| Forfatter |
|
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
joepacman skrev:
Hej igen
Jeg har kigget på kompakthøjtalere Focal Chorus 806 V parret med en Marantz PM6004. Det synes jeg ser lovende ud, hvad synes I?
|
|
|
Som sådan er der ikke noget galt med en Marantz PM6004, men seriøst Hifi er det ikke. Jeg ville i stedet købe brugt, f.eks. en Primare A20 til 2000,- http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=220196 Eller en Marantz PM17mkII til 2500,- http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=219428
|
| Til top |
|
| |
joepacman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle, der ved, hvor man kan købe Focal 807 V højtalere?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har de dem stadigvæk, er det hos Audiofreaks de forhandles.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl herfra
Rega RS1 / RS3. Musikalske som ind i h******!!!! Gør dig selv en tjeneste og lyt til dem. Evt R1 eller R3, som er modellen
inden, som spiller stort set ligeså godt
Meget af det andet nævnte er i mine øjne for "hifi" lytte, detalje, klinisk, korrekt, fnidder agtigt i lyden!
Det er musikken der skal lyttes til.. ikke højttaleren.
Fodtramp, indlevelse, lyst til mere hele tiden og musikalitet er nøgleordet for de RS1 og RS3.
3´erne hvis du vil have et spark i løgene når der er bas. De er punchy og spiller dybbas, så man tror det er løgn. 1´erne gør
det også, men ikke med helt samme dybde i bassen. Begge kan stå helt tæt op af væggen uden problemer.
Du kan evt google det og se hvad folk siger omkring det. Det er kun positivt, ligesom de priser er konstant bliver smidt efter
de højttalere.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du alligevel kunne tænke dig højttalere til at hænge på væggen, har jeg en lille ide. Det kunne være 2 styks center højttaler til surround, som jo skal ligge vandret. Nogle har diskant/mellemtone normalt placeret over hinanden med en bas enhed i hver side. De er jo ofte konstrueret til ikke at sige noget af betydning under 80hz og her vil der være forstærkning fra væggen alligevel, så man får lidt her også. Folk, der ønsker at lægge højttalerne op på en reol, kan ligeledes gør brug af center højttalere. De lægger jo lissom op til det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo også vælge en højtaler som er designet til formålet :O)
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=220674
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højtalerne ville jeg købe brugt uden tvivl.
|
| Til top |
|
| |
joepacman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugt kunne være en mulighed, men jeg synes at Focal lyder meget lokkende, og dem ser man ikke så ofte brugt - der er i hvert fald ikke nogen kompakte til salg i øjeblikket.
Men mht. Marantz forstærker: Jeg har hørt at Focal med fordel kan parres med en lidt varm forstærker, da højtaleren godt kan virke lidt lys i sig selv. Derfor tænkte jeg at Marantz ville passe.
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
I et så lille rum, ville jeg klart gå efter kompakthøjttalere. Mange af dem kan sagtens levere en fornuftig bas, hvis de kombineres med den rigtige forstærker. Især i et lille rum, hvor refleksionerne fra vægge og gulv, vil forstærke bassen, og risikerer at gøre den upræcis hvis den er for kraftig.
Samtidig kan du også opnå en pladsbesparelse. I stedet for at købe en dyr stander der - som flere har påpeget - fylder det samme som en gulvhøjttaler, kan du placere en kompakthøjttaler på en hylde på væggen. Det giver mulighed for at få den nødvendige afstand til bagvæggen, og samtidig have gulvpladsen fri.
Hvis du vil have inspiration til mulige hylder, kan du evt. kigge her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93951&PN=2
M..h.t. det konkrete valg af højttalere, kan jeg kun gentage hvad der allerede er sagt: ud må ud at lytte. Allerbedst er det naturligvis hvis du kan låne med hjem, da lyden kan forandre sig betragteligt afhængigt af hvilket rum de spiller i. Husk derfor også at fortælle om dit rum, når du er ude i butikkerne, så du kan få den rigtige vejledning.
Og rigtig god fornøjelse med det. Bliver du bidt af Hifi-dillen, bliver det me garanti til mange ovejelser om nyindkøb i fermtiden
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte til de nye Dynaudio Xeo3, uha det er godt. Meget bedre end de plejer at lyde, super veloplyst og dyb, men præcis bund. Og så er der
indbyget forstærker så du sparer den, plus kabler, plus forforstærkning mm..... Giv den er prøve lyt og lad os høre hvad du synes ;)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
KnockKnock skrev:
Prøv at lytte til de nye Dynaudio Xeo3, uha det er godt. Meget bedre end de plejer at lyde, super veloplyst og dyb, men præcis bund. Og så er der indbyget forstærker så du sparer den, plus kabler, plus forforstærkning mm..... Giv den er prøve lyt og lad os høre hvad du synes ;) |
|
|
De er ikke billige. De små to-vejs koster ca 12000kr/sæt.  (rettet) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke korrekt, de koster 11799 for et sæt. Du sparer så en forstærker og kabler mm. Og de spiller som en drøm ;)
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
KnockKnock skrev:
Prøv at lytte til de nye Dynaudio Xeo3, uha det er godt. Meget bedre end de plejer at lyde, super veloplyst og dyb, men præcis bund. Og så er der indbyget forstærker så du sparer den, plus kabler, plus forforstærkning mm..... Giv den er prøve lyt og lad os høre hvad du synes ;) |
|
|
Mandens budget var omkring 4-5000.- så du ramte pænt ved siden af :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
"med 3.000 for forstærker og 4-5.000 for et par højtalere." med kabler mm så er vi derop, men ok.... Det var bare et tip, og så lyder den som en
drøm..., men tænkte nok at jeg ikke skulle skrive i forum her... Farvel ;)
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KnockKnock skrev:
"med 3.000 for forstærker og 4-5.000 for et par højtalere." med kabler mm så er vi derop, men ok.... Det var bare et tip, og så lyder den som en drøm..., men tænkte nok at jeg ikke skulle skrive i forum her... Farvel ;) |
|
|
Lad dog være med at spille tøsesur !
Manden har også en pladespiller der skal sluttes til, så et par aktive højttalere er vel ikke lige løsningen vel ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Man kunne jo tilslutte pladespilleren, og computeren, og dvd'en til den transmitter, som så sender trådløst til højttalerne. bare en tanke hé hé ;)
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis han skal slutte pladespilleren til, skal der lige lægges en RIAA oven i prisen, og den "transmitter" koster vel også penge ?
Jeg er lidt imponeret af hvor svært det er at finde ud af at rådgive folk, når der er oplyst en budget :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
44nitram Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
(Hvis du er seriøs så spring HIFI klubben over. HIFI klubben er for meget Grøn Tuborg og Pølser, der er så meget andet fint HIFI og bedre HIFI til prisen andre steder).
Syntes at du skulle overveje at se på REGA, især hvis du også vil tilslutte en grammofon. Deres nye Brio forstærker sammen med et sæt Rega RS1 højttaler er rent guf. Rega er helt britisk og fremstillet i England. Ellers kan du gå efter den mindste Rotel forstærker. Af højttaler vil jeg anbefale et sæt System Audio Saxo serien og op (2000 - 6000 kr/sæt). Eller Dynaudio DM eller Excite 12. (4000 - 6000 kr/sæt). Eller Rega RS1 til 4000/sæt.
Kt Radio i København har ovennævnte og de er altid til at handle med og har langt bedre personlig service.
|
| Til top |
|
| |
44nitram Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vil lige sige at jeg også handler i HIFI klubben og til noget er det helt fint.
Vedr kabler: køb de billigste alt andet religion. Brug pengene på forstærker og højttaler.
Forhandlerne tjener formuer på salg af kabler og det er her de tjener flest penge.
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt mht rega!
Kører selv med Brio-r og r7 (har haft et sæt r3 på også). Spiller helt fantastisk musikalsk. R3 er sprøde og punchy og spiller
dyb bas så man tror det er løgn størrelsen taget i betragtning. De er mere musikalske end r7´eren, som er mere "hifi" agtig
korrekt sammenlignet med 3´eren! Spillede en stue op på 55kvdm uden problem med de 3´ere.
Find evt en ældre elex forstærker og planet afspiller, så er man super godt kørende. Dertil et par rega alya, ela, el8 eller kyte
som matcher størrelsen på dit rum. Det kan sættes sammen brugt til 3-4k, og det vil uden tvivl slå alt andet foreslået herinde
når det kommer til fodtramp, nærvær og musikalitet!
|
| Til top |
|
| |