| Forfatter |
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den er udviklet, designet og fremstillet i England.
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så forstår jeg ikke helt hvad "dagens fup produkter fra Kina" har med tråden at gøre 
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist kun A127, der kan se en sammenhæng.....
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
ginger skrev:
| en gert petersen modificeret gyrodek
|
|
|
Ahh ja Gyrodek - 20-30.000 kr, i kattegorien "husalter". Der er mange måder man kan få en tallerken til at dreje rundt, lavteknologikse Storm P løsninger eller det mere elegante og højteknologiske DD. Personligt savner jeg en praktisk start/stop funktion, hurtigt start/stop, pålidelig hastighedsregulering, praktisk skift af hastighed, DD, praktisk støvlåg, stylus-lys, en minimal størrelse der passer ind med breden og dybden af en Marantz.
Men bortset fra det, kan man leve uden disse mangler, er jeg sikker på en Gyrodek kan fås til at spille go musik, det skulle den da helst gerne til den pris.
|
|
|
rigtige grammofoners rotation ska ikke stoppes før man slukker anlægget rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm  lavteknologiske løsninger der gør det bedre end højteknologiske er da klart at foretrække - hvorfor anvende højteknologi hvor det ingen positiv forskel gør? den oprindelige gyrodeck med periferisk anbragte tunge lodder,er den pladetallerken jeg har set snurre længst tid uden tilført motorkraft! det smæk den kan levere i fx anslag på lilletrommen,kommer ingen dd i nærheden af. at du finder små "højteknologiske" grammofoner med "styluslys helt feng sui er da din fetich - og fred med det,sålænge du husker andre ikke nødvendigvis deler din glæde derved! jeg fx trives fint med min +60 kg`s grammo - naturligvis fordi den gør alt så meget bedre mht musikgengivelse,men sørme oss fordi den står som en monumental påmindelse om lavteknologisk no-nonsens berettigelse og triumf
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger, jeg tror du har ret og A127 har en tro på at han har verdens bedste pladespiller, selv om den ikke er fuget med acryl fugemasse.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
A127 skrev:
ginger skrev:
| en gert petersen modificeret gyrodek |
|
|
Ahh ja Gyrodek - 20-30.000 kr, i kattegorien "husalter". Der er mange måder man kan få en tallerken til at dreje rundt, lavteknologikse Storm P løsninger eller det mere elegante og højteknologiske DD. Personligt savner jeg en praktisk start/stop funktion, hurtigt start/stop, pålidelig hastighedsregulering, praktisk skift af hastighed, DD, praktisk støvlåg, stylus-lys, en minimal størrelse der passer ind med breden og dybden af en Marantz.
Men bortset fra det, kan man leve uden disse mangler, er jeg sikker på en Gyrodek kan fås til at spille go musik, det skulle den da helst gerne til den pris.
|
|
|
rigtige grammofoners rotation ska ikke stoppes før man slukker anlægget rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm 
lavteknologiske løsninger der gør det bedre end højteknologiske er da klart at foretrække - hvorfor anvende højteknologi hvor det ingen positiv forskel gør? den oprindelige gyrodeck med periferisk anbragte tunge lodder,er den pladetallerken jeg har set snurre længst tid uden tilført motorkraft! det smæk den kan levere i fx anslag på lilletrommen,kommer ingen dd i nærheden af.
at du finder små "højteknologiske" grammofoner med "styluslys helt feng sui er da din fetich - og fred med det,sålænge du husker andre ikke nødvendigvis deler din glæde derved!
jeg fx trives fint med min +60 kg`s grammo - naturligvis fordi den gør alt så meget bedre mht musikgengivelse,men sørme oss fordi den står som en monumental påmindelse om lavteknologisk no-nonsens berettigelse og triumf
|
|
|
ginger.
Må vi ikke se et billede af den +60 kg grammofon
carsten
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bulletdodger skrev:
Det er vist kun A127, der kan se en sammenhæng..... |
|
|
Det kunne se sådan ud 
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm 
|
|
|
Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...
Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.
Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damnit skrev:
ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm 
|
|
|
Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...
Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.
Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også. |
|
|
Det meste sagt er direkte tegn på hvor lidt kendskab man har - har mange maxi-singler til 45 - og helt ærligt, når man har nogle få år med vinyl burde man måske forsøge at lytte lidt til erfaringen istedt for at at bespotte - vinyl er ikke trivielt men kræver som sagt - en vis masse og substans for at lyde godt og som produceren ønskede det skulle lyde -ellers ville jeg anbefale de herre at lytte til streamet musik fra nettet.
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damnit skrev:
ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm 
|
|
|
Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...
Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.
Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også. |
|
|
fair nok - og der var jeg måske lige frisk nok men de fleste 45 rpm plader jeg kender er lidt for hifi og for lidt musik til min smag maxi-singler
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
og helt ærligt, når man har nogle få år med vinyl burde man måske forsøge at lytte lidt til erfaringen istedt for at at bespotte - vinyl er ikke trivielt men kræver som sagt - en vis masse og substans for at lyde godt og som produceren ønskede det skulle lyde
|
|
|
Jeg har skam haft mange år med vinyl (ca. 30), og har stadig mange år foran mig (håber jeg). Og jeg har også masser af plader, og passer godt på dem.
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
Damnit skrev:
ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm 
|
|
|
Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...
Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.
Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også.
|
|
|
fair nok - og der var jeg måske lige frisk nok men de fleste 45 rpm plader jeg kender er lidt for hifi og for lidt musik til min smag maxi-singler
|
|
|
Ja nemli' ja 
Jeg mener ikke at det kan blive for hifi, uden at det er netop musikken der er skyld i det. Hvis musikken er god kan lyden ikke blive for god - men en godt lydende plade kan sagtens være totalt uinteressant hvis musikken er det.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
ginger, jeg tror du har ret og A127 har en tro på at han har verdens bedste pladespiller, selv om den ikke er fuget med acryl fugemasse.
carsten |
|
|
Carsten, du skulle nok have skrevet, at den skulle være fyldt ud med fugemasse, frem for fuget med fugemasse.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu pludrer om 45omdr, så har jeg nogle lp'er til 45omdr. Flere af dem er direkte skåret, og 2-mikrofons optagelser. Det drejer sig om ka'du'lavér plader, slagtøj og klassisk musik. Når ja, der er også én med jazz. Der er tale om ganske høj lydkvalitet og ikke mindst, rigtig god musik, selvfølgelig. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Damnit skrev:
ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm 
|
|
|
Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...
Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.
Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også. |
|
|
Det meste sagt er direkte tegn på hvor lidt kendskab man har - har mange maxi-singler til 45 - og helt ærligt, når man har nogle få år med vinyl burde man måske forsøge at lytte lidt til erfaringen istedt for at at bespotte - vinyl er ikke trivielt men kræver som sagt - en vis masse og substans for at lyde godt og som produceren ønskede det skulle lyde -ellers ville jeg anbefale de herre at lytte til streamet musik fra nettet.
|
|
|
bortset fra den med at uerfarne bør lytte og evt spørge - så aner jeg fakta ikke til hvem eller hvor du stiler indlægget..? jeg startede med min første grammofon i 1970 og købte i parentes bemærket en dd technics i 75 - har ejet adskillige siden og bygget en del selv,så mener jeg er endog særdeles erfaren/bevandret/kvalificeret - hvilket gør at jeg bespotter præcis hvad jeg finder relevant maxi-singler hører hjemme samme sted som dd og technics 1200 - på et diskotek.
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
ginger skrev:
A127 skrev:
ginger skrev:
| en gert petersen modificeret gyrodek |
|
|
Ahh ja Gyrodek - 20-30.000 kr, i kattegorien "husalter". Der er mange måder man kan få en tallerken til at dreje rundt, lavteknologikse Storm P løsninger eller det mere elegante og højteknologiske DD. Personligt savner jeg en praktisk start/stop funktion, hurtigt start/stop, pålidelig hastighedsregulering, praktisk skift af hastighed, DD, praktisk støvlåg, stylus-lys, en minimal størrelse der passer ind med breden og dybden af en Marantz.
Men bortset fra det, kan man leve uden disse mangler, er jeg sikker på en Gyrodek kan fås til at spille go musik, det skulle den da helst gerne til den pris.
|
|
|
rigtige grammofoners rotation ska ikke stoppes før man slukker anlægget rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm 
lavteknologiske løsninger der gør det bedre end højteknologiske er da klart at foretrække - hvorfor anvende højteknologi hvor det ingen positiv forskel gør? den oprindelige gyrodeck med periferisk anbragte tunge lodder,er den pladetallerken jeg har set snurre længst tid uden tilført motorkraft! det smæk den kan levere i fx anslag på lilletrommen,kommer ingen dd i nærheden af.
at du finder små "højteknologiske" grammofoner med "styluslys helt feng sui er da din fetich - og fred med det,sålænge du husker andre ikke nødvendigvis deler din glæde derved!
jeg fx trives fint med min +60 kg`s grammo - naturligvis fordi den gør alt så meget bedre mht musikgengivelse,men sørme oss fordi den står som en monumental påmindelse om lavteknologisk no-nonsens berettigelse og triumf
|
|
|
ginger.
Må vi ikke se et billede af den +60 kg grammofon
carsten |
|
|
du kan sende en pm og jeg ska sende lidt fotos - vær advaret mod risikoen for savl i tastaturet
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare smide dem i tråden her så alle kan se den.
carsten
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Kan du ikke bare smide dem i tråden her så alle kan se den.
carsten |
|
|
det kan du selv gøre efterfølgende - jeg gider ikke mase med det
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha det kan jeg sgu ikke finde ud af
carsten
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er super alle de Rega'er der sælges, fedt fro Bent, og for vi andre der sælger opgraderinger til dem.
Husk at de lige skal have lov til at blive spillet til, så på med vinylet og bare høre og spil noget musik.
Så er der plads til dc motor kits, rewiring ditto, sub-platter og tyk over platte (pladetallerken) og vta dimser osv. (nu bliver jeg sikker skældt ud) 
|
| Til top |
|
| |