Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny Rega-spille (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 24 August 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

High sky skrev:

Hej

Jeg synes nu er lidt hårde ved Rega...

Også lige en anden ting, en Rega lyder ikke kedeligt...



Jeg er ikke hård ved Rega, og har selv en RP3, spiller fremragende - set ift. prisen. Tror Nilau prøver at drille med sit indlæg (ku' ligne ham



__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 24 August 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej Finn

Har du en RP 3 ?! mener du ikke en P3 ?


__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 24 August 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:
Hej Finn

Har du en RP 3 ?! mener du ikke en P3 ?


Sorry.. selvfølgelig P3


__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 
evox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 399
Sendt: 25 August 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Bent

Ved du noget om, hvad sådan en pakke til RP3'eren kommer til at stå i ?

Evox

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 25 August 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er stadigvæk lidt interesseret i at høre hvad det er for et fænomen med at pladetallerkenen hopper på nogle Rega pladespillere? Det var måske kun et problem der havde været med den nye model? Som sagt, har aldrig været ude for det før på nogle af de pladespillere jeg har haft. Så der er slet ikke nogen overhovedet der tænker marketing hos Rega?!

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 25 August 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Lige et tillægsspørsmål, skal man stadigvæk skifte fra 33 til 45 omdrejninger manuelt på de nye Rega modeller?

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 26 August 2011 kl. 03:47 | IP-adresse registreret  

ypke skrev:
<DIV class=img_fix>

Lige et tillægsspørsmål, skal man stadigvæk skifte fra 33 til 45 omdrejninger manuelt på de nye Rega modeller?



Hey.
Ja, det er jo samme setup.
Hvis du tilkøber opgraderings strømforsyningen TT-PSU, kan du skifte 33/45 på denne.

Mvh
Chris-torb
Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 
Levesen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 12 December 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 26 August 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Der har gennem tiden været mange mange købere som har fået skæve (glas) pladetallerkner og der har været endnu flere skæverter med de tallerkner der er lavet af MDF og det er jo slet ikke så mærkeligt.

Støbe- og presningstolerancerne er og var alt for store og det var nemmere bare at fortælle folk at det ikke betød noget for lyden. Når først folk er glade for et mærke er de villige til at tro på hvad som helst firmaet sige, se bare Linn, Rega, Naim med mange flere.

Rega kom frem i 80 erne ved at satse på lav- og mellemprisklassen indenfor grammofoner, noget som ikke har ændret sig. De fik dog helt uventet og hård konkurrence fra Pro-Ject som nok tog så meget salg fra Rega at de har lavet denne RP1 for at slå igen.

Den nye RP1 er da også i bund og grund uændret, at pladetallerkenen nu er lavet af bakkelit og at armen er en simplificeret (læs billigere) RB300 som nu hedder noget andet og er lidt lettere, gør ingen kæmpeforskel. Faktisk tyder en af de første tests jeg har set på at netop armen ikke er on par med resten... 

Opgraderingskittet består af en bedre rem (!) ditto Rega pick-up (som sikkert er fabrikeret af AT) og en plademåtte af uld. Ikke den helt vilde ingeniørkunst, og det er da noget af en indrømmelse at man ikke standard kan lave en gummirem som er ligenok/ rund nok til at den ikke giver hørbart wow under afspilning. Se, det var aldrig sket i et produktdrevet firma at man leverer gummiremme som faktisk burde have været kasseret! I de smartere firmaer tilbyder man så et kitsæt, hvor håbefulde kunder kan købe den rem som hele tiden skulle have været et minimum af standard.

Til top Vis Levesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Levesen
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 26 August 2011 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu stadig at en Rega lyder bedre end en Projekt til samme pris. Regaén er mere enkel i sin fremtoning rent design mæssigt og lyder bare bedre.

Også vil jeg da takke Rega for at have smidt de skønne farvede plinte ud på markedet. Alt for meget Hi fi udstyr er sort og gråt. Der kom P3 24 virkelig med en mavepuster til mellemklassen på markedet.

Det er rigtigt synd der ikke kan købes farvede pladespillere mere fra Rega.

Drømmer selv om en i limegrøn....smuk smuk.

Vinyl hilsner og god weekend

Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 26 August 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

High Sky

Rega'en er jo nem at skille ad, så man kan jo selv få plinten sprøjtet i en ønsket farve, hvis man er til det. Man kunne kunne jo lave et motiv med en Airbrush.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 26 August 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Enig, Rega har i utallige år lavet flere rimeligt gode modeller, som man kan stole på og bruge i mange år - især med en god PU - og har konstant holdt sig fra ragelset i bundet af markedet. Drop det fis Rega    og kom tilbage på dydens smalle spor... I kan sagtens overleve uden RP1.


Levesen skrev:


..snip..

Opgraderingskittet består af en bedre rem (!) ditto Rega pick-up (som sikkert er fabrikeret af AT) og en plademåtte af uld. Ikke den helt vilde ingeniørkunst, og det er da noget af en indrømmelse at man ikke standard kan lave en gummirem som er ligenok/ rund nok til at den ikke giver hørbart wow under afspilning.

Se, det var aldrig sket i et produktdrevet firma at man leverer gummiremme som faktisk burde have været kasseret! I de smartere firmaer tilbyder man så et kitsæt, hvor håbefulde kunder kan købe den rem som hele tiden skulle have været et minimum af standard.


Lige det er en eklatant fejl - markedsmæssigt. I markedsføring findes flere meget kendte eksempler på, at man aldrig må lave en 'billig model' af et solidt varemærke...  kritikken og problemerne med den 'billige model'  trække renomme omkring de gode modeller nedad - populært sagt "Man æder af sine egne børn".




__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 26 August 2011 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:


....RP1 Opgraderingspakken er til de der gerne vil give....

...men en hørbart bedre "P2" ville prismæssigt ligge for tæt op af en den nye RP3...

...derfor laver Rega istedet en pakke, hvormed man kan presse lidt mere ud af en RP1...


Finn C mener, at det er smarte markedsføringsfolk der har fået denne idè, svaret til det er blot, at der ikke findes markedsføringsfolk i eller omkring Rega, smarte eller usmarte.


Medlyd - læs indlæg før du sender dem.

Herover i dit eget indlæg bekræfter du først, at min klage over 'smarte' folk, der regner mønter før lyd, er korrekt.  Tak for det, som forhandler må du jo kende sagen nøje indefra.

Og så prøver du sør'm få linier herefter at påstå lige det modsatte 

__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 26 August 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu er jeg med på det med pladetallerkenen, god forklaring Levesen. Havde bare aldrig hørt om det fænomen før. Synes egentlig det er lidt underligt at de laver pladespilleren så du skal skifte hastigheden manuelt, og så også sælger den TT-PSU enhed så man kan skifte fra 33 til 45 omdr. elektronisk. Jeg mener, er det ikke ligesom filosofien at på de engelske pladespillere, eller Rega, at de ikke synes det er nødvendigt med elektronisk hastighedsomskiftning, og derfor ikke laver pladespillerne med det. Rotels RP-830 og 850 var jo f.eks også lavet sådan og det samme med Projekt pladespillerne, så hvorfor ikke holde sig til sin egen filosofi, synes det er lidt morsomt.

Er heller ikke enig i det med at man ikke må lave en "billig model", har da set mange tests i blandt andet Hifi og elektronik hvor billige pladespillere klarede sig godt. Der er da f.eks Pioneers PL-2/PL-120 fra starten af 1980'erne der kostede 1295 kr (hifi revyen 1982), som de roste i hifi og elektronik, og ligeledes den billige model Nad lavede, hvor tonearmen var nærmest bøjelig og pladetallerkenen var lavet af hård gummi eller plastik vist nok! Så det holder ikke det der med de billigerer produkter!

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
evox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 399
Sendt: 26 August 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

hey.

Hvad er problemet

Jeg har hørt RP1 i standart-udgave og den slog klart den Project jeg HAVDE stående derhjemme...sådan. Projecten er nu solgt, og jeg glæder mig vildt til at få en REGA hjem og stå på min hylde.

Med hensyn til at opgradere en RP1, så kan jeg kun se det smarte i, at kunne opgradere 1'eren (når nu den er så go' som den er) og så tage P2'eren ud af programmet.

Det må da være bedre/mere økonomisk at lave 'to i en' , så kan man selv(og ens pengepung)bestemme modellen/senere udvidelse, uden at skulle købe sig fattig i en ny spille. Så hvad er der nu galt i opgraderinger....

Evox

 

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 29 August 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Til Levesen. 

Rega laver en pakke bestående af en bedre rem, bedre måtte og bedre pick up, til de der
måtte ønske det. BMW laver en M udgave af deres 3 serie uden at man af den grund kan kalde en 3`er ufærdig. Jeg har aldrig set en skæv glastallerken på nogen af de efterhånden 5-6000 Pladespillere jeg selv har haft i hænderne. Rega Bias laves af Rega ligesom alle deres andre pick upper. Både de sorte remme og de hvide er lige og runde nok, det er ikke der forskellen er.
Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener med, at Rega tjener mange penge på RP1. Det lyder lidt som om du finder det uhæderligt, at man tjener penge på at arbejde ? Skulle det være sådan, at du kan lave os en pladespiller i samme klasse, men billigere fordi du ikke vil tjene noget på dit arbejde, så er vi købere.

Til Ypke

Rega laver en separat PSU, hvis primære dyd er, at den yderligere løfter gengivelseskvaliteten. Det har så muliggjort en elektronisk hastighedsomskiftning. Det er ikke og har aldrig været Rega`s "filosofi" at lave manuel omskiftning, det har været deres mål, at lave bedst muligt lydende pladespillere til en given pris. Om det holder med de billige produkter vil kun tiden vise, lige nu holder det OK. Mange har gamle plader de gerne vil spille, men er ikke villige til, at bruge 5-10000,- på en pladespiller, de har så en mulighed her for, til små penge, at få dækket deres behov. Læg dertil, at mange unge mennesker heller ikke er så velbeslåede, at de kan købe en ultimativ TT

Til Finn C
Jeg tænkte nok, at jeg skulle have været mere tydelig, men med "presse lidt mere ud af en RP1" mente jeg selvfølgelig lydkvalitet.

Til Evox
Glad for, at du er glad for din Rega.

__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 29 August 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hey..

Så kom den dæleme op at spille.

Meget nem at sætte op..

PU'en var super nem, med 3 punktfikserings systemet.. Det var meget hurtigt overstået :-)

Så nu spiller den lystigt :-)

Der er ikke den traditionelle "jordledning".. og alligevel er der helt tyst, når man skruer helt op for volumen... forbindelsen må ligge i phono ledningerne? i hvertfald meget tyst..

Lidt ærgerligt er det, at finish ikke er forbedret i forhold til standart p3 og RP1....

Men det er jo REGA filosofi.. er det ikke til gavn for lyden, er det ikke strengt nødvendigt... Sender tanker i retning af de højglanslakerede P3-24, som jo  i den grad var smukke.

Måske om noget tid, bliver den adskilt og sendt til "malermanden" og får lidt fin lak :-)

Indtil da fungere det meget fint.

mvh

chris-torb

Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 29 August 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hvor ser den bare fed ud den nye RP3, nu skal den vel lige spille lidt inden vi får et bud på lyden.
Jeg hørte RP1 på en Rega riaa og jeg må sige, det lød meget bedre end den NAD riaa jeg kører med.

Rega riaaén løftede det hele en hel del. Og nu må jeg sige at til prisen er Rega RP1 en super pladespiller.

Vinyl hilsner
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 29 August 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu laver Rega pladespillere i stort set alle prisklasser, ligesom de laver elektronik i alle prisklasser, men jeg glæder mig da
over, at du synes de er billige.

Tillykke Chris-Torb med RP3`eren og god fornøjelse.

__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Kasper/Lolland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 31 August 2011 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

ypke skrev:

Hej  Er heller ikke enig i det med at man ikke må lave en "billig model", har da set mange tests i blandt andet Hifi og elektronik hvor billige pladespillere klarede sig godt. Der er da f.eks Pioneers PL-2/PL-120 fra starten af 1980'erne der kostede 1295 kr (hifi revyen 1982), som de roste i hifi og elektronik, og ligeledes den billige model Nad lavede, hvor tonearmen var nærmest bøjelig og pladetallerkenen var lavet af hård gummi eller plastik vist nok! Så det holder ikke det der med de billigerer produkter!

Nu må man - med skam at melde - erkende, at omtalte publikation - "HiFi & Elektronik" - ikke altid var lige objektive i deres iver, for at udnævne et produkt til at være "fantastisk til prisen"!

Netop NAD's pladespiller blevstort set alle andre steder udnævnt til at være mere spøjs end god, hvor den i HF&E var et fund til prisen.

Noget andet, er der nogle der har erfaring med at skære en ny plint til en Rega? Evt i eg & mahogny? Og sammen med andre tonearme? Og er der nogle, der har erfaringer med opgraderingskit fra "Groovetracer"?

http://groovetracer.com/



__________________
De bedste hilsner
Kasper
Til top Vis Kasper/Lolland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper/Lolland
 
Levesen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 12 December 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 31 August 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Næ, jeg har ikke erfaringer med de opgraderingskits fra Groovetracer. Heller ikke Hands-On med en Rega, bortset fra
de gange jeg har hørt en af modellerne spille. Det jeg kan SE ud af materialet fra Groovetracer er sund fornuft. Gode
basismaterialer, sikkert mere præcist forarbejdet end Regas eget. Det skal simpelthen være muligt at høre en tone fra
en guitar eller et flygel uden "wooouww-trække tonen op og ned" fra en flutterramt billig pladespiller med en for
upræcist fremtsillet rem og pladetallerken.
I det øjeblik du sætter en anden plint i massivt træ ind istedet for den originale, har du ikke længere en Rega. Du har
en anden pladespiller. Rega er jo lavet af en blanding af lette og tunge materialer, eks vil de tre gummifødder ikke
være optimale længere, da de sikkert eller forhåbentlig er afstemt til den lette plint en typisk Rega har.
Alle pladespillere lyder af sig selv, det vil sige de lyder alle forskelligt fra hinanden, der er ingen vinder - ud over de
helt vildt dyre af slagsen til 100.000- 400.000,- kr.
Så har du mod og lydt til det, så er det da bare afsted med noget DIY, der er masser af inspiration på nettet!
Til top Vis Levesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Levesen
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes