Emne: Oplevelser fra HiFi & High End 2005 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Admin - Harman-"billede" - forside - nu........*savle*  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare vi ikke ender som pc bladene hvor halvdelen af messe billeder er afklædte tøsepigebørn...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Admin - Harman-"billede" - forside - nu........*savle* |
|
|
Beklager, kære ven... Men jeg har IKKE sådanne liggende Det er jo DYBT useriøst!!!!
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husker mange mennesker og bulder og brag og PA agtig lyd med
undtagelse af Piega rummet. Af det jeg nåede. Meget kan sikkert
tilskrives forholdene. Dog bedre end Lyd&Billede i Århus. SA
snurrerummet var da ok. Kom desværre ikke tilbage til Densen
demo som planlagt. Men ok, Shubidua og N&J og hvad læser man.
Hmm. Kan næsten være det samme.
Mødtes med et par flinke hifi4all medlemmer. Også sat et par nye
ansigter på. Det var det bedste ved dagen. Det var nu godt med den
fad.
Hvad er det med de H/K piger og tøfler. Skulle alligevel være gået
tilbag til den Densen demo .......
Pioneer flad tv'et med guldramme var da ret sejt
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen her er min oplevelse:
Det var første gang, at jeg var inde og se messen, og jeg vil sige, at jeg er overvejende meget positivt overrasket. Jeg synes, det er et super arrangement, hvor man kan komme og se og høre det nyeste inden for den produktrække, som KT fører. Messens umiddelbare svaghed er dens store succes! Der er næsten ALT for mange mennesker til stede.
Jeg satte stor pris på, at kunne danne mig et indtryk af sortimentet og af de seneste nyheder inden for mange områder. Mere mener jeg heller ikke, man kan forvente. Jeg ved at KT i fremtiden vil holde demoaftener med enkelte produkter, og det er nok der, man skal komme for at få en ordentlig demo af feks. højttalere.
Egentlig synes jeg, det er fint, at der både er mainstream forbrugerelektronik og high end til stede. Så er det op til folk at vurdere, hvad der er pengene værd.
Angående plasma-tv så må jeg sige, at jeg er rystet over, så ringe som mange af dem er - også de lidt dyrere (over 30 000). Og det er ikke kun pga dårligt setup. På Panasonic-standen påstod en af sælgerne hårdnakket, at billedet på plasmaen, der viste Tina Turner koncerten, var som det skulle være. Hvis det er tilfældet, skal jeg ikke have et Panasonic... Generelt synes jeg, at Sony og Pioneer slap rigtig godt fra deres plasma-tv. For slet ikke at tale om B&O som overraskede meget positivt med sin plasma og surround opsætning. Generelt for mange af plasmademoerne var, at de brugte skærmene til lysbilledshows - og derfor fik man ikke det reelle indtryk af deres formåen. Sæt dog en film på! Eller et TV-signal, hvis I tør...
Det er pudsigt, at den der Marantz-projektor bliver nævnt som kritikpunkt! Min kammerat og jeg så den "in action", og vi tog os til hovedet over prisen (300 000) og så den ringe kvalitet (vi var der lørdag). Til gengæld var jeg imponeret over demorummene med de forskellige LCD projektorer. Hold da op man kan få noget godt grej for under "sølle" 15 000!!! (Panasonic AE 700) og Sanyo Z3 var også fed - god detalje med et splitlærred i hvid og grå. Og så var forholdene endda ikke særligt gode.
En lille anke mod messen: De der priser rundt omkring på standene med "Messe-tilbud"... Det skal sgu være reelle tilbud! Jamo påstod hårdnakket, at Jamo D 590 til 2995 stykket var et messetilbud, som kun kunne findes på messen i Odense. Jeg har nu set den pris flere steder i noget tid...
Alt ialt fløj tiden afsted på messen! Det var helt bestemt tiden værd - og jeg skal 100% sikkert af sted igen næste år. Pladekisten ( www.pladekisten.dk ) havde lige akkurat de cder med Jazz at the Pawnshop, som jeg søgte - herligt!
Happy Hifi
Daring Dane
PS: På cafeen på Grønttorvet lige over for KT-messen var der glimrende underholdning med livemusik sidst på eftermiddagen (lørdag). Hyggeligt sted og god musik!
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daring Dane skrev:
|
Det var første gang, at jeg var inde og se messen, og jeg vil sige, at jeg er overvejende meget positivt overrasket. Jeg synes, det er et super arrangement, hvor man kan komme og se og høre det nyeste inden for den produktrække, som KT fører. Messens umiddelbare svaghed er dens store succes! Der er næsten ALT for mange mennesker til stede.
Jeg satte stor pris på, at kunne danne mig et indtryk af sortimentet og af de seneste nyheder inden for mange områder. Mere mener jeg heller ikke, man kan forvente. Jeg ved at KT i fremtiden vil holde demoaftener med enkelte produkter, og det er nok der, man skal komme for at få en ordentlig demo af feks. højttalere.
Egentlig synes jeg, det er fint, at der både er mainstream forbrugerelektronik og high end til stede. Så er det op til folk at vurdere, hvad der er pengene værd.
Angående plasma-tv så må jeg sige, at jeg er rystet over, så ringe som mange af dem er - også de lidt dyrere (over 30 000). Og det er ikke kun pga dårligt setup. På Panasonic-standen påstod en af sælgerne hårdnakket, at billedet på plasmaen, der viste Tina Turner koncerten, var som det skulle være. Hvis det er tilfældet, skal jeg ikke have et Panasonic... Generelt synes jeg, at Sony og Pioneer slap rigtig godt fra deres plasma-tv. For slet ikke at tale om B&O som overraskede meget positivt med sin plasma og surround opsætning. Generelt for mange af plasmademoerne var, at de brugte skærmene til lysbilledshows - og derfor fik man ikke det reelle indtryk af deres formåen. Sæt dog en film på! Eller et TV-signal, hvis I tør...
Det er pudsigt, at den der Marantz-projektor bliver nævnt som kritikpunkt! Min kammerat og jeg så den "in action", og vi tog os til hovedet over prisen (300 000) og så den ringe kvalitet (vi var der lørdag). Til gengæld var jeg imponeret over demorummene med de forskellige LCD projektorer. Hold da op man kan få noget godt grej for under "sølle" 15 000!!! (Panasonic AE 700) og Sanyo Z3 var også fed - god detalje med et splitlærred i hvid og grå. Og så var forholdene endda ikke særligt gode.
En lille anke mod messen: De der priser rundt omkring på standene med "Messe-tilbud"... Det skal sgu være reelle tilbud! Jamo påstod hårdnakket, at Jamo D 590 til 2995 stykket var et messetilbud, som kun kunne findes på messen i Odense. Jeg har nu set den pris flere steder i noget tid...
Alt ialt fløj tiden afsted på messen! Det var helt bestemt tiden værd - og jeg skal 100% sikkert af sted igen næste år. Pladekisten ( www.pladekisten.dk ) havde lige akkurat de cder med Jazz at the Pawnshop, som jeg søgte - herligt!
Happy Hifi
Daring Dane
PS: På cafeen på Grønttorvet lige over for KT-messen var der glimrende underholdning med livemusik sidst på eftermiddagen (lørdag). Hyggeligt sted og god musik!
|
|
|
Interessant observation af plasma-skærmene - da du så B&O´s plasma så du faktisk en Panasonic der stod godt, så Panasonic-sælgeren havde ret!
Men korrekt - Pioneer og Sony stod godt, og 60" er en lillebitte smule blæret! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Ronin skrev:
Admin - Harman-"billede" - forside - nu........*savle* |
|
|
Beklager, kære ven...
Men jeg har IKKE sådanne liggende
Det er jo DYBT useriøst!!!!  |
|
|
Jamen..........nå! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var altså en 61"!!! Eller var det faktisk en 62"???? tsk tsk...
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Daring Dane skrev:
|
Happy Hifi
Daring Dane
|
|
|
Interessant observation af plasma-skærmene - da du så B&O´s plasma så du faktisk en Panasonic der stod godt, så Panasonic-sælgeren havde ret!
Men korrekt - Pioneer og Sony stod godt, og 60" er en lillebitte smule blæret!
|
|
|
Ha ha... hmmm... Det er muligt, at B&O får deres plasmaer fra Panasonic - men i så fald har de klogeligt gået uden om modellen, som Panny brugte til deres Tina Turner-show. Alternativt kan folkene i Struer nogle gode tricks med den elektronik, der styrer billedet på skærmen. 
Happy Hifi!
Daring Dane
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, det er samme elektronik, så det er nok bare indstillingerne der gør forskellen!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin: OK! Jeg er absolut ikke kender af de forskellige samarbejder inden for industrien. Men på messen undrede det mig bare, hvor stor forskel, der var på plasmaskærmene - selv blandt produkterne fra samme producent.
En del af Panasonics skærme var såmænd fine nok, men ved en messe med så mange besøgende, fatter jeg ikke, at de ikke er lidt mere nøje med opsætningen/indstillingen. Netop her skulle man tro, at de ville gøre sig ekstra umage, og at det var folk med den fornødne ekspertise til at vride det ypperste ud af produkterne, der stod for det. Ham Panasonic-manden var åbentbart ret tilfreds med den plasmaskærm med Tina Turner showet - og det forstod hverken jeg eller min kammerat.
Jeg må så vælge at tro at det er indstillingen, indspilningen af DVDen eller noget helt andet, der har gjort forskellen på den pågældende Panasonic-model og så B&Oen. For der var godt nok stor forskel i billedkvaliteten. Men fair nok: Det var ikke den samme DVD, der blev afspillet.
Med venlig hilsen
Daring Dane
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det var en okay messe......helt bestemt.....
Noget af det mest interessante synes jeg var Gallo's Reference 3 højtalere! Jeg synes sgu de ser fede ud, lidt anderledes end den sædvanlige stil! Han snakkede om at der ville komme en demo på dem i KT om ca. en måneds tid.....så hvis der er andre fra Århus (eller Jylland) som skal afsted kunne vi jo måske splejse om benzinen.....jeg vil da gerne høre dem i hvert fald....
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville hellere have en ordentlig demo af emilie serien, gerne med noget forskelligt udstyr og kabler, og det samme med dynaudio.
jeg synes ikke rigtigt jeg hørte nogle demoer af pladespillere? eller gik jeg bare forkert? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
StudioSound kunne jeg ikke finde ud af, lyden var ret slem, masser af lyd uden musik – kan ikke få mig selv til at tro at det var højttalere og amps. – så min mistanke går på signalkilden. Men ?????
|
|
|
Hej SES,
Det er lidt svært at sige, udfra din 30 sek. oplevelse, hvad der gik galt. Jeg mistænker at du var der mens der blev spillet lidt Massive Attack. Måske ikke det mest messevenlige musik
Ellers var der nogle stykker der gerne ville høre nogle lidt suspekte hjemmebrændte CD'er og til sidst var lyden ikke optimal langs væggene, hvor der desværre var en del der stod og lyttede.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ..
Er egentlig glad for at jeg ikke smed nogle 100 kr. i DSB's kasse ... lyder ikke alt for godt.
En kommentar til JBL K2. Den går ifølge spec. ikke ret langt ned (ca. 45hz), hvilket jo i sig selv ikke er imponerende når man betænker størrelsen af dyret.
Har hørt den i et stort rum med og uden TACT rumkorrektion, og det efterlader samme indtryk som der gives udtryk for i flere indlæg. Stort lydtryk ... god til koncert rocklyd. Man savner noget dybbas ... idet bassen lyder noget komprimeret, når man spiller så højt uden at have bunden med. Perspektiv mm. var jeg ikke voldsomt imponeret af når man tager prisklassen i betragtning.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
JBL K2 syntes jeg faktisk også godt om.Ingen tvivl om at denne højtallere kan spille Alt.Med en dynamik som ingen andre formår.Havde selv en reference cd med,med SARAH McLACHLAN og der var alle detalier med.dialogen på disse højtallere er simpelt hen eneståne. Dog måtte der godt være en andelse dybere bass efter min mening.Havde dog også gerne set,at der var noget bedere grej spændt foran K2´ne.
JOLD
|
|
|
Det var da ok grej.
En Wadia cd’er, HK signature forforstærker og 1500W effektblokke.
Hvad mener du så med ordentligt udstyr ?
Kablerne var da heller ikke alm. NKT 
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
SES. skrev:
|
StudioSound kunne jeg ikke finde ud af, lyden var ret slem, masser af lyd uden musik – kan ikke få mig selv til at tro at det var højttalere og amps. – så min mistanke går på signalkilden. Men ?????
|
|
|
Hej SES,
Det er lidt svært at sige, udfra din 30 sek. oplevelse, hvad der gik galt. Jeg mistænker at du var der mens der blev spillet lidt Massive Attack. Måske ikke det mest messevenlige musik
Ellers var der nogle stykker der gerne ville høre nogle lidt suspekte hjemmebrændte CD'er og til sidst var lyden ikke optimal langs væggene, hvor der desværre var en del der stod og lyttede.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Det jeg hørte hos StudioSound, var efter min overbevisning det bedste på messen. At det så også var en seriøs stereoopsætning fortjener ros.
Var til demo hos Densen og synes deres metode er glimrende, når man vil demonstrere en holdning og filosofi. Jeg var desværre ikke så koncentreret, da et par små børn, sad lige bag mig, dem skal der jo også være plads til. Det var dog lidt pudsigt, da Sillesen talte om at musik skulle være engagerende, at det bagfra kom "far! jeg keder mig..." Jeg synes dog, de 45 minutter gik hurtigt, og det er vel en fin ros.
Mødte også Schelde, hvilket altid er hyggeligt (han manglede dog refsvindinge...). Samtidig hilste jeg på SES, og var det MICJAC?
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frederik...
Nemlig ja! - det var netop SES og Micjac, du blev præsenteret for. Ellers ikke mange kilometer fra Refsvindinge (de sælger direkte fra Bryggeri!)
Bliver altid skuffet over at se/høre, hvor "let" der tages på ægte stereo. En messe som denne, er ikke med til at fremme 2-kanals audio.
Bedste lyd må jeg næsten tilskrive vores forhandler, StudioSound. Et flot, seriøst opsæt, hvor det var muligt at høre lidt kvalitetsmusik. SP´erne er en HT der deler vandene - de har opnået hvad de er efter: ægte stempelvirkning af alu-membranerne, samt lav deling af diskanten i den særlige opsætning, giver et godt sammenhæng og pæn dynamik. Desuden kan de spille tordenhøjt uden kompression.
Også Piega viste kvaliteter: hurtige transienter er en god ting og befordrende for reproducering af musik.
Meget larm - men det tiltrækker folk. Fedeste detalje må være Pioneers guldramme omkring deres store plasma. Måske jeg havde været af en anden mening, hvis de, meget omtalte, Harmann-tøser, havde vist sig..
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej StudioSound!
Var i tvivl om jeg skulle offentliggøre min kritik, jeg hørte det både lørdag og søndag
(hvorfor skruede alle mere op om søndagen ?– det var ikke nødvendigt, tværtimod).
Min tvivl om indlægget fordi jeg var lige ved at tage en snak med dig i stedet for at ”hænge dig ud” her. Det havde jo været mere fair da du nu var der! Og at kritisere er så nemt.
Når jeg alligevel gjorde skyldes det ret store forventninger og jeg hørte meget mere end 30 sekunder og jeg sad i dine lækre stole og jeg kendte en del af skiverne. Men lyden på setuppet kunne jeg ikke med, vil tro du prioriterer anderledes end jeg med meget stram og slaaankere lyd men jeg manglede virkelig body and soul. Det var reeeent, men musikken var teknik sådan som jeg oplevede. Håber ikke jeg er unfair.
Så fin ”korektion” fra Carøe. og ps Refsvindinge stod hjemme ved mig men med det stunt Kibri og jeg havde der, der glemte vi dem helt, og det var selveste micjac vi fadede med.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu heller ikke grejet fejlede noget der var spændt foran JBL K2, de lød bare ikke ret godt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|