Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 15:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny Rega-spille (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 18 September 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Ha ha det kan jeg sgu ikke finde ud af  

    carsten

Carsten, du har sikkert nogle spændende billeder liggende på din pc. Vælg ikonet her for oven med kamraet og den bøjet pil ved siden af A'et. Det skilt der kommer frem, står der "gennemse". Vælg dette. Og vælg derefter "billeder". Rul frem til det ønskede billede og klik på "ok". De 2 næste skilte vælger du ligledes "ok", så har du dit billede i et indlæg. Det må bare ikke være på mere en 35kb. Det kommer frem, når du sætter markøren på billedet, så du kan se om der er plads.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 18 September 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

mange tak Allan, men jeg har aldrig lagt billeder ind på min pc. men jeg kan godt se at jeg må begynde at lære det. Jeg er sgu bedre til at beskære, end at programere.   

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 19 September 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

mange tak Allan, men jeg har aldrig lagt billeder ind på min pc. men jeg kan godt se at jeg må begynde at lære det. Jeg er sgu bedre til at beskære, end at programere.   

    carsten

Ok. De billeder du ser i indlæggende, dem kan du gemme hvis du vil. Placér markøren i billedet og højre klik. Derefter vælger du blot "gem billede". Det samme gør du ved billeder du finder, når du gurgler.....øh googler.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 19 September 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 19 September 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

samme koncept som rega 3 - blot i andre materialer og størrelse! 
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 19 September 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
samme koncept som rega 3 - blot i andre materialer og størrelse! 


.... og masse

Hvor er støvlåget iøvrigt, ellr bruger rigtige mænd heller ikke støvlåg
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 19 September 2011 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

støvlåg var ikke en del af konceptet da jeg lavede den....men bruger en filtmåtte når den ikke er i brug

rigtige mænd har kvinder der støver af - billedet er taget mellem to kvinder!
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 19 September 2011 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:


rigtige mænd har kvinder der støver af - billedet er taget mellem to kvinder!


Se det var en ægte solid fynbo (og uden valgflæsk)  


__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

 Er der småkager i den dåse, der står oven på plinten

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Carsten

De billeder du gemmer, finder du igen, når du klikker på Windows start ikonet nede i hjørnet, eller trykker på tasten på tasteturet med samme ikon. Så vælger du blot "billeder". Vil du se billedet i større format, dobbelt klikker du bare på billedet. Størrelsen et meget forskellig alt efter antal af kb. Sværere er det ikke.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
 Er der småkager i den dåse, der står oven på plinten



den store indeholder godter fra micro seiki - den anden en helius orion arm med en IO for enden


Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
ginger skrev:


rigtige mænd har kvinder der støver af - billedet er taget mellem to kvinder!


Se det var en ægte solid fynbo (og uden valgflæsk)  


oprindelig jyde men på fyn for at bedrive raceforædling..!
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
allanowich skrev:
 Er der småkager i den dåse, der står oven på plinten



den store indeholder godter fra micro seiki - den anden en helius orion arm med en IO for enden


Du har med garanti en kraftfuld og rigtig god bas med den opsætning af arm/pu/værk.  Herligt

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 September 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Carsten

De billeder du gemmer, finder du igen, når du klikker på Windows start ikonet nede i hjørnet, eller trykker på tasten på tasteturet med samme ikon. Så vælger du blot "billeder". Vil du se billedet i større format, dobbelt klikker du bare på billedet. Størrelsen et meget forskellig alt efter antal af kb. Sværere er det ikke.

Allan, du skal have tak for alle dine rettesnore, og jeg skal nok se at komme efter det. 

 

 Carsten = PC eller Computer =  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 September 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:

 

  Ja det må være super at lytte til din pladespiller. Sådan. Fint at du gad ligge billeder ind alligevel.

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 19 September 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

ginger skrev:

 

  Ja det må være super at lytte til din pladespiller. Sådan. Fint at du gad ligge billeder ind alligevel.

   carsten



Naturligvis super lyd - arm adskilt fra motor - og masse ---> dyb sort baggrund og bass

Min egen opstilling ( analogt fra nål til HT ) er ikke nær så opfindsom, men med samme resultat - bortset fra ingen indflydelse fra kvinderne på flankerne,  ingen til at støve hverken vinyl eller mekanik ( det må jeg selv gøre siger kranen  ) - iøvrigt non-Hi-Fi "Band On The Run" på tallerknen ...



Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 September 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at den pladespiller vil have godt af, at blive hængt op på en væghylde. Hvis den står sådan som på billedet, så kan jeg godt forstå at vi har talt forbi hinanden, mht. dæmpning af værket, for så er der sgu langt igen A127. Den skal hænge på væggen og gerne en bærende væg. Derefter skal værket dæmpes indvendig med accryl fugemasse.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 September 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

PS.

 Dejlige højttalere.

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 19 September 2011 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

  billedet er fra lige efter den var pakket ud, ikke alle pladerne var hentet fra kældernen endnu - men havde faktisk bøvl med 12" bass pumpede. Men efter en flytnings-test ( HT i andet rum ) viste det sig heldigvis det var subsonisk rummel fra pladens egen skæring - en sok i porten på de to L100A løste det lille problem.


Så faktisk jo - selv med ganske høj volumen er det muligt at spille uden alt går i selvsving - og helt uden fugemasse    Men men men Cars - der er forskel på SL-1200 og SL-1200 MK2, plinthen er en helt anden - underdelen er i formstøbt ( sort ) gummi der dæmper alt + det vejer jo +14 kg. Resten er bygget som en panser-krydser, så selv om kranen går amok, ja lad det ske, no problem - bare hun ikke ridser pladerne  ...... 

Men iøvrigt CARS, står det hele idag oven på højttaleren pga pladsproblemer i nye omgivelser ( og stadig uden fugemasse )     Det ville have været total umuligt med det gamle SME Plinth System 2000 + SME 3012 II early jeg havde i sin tid.

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 20 September 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
FinnC skrev:
ginger skrev:


rigtige mænd har kvinder der støver af - billedet er taget mellem to kvinder!


Se det var en ægte solid fynbo (og uden valgflæsk)  


oprindelig jyde men på fyn for at bedrive raceforædling..!


Den køber jeg ikke ginger - både din pladespiller og holdning til støv tyder på, at du var fejlplaceret i Jylland (var det en kvinde der lokkede ?) 


__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes