Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 07:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny Rega-spille (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 September 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Kasper/Lolland skrev:

At påstå, at Technics er den mest perfektionistiske pladespiller nogen sinde er vist at krydre maden lige rigeligt! Hvis konstruktionen var så perfekt, blev der vel heller ikke tilbudt opdateringer?

Det er en udmærket rillehøvl, men så heller ikke mere. Der er andet i musiklytning end fest og dans. Nogen af os derude har faktisk lytning til musikken som førsteprioritet!

Nogen af os derude har faktisk lytning til musikken som førsteprioritet!

Jeps, det har vi.

Jeps, det har vi - og Technics dimsen er ikke nødvendigvis "be it all" dimsen.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Jo - men den gik i  "stå" ( alle andre end Technics gik i stå ) lige som
Technics lancerede SL-12xxMK2, som vel kan betegnes som den mest optimale og perfekte løsning til afspilning af vinyl - 
der kan næppe forbedres på konstruktionen selv den dag idag. ( SL-12xx fortsatte udviklingen med nye modeller helt frem
til idag ). De mods der evt kan være tale om, er lavet for længst, og kan købes som ekstraudstyr for nørder - nye arme er
kommet til fra bl.a SME, men de kan isættes istedet den originale.Alt i alt den mest perfektionistiske spille til vinyl nogen
sinde - men af uransagelige grunde køber man istedet Ikea spånplade produkter uden sustans og kinesiske små motorer
med elastik, uden af kunne skrue op for musikken, eller feste uden det hele drukner i nålen hopper,rummel og tilbagekobling
- måske folk er misinformeret - eller tror vinyl være besværligt, problemetisk
med rummel og støj ??

Den smøre har jeg ikke set længe, jeg troede du har forsvundet, den plejer ellers at komme prompte så snart der snakkes
pladespiller, om det så er den hellige SL-12xx eller ej.
Jeg kan dog ikke forstå hvordan en konstruktion ikke kan forbedres på, og samtidig er der en masse mods kun for nørder?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

jacobjron skrev:
A127 skrev:
Det er mere bedrøveligt, at selve udviklingen
af en pladespiller gik i stå utallige år tilbag</span>Jo - men den gik i  "stå" ( alle andre end Technics gik i stå ) lige som
Technics lancerede SL-12xxMK2, som vel kan betegnes som den mest optimale og perfekte løsning til afspilning af vinyl - 
der kan næppe forbedres på konstruktionen selv den dag idag.

Jeg kan dog ikke forstå hvordan en konstruktion ikke kan forbedres på, og samtidig er der en masse mods kun for nørder?

Ja - man undres.

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 September 2011 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
FinnC skrev:

..snip..

Det er mere bedrøveligt, at selve udviklingen af en pladespiller gik i stå utallige år tilbage, selvom nutidens micro-elektronik (tænk på styringen af en CD/DVD) faktisk i dag med stor præcision vil kunne flytte armen (ind -> ned -> op -> tilbage) uden underlige mekaniske Storm P. snoretræk. Det vil være usynligt, fylder, vejer og koster næsten intet i dag.

Så i min optik er skamroste samt overpriset pladespillere i dag for det meste rene kunstværker i mekanisk metalsløjd- og drejebænkarbejde - flotte men ikke brugervenlige - derfor vandt CD'er slaget.

Fremtiden: Jeg er komplet ligeglad, da jeg har min Rega P3 + Ortofon Kontrapunkt, og selv om jeg bruger kr. 10.000 på en opgradering, vil det blive spild af penge - jeg vil få næsten intet for pengene.

Det er mere bedrøveligt, at selve udviklingen af en pladespiller gik i stå utallige år tilbag

Jo - men den gik i  "stå" ( alle andre end Technics gik i stå ) lige som Technics lancerede SL-12xxMK2, som vel kan betegnes som den mest optimale og perfekte løsning til afspilning af vinyl -  der kan næppe forbedres på konstruktionen selv den dag idag.

..snip..

Alt i alt den mest perfektionistiske spille til vinyl nogen sinde - men af uransagelige grunde køber man istedet Ikea spånplade produkter uden sustans og kinesiske små motorer med elastik, uden af kunne skrue op for musikken, eller feste uden det hele drukner i nålen hopper,rummel og tilbagekobling - måske folk er misinformeret - eller tror vinyl skal være besværligt, problemetisk med rummel og støj ??

Nogen gange går der 'nørd' i trådene, selv om det modsatte var meningen.. i hvert fald ikke fra min side eller i det her tilfælde

Hvis jeg ønsker rabaldermusik så er en NAS med 10.000 numre streamet til 100+ Watt forstærker jo bedste løsning, samt en pladespiller er noget bras, hvis mennesker skal hoppe rundt og danse i nærheden - NAS, PC'er eller CD'er er skabt lige netop til det sjov.

Jeg er styrtende ligeglad med om min pladespiller hedder Rega eller 'Fido', men den skal lave sit arbejde - læs musikken. Om den har direkte drev, rem- eller tråddrevet er uden betydning, det skal bare virke.

En pladespiller er en meget gammel analog opfindelse, som har utallige begrænsninger, der hverken nemt og billigt kan minimeres. Men til almindelig lytning i boligen skal der jo kun kræves at brum, støj, flutter etc. er så lavt, at ens oplevelse af musikken ikke forstyrres.

Plinten til en Rega samt sikkert en del øvrige er så simpel, at mange kan lave sig en anden/'bedre', hvis man er utilfreds, og det koster tilmed ikke mange kroner i materialer, hvis man har lidt værktøj og evnerne.

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2011 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Når et produkt er solgt siden 1978 uden ændringer, undover nogle andre stik og en jordledning, til professionelle brugere, solgt i mere end 2 millioner eksemplarer, er det vel ganske overbevisende - efter et utal pladespillere i de 35 år med vinyl, er der kun én der løste opgaven til UG - var der kun Rega og lignende tilgængelig, ville jeg helt lægge vinylen på hylden.

Da vinyl var på toppen slut 70érne var det med cost-no-issue budgetter, pladespillere under 30.000 der laves idag ville end ikke rates som hi-fi efter den tids standard. Nutidens produkter er billige efterligninger af pladespiller fra en svunden tid - tynde plast/glas plader med en lille kinesisk motor og elastik markedsføres som mana fra himlen -  det får man ikke Hi-Fi lyd udaf ( som det hed dengang Hif-Fi var en betegnelse for kvalitet og ikke en masse betegnelse for billig elektronik) .

Desværre svinder markedet for vinyl måned for måned - det er idag lettere at streame musik fra nettet med et klik på en fjernbetjening - vinyl er jo idag dybt upraktisk - og netop derfor stilles der krav til betjening og at det funker, ellers gidder folk jo ikke - både ved stillle blid musik, og når man vil spille lidt højt eller med hovedtelefoner. Personligt spiller jeg kun vinyl fordi jeg har en stak plader fra dengang jeg var ung og har et særligt forhold til pladerne - ellers ville jeg streame fra nettet. Vil man spille rigtig højt som Finn omtaler, forstår jeg ikke hvor man ikke vil bruge vinyl - men har man  kun erfaring med Rega etc, forstår jeg godt kommentaren, det kan ikke lade sig gøre med Rega, Project etc  - Finn hver dag er der 1.000 -vis diskoteker verden over der spiller vinyl - ikke med 100 Watt men med 1.000 Watt. Ved ikke hvor mange har fået den misopfattelse af dagens overvurderede stade - som ligger langt under hvad der blev præsteret i slut 70érne både mht specs og kvalitet.

Og vinyl høres bedst med analogt fra nål til højttaler

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2011 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

jacobjron skrev:
A127 skrev:
Jo - men den gik i  "stå" ( alle andre end Technics gik i stå ) lige som
der kan næppe forbedres på konstruktionen selv den dag idag. ( SL-12xx fortsatte udviklingen med nye modeller helt frem
til idag ). De mods der evt kan være tale om, er lavet for længst, og kan købes som ekstraudstyr for nørder - nye arme er
kommet til fra bl.a SME, men de kan isættes istedet den originale.Alt i alt den mest perfektionistiske spille til vinyl nogen
sinde - men af uransagelige grunde køber man istedet Ikea spånplade produkter uden sustans og kinesiske små motorer
med elastik, uden af kunne skrue op for musikken, eller feste uden det hele drukner i nålen hopper,rummel og tilbagekobling
- måske folk er misinformeret - eller tror vinyl være besværligt, problemetisk
med rummel og støj ??

Den smøre har jeg ikke set længe, jeg troede du har forsvundet, den plejer ellers at komme prompte så snart der snakkes
pladespiller, om det så er den hellige SL-12xx eller ej.

@jacobjron

Tilsvarende kan jeg kommentere, at Rega xxx og Project xxxx mf straks bliver ( skammeligt ) nævnt   når der tales om Hi-Fi pladespillere -  dag ud og dag ind - nogen omtaler dem tilmed som "high-end"

Den oprindlige kommentar gik på at du mente udviklingen gik i stå - ser man kun på Rega, Project etc, er det helt rigtigt, bortset fra udviklingen her gik baglæns, næsten, helt tilbage til rejsegrammofonens stade. Men andre fabrikanter fortsatte udviklingen herunder SME, Technics og Ortofon - kva der stadig var et stort professionelt marked helt frem til idag. De professionalle som mange betragter som folk uden forstand på lyd og vinyl - må være det eneste område hvor amatørene véd mere end de professionelle

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 17 September 2011 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Tilsvarende kan jeg kommentere, at Rega xxx og Project xxxx mf straks bliver ( skammeligt ) nævnt   når der
tales om Hi-Fi pladespillere -  dag ud og dag ind - nogen omtaler dem tilmed som "high-end"

Nu er jeg fra en tid langt efter de pladespillere du betegner som high-end, så jeg har desværre ikke samme reference som dig,
men med lidt held får jeg det en dag.
Ikke destomindre står mit spørgsmål stadig ved magt, hvorfor er der mods, og mange ret dyre endda, til en konstruktion der
er perfekt?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2011 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

De mods der fås, er typisk andre farve lys, ekstra funktionalitet ved START/STOP knappen - en ekstern strømforsyning for nørder, trækasse i ædeltræ, andre fødder maling af plinth - en hel industri der forsøger at sælge ind i et marked med 2 millioner brugere - ikke mods der nødvendigvis foredrerer den musikalske kvalitet, men custom mods i alle afskygninger for de der vil ændre på udseende etc.

Mht erfaringen med vinyl - afspilning af vinyl er ikke en triviel opgave, det kræver en vis masse og konstruktion - ellers går det hele i selvsving og larm fra motoren. Men har man ikke et sammenligningsgrundlag og et anlæg der kan bære en kvalitetspille, opdager man det måske aldrig. - Vil sige har man ikke nogle højttalere der kan bære en kvalitetspille, kan det være næsten hip som hap hvad man bruger af pladespiller, og hele ideen med vinyl går fløjten.

Faktisk gav jeg op på et tidspunkt og gik over til CD, selv med et SME Plinth System 2000 og en SME 3012 II + Stanton EEE, det duede ikke, l**tet gik i selvsving med støj fra motoren, remmen der sprang i tide og utide, hastigheden der kørte som på en badevægt. Men i 2008 begyndte mine CD at fejle og begyndte at se på vinyl igen - tilfældigvis læste jeg om SL-1200, tog in i en professionel butik på Vesterbrogade for at inspicere maskinen - og bestilte straks en fra sprit ny da den stadig kan fås fra ny - til 450 Euro - et produkt fra 1978 kan stadig fås fra sprit nyt - det er jo for godt til at være sandt, om bare Marantzen også stadig kunnne fås fra ny ville være fantastisk. Og må sige alle problemer er løst til UG - endestationen efter så mange års søgen efter en optimal løsning til afspilning af vinyl.

Det behøver ikke være dyrt at begynde med vinyl - lige børn leger bedst - vinyl spilles bedst med analogt udstyr fra da pladen blev til - Marantzen gav jeg 1.100 for i dba, de to JBL L100A fra 1978 gav jeg 3.500 for ialt - kun SL-1200 er købt fra ny. Man kan sagtens finde en vintage receiver med hele to indbyggede phono forstærkere til under en tusse - uopslidelige JBL HT uden gummikandt til under 2.000 - og en brugt Direct Drive pladespiller fra Technics/Pioneer/ etc ca 1978 til under 2.000.

Prøv og surf lidt rundt på YouTube og du vil finde en helt ny verden af millioner af brugere siden 1978 - og du vil se hvordan andre Ikea-farikanter skammeligt forsøger at slå mønt på vinyl ved at "genopfinde" pladespilleren som en fiks brugskunst. Læg mærke til i film og reklamer hvordan SL-1200 går igen næsten hver dag.

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 September 2011 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

wv boblen blev også solgt i millionvis af eksemplarer,og fremstilles formentlig stadig et sted -
det gør dog ikke bilen til et bud på verdens bedste - eller for den sags skyld platform for mods der ville bringe den op i mellemklassen

tager vi et gammelkendt eksempel på alt det du rakker lystigt ned - en linn sondek lp12 (som jeg i parentes ikke er spor imponeret af) skal man ikke lytte mange splitsekunder for at konstatere den som lydmaskine er lysår foran technics sl1200

du har dog ramt hovedet på sømmet mht rega 3 - et skammeligt overvurderet produkt til prisen...
næsten ligeså overvurderet som lp12
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2011 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Linn LP-12 er jo fra 70érne, den er du ikke er spor imponeret af, hvad er du så imponeret af til under 10.000 ? Formoder dine meget præcise klassificeringer bunder i egne mange års erfaringer.

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 September 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

en gert petersen modificeret gyrodek 
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

..snip..
 ( som det hed dengang Hif-Fi var en betegnelse for kvalitet og ikke en masse betegnelse for billig elektronik) .

..snip..

Finn hver dag er der 1.000 -vis diskoteker verden over der spiller vinyl - ikke med 100 Watt men med 1.000 Watt...........

HiFi er ikke 'noget med kvalitet' - A127 du er et sludderhovede  

HiFi begrebet dækker over en hel række specifikationer (normer, måleværdier etc.), der i fordums tid blev besluttet for et produkt kunne få normmærkaten (søg efter DIN 45.500  - en norm fra 1960) (DIN = Tysk industri norm). Formålet var bl.a. at få ryddet op i branchen, samt standardisering af stik, tilslutninger, målemetoder - læs selv om emnet.

Siden hvornår har diskoteker haft noget med musik at gøre 
Efter mit kendskab er det et sted, der som bodegaer tilhører 19xx tallet,  hvor alt var højt - musikken, priserne og personerne var ligeledes høje. Så man kan roligt afspille MP3-filer fra en USB-stick der - ingen kommer der pga. kvalitet, men af helt andre naturlige årsager.

Ja, jeg har også et analog anlæg - og det har jeg haft siden starten af 1960'erne. Men til arbejdet eller baggrundsmusik bruger jeg streaming fra NAS til mit anlæg, hvor mange af mine LP'er også ligger i FLAC-format... ikke tid til at vende plader døgnet rundt

EDIT: HiFi fra Wikipedia her

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
en gert petersen modificeret gyrodek 

Ahh ja Gyrodek - 20-30.000 kr, i kattegorien "husalter". Der er mange måder man kan få en tallerken til at dreje rundt, lavteknologikse Storm P løsninger eller det mere elegante og højteknologiske DD. Personligt savner jeg en praktisk start/stop funktion, hurtigt start/stop, pålidelig hastighedsregulering, praktisk skift af hastighed, DD, praktisk støvlåg, stylus-lys, armbase der kan hæves og sænkes,en minimal størrelse der passer ind med breden og dybden af en Marantz.

Men bortset fra det, kan man leve uden disse mangler, er jeg sikker på en Gyrodek kan fås til at spille go musik, det skulle den da helst gerne til den pris.

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 17 September 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

a127 - Måske det kræver et nyt friskt sæt øre i vinylens verden, og ikke gamle, måske lidt stædige holdninger for at opdage at den nye rega p3 nådesløst slagter technics 1210mk2'eren. Den hænger på et vægophæng og man kan hoppe, danse og feste lige så tosset man vil uden det påvirker afspilningen... og ja jeg er pt. i besidelse af både rega rp3 og technics 1210mk2, og der er efter min mening absolut ingen sammenligning.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
A127 skrev:

..snip..
 ( som det hed dengang Hif-Fi var en betegnelse for kvalitet og ikke en masse betegnelse for billig elektronik) .

..snip..

Finn hver dag er der 1.000 -vis diskoteker verden over der spiller vinyl - ikke med 100 Watt men med 1.000 Watt...........

HiFi er ikke 'noget med kvalitet' - A127 du er et sludderhovede  

HiFi begrebet dækker over en hel række specifikationer (normer, måleværdier etc.), der i fordums tid blev besluttet for et produkt kunne få normmærkaten (søg efter DIN 45.500  - en norm fra 1960) (DIN = Tysk industri norm). Formålet var bl.a. at få ryddet op i branchen, samt standardisering af stik, tilslutninger, målemetoder - læs selv om emnet.

Siden hvornår har diskoteker haft noget med musik at gøre 
Efter mit kendskab er det et sted, der som bodegaer tilhører 19xx tallet,  hvor alt var højt - musikken, priserne og personerne var ligeledes høje. Så man kan roligt afspille MP3-filer fra en USB-stick der - ingen kommer der pga. kvalitet, men af helt andre naturlige årsager.

Ja, jeg har også et analog anlæg - og det har jeg haft siden starten af 1960'erne. Men til arbejdet eller baggrundsmusik bruger jeg streaming fra NAS til mit anlæg, hvor mange af mine LP'er også ligger i FLAC-format... ikke tid til at vende plader døgnet rundt

EDIT: HiFi fra Wikipedia her

Kald mig bare et sludderhoved - no problem - men det er erfaren sludder

Jo Hi-Fi stod engang for en vis kvalitet - man opgav dengang alle specs på en pladespiller således at brugeren kunne sammeligne - dengang var det hård konkurrence på specs, cost-no-issue - mellem store mærker som Pioneer, Technics, Marantz, Sansui !

Idag oplyses specs ikke - om det er fordi man ike kan overholde Hi-Fi standarden, eller man ikke vil vise hvor ringes specs er, tja  ......... bedøm selv.

Åben en Dual eller en Lenco fra 1978, og sammenlign med en nutidig Rega / Project xxx - der er kæmpe forskel i dimensioneringen af motor, mekanik, plinth, masse. De samme fysiske love gælder stadig, men alligevel bruger man idag konstruktioner der er ringere end datidens rejsegrammofoner.

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

"...In theory, only stereo equipment that met the standard could bear the words 'hi-fi'. This standard was well intentioned but only mildly successful; in practice, the term was widely misapplied to audio products that did not remotely approach the DIN basis specifications..."

Oversat til nudansk: 'I teorien ja, men i praksis fortsatte dele af branchen med at sælge fup til gode priser og misbrugte også begrebet 'HiFi' for udstyr ringere end minimums-normen.

I øvrigt kom der en ny og opdateret norm i 1996 (EN 61305), som ingen overhovedet gad tage højtideligt

Så har man ikke forstand på teknikken, og kan teste den med måleværktøj, vil de fleste ikke ane hvad de får for pengene

Fralle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2010
Sendt: 17 September 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hvor interessant det end måtte være, at technics 1200/1210 er det ultimative højteknologiske vidunder og ikke kan gøres bedre nogensinde og at alle der har valgt en anden slags grammofon jo må være stokdøve, dumme og/eller bare være mere til design end til musik, så SKULLE det her jo altså egentlig være en tråd om Regas nye RP3, hvorfor I måske skulle finde et andet sted til jeres yderst spændende og aldrig set før prisning og diskussion om den nok så prægtige og uforlignelige 1210'er, der får alt andet og især Rega til at lyde som vådt bølgepap.... 
Til top Vis Fralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fralle

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Ahh nu tror jeg du misbruger det der er skrevet - det var et indspark med information om, at man ved dagens fup produkter fra Kina ikke får meget for de surt opsparede penge til sammenligning med udstyr fra dengang vinyl var på toppen - som anden også kommenterer, ofte er de ikke det værd brochuren er trykt på og holder ofte end ikke garantiperioden ud.

Fralle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2010
Sendt: 17 September 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg jo ikke kalde rega for et "fupprodukt fra Kina". Jeg forklejner skam ikke Technics kvaliteter, omend jeg nu nok synes du har lidt tendenser til at overdrive dem en kende. Jeg mener blot at din svada mod rega ikke har nogen hold i virkeligheden. At du måske ikke er til rega er da fair nok, men at kalde det for fupprodukter, der ikke kan holde, ikke kan lyde godt og er noget billigt makværk, har jeg meget svært ved at tage seriøst og finder det ikke konstruktivt, al den stund at det simpelthen ikke passer. Hvis det var en tråd, der handlede om technics vs rega eller lignende sammenligninger ville det måske have sin relevans, at diskutere det, men i en tråd, der vist skulle omhandle et nyt produkt og hvordan det muligvis skiller sig ud fra tidligere udgaver, har jeg svært ved at se, hvad det skulle bidrage med.
 Selv har jeg en P3/24, som jeg hiver en fin fin lyd ud af, men finder det da lidt interessant om de nu også har fundet på noget nyt, der kan høres i forhold til tidligere. At rega generelt skulle være noget makværk og man bør holde sig til den gode gamle 1210'er, finder jeg ret irrelevant og ærlig talt ret afsporende for denne tråd.
 Nå ja og forøvrigt kender jeg da til flere rega'er der har kørt upåklageligt i 20 år, dog med elastikskift, som man jo så indrømmet, slipper for med DD ;-).
Til top Vis Fralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fralle

Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Er den tråd-omhandlende nye Rega lavet i Kina?

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes