Emne: Messe sælgere? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have været på hifi messe her i weekenden, (En af de bedste længe), forundres jeg over hvor uprofessionelle nogen sælgere er!!! Jeg ved godt at det er utroligt stressende at skulle "Betjene" så mange kunder på en gang og at de gerne vil nå at formidle deres budskaber til så mange som muligt!!! Meeen jeg vil til en hver tid påstå, at det er bedre at give en mindre gruppe en super oplevelse og betjening, fremfor at nå ud til et kæmpe pulikum, som så til gengæld er skuffet!!
Jeg oplevede flere gange sælgere som ikke kunne holde øjne kontakt med mig i de par minutter jeg forsøgte at stille et par relevante spørgsmål!! Mange havde mere travlt med at holde øje med, og hilse på kollegaere og venner!! Nu er jeg ikke sådan en type der tror, at jeg kan bruge halve timer af en sælgers tid sådan en dag. Det var små korte samtaler på en 2-3 minutter!! Men når jeg står som potensiel kunde til eks. et sæt højtt. til mellem 40-60 K, og samtidigt skal føle mig uvelkommen...!! Det er bare ikke godt nok!!! Der er ihvertfald flere steder hvor jeg aldrig vil smide mine penge, efter den behandling!!
Nu skal det ikke bare være brok, for mange gjore det rigtigt godt! Og som jeg indledningsvis skrev, så mener jeg, at det var en af de bedre messer jeg har deltaget i!! Rart at se hvor mange der også havde fundet vinyl plovene frem igen!!!
Så jeg håber, at det kun var mig der har været lidt uheldig et par steder, men det kan I derude jo svare på!!!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var slet ikke min opfattelse, jeg fik al den snak jeg søgte.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender godt stemningen på sådanne messer. Alle er lidt stressede på
grund af meget larm, og de ofte store klumper af folk der mylre frem og
tilbage. Lige meget hvor man befinder sig, er det svært at slappe af og
forsøge sig at leve sig ind i en given stand, og det tema der nu er
der. Hvis man for alvor er på udkig efter dyrt grej, og virkelig ønsker
lidt info omkring noget hardware, skal man nok hurtigt i samtalen med
en sælger, gøre klart at det er alvorligt ment, at man rent faktisk
kunne/ville smide rigtig mange penge på bordet. Prøv så også at
forstille dig hvor mange mennesker der oser rundt, og er helt opslugt i
blikket, og bare vil købe hele bixen.. Jeg tror ikke man skal regne med
den store intime, seriøse, holde-øjenkontakt-snak, til sådanne messer.
Det kan dog lade sig gøre, helt klart.
Man kigger, lytter, oser, snakker med sælgere, andre alm. mennesker,
dufter, føler, og lægger mærke til de modeller man kunne have interesse
for. Efter messen kontakter man dealeren, og arrangere yderligere demo.
Når alt kommer til alt, er vi nok helt enige.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
Det er selvfølgelig meget uheldigt, hvis man som kunde ikke føler, at man bliver taget alvorligt.
Men på sådan en messe er det simpelthen umuligt at betjene alle, som man også selv ønsker at betjene dem, eller selv ønsker at bliver betjent.
De par spørgsmål som du ikke har fået svar på, og som du selvfølgelig burde ha’ fået, er jo 2-3 min. tage fra de andre 6-9 som også sidder og lytter, og har et par spørgsmål. -Det er ikke en undskyldning, men en forklaring.
Som ”sælger” på sådan en messe skal man konstant sortere skidt fra kanel, afpasse tiden til den enkelte, sørge for variation, info. til alle dem der er til stede osv. osv.,
Jeg skulle hilse at sige, at man er ret blød i knæ og bold, når dagen er omme. Og som to glade entusiaster, som bestemt ikke har sælger genet i sig, bliver det ikke lettere. 
