Hej i stuen
--LIDT NYT, SIDE 3--
Jeg er nu sidst i tyverne og har altid interesseret mig for lyd, siden jeg var en lille purk, som altid skulle hen og pille ved fars, nu,
gamle vintage onkyo anlæg.
Har haft nogle forskellige setup's og har også været forbi snorrerundt dillen, men er nu tilbage i et helt rent stereo setup, hvor
musikken er i centrum. Der ses dog også tv og film via anlægget, men dog er det musikken der fylder mest.
Må indrømme jagten mod den perfekte lyd, har været ret langt og dyr. Meget dyrt

Jeg har været forbi med rent rør, class D,
class A/B og class A. Der har næsten altid manglet noget, eller været for meget af noget andet. Så jeg har skiftet lidt frem og
tilbage, med det forskellige grej, så jeg i mine øre er landet på et ret godt sted den dag idag. Derfor vil mange nok mene jeg er
endt med en lidt blandet land handel. Men det lyder rigtig godt og giver en masse god timer i musik universet
Forforstærker
Vincent SA-T1
En hybrid konstruktion med 1 x 12AU7 rør til strøm regulering. Den har ligeså 3 x 12AX7 til linie udgangen.
Effektforstærker
Danish Audio Design AMP05
Er en A/B konstruktion, som levere 2 x 50 Watt. På trods af sin størrelse og beskedne udgangs effekt, så er de 50 watt nogle af de
vildeste og bundsolide watt jeg nogensinde har lagt øre til. Kan stadig ikke forstå det
Afspiller/Kilde
Bluesound Node
Bruges til at streame Flac filer via NAS, samt bruges Wimp HIFI også flittigt via Node'n
DAC's
Audio Note DAC1
En modificeret udgave. Der sidder 2 x 6922 rør fra Electro-Harmonix. Bruges kun til musik.
Argon DAC1 solgt
En sød lille dac, som kun bruges til tv/film/ps4
Har 2 stk, da jeg er så heldig og have 1 stk dedikeret til musik og en anden der er forbundet via tv'et. Baggrunden for dette er
Audio note'en spiller til den analoge side, som jeg iøvrigt elsker, men til tv og film, så skal der en dac til der spiller mere til den lyse
side. Dog skal den udskiftes til en mere "kompetent" udgave
Højtalere
Gemme Audio Tanto V2
En meget smuk højtaler i Ibenholt finish. Lakeret på alle flader og giver en lækker "feel", når man køre hånden over højtaleren. Men
lyden. LYDEN mand! De spiller det, de bliver fodret med. Trækker intet fra eller ligger til. Man kan tydligere høre når man skifter en
"dims" i kæden. Nok den bedste højtaler jeg personlig selv har hørt.
Analog kabler
Højtalere--> Nordost Heimdall v1
Effekt/Pre--> Nordost Heimdall v1
Pre/DAC 1--> Nordost Heimdall v1
Pre/DAC 2--> Oxypure rca/rca
Digital kabler
Bluesound/Audio Note DAC1--> Bandbridge Profigold Toslink
Tv/Argon DAC1--> Bandbridge Toslink
Strøm
Supra MD06 Strømskinne/filter
3 x Supra LoRad kabler
1 x Chord Power Chord
Nu hvor jeg har opremset alt mit grej, så kan jeg da også lige fortælle hvordan det spiller
I mine øre, så spiller det helt igennem fantastisk. Jeg synes selv jeg har ramt en god lyd, hvor hele sammensætningen hælder mod
den lidt varme/analoge side, hvor der er meget nærvær. Men hvor bassen stadig er stram. Der er masser rum, samt 3D og det
kommer meget tæt på en i sofaen.
Fremtiden
I fremtiden, så skal jeg have leget med nogle andre rør i forforstærkeren, da det gerne må blive en anelse mere "varmt". Det
samme med Audio Noten. Det er næsten synd der kun sidder EHX rør der i. Kunne godt tænke mig at finde nogle ordenlige
Siemens eller telefunken rør.
Jeg har også snakket med Audio Consult om, min Audio Note Dac endnu gang skal have en ordenlig opgradering. Folie kondensator
og en opgradering af chipset.
Samt leder jeg efter en anden skinne/filter der skal erstatte min supra skinne. Dog ved jeg ikke om man skal gå hele vejen, med en
direkte strømrenser, eller om man bare skulle prøve sig en Xindiak skinne, som er lovprist her inde
Og hvis jeg endelig skulle skifte ud i mit grej ellers, så kunne jeg godt tænke mig at prøve 2 monoblokke. Om det så bliver ren
klasse A eller A/B. Det må tiden vise. Og om jeg overhovedet vil af med min DAD amp05

Samt ved jeg heller ikke endnu om
jeg skal tilføje en cd-afspiller til kæden. Har ikke en ide om det ville løfte lyden yderligere, samtidig med om jeg vil bruge den nok.
Men jeg må indrømme at jeg savner at rejse mig op og være lidt mere "indvolveret" i det hele