| Forfatter |
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye 3'er
www.signals.uk.com/Resources/RP3%20FLYER.pdf
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser super fed ud og jeg er slet ikke i tvivl om at den sikkert lyder kanon. Men plinten minder meget om RP1.
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu må vi se, om prisen løftes også
|
| Til top |
|
| |
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
| Sendt: 07 Juli 2011 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Efter hvad jeg har hørt, kommet prisen til at ligge lige under kr. 5000.- i DK med PU.
Den vil kun blive solgt med præinstalleret pickup i DK, hvilket er lidt ærgerligt, hvis man i forvejen har en PU.
Til gengæld gives der "samlerabat" så PU'en kun hæver prisen med kr. 500.- (værdien på en Elys2 er ca. 1095.-)
RP3 vil også kunne opgraderes med TT PSU strømforsyningen.
Udover det skulle RB 303 armen være kraftigt forbedret i forhold til 301'eren.
Finishen på plinten bliver spændende at se. Den skulle nemlig ikke blive lanceret i lakerede farver, så de 3 standart plinte ER valgmulighederne.
Men det kan checkes ud, når de lander i DK om ca 3-4 uger.
Mvh
Chris-torb
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har bestilt en Rega RP 1 i hvid med upgrade kit, dvs. med ny hvid rem (den skulle lyde bedre) og med filtmåtte samt Bias 2 PU i rød. Glæder mig meget, men håber ikke der er problemer med at pladetallerkenen hopper lidt. Har læst om at der var lidt problemer med dette i starten.
Overveje at stille den på en skifferplade med spikes under, men er der ikke noget med at Rega selv mener det er klart bedre at hænge den på væggen.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 15 Juli 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er sandt at rega anbefaler deres eget vægophæng over det meste andet, og det bør man så selvfølgelig også lige tage med et gran salt da det jo er deres eget produkt, men der er trods alt mange beretninger blandt brugere om at at rega pladespilerne først rigtig performer når de re korrekt afkoblet, hvilket rega vægophænget gør ret så godt må jeg sige. (har netop foræret min nye p3/24 et ophæng)
Det gør en del for navligt bassen.
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv Øv men min Rega er ikke kommet endnu, og det regner
|
| Til top |
|
| |
chris-torb Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ fik jeg dæleme lagt en ordre ind på en RP3 med Elys2 pickup..
(De har åbenbart valgt at sælge både med og uden pickup i Danmark alligevel.. Det var ikke udmeldingen for en måned siden, og spørgsmålet er jo nok også, hvor mange der vil blive solgt uden PU, når der kun er kr.500 i diff.)
Nu er det så bare spændende hvornår den dukker op.
Men mon ikke de skulle være i butikkerne om en 14 dages tid. Det forventer man ihvertfald indtil videre.......
Så "man" er spændt som en flitsbue :-)
mvh
Chris-torb
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Tillykke med købet. Jeg fik min Rega RP1 hjem og satte den til men må indrømme at den mangler lidt for at lyde som de helt store drenge. Jeg har i mine "unge" dage kørt på en Rega 3, med 300 arm samt Denon 160. Og jeg synes måske der var en bedre lyd i min gamle Rega 3. Men det er umuligt at sammenligne. Det er helt nyt set-up jeg kører på nu.
Men man skal også huske prisen på den, for de penge er det et super køb. Mit problem er bare at jeg lige så godt kunne have bestilt en RP3 i stedet. Og med en endnu bedre PU.
Men sådan er det vel generelt med pladespillere, du skal lidt op i pris for at opnå den helt store oplevelse. Også er der lige hele RIAA delen, valg af PU samt opstilling og justering. Mange faktorer spiller en del af helheden ved pladespillere. Nogle elsker det andre melder pas. Jeg synes nu der er noget små-romantisk over vinyl.
Go weekend
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så lige på den engelske side,at der kommer en 'opgraderings-pakke' med en 18mm glasplade og en sub-platter (forhåbentlig i metal)
Evox
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 20 August 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
evox skrev:
|
Jeg så lige på den engelske side,at der kommer en 'opgraderings-pakke' med en 18mm glasplade og en sub-platter (forhåbentlig i metal)
Evox
|
|
|
Det er metal, desværre kan man ikke købe opgraderingen monteret fra ny, den skal eftermonteres.
Den nye RP3 er allerede positivt testet flere steder også op imod den tidligere P3/24 og resultatet er klart til RP3's fordel, - spændende selv om det er hifi blade anmeldelser
|
| Til top |
|
| |
chris-torb Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ihvertfald spændt :-)
Efter de seneste "efterretninger" skulle de sendes fra Rega Fredag, være Bent i hænde Tirsdag, og ankomme i butikkerne, i slutningen af
kommende uge.
Men det er jo Rega, så man skal nok ikke ukritisk forvente at det sker. :-)
Vi må se......
Mvh
Chris-torb
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Har aldrig selv haft en Rega pladespiller, har altid kun haft japanske pladespilere. Så er lidt interesseret i hvad det er for noget I skriver med, at der måske kan være noget med at pladetallerkenen hopper på den nye RP1. Har aldrig været ude for at pladetallerkenen hoppede på nogle af mine pladespilere og det har ikke været dyre modeller?!. Er den opgraderingtspakke til de nye Rega modeller, eller til de gamle også? Forstår ikke helt hvorfor de lancerer en ny model og så en opgraderingspakke dertil, kunne de så ikke lige så godt havde forbedret på selve pladespilleren og sælge den med det? Jeg har selv en Pioneer PL-990 så skal nok ikke sige for meget. Mon nu det var en god ide at fortælle jeg har den model..ingen drillerier tak :-)
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ypke skrev:
Hej!
Har aldrig selv haft en Rega pladespiller, har altid kun haft japanske pladespilere. Så er lidt interesseret i hvad det er for noget I skriver med, at der måske kan være noget med at pladetallerkenen hopper på den nye RP1. Har aldrig været ude for at pladetallerkenen hoppede på nogle af mine pladespilere og det har ikke været dyre modeller?!. Er den opgraderingtspakke til de nye Rega modeller, eller til de gamle også? Forstår ikke helt hvorfor de lancerer en ny model og så en opgraderingspakke dertil, kunne de så ikke lige så godt havde forbedret på selve pladespilleren og sælge den med det? Jeg har selv en Pioneer PL-990 så skal nok ikke sige for meget. Mon nu det var en god ide at fortælle jeg har den model..ingen drillerier tak :-) |
|
|
Hvem har nogensinde hørt en Rega som ikke har vist sig at være e n o r m t k e d e l i g i længden? N. Gaab!
|
| Til top |
|
| |
jewer Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har også siddet og tænkt noget over den upgrade-pakke. Den nye model er dårligt på markedet endnu - og der er allerede en opgradering til den? Jeg fatter hat?
__________________ vh Jesper
Luxman L 530, Luxman PD 290, Luxman TU 240, Tannoy Mercury M 2, Marantz 3200, Marantz 140, Sony CDP-XA5ES, Ariston RD 40, Denon DRM-740, Dali 850, Denon AH-D5000, Sennheiser Unipolar
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Hvem har nogensinde hørt en Rega som ikke har vist sig at være e n o r m t k e d e l i g i længden?
N. Gaab! 
|
|
|
Hva' har du gang i Nilau... den skal jo kun spille musik - lyd - det er det eneste formål. Om den er kedelig betyder intet som helst, da det jo ikke er en kone/kælling/madamme
__________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg synes nu er lidt hårde ved Rega, det er virksomhed som kæmper på samme vilkår som alle andre i disse "krise" tider. Også lige en anden ting, en Rega lyder ikke kedeligt, der er i et anlæg så mange faktorer at det er svært at dømme et produkt som kedeligt.
Også lige en sidste ting, vi er jo selv typerne som køber en gammel Rega 3 fra svunden tid og sætter dem istand. Og til en fornuftig brugtpris er det da ret fin lyd for meget billige penge.
Ja jeg er lidt vild med Rega, og ikke mindst dens design. Det er da tidsløst og flot lavet på mange måder, både visuelt og teknisk.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag og behag er heldigvis forskellig
Så er der bare mere REGA til os andre (der ved bedre)
Evox
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kedelig vil jeg nu heller ikke lige betegne rega som. Der er rimelig meget gang i festen når min p3/24 køres gennem min Naim XS. System synergi er som altid et must, men selvfølgelig også en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
RP1 Opgraderingspakken er til de der gerne vil give lidt mere end de 2500,- en RP1 koster for, at få en endnu bedre
gengivelse. I "gamle" dage købte disse mennesker en Planar 2, men en hørbart bedre "P2" ville prismæssigt ligge for tæt op
af en den nye RP3 og derfor laver Rega istedet en pakke, hvormed man kan presse lidt mere ud af en RP1. Ypke spørger,
hvorfor de ikke bare lavede RP1 med den pakke som udgangspunkt, svaret er...prisen. RP1 skulle koste de ca. 2500,- den
koster, så er der både til dem der vil have en god pladespiller og til dem der vil have en lidt bedre.
Finn C mener, at det er smarte markedsføringsfolk der har fået denne idè, svaret til det er blot, at der ikke findes
markedsføringsfolk i eller omkring Rega, smarte eller usmarte.
De nye RP3 blev afsendt fra UK i Fredags, er desværre strandet i England hos fragtfirmaet og ventes derfor her på Fredag og
dermed i butikkerne på Mandag.
Venligst
Bent
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |