Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AMP/Dac til DT880? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
Jeg er vild med DT 880'eren, men synes jeg savner lidt punch i bassen da jeg hører meget hård rock, og de har lidt sværere ved at "åbne sig op". Måske mangler jeg en hovedtelefonforstærker? Nogen der har en mening om det?

Jeg tror jeg vil tage et prøvelyt på BeyerDynamic DT 770 også, inden jeg beslutter mig. Jeg forventer at den er mere sammenlignelig med HFI 680. Jeg er blevet lidt vild med BeyerDynamics kvalitet, udseende og komfort...

Hvis du har mulighed for det skal du prøve DT770 i 600 ohms Manufaktur udgaven, men desværre kræver den en forstærker. Jeg var dybt imponeret over den til meetet i oktober, hvis jeg havde prøvet den først havde jeg nok ikke købt min Ultrasone Edition8. Bevares Ed8 er bedre men koster så også omkring 4 gange så meget.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Greg, min vurdering er umiddelbart (baseret på artikler og anmeldelser udelukkende) at dt880 kræver en headamp. Derfor bestilte jeg også sårn en
fætter med indbygget dac da jeg bruger onboard lydkort. Jeg håber da at dt880 kommer til at lyde godt ned hård rock også når man benytter en
headamp? :)
Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

rane > DT 880 er fantastisk åben i sin lyd, men jeg håber at en hovedtelefonforstærker kan give den det dér ekstra spark. Det er en meget umiddelbar vurdering fra min side, for det er jo typisk at når man lige hører noget første gang falder man for det med mest power, men det er tit det der ender med at blive mest anstrengende i længden. Jeg kunne dog godt forestille mig at den aldrig bliver rigtig bas stærk.

Kunne være jeg skulle prøve at få fingre i en DT 770/600 ohm...
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Hvis du har mulighed for det skal du prøve DT770 i 600 ohms Manufaktur udgaven, men desværre kræver den en forstærker. Jeg var dybt imponeret over den til meetet i oktober, hvis jeg havde prøvet den først havde jeg nok ikke købt min Ultrasone Edition8. Bevares Ed8 er bedre men koster så også omkring 4 gange så meget.

Kender du en bruger herinde der har en DT 770/600 ohm, for så ville jeg lige kontakte vedkommende og høre nærmere.

rane > Hmmm... Nu begynder jeg vist at springe væk fra emnet som omhandlede DT 880. Jeg skal nok tage mig sammen fra nu af.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Ja Librerian har DT770/600 og bor så vidt jeg ved i Københavns området

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Ok hermed en lille opfølgning efter jeg har modtaget mine Beyerdynamics DT880 250ohms hovedtelefoner. Desværre var
Fubar 4 Plus amp/dac'en ikke på lager før medio januar (snart) så den bliver eftersendt.

Først lidt om komforten. Ét ord kan kun beskrive den: Behagelig! Dejlig bløde puder og generelt er der ikke noget der
strammer eller trykker de forskellige steder på hovedet. Og så synes jeg også særdeles godt om "designet" og selve
materialekvaliteten.

Første hurtige lydtest foregik med direkte tilslutning til min computers onboard lydkort. Jeg forventede ikke det helt store da
det netop er meningen Fubar'en skal gå ind og trylle her men de spillede alligevel overraskende godt. Mange online har
nævnt at bassen på dt880 er svag uden amp men jeg synes sjovt nok ikke det var tilfældet. Kan kun glæde mig til amp'en
kommer så der rigtig kan komme power på hjemmepc'en.

Næste lydtest (idag) gjorde mig noget klogere på hvorfor det er godt at have en god DAC og en god amp. Min Squeezebox
Duet er sat til en Cambridge Audio 640R azur surroundforstærker via optisk og jeg mener at den har en ok indbygget DAC.
I hovedtelefonstikket med DT880 og igang med noget Dream Theater progressiv rock/metalog noget Avenged Sevenfold.
Væsentlig bedre lyd og bassen var bedre og mere "klar" (er ikke så bekendt med lydudtryk). I det hele taget kunne jeg høre
mange flere detaljer, vokalen var tydeligere og der var generelt mere POWER i bøfferne.    Skal lige siges at det var FLAC
filer jeg afspillede i begge tests.

Specielt de lidt mere stille sange var fyldt med detaljer og jeg opdagede da også hvilke tracks var blevet
afsluttet/færdigmixet lidt for hurtigt ;-)    (hint: ved afslutningen/fadeouts af diverse tracks kunne jeg høre stemmer,
vejrtrækning osv. i baggrunden)

Alt i alt - en rigtig fornuftig start på min Head-fi debut. Og det bliver sikkert endnu bedre når dac/amp'en ankommer om et
par uger.   Takker igen folk herinde for feedback. :)

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt....hvordan forholder i jer til brug af equalizers på jeres computere?   Har altid bare brugt Rock preset'en i Winamp når
jeg lytter til musik - og der er jo klar forskel i outputtet alt afhængig af equalizer indstillinger. Er der nogen gode tips her til
rock/heavy indstillinger...eller måske ligefrem alternativer til Winamps?

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger altid flat, s jeg undgår at farve lyden mere end nødvendigt.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2011 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Uha...flat-lyden lød godt nok meeeget dårligere end da jeg satte Rock-presetten til i Winamp. :)

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Det kan der selvfølgelig være mange gunde til:
Hovedtelefoner er ikke spillede til endnu
Der mangler kraft til at drive dem ordentligt
Du har vænnet dig til lyden fra rock
Du ønsker en farvning af lyden, anden end hvad produceren/bandet etc. har mixet

Alle lige gode og valide grunde. Når du engang får din Fubar og hovedtelefonerne er spillede til, så prøv at bruge flat i noget tid, og skrift
tilbage til rock, syntes du stadig det lyder bedst? Hvis ja så bliv på rock, ellers så skift tilbage ^_^
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2011 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

"Neutral" er nok mere det rigtige ord at bruge... 

Men det var bl.a. derfor jeg valgte DT 880'eren fra. Den manglede lidt "punch" især når jeg lyttede til elektrisk musik og film.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Dem som foretrækker at påvirke lyden så lidt som muligt, bruger programmer som Foobar og Wasapi for at gå uden om lydfiltrene i Windows (direkte tilgang til lydhardwaren uden om windows..tror jeg nok ), hvorimod andre ingen skrupler har, når det gælder lydmanipulering via equalizer eller diverse presets (rock, jazz, concert...you name it).
Du bruger naturligvis det, der lyder bedst for dig .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Poul Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2011
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Lidt input fra en 880 600ohms ejer.
Jeg er så heldig jeg også har en Beyerdynamic A1 forstærker til at drive hovedtelefonen. Det er svært at finde en mere
kraftfuld og kompetent hovedtelefonforstærker end denne. Jeg synes stadig at dt880'eren ikke har nok tyngde i bassen til en
del musikgenrer. Det skal siges jeg er meget begejstret for elektronisk musik og det næsten er et must med lukkede
hovedtelefoner til de tunge tracks i den genre.
Beyerdynamic DT 880 er virklig lægkre hovedtelefoner der giver en højt opløst lyd med masser af dynamik, er man pjattet med
bas skal man dog kigg epå beyerdynamics lukkede modeller IMO. Jeg skal selv investere i DT150 som jeg har et
kærlighedsforhold til. Blandt andet pga deres helt enestående lækre basgengivelse.
Til top Vis Poul Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul Hansen

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet DT770/600 Manufaktur ?

Den synes jeg giver rigtig meget af det hele i en meget velkontrolleret form.

Poul Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2011
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Har du prøvet DT770/600 Manufaktur ?

Den synes jeg giver rigtig meget af det hele i en meget velkontrolleret form.

Jeg har kun hurtigt lyttet 770 i 250ohms version i en forretning med en uspecificeret kilde. Jeg har en ven der ejer 150'erne og
blev med det samme forelsket i deres lyd. Håber at komme til at prøvelytte flere forskellige beyerdynamic på mit eget setup en
dag. Mangler lige nu en mere bastung hovedtelefon, så håber jeg at jeg kan holde der!
Til top Vis Poul Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul Hansen

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

DT770/600 er et helt andet dyr end de andre DT770 modeller med mindre bas (i hvert fald mindre Brian bas) end 80 ohms udgaven. DT150 har jeg aldrig hørt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes