Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækket er det i hvert fald...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Mr. Brownstone Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er flyttet i hus, og mit anlæg har gennemgået en opgradering siden jeg sidst postede billeder her i forummet, så den får I lige her:
Her ses min nye Holfi Xara NFB, som slår min gamle Arcam CD92T med flere længder, på trods af en lidt lavere udsalgspris.

Her ses så den ene af mine nye baghøjttalere, Audiovector M1 Super (stående på en Audiomagic Genta stander), således at "ringen er sluttet" i højttaler-henseende...
Bemærk den umiddelbare nærhed til brændeovnen, dette er naturligvis for at sikre en mere varm gengivelse...

Her er hele herligheden installeret i den nye stue.

Herover ses hjemmets musik-dvd- og cd-samling.
Jeg er fortsat yderst tilfreds med anlæggets præstationer. Hvis man både ønsker kompetent stereogengivelse og muligheden for 5.1 surround, så kan jeg varmt anbefale Holfis løsning. __________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
Til top |
|
|
peter-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2004
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fandme lækkert ud... ENDELIG en der har Holfi... 
Du bliver glad for den Xara, har selv Xara nfb2 og den spiller bare kanon... Hvor meget måtte du slippe for den?? Mener den er udgået af produktion, og at det kun er Xenia'en man kan få nu...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav, hvad de forlangte: 10.000 kr. Hvilket jeg ikke har fortrudt et eneste sekund! __________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey, ja det har jeg heller ikke... det er ikke en nfb2'er vel?
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmm, - Det ser lækkert ud  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Det ser sku godt ud. Flot opsætning. Ved ikke hvor bredt dit rum er, men kunne det ikke stå lidt mere spredt ??? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der sq stil over det anlæg... rigtig lækkert
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud.  __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal I have. Til Peter-Nielsen: Min NFB'er er den model med grønt lys i drevet og batteridrift, om det så er en NFB2, det ved jeg altså ikke...
Til Henrik300: Det er nødt til at stå så "samlet", for ikke at karambolere med sidevæggen i højre side. Højttalerene står desuden lige lovligt tæt på bagvæggen (ca. 35 cm.), men der skal jo også være plads til møblerne... __________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Brownstone skrev:
Tak skal I have. Til Peter-Nielsen: Min NFB'er er den model med grønt lys i drevet og batteridrift, om det så er en NFB2, det ved jeg altså ikke...
|
|
|
Okey, så er jeg ret sikker på at det en NFB2'er...  __________________ mit setup: http://www.msl-hifi.webbyen.dk
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se et stilet set-up!!
Nogen speciel grund til at du har holdt fronterne på HOLFI'erne i sort?
Har jo selv lidt problemer med min HOLFI, som det kan ses i min tråd under 'Mit anlæg' - måske det skyldes den opgradering, der er foretaget i den. I hvert fald synes jeg at jeg har brug for noget lidt mere 'fremme i skoene' lyd. Hvordan vil du beskrive lyden i dit set-up?
Tak for at måtte besøge din stue __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Dolkin: Jeg er lidt gammeldags hvad hifi-design angår: Afspillere, forstærkere, tunere osv. skal i mine øjne helst være sorte.
Mht. lyden, kan jeg kun sige at bassen er blevet både dybere og mere detaljeret efter skiftet fra Arcam til Holfi. Jeg har set indlægget om dit anlæg, hvor du bla. er lidt utilfreds med Holfiens præstationer i de dybere registre. I den forbindelse, skal du huske på at Holfi kører med en ekstremt lav impedans (800 ohm) på deres linieindgange, hvis den tilsluttede cd-afspiller ikke kan levere den krævede effekt, vil dette især gå ud over bunden. Alle Holfis afspillere er selvsagt konstrueret til at honorere denne impedans, men andre mærker kan komme til kort i samspillet med en Holfi-forstærker. Om dette gælder din Njoe Tjoeb aner jeg ikke, men hvis du kan komme i nærheden af en Holfi-afspiller, så se om den ikke kan afhjælpe problemerne i basområdet. __________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, eller prøve at skifte til en af de andre linje indgange på 8AE'en, de kører nemlig ikke 800 ohm, det er kun cd indgangen der har den "specialitet".
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Både 'Mr. Brownstone' og Jesper.
Jeg har CD'en siddende i Aux-indgangen efter lang tids eksperimentering med de forskellige indgange.
(Jeg har også haft en lang mail-udveksling med ingeniørene bag Tjob'en. De forholder sig meget skeptiske til en 800ohm's indgang - den ene formastede sig endda til at kalde det et salgstrick, for at folk holder sig til HOLFI produkter! (Denne udtalelse tager jeg intet ansvar for  )).
I hvert fald er jeg kommet frem til, at jeg bedst kan lide lyden i 20 kOhm (Som er impedansen i alle andre indgange). Lydbilledet bliver en smule mindre, men der er mere kontrol over hele frekvensspektret. På en måde virker det også mere dynamisk.
Med en strømbank på 30.000 micro Farad i hver kanal, vil jeg mene at Tjoeb'en kan 'klare' den lave impedans - til gengæld er jeg mere i tvivl i.fht. rørene. De ændringer jeg har anført, indikerer i hvert fald et eller andet med kontrol.
Nå videre i Mr. Brownstones tråd - jeg modtager gerne svar i min egen.
Fuld respekt for din holdning til design Mr. Brownstone. Jeg havde bare lyst til at bevæge mig lidt væk fra det i min stue. Sådan er vi forskellige - og sådan bliver verden smukkere
Jeg er overbevist om, at din gode basformåen også hænger sammen med, at du har de større effekter på set-uppet! Jeg spiller trods alt på en integreret, med et board som er tiltænkt en større trafo (Integra 88SE)
__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sket ting og sager siden sidst: jeg har købt mig et Sony 40W4500 tv og en Sony BDP-350 blu-ray-afspiller. Dernæst anskaffede jeg mig en Audiolab 8000AP surround processor, der kan æde de nye lydformater fra Blu-ray, som erstatning for min Holfi Pre 5.1. Det lød også godt, men jeg syntes, jeg fortjente nogle bedre højttalere, og fik derfor fat i et par Audiovector S3 Signature, som virkelig løftede det hele til nye højder. Jeg har imidlertid længe haft en drøm om noget rør-grj, og da chancen bød sig, købte jeg en lettere brugt McIntosh MC275 til at erstatte min Holfi Power 8. Det hele er så nyt endnu, at jeg ind til videre vil nøjes med at sige, at alle de egenskaber jeg drømte om, rør kunne tilføre anlægget, er blevet indfriet. Her kommer der lige et par billeder i spredt (u)orden:

__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billederne bliver simpelthen latterligt små, når de skal holdes under 35KB, så det beklager jeg. Min DVD-afspiller er forresten også udskiftet til en Denon 2930, der både afspiller DVD-Audio & SACD.
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de er latterlige små
har du brugt det lille smarte program som linkes her fra siden? __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, nej, og jeg kan nu heller ikke lige finde det...
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er et link http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33881&PN=1
håber det kan hjælpe
den McIntosch ser da bestemt ikk så ringe ud, hva måtte du slippe for den __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|