| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
PPP_dk jeg har også i sin tid spillet på la Folia bånd fullrange,var dog ikke så hærdet at jeg kunne holde Billy Idol ud . Nej, normalt heller ikke mig, men denne oplevelse står mig stadig klar og tydelig - idag ville jeg nok ryste på hovedet, men dengang var jeg heller ikke så godt vant, men sjovt var det (og kun en midlertidig løsning indtil at basserne var lavet færdigt)...Dog vil jeg nok mene at lyden bliver mere fysisk tilstedeværende når lukkede bånd benyttes. Du ret - uden tvivl!
MVH |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ja så nåede vi så langt. En prøve opstilling i baffel. De næste dage skal der nye bånd på og Andre kommer med det andet magnetsysten, og så skal der lyttes og måles.
Men bare med det ene bånd for man en fornemmelse af hvad det kan og jeg er meget optimistisk og spændt på når det bliver i stereo.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj - jeg er sku spændt 
Håber det bliver lige så godt som det ser ud!
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
|
Nøj - jeg er sku spændt 
Håber det bliver lige så godt som det ser ud!
|
|
|
Hej Meier og tak. foden kan selvfølgelig diskuteres, det er bare to vinkeljern hvor baflen er monteret imellem. En flot fod i rustfrit stål med lidt facon vil nok få det til at se mere prof ud. Men som udgangspunkt er vinkeljernet fint og så er det billigt.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
blaaberg Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Og sådan ser båndet ud. mangler dæmpning af fronten

|
|
|
Hej,
Lige et par spørgsmål, hvis I tillader?
Den aktive membran består af 2 ledere, og er ialt 20mm bred.
-Hvor stor er afstanden imellem magneterne?
Det ser ud som om der er mindst 1 cm fra det aktive område til magnet.
-Kan der bevilges et billede som viser fastgørelsen i siden, samt den langsgående korrugering?
Venlig hilsen Jan Jensen
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den viste membran består af EN leder på 20 mm
Afstand mellem magneterne er 50 mm med 15 mm jern på. Jernet sidder 1mm fra toppen af magneterne.Har nu fundet noget ultra rent jern, som skal afprøves.Jeg kan ikke se at jeg kan vise et bedre billed, det er fast gjort som billedet viser det.Båndet er bare foldet på midten og går op i et par bløde buer.
MVH
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter næsten to år lykkedes det at få det første bånd til min bror færdigt.Men som kokken sagde vi du have maden nu, eller når den er færdig. De en 1 meter lange, og har en impedans på ca 2 ohm.De skal bruges sammen med de 16 stk tangband enheder, 8 i hver side.
MVH

|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser meget lækkert ud! Mon ikke også din bror mener resultatet var værd at vente på?! Bånd er mums!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Nå så fik jeg lavet en ny type bånd igen igen og igen .Det nye bånd har fået den imponerende Re 0.75 ohm.Men der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget. Som jeg ser det vil effekten der afsættes i selve båndet pga. den lave modstand være lav P=I*I*R.Problemmet er jo så, at forstærkere ikke er glade for en så lav impedans. Man kan så gøre som Peter-AR og seriekoble en modstand på et par ohm, men hvorfor afsætte 2/3 dele af effekten i en modstand ?.Her mener jeg en autotranformer er bedre.Sådan en må fremstilles, og skulle der på dette forum findes personer med ekspertise på transformerområdet, skal råd være velkommen.Selv forestiller jeg mig en toroidkerne omviklet med fladvalset sølv .Men hvor stor skal sårdan en kerne være, materiale antal viklinger ovs.
MVH
|
|
|
Det er altid rart når det man skriver kan bruges.
The Butterfly Diamond Speakers with the world-wide patent pending Q-ART technology can now be eAR 202 powered The Butterfly LINE has a 180 degree horizontal dispertion and no vertical dispersion at all. It means no reflections from the ceiling and the floor at all, but the width of the soundstage is larger than from any loudspeaker, regardless if you are seated or walking around. We have raised the impedance of the ground-breaking Butterfly Diamond Loudspeakers to 8 ohm, and loss-free indeed. The benefit is that the speakers now can be powered with almost all power amplifiers. Said in other words: Today, it is not necessary to have a dedicated power amplifier to power the high-efficient Butterfly Diamond Speakers. For example the new and very in-expensive eAR 202 can easily power the Butterfly Diamond Speakers with brilliant details to extremely high listening levels. It also means we are able to dramatically reduce the price of the complete music system. Of cource, the expensive and dedicated eAR OrfeO power amplifier can be used too, but it will change the price to be far higher. Today, we demonstrate the Butterfly Diamond Speaker Music system with the eAR 202 power amplifier connected to the body of the Butterfly LINE and an eAR 1001 connected to the SUB(s).
Jeg tror sørme Peter har opfundet transformeren.Så bliver det jo spændene om den er viklet med flad valset sølvtråd på toroidkerne
MVH
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det er da godt at du ikke selv behøver at sætte dine idéer i serieproduktion André. Det har du jo folk til. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
He-he, det lyder lidt sjovt.....
Tillykke til din bror, Andre - han må sku være en tålmodig sjæl 
Jeg håber ikke, at han solgt sine gamle højttalere inden han fik de nye.... 
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
|

Det er da godt at du ikke selv behøver at sætte dine idéer i serieproduktion André. Det har du jo folk til.
|
|
|
Nu vil jeg ikke ligfrem påstå at trafoen er min ide.Den viste trafo er lavet i samarbejde med Duelund . Han foreslog et kerne materiale. Han mente godt nok, at når det bare var et forsøg, var det at skyde gråspure med kanoner, at vikle sølv på sekundærsiden.Ps trafoer er heller ikke Duelunds ide .
MVH
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ps trafoer er heller ikke Duelunds ide .
MVH
[/QUOTE]
Hø-hø 
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her ser i så mit nye spændene design.Kan være jeg skulle mønstrebeskytte det.Bagside udstrålingen skal dæmpes, men jeg må nok finde på en anden måde

|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Er lyden ikke lidt vattet....?
(kunne ikke lade være!)
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
|

Er lyden ikke lidt vattet....?
(kunne ikke lade være!)
|
|
|
Vattet, her på slottet bruger vi ikke vat, kun de absolut fineste fjer.Vat er for pøblen.
MVH
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Her se i så mit nye spændene design.Kan være jeg skulle mønstrebeskytte det.Bagside udstrålingen skal dæmpes, men jeg må nok finde på en anden måde Åh, er da sikker på at den er WAF sikker - NOT! 

|
|
|
Kom endelig med nogle lytteindtryk, selv om det måske svarer lidt til at lade ræven vogte høns
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk lad mig sige sådan.Jeg mener det er grænsene til det pinagtige, for ht-producenterne, at jeg så at sige hjemme ved køkkenbordet, kan lave en enhed, der i mine ører spiller bedre end, ja hvad jeg ellers har hørt.Men ok jeg har ikke hørt alt.Og så er det naturligvis kun min mening .
MVH
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andre.
Er du gået bort fra lukket bagkammer ? Ellers skulle det vel ikke være nødvendigt med dæmpning af bagside. Jeg har ikke fulgt helt med i tråden på det sidste så jeg håber ikke at jeg spørger alt for dumt . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej vi er ikke gået bort fra lukket.Problemmet er bare, at der fordele og ulemper ved begge.Det er ikke så nemt at lukke bagsiden, uden noget af lyden slår tilbage gennem båndet.Tiden må vise hvad vi fortrækker.Og så har vi brugt tiden på selve båndet og magnetsystemmet.Men jeg vil ikke længere sige at det ene eller andet duer, det er desværre ikke så simpelt.
MVH
|
| Til top |
|
| |