Hvis det kun er på nogle numre tror jeg ikke dine bøffer fejler noget, hvis du benytter MP3 på din nano er det ofte bassen og diskanten der forvrænger specielt når man rigtigt skruer op..
Man skal også passe på ikke at lytte til udstyret i stedet ofr musikken, jeg har lige for tiden en "jeg kan ikke leve hvis min forstærker suser ved maks volumen uden musik

" periode og an glemmer helt at nyde musikken.......
Kan det du hører være nogle detaljer som også gengives af dine højtalere men bare bliver mere tydeligt med et par hovedtelefoner ??
Problemet kan også ligge i din beosound hovedtelefon forstærker, som simpelthen ikke er god nok ??
681 er en god hovedtelefon på trods af prisen og kan og vil afsløre svagheder i resten af lydkæden, hvilket kan være meget frustrerende for nu gik man lige og syntes man havde god lyd og det bliver værrer jo bedre bøffer du køber, mine Ergo AMT er nærmest for gode, for de afslører alt, så der er man nødt til at finde musik der er indspillet ordentligt for rigtigt at få dem til at skinne og det kan godt være svært i disse Ipod tider hvor meget musik er indspillet til bilradioer og MP3 afspillere og flere albums lyder rigtigt grimt når de bliver sat for et godt udstyr, et grufuldt eksempel er Duffys "rockferry"....
Prøv at sætte noget "dire Straits" på evt Pink Floyd eller Queen de tre grupper har stort set kun gode optagelser i deres udgivelser..
Hvis vi snakker det helt nye musik er det meste desværre indspillet så man er lige ved at græde over at man har brugt en mindre formue på sit udstyr

Nu skriver du så at du bruger en Beogram som jeg går ud fra er en plade plov, så lyden burde være af lidt ældre dato og fra før verden gik af lave, så mit bedste bud ville være at din forstærker har lidt problemer..
Jeg er iøvrigt ganske sikker på at en af vores headfier meget gerne vil have dig på besøg så du kan høre dine hovedtelefoner for fuld musik, for vi er et af de flinkeste og rareste folkefærd på denne klump vi kalder jorden

..
Du er naturligvis velkommen her, men der er lidt langt fra sdr Jylland til syd Sjælland, men bringer dine veje dig mod Aabenraa, så har jeg en kold cola stående og vente på dig..