Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: clapton (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 April 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hvor mange skal ind og høre ham .

Jeg blev lige tilbudt at komme med for free ja skulle lige betale ingangen , men skal på job .

Fandes man skulle bare skide sit job et stykke

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 April 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Uhh ville da også gerne have været afsted...

Er temmelig misundelig på min mor der er ovre at høre ham, så jeg lavede lige lidt spas med billetten igår...(så i også kunne blive misundelige)

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hej...

Var derinde...... Ikke noget at tale videre om. Intet hjerte i det der sker - meget tam koncert.

Første time var stort set promotion for den nye skive - fint med det, standard i dag. Herefter skal den køres hjem med klassikerne, men når de bliver leveret uden sjæl, er det ligegyldigt.

Aftenens bedste var "I shot The Sheriff", med noget fantastisk guitarspil midtvejs... resten var nærmest BS. "Wondescohnnnn Tonigt" var pinlig. Ærgeligt! 

Der var dog et lyspunkt: Doyle Bramhall II ! Yes sir - klassguitarist der også er med på Waters "In The Flesh"-tour. Han kan sit pis. http://www.doylebramhallii.com/

Highlight for Album: Antone's - Austin, TX

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jeg var også derinde og er forholdsvist enig med Kibri - professionelt fremført, med stort P. Ikke meget nyt, og ikke de nye arrangementer af de gamle klassikere som han tidligere har haft med. "I shot the sheriff" var fed - resten på det jævne, så misundelsen kan godt pakkes væk.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 April 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Havde også fornøjelsen at se koncerten igår, og kan langt hen af vejen give de andre ret i deres kritik af koncerten - De live udgivelser han har udgivet er langt bedre end koncerten igår, og især første del af koncerten var noget mat i det, men jeg syntes anden del var rimelig.

Det er første gang jeg har set ham, og vil nok tænke mig om et par gange før jeg tager til koncert med den herre igen.

Jeg har DVDén "in the flesh" der er knald god og syntes nok jeg havde set ham før men havde ikke gættet at det var der fra - ja han er god.

Og så lige den opvarmnings gruppe "rendolf og familie" eller hvad de nu hedder syntes jeg var noget vildt, desideret larm til tider - men det var nu meget spøjst at de 3 af dem skiftede instrumenter indbyrdes i deres sidste nummer medens de spillede.  

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 April 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej

Havde også fornøjelsen at se koncerten igår, og kan langt hen af vejen give de andre ret i deres kritik af koncerten - De live udgivelser han har udgivet er langt bedre end koncerten igår, og især første del af koncerten var noget mat i det, men jeg syntes anden del var rimelig.

Det er første gang jeg har set ham, og vil nok tænke mig om et par gange før jeg tager til koncert med den herre igen.

Næ jeg har nu set ham to gange , han er jo nok ved at blive for gammel.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 April 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om koncerten var lige så kedelig som Live CD'en "Live on tour 2001", rutine uden nerve og engagement.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jeg var også på plads i Parken og synes trods alt, at det var en helt okay måde, at tilbringe lørdag aften på.

Indrømmet; det var for meget rutine og for lidt nerve, men trods alt go´ musik - også selvom det var småt med overraskelserne.

Lyden var alt andet lige bedre end de fleste koncerter, jeg har oplevet i Parken.

Det var min 3. Clapton-koncert på 5 år og bevares, han spræller ikke så meget på scenen mere, har vel aldrig gjort det, men jo; lidt mere sjæl og nerve, tak - så er jeg også på plads næste gang.

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 April 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig ovenstående. En noget rutineprægede præstation - lidt under middel!

Men om det er fordi han er blevet gammel ... det ved jeg ikke. I min bog hænger det i nogen grad sammen med lyden. I store dele af koncerte, var der ringe sammenhæng mellem bassystemet på siden af scenen og hovedhøjttalerne over scenen. Der var et stort hul hvor f.eks. trommerne manglede niveau.

Ud over det spillende man i den grad på grænsen af hvad systemet kunne magte, så det var i store træk umuligt at høre hvad f.... han sang. Nu er han jo ikke den største sanger i varden - men med den lyd .. så skulle man kende teksten for at identificere blot et enkelt ord i mange af numrene.

Man sad overfor en presset lydmur uden luft og rum til at høre vokalerne så snart der blev lidt niveau på musikken. Det virker ikke befordrene for oplevelsen og indlevelsen.

Ok det er en observation fra der hvor jeg sad (til venstre for scenen).

SATMIT

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Kan kun tilslutte mig ovenstående. En noget rutineprægede præstation - lidt under middel!

Men om det er fordi han er blevet gammel ... det ved jeg ikke. I min bog hænger det i nogen grad sammen med lyden. I store dele af koncerte, var der ringe sammenhæng mellem bassystemet på siden af scenen og hovedhøjttalerne over scenen. Der var et stort hul hvor f.eks. trommerne manglede niveau.

Ud over det spillende man i den grad på grænsen af hvad systemet kunne magte, så det var i store træk umuligt at høre hvad f.... han sang. Nu er han jo ikke den største sanger i varden - men med den lyd .. så skulle man kende teksten for at identificere blot et enkelt ord i mange af numrene.

Man sad overfor en presset lydmur uden luft og rum til at høre vokalerne så snart der blev lidt niveau på musikken. Det virker ikke befordrene for oplevelsen og indlevelsen.

SATMIT

Jeg sad på nedre C og der fra var gik lyden MEGET tydeligt igennem, både sang og gutitar gik rent igennem. Trommer og bas muderede lidt af og til, men det er næsten også umuligt andet i parken og alt i alt nok den bedste lyd jeg har oplevet derinde til dato.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 April 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Slips ... hvor langt ned på nedre C?

SATMIT

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 19 April 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvis man gerne vil se/høre en inspireret (eller er det beruset ) Clapton, så er Martin Scorsese's koncert film "The Last Waltz" et glimrende bud. Filmen dokumenterer The Band's sidste koncert i 1976. Clapton deltager kun på et nummer -   Further On Up The Road - men nøj vor det svinger.... og hvilken solo .

Filmen er fremragende og der medvirker et virvar af fremragende musikkere (Muddy Waters/Neil Young/Bob Dylan/Emmylou Harris/Van Morrison/mfl.).

Desuden er det en fin introduktion til et af rock historiens største bands: The Band.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Slips ... hvor langt ned på nedre C?

SATMIT

Rk 24 plads 198

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 April 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ok sad på Rk 29 plads 207... tror jeg det var!

Kan være at jeg lige sad lidt for højt. For jeg kunne ikke høre hvad han sang i mange af de kraftige passager. Men det var de billetter som jeg kunne skaffe ... ville hellere have stået nede på plænen.

Og i øvrigt ... det er muligt det var lidt rutinepræget ... men det var nu stadig en ok oplevelse. 

SATMIT

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 19 April 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej zaka..

zaka skrev:

Hej,

Hvis man gerne vil se/høre en inspireret (eller er det beruset ) Clapton, så er Martin Scorsese's koncert film "The Last Waltz" et glimrende bud. Filmen dokumenterer The Band's sidste koncert i 1976. Clapton deltager kun på et nummer -   Further On Up The Road - men nøj vor det svinger.... og hvilken solo .

Filmen er fremragende og der medvirker et virvar af fremragende musikkere (Muddy Waters/Neil Young/Bob Dylan/Emmylou Harris/Van Morrison/mfl.).

Desuden er det en fin introduktion til et af rock historiens største bands: The Band.

mvh

Er som regel enig med dig, men lige omkring denne koncert er jeg på tværs. Jeg mener det er noget af det mest overvurderede nogensinde! Den lever i den grad af de gæsteoptrædender der nu er og er de så gode?? Det går i stå hele tiden og er noget sentimental. Mener det er direkte kedeligt - den er måske interessant rent historisk, men ikke musikalsk.

Får jeg smæk nu?

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeg holder mig til Peter Green i Robert Johnsson blues, den vil jeg så til gengæld stærkt anbefale. Skal også have hørt Clapton's man kan jo blive overrasket - men Johnsson har ikke fortjent at blive cafe-lounge-blues.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Kan være at jeg lige sad lidt for højt. For jeg kunne ikke høre hvad han sang i mange af de kraftige passager. Men det var de billetter som jeg kunne skaffe ... ville hellere have stået nede på plænen.

Og i øvrigt ... det er muligt det var lidt rutinepræget ... men det var nu stadig en ok oplevelse. 

SATMIT

Slips:Jeg syntes nu også det var helt ok koncert, han spillede i hvert godt syntes, det er meget sjældent jeg taber mund og næse som jeg gjorde i I scot the sherif, det var dælme en flot solo. Koncerten havde dog en lidt død periode på ca 30 min, men det er sku også svært at tilfredstille folk, nogen vil høre det nummer og nogen et andet og man må jo forvente at han spiller nogen numre fra sin nye jonson cd. 

Når man så iøvrigt spiller en turne med 70-100 jobs, så vil der altid gå lidt rutine i den undervejs, det kan ikke være anderledes, det er mennsker der står og spiller de samme numre aften efter aften. alt i alt syntes jeg han leverede varen og der var massere af guitarlir som folk vel vil have og han gav også plads til den anden guitarist , det ses ikke så tit når der er tale om de store gutitarister som Clapton i høj grad stadig er.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 April 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Kibri/Schelde,

Hvad folk dog ikke vil gøre for lidt slask med en våd Berlinger!!!

Nej jeg er enig. En Jam-session er ok ... men den film/koncert ender op i noget mismask.... svarer til en venskabskamp i foldbold ... man udskiftninger giver ikke rigtigt nogen sammenhæng ... og man kan ikke rigtigt bygge op til de helt store højder rent spillemæssigt.

SATMIT

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

SATMIT

- jeg stod på "plænen" midtfor og ca. 2/3 nede fra scenen - her var der ikke problemer med hverken stemmer eller sammenhæng - man skal altså også lige have i tankerne, at der spilles i en betonklods.

MBAA

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Ikke Slipsefyr][QUOTE=SATMIT]

SATMIT

Slips:Jeg syntes nu også det var helt ok koncert, han spillede i hvert godt syntes, det er meget sjældent jeg taber mund og næse som jeg gjorde i I scot the sherif, det var dælme en flot solo. Koncerten havde dog en lidt død periode på ca 30 min, men det er sku også svært at tilfredstille folk, nogen vil høre det nummer og nogen et andet og man må jo forvente at han spiller nogen numre fra sin nye jonson cd. 

Når man så iøvrigt spiller en turne med 70-100 jobs, så vil der altid gå lidt rutine i den undervejs, det kan ikke være anderledes, det er mennsker der står og spiller de samme numre aften efter aften. alt i alt syntes jeg han leverede varen og der var massere af guitarlir som folk vel vil have og han gav også plads til den anden guitarist , det ses ikke så tit når der er tale om de store gutitarister som Clapton i høj grad stadig er.

Enig med Slips

MBAA

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum