Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Amused to Death? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: Har du *hørt* Amused To Death i år?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
238 [52,65%]
15 [3,32%]
36 [7,96%]
47 [10,40%]
116 [25,66%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 23 December 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Til sidst: den bedste og billigste lydforbedring i kan få er at gå ned til det lokale Apotek og købe "Remowax". Følg brugsanvisningen, og i vil høre engelene synge... Forklaring: Ørevoks! Vi har alle ørevoks. En gang imellem ophober der sig en del i øregangen, som mer eller mindre lukker af for lyden. Tænk på alle de detaljer du prøver/håber at finde ved at købe et Nordost til 30.000,-.."Remowax" koster ca. kr 100,-Jeg har selv prøvet det - det virker

Så drenge: husk at rense jeres ører jævnligt - og få så hørt noget musik....

Dette indlæg er ment som et KÆRLIGT spark og en provokation!

De bedste Julehilsner, og godt nytår!

Vigtigt læs venligst denne tråd om øreskylning, især advarslerne, mod dette !!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10598&K W

Der står bl.a.

Min bedre halvdel som er sygeplejerske, påpeger at øreskylning helt sikkert har en høremæssig effekt, men AT ØRESKYLNING IKKE SKAL BLIVE EN VANE. DER ER EN INFEKTIONSRISIKO OG DER KAN OPSTÅ BESKADIGELSE AF TROMMEHINDEN. Man kan derfor få nedsat hørelse pga. øreskylninger !! Der kan være tale om en kronisk tilstand, hvor hørelsen forbliver nedsat !  Det var vel ikke lige det sjoveste, når man nu er hifi-gal ?

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 December 2004 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

hej

Ja heldigvis er smag og behag forskellig , må tilstå det efterhånden er noget siden jeg har hørt pladen , bortset fra de 4-5 numre der er på " in the flesh " hvilket er en live plade jeg tit hører.

Ellers har jeg så og sige alt med pink floyd , roger waters , david gilmour , nick mason - dog har jeg ikke noget af syd barrett´s solo værker, hvorfor ved jeg ikke da jeg er vild med resten af pink floyd, sandt at sige har jeg aldrig hørt noget af syd´s solo ting selvom jeg godt kan lide det han skrev i pink floyd.  Med Rick wright har jeg også kun en af han´s plader.

Bliver der nogensinde mulighed for at se pink floyd live igen vil jeg være at finde mellem publikum - men roger waters eller david gilmour er der da heldigvis stadigvæk en realistisk chance for at kunne se live engang i fremtiden.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 December 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Jeg lytter aldrig Pink Floyd eller Roger Waters i brudstykker, dertil har jeg for stor respekt for deres musik / tekst ... jeg tager mig tid til at lytte fra start til slut !

I øvrigt kan der godt gå lang tid melle lytteseancerne da PF og RW i den grad kan være for "sorte" i deres "humør" - man skal selv lige finde samme niveau./QUOTE]

Der vil jeg give dig hundrede procent ret. PF og Roger Waters sange skal lyttes til i en sammenhæng for at få det hele med. Right on!

[QUOTE=Live21]Ejer den ikke  skammer mig meget og er lykkelig for jeg slipper for at høre på ham

Tilgengæld har jeg The Wall på vinyl med ham, tror jeg har hørt den 1½ gang.. Pink Floyd Dark side of the moon står heller ik for mig som noget specielt..

Hvordan folk kan se dem som værende musik er mig en gåde, sjove nok at høre en enkelt gang eller to, men så heller ik mere

Jeg tror det eneste vi to er enige om, er, at vi aldrig er enige om noget

PF og RW er simpelthen det ypperste indenfor musik og tekster. Sammen med Neil Young som jeg også lytter en del til.

Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

OverKill-LaRSeN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 25 December 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

der er flere der nævner "det der med hunden" i starten af amused to death.......der er ikke kun een hund men flere forskellige....jensen ka' vi få racerne...?
Til top Vis OverKill-LaRSeN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OverKill-LaRSeN

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Ang. den berømte hund, så er der kun én!  Den har bare dén frækhed at den bevæger sig: starter med at gø i forreste højre side, "løber" derefter ned i bagerste højre side - for ca. midt i nummeret, at dukke op højt og præcist BAG én... hvis ens grej er godt nok

Fed plade - har lige hørt den igen, igen

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

OverKill-LaRSeN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

hvis ens "grej" er godt nok, kan man godt skelne mellem tre forskellige racer.....forudsat altså at man ved lidt om hunde....
Til top Vis OverKill-LaRSeN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OverKill-LaRSeN

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Ja, ja, jeg havde faktisk regnet med et sådan svar

Men der er faktisk en mening (Q-sound) med at den (éne) hund løber rundt bag om lytteren...

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

OverKill-LaRSeN skrev:
hvis ens "grej" er godt nok, kan man godt skelne mellem tre forskellige racer.....forudsat altså at man ved lidt om hunde....

Tråden er vist på afveje, men hvorfor netop tre racer?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Ang. den berømte hund, så er der kun én!  Den har bare dén frækhed at den bevæger sig: starter med at gø i foreste højre side, "løber" derefter ned i bagerste højre side - for ca. midt i nummeret, at dukke op højt og præcist BAG én... hvis ens grej er godt nok

Fed plade - har lige hørt den igen, igen

Godt nok er vel et vidt begreb, og uden tvivl fungerer pladen bedst når at fasen er fuldstændigt på plads....

Nu er fasen jo ikke alt, men det er KLART en sjov plade, som jeg selv har haft stor glæde af. Nogle gange er hunden her og andre gange der. Især Ferrarien som kommer fra bagerste højre hjørne og suser tværs igennem rummet til venstre foreste hjørne tager én med storm første gang man hører det.

mvh
Kaptajnen

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Otto ang. A.T.D. så har du ikke hørt den "rigtigt"  før du har prøvet den med ASP1000 i kæden... 

Vi har været inde på emnet før: for/ imod ICE - men, med netop A.T.D. oplevede jeg en 3D magi som ikke engang en Accuphase kl. A kunne mestre - det hele står krystal klart - i alle 360 grader 

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige: Måtte jeg vælge én skive jeg måtte høre resten af mine dage, så var det dén! Jeg købte den lige da den kom, og engang vi var i sverige faldt jeg over en "Collectors Edition" på guld skive. NØJ den er fantastisk. Intet mindre. Til dem der IKKE har hørt den: KØB!
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Otto ang. A.T.D. så har du ikke hørt den "rigtigt"  før du har prøvet den med ASP1000 i kæden... 

Vi har været inde på emnet før: for/ imod ICE - men, med netop A.T.D. oplevede jeg en 3D magi som ikke engang en Accuphase kl. A kunne mestre - det hele står krystal klart - i alle 360 grader 

Hvilken preamp på de der is, der?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Go4it skrev:

NLE 11/19 - ét lille print med potmeter til kr 3000,- Lyder fantastisk (neutralt)  - se andet tråd med ASP1000

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Det er jo så en påstand...

Go4it skrev:

Tråden blev faktisk startet umiddelbart efter en oplevelse der rykkede en del ved mine tanker omkring hifi. Jeg har hørt pladen _masser_ af gange, både som helhed og i brudstykker (jeg er dog senil nok til at jeg aldrig kan huske hvilket nummer der er hvad når jeg lige skal bruge en bestemt sekvens, men det er så en anden snak ). Men så var det vi havde fået noget nyt grej hjem, som netop gav dén der "3D magi" fornemmelse (nu skal det siges at jeg ikke har hørt ATD på decideret high-end udstyr). Men dét der slog mig da jeg nåede til det næstsidste nummer på pladen var, at jeg IKKE, som jeg ellers oftest havde gjort med den plade, sad og var imponeret over hvor præcist effekterne var placeret osv, men bare faldt hen i musikken. Jeg GLEMTE simpelthen at lægge mærke til hvor god lyden var blevet... Jeg er kraftigt arbejdsskadet hvad dét angår, jeg har meget svært ved at "se" forbi lydkvaliteten og bare høre musik, specielt når jeg sidder i butikken og lytter. Derfor kan det måske lyde basalt for mange, men for mig var det en ret banebrydende oplevelse (som er yderst svær at beskrive uden at blive misforstået!).

Én af mine konklusioner efter dén lytning var at netop _fordi_ 3D-universet blev gengivet naturligt (uden - eller i hvert fald mindre end jeg var vant til - fremhævninger eller sammenmudringer af bestemte områder), kom musikken meget mere igennem til mig. Jeg er generelt "allergisk" overfor pågående diskant-lyd f.eks, jeg kan _ikke_ slappe af med musik hvis jeg har en hård og hvislende diskant hængende i øregangen, uanset hvor godt resten så måtte være. Jeg har hørt masser af opstillinger hvor ATD var meget fascinerende at lytte på, fordi hver enkelt detalje var udpenslet og placeringerne af diverse lyde var pin-sharp - men hvor jeg aldrig kunne drømme om at sætte samme anlæg op i min egen stue, fordi jeg aldrig ville kunne nyde musikken på sådan et anlæg.

