Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AMP/Dac til DT880? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Heya.

Er kommet frem til at jeg enten skal ha købt Beyerdynamics DT880 250ohm eller et sæt Grado SR-225 hovedtelefoner. Men
har læst at DT880'eren skulle være rimelig svær at "power".   Til mit budget har jeg desværre kun råd til produkter fra iBasso
eller Firestone. Dvs. iBasso D4/D10 eller Fubar 4 Plus eller lignende.    

Vil en iBasso D4/D10 kunne give DT880 den fornødne "power" når jeg bare skal afspille musik fra et onboard pc-lydkort?

(Bemærk at jeg er newbie og har kun har erfaring fra Sennheiser HDR-120 trådløse bøffer)

Rene
Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg har aldrig hørt en ibasso/dt880 combo, men jeg har hørt en move/dt880 og det var ikke ringe. Har du kigget inde på meier-audio´s side? Hans produkter har gennem tiden altid haft god synergi med beyer og han er en af de bedste forhandlere jeg kender.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

rane > Har ejet et par Grado SR325i men blev aldrig gode venner med dem. Lyden var god, bevares, men komforten var helt hen i vejret. De var decideret anstrengende for mig at have på. Jeg vil helt klart mene at en Grado hovedtelefon også skal bruge en dedikeret forstærker for at spille "ordentligt".

Jeg har nu et par Beyerdynamic DT880 og et par Ultrasone HFI 680 på vej hjem på prøve, og glæder mig til at lytte. 

techtrino > Meier-audio, er det her?: http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Har godt læst mig til at Meyer skulle være godt til Beyerdynamics phones. Vil bare helst gerne finde en dac/amp i danske
webshops da jeg skal købe det ind som erhverv (bøvlet i udenlandske shops) og her er der så kun headaudio.dk, TC og hifi-
klubben så vidt jeg ved?   Og her er der tale om iBasso, Firestone, Creek, Music Fidelity, Project, Argon (inkl. tube amp) og
Cambridge DacMagic så det er umiddelbart mine valgmuligheder.

Jeg tør simpelthen heller ikke bestille Grado efter jeg har læst om flere der lytter til samme musik som undertegnede sige at
lyden er for "bright" og der ikke er nok bas iflg. dem.   DT880 har jeg derimod mest læst positive ting om - lige undtagen det at
det kræver en ok amp - og for mit vedkommende også en DAC.   

Har et budget på ca. 3k til amp/dac så hvad tror i er bedst af ovenstående muligheder?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 31 December 2010 kl. 05:05 | IP-adresse registreret  

Blandt de muligheder ville jeg nok vælge en Musical Fidelity X-Can V8 hvis den kan fås inden for dit budget og det ser jeg at den kan til 2899 hos Tape Connection lige nu. Og så er den et godt grundlag for efterfølgende modifikationer hvis man ønsker og har evnerne.

Ser i øvrigt at du bor i sønderjylland, du kan prøve at kontakte Claus_DK som bor i Kliplev og har en moddet V8 for en lytter

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Synes ikke jeg har læst viiildt gode anmeldelser af x-Can v8? Men det gælder seføli også om at den passer til de dt880 bøffer hvor sourcen er en
pc med onboard lydkort og indimellem en iPhone. Håbede bare at de AMP/dacs der var på headaudio ville passe nogenlunde til dt880 (ibasso eller
firestone)?

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Tag og skriv til Jacob fra Headaudio. Han er super hjælpsom og i kan sikkert lave en aftale om at
prøve en forstærker eller to. Husk at skrive her hvad du beslutter dig for - det kunne være relevant
for mig at vide.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 31 December 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
techtrino > Meier-audio, er det her?: http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Jep

At: rane

Er du sikker på at det er bøvl at handle i tyskland? For vil sige at meiers produkter er super til prisen, omend ikke så hyped som mange andre.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

rane skrev:
Synes ikke jeg har læst viiildt gode anmeldelser af x-Can v8? Men det gælder seføli også om at den passer til de dt880 bøffer hvor
sourcen er en
pc med onboard lydkort og indimellem en iPhone. Håbede bare at de AMP/dacs der var på headaudio ville passe nogenlunde til dt880 (ibasso eller
firestone)?

Hvis du køber en amp med usb dac erstatter den dit onboard lydkort. Når du skriver iPhone som kilde betyder det så at det du egentlig ønsker er
en batteri drevet bærbar amp ? Jeg er rigtig godt tilfreds med min iBasso D10 (ville nok købe den nyere D12 i dag) men har ingen anelse om
hvordan den spiller med DT880

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Ikke nødvendigvis en batteridrevet amp nej. (tænker på anskaffe en iphone dock engang) er mest lun på de kombinerede AMP/dacs pga. prisen.
Men overvejer nu også at starte med at købe dt880 og så vælge en AMP/dac senere i januar. Har en squeezebox duet som er tilsluttet en
Cambridge audio azur 640r surroundreceiver. Umiddelbart vil jeg tro at lyden er bedre fra den end et onboard lydkort?

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2011 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Nå jeg tog en beslutning og bestilte Beyerdynamic DT880 samt en Firestone Fubar 4 plus amp/dac ved headaudio.dk - efter at ha læst en rimelig
god anmeldelse af Fubar 4 plus hvor den anmelderen bla. havde dt880 bøffer med i testen. Skal nok skrive lidt om oplevelsen når jeg har
modtaget og testet den lidt :)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Januar 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

God fornøjelse med investeringen

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Tager du så en DT 880 Pro eller en DT 880 Edition? Jeg har fået en Pro hjem på prøve, men kan helt
sikkert ikke lide spiralledningen.

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Valgte den eneste dt880 de har på headaudio.dk - det er en 2005 edition

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Bestilte også en Edition men modtog ikke desto mindre en Pro (der må være sket
en fejl) så tjek det hellere. Umiddelbart synes jeg den spiller super og med et
kæmpe soundstage, men jeg skal lytte meget mere idag og imorgen.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Januar 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

V8 passer godt til DT880, desværre er DACdelen noget sørgeligt noget..

En anden forstærker jeg tror er rigtig god er denne
link

men så mangler du en DAC, jeg venter på en NFB11 som måske også var en løsning, men mere om den senere, hvis og når den engang kommer..

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter en Meier, de passer nærmest perfekt til Beyer...
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

beam skrev:
Jeg ville gå efter en Meier, de passer nærmest perfekt til Beyer...

Beyer og Meier, det er rent "Huset på Christianshavn", hehe..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

rane > Nu har jeg brugt en del timer i weekenden i selskab med et sæt BeyerDynamic DT 880 Pro og et sæt Ultrasone HFI 680. Det er to vidt forskellige hovedtelefoner med hver deres styrker. Herunder er mine umiddelbare indtryk. Jeg har ikke en hovedtelefonforstærker hjemme p.t., så de er testet via hovedtelefonudgangen på min Marantz SR7400 forstærker.

Ultrasone HFI 680:

Komforten er udemærket, men heller ikke mere. Lydmæssigt er de meget kontante med især meget bund (bulderbas) og en gennemtrængende diskant. Mellemtonen er noget tilbagetrukket. Jeg fornemmer ikke noget særlig stort soundstage på trods af S-Logic teknologien og det overrasker mig. Jeg synes ikke telefonen udmærker sig specielt ved akustisk musik/jazz/fusion idet jeg synes den farver lyden for meget i sammenligning med DT 880, men der er tilgengæld spark på når vi snakker rock/metal og film!

BeyerDynamic DT 880 Pro:

Her er komforten bare i top, totalt i top. De er decideret rare at have på. Denne hovedtelefon er meget mere glat og blød i lyden. Ingen bulderbas overhovedet, blot en sprød antydning af bas. Mellemtonen er meget mere defineret og blød, og det samme gælder for diskanten. Denne hovedtelefon brillierer ved akustisk musik/jazz/fusion, men falder tilgengæld lidt igennem ved hård rock/metal og film netop med behov for bulderbas. Disse hovedtelefoner fantastisk fyldige i lyden med et enormt soundstage!

Jeg er vild med DT 880'eren, men synes jeg savner lidt punch i bassen da jeg hører meget hård rock, og de har lidt sværere ved at "åbne sig op". Måske mangler jeg en hovedtelefonforstærker? Nogen der har en mening om det?

Jeg tror jeg vil tage et prøvelyt på BeyerDynamic DT 770 også, inden jeg beslutter mig. Jeg forventer at den er mere sammenlignelig med HFI 680. Jeg er blevet lidt vild med BeyerDynamics kvalitet, udseende og komfort...

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
Jeg er vild med DT 880'eren, men synes jeg savner lidt punch i bassen da jeg hører meget hård rock, og de har lidt sværere ved at "åbne sig op". Måske mangler jeg en hovedtelefonforstærker? Nogen der har en mening om det?

Beyerdynamic DT990 var måske en mulighed, hvis du mangler bas.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes