehaver af et sæt Audioengine A5 og de spiller ganske udmærket. Træerne vokser selvfølgelig ikke ind i himlen, men det er væsentligt (!) bedre til musik, end alle de forrige pc-højttalersæt jeg har haft. Deriblandt Logitech Z-2300.
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt klart gå efter Edifer, har selv deres S350D som spiller rigtig godt og får kr. 2000 kan du få top af poppen
tjek eventuelt Edifer's hjemmeside
tror du skal lede længe før du finder så god en lyd i PC højtalere __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
avDK Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
|
jeg vil anbefale to mulige løsninger. enten en kombineret dac og forstærker og så et sæt højttalere eller et sæt aktive højttalere, dvs to højttalere med indbygget forstærker.
|
|
|
Hej Vibe, tak for dit gode råd. Jeg vil lige fortælle at jeg er total noob til det her, så undskyld hvis spørgsmålet lyder dumt. Hvordan sker tilslutningen til laptoppen med mulighed 1. du skriver om?
Audioengine a2 eller a5 ser meget interessant ud, desværre gør det valget for mig mere svært nu er der flere jeg kan vælge imellem. 
Nissemanden skrev:
Forbindes minijack->rca kabel fra pc til sub main in. sub skiller alle frekvenser under fx. 120 Hz væk. sub main out med rca kabler til højtalerne.
|
|
|
Jeg er totalt væk her? forbindes subwooferen til laptoppen? hvor forbindes højtalerne så hen?
Fik jeg nævnt at jeg er total noob? 
wildstyle skrev:
Som tidligere nævnt, så hold dig fra 2.1 sæt, hvis det skal bruges til musik. Jeg er selv indehaver af et sæt Audioengine A5 og de spiller ganske udmærket. Træerne vokser selvfølgelig ikke ind i himlen, men det er væsentligt (!) bedre til musik, end alle de forrige pc-højttalersæt jeg har haft. Deriblandt Logitech Z-2300.
|
|
|
Tak for dit råd. Et plus er sat på Audioengine A5 og et minus på z-2300 
Den ser virkelig interessant ud, men er lidt udenfor det jeg har råd til desværre.
Filmtosse skrev:
|
Jeg vil helt klart gå efter Edifer, har selv deres S350D som spiller rigtig godt og får kr. 2000 kan du få top af poppen
tror du skal lede længe før du finder så god en lyd i PC højtalere
|
|
|
Den her kunne være det jeg ender med. Da jeg primært skal anvende den til musik, ville det være interessant at vide om dine erfaringer med hensyn til musiklytning med de her højtalere. Er der nogle genrer den er bedre til end andre genrer? På forhånd tak for hjælpen.
Mange tak til alle jeres gode råd, da jeg stadig er i vild rede er I meget velkomne til at komme med flere input.
Jeg ved at Razer Mako 2.1 designet er af h' til, men jeg har kun læst gode ting om den. Er der nogen af jer der har haft mulighed for at høre den "live", vil det være meget interessant at høre jeres meninger om den. Mange tak.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Et af de bedste du kan finde, desværre nok brugt. ! sæt Acousticlab zeta 2 + en rigtig sub. så er det kun dit lydkort der er begrænsningen. det spiller bare og kan såmænd også bruges som enkelt setup med cd afspiller. det virker. Finish er i top og lyden , det virker. Forstærkeren er på 2 gange 56 watt, så der er rigelig med power, dog ikke til en omgang tekno fest. Højtalerne er unikke i design og spiller fremragende , hvis man sidder i nærfeltet. mvh Space
Ps der er et sæt i hvid til salg på dba
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
tror du skal lede længe før du finder så god en lyd i PC højtalere
|
|
|
Den her kunne være det jeg ender med. Da jeg primært skal anvende den til musik, ville det være interessant at vide om dine erfaringer med hensyn til musiklytning med de her højtalere. Er der nogle genrer den er bedre til end andre genrer? På forhånd tak for hjælpen.
Jeg synes de gør det rigtig godt, lytter selv til lidt af hvert på mine og det gør de unden problemmer, om det så er akustisk musik eller med masser af trommer og vild guitar __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske lidt i en anden boldgade. Har haft(har dem endnu) Z-2300. Det var ok men heller ikke mere.
Havde en Teac AH-300 amp på lager og dertil et Silverstone EB1 USB konverter. Højttalerene er så et sæt Focal 705V. Ikke bulderbasse bas, men en meget behagelig musiklytning. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sub har tit en rca indgang og en rca udgang.
comp forbundet til rca indgang og så rca udgang forbundet til rca indgangen på de aktive højtalere (som de empire jeg linker til i hvert fald har)
Evt kan du jo også starte med et par dyrere og bedre højtalere og så købe en hifi sub senere.
Håber det gav mening denne gang.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
avDK skrev:
vibe skrev:
|
jeg vil anbefale to mulige løsninger. enten en kombineret dac og forstærker og så et sæt højttalere eller et sæt aktive højttalere, dvs to højttalere med indbygget forstærker.
|
|
|
Hej Vibe, tak for dit gode råd. Jeg vil lige fortælle at jeg er total noob til det her, så undskyld hvis spørgsmålet lyder dumt. Hvordan sker tilslutningen til laptoppen med mulighed 1. du skriver om?
|
|
|
via et usb kabel. __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville købe en TA2020 forstærker fra ebay http://cgi.ebay.com/Tripath-TA2020-Class-T-Amp-Amplifier-20W X2-AC-Adapter-/280601606081?pt=Car_Amplifiers&hash=item4 15528b7c1
kommer max til at koste 500kr og vil gøre det rigtig godt
så ville jeg kigge diverse køb salg steder igennem efter dele til http://www.troelsgravesen.dk/EllamXT.htm
og så burde du kunne holde budgettet og få et mega lækker anlæg til pc'en og med lidt opgradering muligheder i fremtiden i form af en DAC :)
edit: http://hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=24903 hvis du ikke vil bygge selv kan de også købes til en fornuftig pris og er stort set samme højtaler :)
|
| Til top |
|
| |
vaeggemose Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe dem?
Edit: jeg fandt at man kan få dem hos dustin.dk
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor egentlig ikke købe en brugt, vellydende, mindre hifi forstærker og et par tilsvarende højttalere? Uden at være særlig fortaler for hifiklubbens produkter, kunne en NAD 310 forstærker og et par Dali 104 slanke gulvhøjttalere vel give et rigtig fint resultat. Skal det være bordhøjttalere, kunne du se på Dali 102 eller de gamle 2a. Disse ting kender jeg ret godt, derfor lige dem. Men alle mulige andre mærker kunne jo bruges. Arcam, System Audio, Jamo, Cambridge etc.
Her er en, som har en 310 forstærker, en tuner og en defekt cd-spille til salg for 500,- http://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi-og-tilbehoer/stereoan laeg/maerke-nad/?soeg=310
og et par dali 104 til 400,- http://www.dba.dk/soeg/?soeg=dali+104
Jeg vil mene at det er bedre at lytte til noget, som faktisk er bygget til musikgengivelsen.
men god jagt på det rigtige.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af denne tråd har jeg bestilt et par Audioengine 2, Jeg håber at de lever op til de rosende ord de har fået.
|
| Til top |
|
| |