Dét der gik op for mig under førnævnte lyttesession er at det ene ikke udelukker det andet - det er netop når detaljeringen er i orden, _samtidig_ med at lyden er naturlig og ørevenlig, at alt går op i en højere enhed, og musikken flyder igennem. Går man efter detaljeringen, så vil man oftest efterlade ørevenligheden et sted i baggrunden, fordi man bliver forblændet af visse apparater/højttaleres over-eksponering af detaljer. Og omvendt, går man efter det mest ørevenlige ender man i en sump af blød mudder hvor detaljeringen er gået fløjten. Dét er baggrunden for at jeg argumenterer for at man skal gå efter helheden - billedligt talt, lytte til hvad der sker henne ved øret i stedet for hvad der sker henne ved højttaleren.

Hvis helheden fungerer, så betyder det at de enkelte del-elementer er i orden. Men de enkelte del-elementer kan godt være i orden uden at helheden fungerer.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Tak for dét Otto  kan sagtens følge dig - og du har sansyneligvis ret... Var lige så meget tænkt som en debat "provokation" - hvor dit indlæg trak et par tænder ud...

Som du selv er inde på, så har nyt udstyr (test af) en tendens til at få lytteren til at fokusere på detaljen, og ikke på helheden

Jeg tror at det hele handler om at være i analytisk"mode" kontra nyde"mode" - hvor meget afhænger af humør/omstændigheder/tid oa. dvs. er man i gang med at teste nyt grej, er det meget vigtigt at man "mestere" egenlyden i alle led - for lydmæssigt  at kunne forholde sig til det nye grej: er det godt? passer det ind i det eksisterende, osv - og dén (analytiske) mode er jeg i nu  - men glæder mig meget til bare at nyde "rigtigt"  

Om det så er de forhold du er inde på, der mangler el ej - det må tiden vise..

Uanset hvad, så kan intet anlæg ødelægge "Amused to Death" - kun gøre oplevelsen mindre...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Jeg tror at det hele handler om at være i analytisk"mode" kontra nyde"mode" - hvor meget afhænger af humør/omstændigheder/tid oa. dvs. er man i gang med at teste nyt grej, er det meget vigtigt at man "mestere" egenlyden i alle led - for lydmæssigt  at kunne forholde sig til det nye grej: er det godt? passer det ind i det eksisterende, osv - og dén (analytiske) mode er jeg i nu  - men glæder mig meget til bare at nyde "rigtigt"  

Nemlig - kunsten er at vide præcist hvordan det skal lyde for at man kan nyde musikken, og så lytte efter dette når man er i "analyse-mode". Det kan være meget farligt at have en decideret "hifi-samling", der bruges når der skal lyttes til lyd - hvis denne samling er valgt ud fra hvad der lyder godt, og ikke som en repræsentant for éns musiksamling.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
ppp_dk skrev:
Go4it skrev:

NLE 11/19 - ét lille print med potmeter til kr 3000,- Lyder fantastisk (neutralt)  - se andet tråd med ASP1000

Har selv haft NLE 11/12, men 12éren (preampen) røg en tur efter tør vinter, ingen skærmede kabler, aluminium potmeter efter at konen skulle skrue ned PUF/RØG/LUGT - fluks blev zappulsen hevet ud af stikkontakten for da at opdage at røgen kom fra 12'eren

En tid kørte jeg uden 12'eren - altså passiv pre med en ægte attenuator (10 kohm) - et skridt frem og problemer med bassen. Jeg tror nu på at dette skyldes en kortere signalvej (bedre) og impedanstilpasningsproblemer (langt ord!) pga. af zappulse 1.0 (dengang) fordrede en forforstærker som kunne "low impedanse drive"...

Hold da ferie, hvor mange problemer der ligger i at tilpasse en forforstærker og effektforstærker.

Derfor er jeg pt på en dejlig integreret forstærker S.A.T. Amplifix...

ICE1000ASP eller Zappulse ("digitale" - Thoftdahl ) er ikke udelukket efter mit zappulse 2.1SE salg, men bare udskudt indtil jeg bliver mere modig til at prøve igen - elle har fået "nye" HT igen-igen-igen-igen-igen...

Eller måske ville det gå med NEL11+NLE19 (Niels Larsen er dælme en OK fyr) og Bertrams Bæster (ICE 1000ASP) på et par "Hurtige" A3i - måske skulle man ringe til Niels Larsen igen ?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]Har selv haft NLE 11/12, men 12éren (preampen) røg en tur efter tør vinter, ingen skærmede kabler, aluminium potmeter efter at konen skulle skrue ned PUF/RØG/LUGT - fluks blev zappulsen hevet ud af stikkontakten for da at opdage at røgen kom fra 12'eren

En tid kørte jeg uden 12'eren - altså passiv pre med en ægte attenuator (10 kohm) - et skridt frem og problemer med bassen. Jeg tror nu på at dette skyldes en kortere signalvej (bedre) og impedanstilpasningsproblemer (langt ord!) pga. af zappulse 1.0 (dengang) fordrede en forforstærker som kunne "low impedanse drive"...

Hold da ferie, hvor mange problemer der ligger i at tilpasse en forforstærker og effektforstærker.

Derfor er jeg pt på en dejlig integreret forstærker S.A.T. Amplifix...

ICE1000ASP eller Zappulse ("digitale" - Thoftdahl ) er ikke udelukket efter mit zappulse 2.1SE salg, men bare udskudt indtil jeg bliver mere modig til at prøve igen - elle har fået "nye" HT igen-igen-igen-igen-igen...

Eller måske ville det gå med NEL11+NLE19 (Niels Larsen er dælme en OK fyr) og Bertrams Bæster (ICE 1000ASP) på et par "Hurtige" A3i - måske skulle man ringe til Niels Larsen igen ?

[/QUOTE]

NLE 19 skulle være noget bedre end 12 - så hvis du var tilfreds med NLE12, er det bare med at komme i gang. En anden ting er at man kan vælge at køre med henholdsvis 12/6/0 db forstærkning. Jeg har valgt 0 db, da ASP1000 har rigeligt med effekt - det skulle også være en lydmæssig fordel at kun køre som ren buffer (0 db)

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Rigtig fed tråd - og meget, meget vigtig i dette forum efter min mening.

Jeg er enig med Otto i at et setup med en pågående diskant er umulig at lytte musik på i ret lang tid ad gangen. Jeg har selv haft - og er ikke helt af med - problemet på mit p.g.a. alt for dårlige kabler (Ht-kablerne er skiftet, interconnects under forberedelse).

Men Amused to Death er en klasseskive, med virkelig gode spillere og RW der, selv på sine ældre dage, ikke har glemt sin mavesure samfundskritik, der på én gang er tankevækkende og underholdende at lytte til.

Til de af jer der var i Forum for et par år siden - vi er der vel også næste gang, der var der tale om STOR koncertlyd og 3-Dimensionalitet med store bogstaver. Øj, hvor var det flot: Og da showets 2. set startede var det bare endnu bedre, eftersom de voldsomt kompetente lydfolk havde fået 110% styr på akustikken med fuldt hus. Forum har aldrig lydt så godt før

MVH Jesper

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hejsa

Rigtig fed tråd - og meget, meget vigtig i dette forum efter min mening.

Jeg er enig med Otto i at et setup med en pågående diskant er umulig at lytte musik på i ret lang tid ad gangen. Jeg har selv haft - og er ikke helt af med - problemet på mit p.g.a. alt for dårlige kabler (Ht-kablerne er skiftet, interconnects under forberedelse).

Men Amused to Death er en klasseskive, med virkelig gode spillere og RW der, selv på sine ældre dage, ikke har glemt sin mavesure samfundskritik, der på én gang er tankevækkende og underholdende at lytte til.

Til de af jer der var i Forum for et par år siden - vi er der vel også næste gang, der var der tale om STOR koncertlyd og 3-Dimensionalitet med store bogstaver. Øj, hvor var det flot: Og da showets 2. set startede var det bare endnu bedre, eftersom de voldsomt kompetente lydfolk havde fået 110% styr på akustikken med fuldt hus. Forum har aldrig lydt så godt før

MVH Jesper

Endnu en koncert jeg er gået glip af   Kom heller ikke med på Skanderborg festivallen 2004 (var udsolgt om foråret)

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes