| Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
UNDSKYLD men er denne ikke lidt JANTE...!!! ???
Det godt at nogle er jer er så kloge mht. til at vurdere tingene nøgternt, og huske at tage alle de kompromisser med i betragtningen når i fare til tastaturet???
Jeg må indrømme at jeg syntes at det er lidt flov læsning, Hvor mange af jer kender ikke DENSEN`s produkter, så vælger Thomas at lave noget lidt anderledes! Men nej han må ha et HUG ”flot ” JBL laver en højttaler som er designet til et helt særligt publikum ”som der ikke rigtigt findes grundlag for her hjemme” men harman vælger at vise dem, og så det jo godt at de får lidt HUG med på vejen..! selv om de stod i et 20M2 rum i en beton kælder ”flot og nøgternt vurderet” Marantz havde en projektor til mange penge, den kan ikke stå godt, for den jeg selv har købt for det samme som en brugt cykel er mindst lige så god.
Husk på at det er en UDSTILLING med lidt demo...? seriøse entusiaster venter vel til at bedømme tingene under hjemlige forhold?? Eller er i så gode at i kan vurderer det mens der også bliver brændt 5000watt lysspots af ”i kan noget kun få kan hamle op imod”
Sidste år husker jeg de kære EBEN bare skulle ned med nakken!? Hvorfor vil vi så gerne høre dem i år??? For at klemme lidt mere blod ud af dem ?
Nå nu skal jeg nok holde! For jeg tror at I forstår.. Prøv nogle gange at betragte en Hi-Fi udstilling som noget der er sjov, da det er jeres hobby. Det de færreste udstiller, der stiller op for at lave noget l**t, de gør hvad de kan for at i skal få en hyggelig dag.
Hvorfor spenderer benzin/tog billetter og de 50,. Kr. i indgang når det eneste i kan lide er to skole piger i lår kort ?.
Hilsen
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Hej StudioSound!
Var i tvivl om jeg skulle offentliggøre min kritik, jeg hørte det både lørdag og søndag
(hvorfor skruede alle mere op om søndagen ?– det var ikke nødvendigt, tværtimod).
Min tvivl om indlægget fordi jeg var lige ved at tage en snak med dig i stedet for at ”hænge dig ud” her. Det havde jo været mere fair da du nu var der! Og at kritisere er så nemt.
Når jeg alligevel gjorde skyldes det ret store forventninger og jeg hørte meget mere end 30 sekunder og jeg sad i dine lækre stole og jeg kendte en del af skiverne. Men lyden på setuppet kunne jeg ikke med, vil tro du prioriterer anderledes end jeg med meget stram og slaaankere lyd men jeg manglede virkelig body and soul. Det var reeeent, men musikken var teknik sådan som jeg oplevede. Håber ikke jeg er unfair.
Så fin ”korektion” fra Carøe. og ps Refsvindinge stod hjemme ved mig men med det stunt Kibri og jeg havde der, der glemte vi dem helt, og det var selveste micjac vi fadede med.
|
|
|
Hej SES,
Jeg føler mig skam ikke hængt ud, SP'erne er "Studie monitorer" som præsenterer kendt materiale meget anderledes end man er vandt til at høre det.
Så vidt jeg husker så lytter du selv til rør og Shahinian højttalere hjemme, som nok er så langt fra SP's præsentation af tingene som det kan komme. Hermed ingen kritik af dit valg ment, jeg kan selv lide godt rørgrej på et par egnede højttalere, selvom det ofte er en bevidst farvning af lyden.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
Var også inde hos Karsten for at høre Medowlark, men begge gange - spillede de der SP tech
|
|
|
Det var meningen at jeg skulle have spillet på Meadowlark og Joule Electra også, desværre var der problemer med strømmen, så startstrømmen fra Belles forstærkerne sprang sikringen med totalt strømsvigt til følge. Derfor besluttede jeg simpelthen ikke at pille for meget ved tingene, når først det kørte. Jeg er selvfølgelig ked af at det skuffede nogle forventninger.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R
Nu har jeg faktisk hørt K2 under ordnede forhold (i et privat hjem). Og selv ved hjælp at TACT-rumkorrektion synes jeg ikke at de lever op til det man kan kræve at et sæt speakers i den prisklasse.
Men det er klart at hvis man er til rock og kun rock så leverer de noget der minder om koncertlyd. De går ikke ret dybt i bassen, de flytter en masse luft. Dybdeperskektivet er så som så.
Og at der ikke er marked for dem i DK ja det kan da ikke skyldes prisen, idet der udbydes væsentligt dyrere højttalere i dk end disse JBl'er.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel skrev:
Martin Logan på Cayin  Sendte mig lige til drømmeland i en halv times tid.....lækkert!
|
|
|
Så enig så enig!!! Afgjort den største ugh-nøj-oplevelse for undertegnede på messen....især da Roy Orbison blev smidt på
gli- skrev:
|
Cayín nye high end rør sikkert fine, jeg syntes ikke om opstillingen, der må være mere i Odeyssen. Thorens nye med Rega 250 arm - fedt så kan den opgraderes - ahh. Surround med elektrostat hybriderne, fin joke.
|
|
|
En joke måske, men for en "lydspasser" som undertegnede var den en fornøjelse at hoppe på 
Ellers var Marantz / Audio Pro rummet da en ok oplevelse, men primært pga. musikken med Mylène Farmer *mums mums* Sælgeren derinde virkede sgu da en smule fordruken  
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel skrev:
Pioneer 61" plasma  Chok chok chok....
|
|
|
Ja, HDTV styrer! Men udover HDTV og still-billed demo'er, så var Pioneer og B&O i mine øjne de eneste der kunne vise et godt billede på en fladskærm. Bare synd at det ikke nødvendigvis er udstyrets skyld, når noget står dårligt...
Vittel skrev:
"Svensk HTPC i børstet alu der var i Mcintosh rummet"  Glæder jeg mig til at se mere til, det så spændene ud, ham den svenske gut gav mig en url til dem www.etelerandet.cc er der nogne der kan huske den ? har glemt den igen. |
|
|
www.mymedius.com. Men siden er ikke oppe og køre endnu. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Interessant observation af plasma-skærmene - da du så B&O´s plasma så du faktisk en Panasonic der stod godt, så Panasonic-sælgeren havde ret! |
|
|
Jeg _ved_ det ikke, men jeg er da ret overbevist om at det kun er selve panelet der stammer fra Panasonic? Billedbehandlingen generelt er jeg ret sikker på de i en vis udstrækning selv laver. Under alle omstændigheder fremviste de imho messens bedste fladskærms-billede (hvis vi frasorterer HDTV-opstillingerne), og JEG kan i hvert fald ikke få et Panasonic til at stå så godt (omend jeg vil påstå jeg kan gøre det bedre end dét Panasonic selv fremviste... ) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, jeg fik en positiv oplevelse af Philips nye LCD skærme.
Men det var også en Philips demo-dvd de viste. Jeg ville godt have set det med et tv-signal, men det kunne ikke lade sig gøre. Derimod havde de koblet et tv-2 signal til et 42" Philips plasma tv. Det var skrækkelig at se på. Philips mente det skyldes et dårligt tv signal og signalet skulle deles med mange andre tv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryan skrev:
|
Jeg synes, jeg fik en positiv oplevelse af Philips nye LCD skærme. |
|
|
De nye paneler er også _væsentligt_ bedre end de gamle. LCD har reelt ikke længere (nødvendigvis) en ulempe mht. synsvinklen, i forhold til plasma, og kontrasten bliver bedre og bedre. Jeg tror det er et spørgsmål om relativt kort tid før plasma bliver urelevant i praksis.
Ryan skrev:
Men det var også en Philips demo-dvd de viste. Jeg ville godt have set det med et tv-signal, men det kunne ikke lade sig gøre. Derimod havde de koblet et tv-2 signal til et 42" Philips plasma tv. Det var skrækkelig at se på. Philips mente det skyldes et dårligt tv signal og signalet skulle deles med mange andre tv.
|
|
|
Jeg kan i hvert fald sige så meget at samme signal ikke ville have set bedre ud på LCD'erne... Og det skal også siges at LCD'erne nemt kan bringes til at vise et bedre billede end dét der blev vist på messen, men nu ved jeg jo også hvordan pågældende prale-DVD _skal_ se ud...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
Interessant observation af plasma-skærmene - da du så B&O´s plasma så du faktisk en Panasonic der stod godt, så Panasonic-sælgeren havde ret! |
|
|
Jeg _ved_ det ikke, men jeg er da ret overbevist om at det kun er selve panelet der stammer fra Panasonic? Billedbehandlingen generelt er jeg ret sikker på de i en vis udstrækning selv laver. Under alle omstændigheder fremviste de imho messens bedste fladskærms-billede (hvis vi frasorterer HDTV-opstillingerne), og JEG kan i hvert fald ikke få et Panasonic til at stå så godt (omend jeg vil påstå jeg kan gøre det bedre end dét Panasonic selv fremviste... )
|
|
|
Under det lækre svøb gemmer sig skam både Panasonic plasma-element og tilhørende elektronik-del. Har set sådan en fætter til reparation, og det talte for sig selv. Jeg synes dog bestemt ikke at det er et dårligt valg, B&O har foretaget, og derfor hælder jeg bare til at indstillingerne på Panasonic-standen kan have været dårligere/anderledes - det er jo en prioriteringssag af manden der sætter det op!
Og så kan man jo sige at bare udseendet af B&O-modellen alene trækker tænder ud - den er virkelig lækker! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
brian-s Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun give cph-r ret i hans synspunkt mht k2.
jeg har hørt k2 i et stort rum med mark levinson effektblok og tilhørene cd afspiller, og det var noget helt andet end de der "spil højt" trin..
jeg har sjældent hørt en så neutralt spilene højtaler, imponerene detalierings evne både ved lave som høje lydtryk, fantastisk dynamik, og med det rigtige musik og indspilning, får man virkelig indtryk af at være tilstæde.
jeg syntes det er synd for højtaleren at den bliver kritiseret som den gør, hverken rum eller grej var optimalt for den. det er da dårlige odds..
Den er i test blevet sat til at være blandt verdens 4 bedste højtalerer, uanset pris. så mon ikke den kan noget, som bare ikke rigtigt kom til sin ret, i det 20m2 lille rum.
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg syntes nu heller ikke grejet fejlede noget der var spændt foran JBL K2, de lød bare ikke ret godt |
|
|
Come on man
Et sæt seriøse højtallere i den prisklasse sætter man ikke en 10 år gammel harman forforstærker til 10k samt en dvdafspiller til 2500 kr. og igen noget isepower som er så lys lyden (og da ikke til hornhøjtallere)
Jeg havde hellere set noget ML eller LEXICON eller aller helst MCINTOSH,på deisse højtallere.
Og hvordan kan du så høre at det ikke er grejet der fejler noget men højtallerne?
Det kan jeg da jeg har hørt dem under ordenlige forhold samt mrd ML udstyr.
jold
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
Er helt enig CPH-R  
power
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes godt om Piega's højtt. til den messe, og selvfølgelig ros til Dynaudio's så transperente og rene klang.
Overraskelsen for mig var hjemmebioen som Rotel havde stillet op, det lyd godt når de fyrede filmen med Russel Crowe af.
Dog savnede jeg Infocus, og lidt mere hjemmebio i år. Synes at huske der var mere af det sidste år. Men det kan jo være at KT-radio ikke forhandler Infocus længere??? De har ellers mange nye produkter jeg godt gad se:
SP 7205, SP 4805, SP 777
Mødte desværre ikke nogle af jer derude i Søndags, havde ellers navneskilt på . Var der også kun i 2½ time i år.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
Acer skrev:
Jeg syntes nu heller ikke grejet fejlede noget der var spændt foran JBL K2, de lød bare ikke ret godt |
|
|
Come on man
Et sæt seriøse højtallere i den prisklasse sætter man ikke en 10 år gammel harman forforstærker til 10k samt en dvdafspiller til 2500 kr. og igen noget isepower som er så lys lyden (og da ikke til hornhøjtallere)
Jeg havde hellere set noget ML eller LEXICON eller aller helst MCINTOSH,på deisse højtallere.
Og hvordan kan du så høre at det ikke er grejet der fejler noget men højtallerne?
Det kan jeg da jeg har hørt dem under ordenlige forhold samt mrd ML udstyr.
jold
|
|
|
Der skulle have være Mark Levinson på. Det kom bare ikke frem.
Sådan er udstillinger...
Se i øvrigt www.k2dk.dk
Indehaveren er sansynligvis det venligste menneske i branchen.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil lige smide et par af mine oplevelser ind også, jeg var det
søndag og var lidt rundt og høre de hele mere eller mindre grundigt.
Et af dagen bedste oplevelser synes jeg var med Densen, ikke at jeg er
enig med manden eller har hans udstyr, men han stiller op og får sit
budskab igennem. Jeg har forøvrigt aldrig hørt de der JMLab han
spillede på gøre det så godt, så det kan nok et eller andet det densen
udstyr.......
Jeg synes også godt om tonkraft og McIntosh/dynaudio opstillingen, de
spillede på audience 72 SE da jeg var der og jeg synes det er en af
dynaudios gode konstruktioner og det gik rigtigt flot i spænd med
McIntosh synes jeg.
Men hvor det synd med de der JBL'er; ingen tvivl om at K2 er en
hamrende god højttaler, men damn det var da næsten det værst mulige
rum. Det var sjovt at se JJAZ forstærkerne selvom de faktisk var større
end jeg regnede med.
Det var også lidt ærgeligt at KT ikke havde stillet copland/KLIPSCH
lidt bedre op. Jeg synes man kan fornemme at specielt KLIPCH har meget
at byde på i sin prisklasse. Det er utroligt at de forhandler så mange
produkter som de rent faktisk gør. Det var jo også et par spændende
setups med sonus faber og BAT, man kunne for en fornemmelse af hvad det
står for, men der var for meget larm til at man for alvor kunne høre
hvad det kan.
Hvis jeg skal sige at jeg savnede noget var det klart på vinyl fronten,
ikke nok pladespillere og slet ikke nok riaa'er. Mange forforstærkere
er uden RIAA/phono del i dag og der er ingen der rigtigt har overblik
over hvad der dur....... Carsten med ClearAudio gik desværre
bogstavligt talt i dørken søndag, ærgeligt da jeg godt ville have set
lidt mere på de lækre sager. Han kom dog igen senere på eftermiddagen
så det var nok ikke så slemt.
Hvis der var noget jeg var ligeglad med og fes hurtigt henover var den den sal med JVC/SONY/PHILIPS/GRUNDIG/PANASONIC/OSV/OSV.
For dælen der var meget upræcis og rungende bas og det virkede nærmest
som om de spille om kap, hvem kan spille højest på surroundanlæg til 5K  .
Marantz stillede med et fint setup med surround, projektor og audiopro
ht. Bortset fra at subben var stillet lidt for højt var det faktisk en
ok oplevelse. Man fik en god fornemmelse af hvor god nuanceret farve
gengivelse den kostbare projektor kan lave, men den var som de øvrige
ikke stillet optimalt. Specielt i Billy Joels lilla jakke.
Jeg fik også lige brændt en lille formue af i pladekistens stand på vejen ud så helt spildt var det ikke at køre til Odense.
Tak til KT for at stable det hele på fode, det er ikke hver dag man hører og ser så meget forskelligt udstyr.
PS. Hvis alle de utilfredse bliver væk næste år er der bedre plads til os andre
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Undertaker Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz overraskede mig meget positivt. Tænk en forstærker til 5 k og et par højtalere til 10k kunne levere den slags lyd. Bassen var for høj, især ved musik, men for mig beviste standen at man ikke nødvendigvis skal have 200k op af lommen for at få en god lyd oplevelse. Til pengene var den utrolig god. Dog skal det nævnes at deres projektor nu ikke var 300k værd :)
Jeg havde håbet at se sony's nye projektor til hjemmebio folket, desværre var den ikke med. Den kunne blive den næste i min hjemmebio når der engang skal skiftes.
B&O skuffede fælt i mine øre. til de penge burde de levere messens bedste lyd og billede og det gjorde de langt fra.. 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
K2 , lige dem ville jeg godt prøve i min stue lige det nummer jeg hørte var de guf til , ret sikker på den spaker kan spake numse i et godt rum .
Det bedst af alt var pladekisten igen i år , jeg bliver hjemme næste år , det er sgu for dyrt .
Og om jeg ikke fandt noget inde ved System-Audio jeg kunne bruge ja man kan blive overrasket .
Ved SS var der klart god lyd , men måske lige en tand før højt musik .
En ting jeg ikke helt forstår er logan i SS setup , der skal være meget mere power i sådan et setup , bunden skal sgu sige slam og skal kunne få en op af stolen .
Men alt i alt mange gjore det godt i forhold til rum og plads .
Densen var jeg ikke inde og høre denne gang, men jeg synes altid at lyde fra densen tiltaler mig
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad var det lige du fandt hos primare? noget til konen?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Og om jeg ikke fandt noget inde ved System-Audio jeg kunne bruge ja man kan blive overrasket . Hva' dælen fandt du hos SA, Jensen, som du kunne bruge?
En ting jeg ikke helt forstår er logan i SS setup , der skal være meget mere power i sådan et setup , bunden skal sgu sige slam og skal kunne få en op af stolen . Helt enig, det manglede. Og logan i surround er lidt af en joke, ikke ret mange ud over dem der sad i midten fik ordentlig surround, pga. smal spredning. Men det var sjovt at høre, at når en tilskuer gik foran den en logan højttaler, forsvandt lyden TOTALT! Så er der dømt smal spredning! Og så voldsomme lip-sync problemer, pinligt!
|
|
|
Mvh.
|
| Til top |
|
| |