Jeg vil forslå at du tager kontakt til dem du mener kunne være internsandt, og spørg om en demo. Jeg har svært ved at tro at du IKKE kan få svar på dine spørgsmål, eller få en mere uddybende demo.
mvh en træt "sælger"  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu også at de "sælgere" der var på messen ikke er sælgere, men det er de folk der står bag produkterne, enten som udviklere, designere mm. Og de personer ved meget om deres produkt, men de er ikke alle lige "menneskelige", forstået på den måde, de er ikke så vandt til at stå foran evt. potientielle kunder. De sidder "bag" forretningen osv.. De er ikke sælgere... Ved ikke om det har noget på sig, men tror det. Vi talte om det, sååå, noget er der sikkert om det.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
Efter at have været på hifi messe her i weekenden, (En af de bedste længe), forundres jeg over hvor uprofessionelle nogen sælgere er!!! Jeg ved godt at det er utroligt stressende at skulle "Betjene" så mange kunder på en gang og at de gerne vil nå at formidle deres budskaber til så mange som muligt!!! Meeen jeg vil til en hver tid påstå, at det er bedre at give en mindre gruppe en super oplevelse og betjening, fremfor at nå ud til et kæmpe pulikum, som så til gengæld er skuffet!!
Jeg oplevede flere gange sælgere som ikke kunne holde øjne kontakt med mig i de par minutter jeg forsøgte at stille et par relevante spørgsmål!! Mange havde mere travlt med at holde øje med, og hilse på kollegaere og venner!! Nu er jeg ikke sådan en type der tror, at jeg kan bruge halve timer af en sælgers tid sådan en dag. Det var små korte samtaler på en 2-3 minutter!! Men når jeg står som potensiel kunde til eks. et sæt højtt. til mellem 40-60 K, og samtidigt skal føle mig uvelkommen...!! Det er bare ikke godt nok!!! Der er ihvertfald flere steder hvor jeg aldrig vil smide mine penge, efter den behandling!!
Nu skal det ikke bare være brok, for mange gjore det rigtigt godt! Og som jeg indledningsvis skrev, så mener jeg, at det var en af de bedre messer jeg har deltaget i!! Rart at se hvor mange der også havde fundet vinyl plovene frem igen!!!
Så jeg håber, at det kun var mig der har været lidt uheldig et par steder, men det kan I derude jo svare på!!!
Mvh. Hifido
|
|
|
En udstilling er ganske enkelt ikke stedet for den slags forhandlinger og uden "kæmpe publikum" var der ingen udstilling. Du er offer for egne urealistiske forventninger
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn skrev:
En udstilling er ganske enkelt ikke stedet for den slags forhandlinger og uden "kæmpe publikum" var der ingen udstilling. Du er offer for egne urealistiske forventninger.
Jeg har bestemt ikke "Urealistiske" forventninger!! Jeg er selv sælger og har min egen butik! (Dog en anden branche.) Så jeg kender alt til messer og at have travlt!! Men hvis man ikke har evnerne eller lysten til lige at bruge et minut på at yde en god og ordentlig kontakt til potentielle kunder, så skal man finde et andet erhverv!!! Mange gjore det efter min mening, helt rigtige. De svarer kort og præsist på spørgsmålet, spurgte om de måtte skrive en op, så de kunne ringe eller sende materiale man manglende! Ja og så selvfølgelig at inviterere en´til en demo på et mindre kaotisk tidspunkt!!
Så lidt øjne kontakt, et smil og et fast håndtryk koster ingenting, men sælger varer...!!! Tror mig kære Bjørn.!!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg vil nu give hifido lidt ret, at man til nogle messer møder sælger man føler kun går og tænker på at komme hjem og spille tennis istedet. Det er lidt synd, men jeg syntes de fleste på kbh messen var flinke og motiverende. Messen i århus var ikke helt så god syntes jeg hvad det angik.
Jeg havde det som 3dx også pænt træt i hovedet om aftenen hehe. Og min stemme var næsten ikke tilstede da vi kørte hjem til jylland om søndagen. Hvad syntes folk om vores stand, hvis man må spørge?
Vi tog lidt billeder. Syntes ikke der er så mange der har vist billeder af messen..... http://www.q-sound.dk/messe2005/index.htm
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|