Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Indtryk fra Hi-Fi/High-End 2005/2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Har givet udtryk for at jeg er uenig i dagens lyd – dvs. den lyd jeg stort set hørte på alle standene. Dynamik er = med HØJT og HÅRDT.

Er det de samme enheder i alle speaker? blot i forskellig udklædning. Kan ikke forstå den ensartethed.

Måske skyldes det at udstillerne intet forhold har til musik. Den originale Ole "Gamut" var musik elsker – så hans demoer var altid en lise for sjæl og ØRE. Dem der nu spillede på Gamut på udstillingen havde intet begreb om det (musik) – tror faktisk der var meget potentiale i grejet. Lidt guitar fløde fik ørerne til at blive lange, hov er der noget der spiller musik her?. Men så satte han en Chris Rea på og lyden forsvandt ned i muddergrøften. Så ved man jo ikke engang hvad man demoer, og ved man så hvorfor man tilfældigt har sat det grej sammen ??? meget uprofessionelt.

Pyha – savnede Kibri og hans musik måde. Hver plade får den lydpower der er denne plades maximum. (I øvrigt den bedste tweak jeg kender – lyt til pladen og skru lidt på volumen – hver plade har sit G-punkt).

(Så i øvrigt Mr. Ole i samtale med Michael Madsen i skyggen af et par Carlsson ht’er.) Carlsson havde med lethed givet udstillingen bedste lyd hvis de var kommet i spil.

Var jeg kun til gyngemose lystig tjula hopsa rock er de store JBL’er meget fornøjelige. Havde jeg et musikværtshus ville jeg sætte dem op der. Ølsalget ville stige med 50%, og der ville være plads til at hælde noget i speaker når det gik lysteligt for sig. JBL ved man da hvor man har.

Mcintosh/Dynaudio: Jo mindre Dynaudio speaker jo bedre lyder det – så måske skulle man fjerne dem helt?

Piega/Octave. Piega plejer at være en lise med rigtig energisk musik reproduktion, men da jeg kom forbi var det (som alle steder) alt for højt. No pleasure this year.

Densen – musikken på banen – er dog ikke så vild med JM sound (højt-hårdt)

Har slet intet forstand billed siden – undrer mig dog lidt over alle de still billeder – er det nervøsitet over performance når det bevæger sig.

Nå fik dog investeret i første DVD afspiller en Pioner til 1699kr - minus minus min pris. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Måske skyldes det at udstillerne intet forhold har til musik. Den originale Ole "Gamut" var musik elsker – så hans demoer var altid en lise for sjæl og ØRE. Dem der nu spillede på Gamut på udstillingen havde intet begreb om det (musik) – tror faktisk der var meget potentiale i grejet. Lidt guitar fløde fik ørerne til at blive lange, hov er der noget der spiller musik her?. Men så satte han en Chris Rea på og lyden forsvandt ned i muddergrøften. Så ved man jo ikke engang hvad man demoer, og ved man så hvorfor man tilfældigt har sat det grej sammen ??? meget uprofessionelt.

At du er uenig i musikken der spilles kan vel ikke betegnes som uprofessionelt. Jeg tror (!) meningen med demoen var at vise at GamuT-opstillingen var i stand til at formidle de fleste genrer, og det gjorde den i rigtig fin stil. Skulle tingene have været efter mit hovede havde vi også lyttet til L3 med en ordentlig gang akustisk guitar, men sådan blev det ikke.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Var Arcoustic Reality på messen? Kunne man høre noget ice?

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart tilslutte mig at Nordost rummet,havde noget af den bedste lyd på messen,imponerende hvor meget lyd der kom ud af de små kasser,og spændende nyt fra nordost synes jeg.

Desuden synes at Explorer lyder rigtig godt,har også hørt den under bedre forhold,men der er lidt for meget linie 3 i deres præsentation,for meget snak og alt for lidt musik

FB

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Da jeg hørte SA explorer sad jeg ude i siden. så sad ikke alt for godt. Men med alle de menesker så orkede jeg næsten ikke at få en bedre plads.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kom skisme til at købe en B330, god messe men mange mennesker.

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har en stor svaghed for Martin Logan. Og Summit var en del pænere 'live' end på billeder. Til gengæld må jeg give ret i at rummet ikke var særligt godt.

Bladelius giver mig også kløe i fingrene. Gondul og Grendel, supert lækkert grej. Jeg har droppet idéen om ny bil, nu ved jeg hvad jeg skal have . Skal bare lige have overbevist Fruen i huset om at det er mere nødvendigt .

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Har givet udtryk for at jeg er uenig i dagens lyd – dvs. den lyd jeg stort set hørte på alle standene. Dynamik er = med HØJT og HÅRDT.

Er det de samme enheder i alle speaker? blot i forskellig udklædning. Kan ikke forstå den ensartethed.

Pyha – savnede Kibri og hans musik måde. Hver plade får den lydpower der er denne plades maximum. (I øvrigt den bedste tweak jeg kender – lyt til pladen og skru lidt på volumen – hver plade har sit G-punkt).

(Så i øvrigt Mr. Ole i samtale med Michael Madsen i skyggen af et par Carlsson ht’er.) Carlsson havde med lethed givet udstillingen bedste lyd hvis de var kommet i spil.

Var jeg kun til gyngemose lystig tjula hopsa rock er de store JBL’er meget fornøjelige. Havde jeg et musikværtshus ville jeg sætte dem op der. Ølsalget ville stige med 50%, og der ville være plads til at hælde noget i speaker når det gik lysteligt for sig. JBL ved man da hvor man har.

Mcintosh/Dynaudio: Jo mindre Dynaudio speaker jo bedre lyder det – så måske skulle man fjerne dem helt?

Piega/Octave. Piega plejer at være en lise med rigtig energisk musik reproduktion, men da jeg kom forbi var det (som alle steder) alt for højt. No pleasure this year.

Densen – musikken på banen – er dog ikke så vild med JM sound (højt-hårdt)

Har slet intet forstand billed siden – undrer mig dog lidt over alle de still billeder – er det nervøsitet over performance når det bevæger sig.

Nå fik dog investeret i første DVD afspiller en Pioner til 1699kr - minus minus min pris.

Du har ret, JM og Densen er ikke den bedste mix, det lød "hårdt i toppen, et par Gamut eller ML havde nok været bedre.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

At du er uenig i musikken der spilles kan vel ikke betegnes som uprofessionelt. Jeg tror (!) meningen med demoen var at vise at GamuT-opstillingen var i stand til at formidle de fleste genrer, og det gjorde den i rigtig fin stil. Skulle tingene have været efter mit hovede havde vi også lyttet til L3 med en ordentlig gang akustisk guitar, men sådan blev det ikke.

Hej Shras - ikke for at slås om pinde - men Rea er god musik, min pointe er at demomanden (som jeg ikke kender) ikke kender anlægget eller musikken - når han kunne køre det i muddergrøften (bassen). Jeg nævner at jeg tror på et + Gamut potentiale - men skal jeg tro det er der - når den der bør kende systemet til bunds ikke kan styre det? Gamuts demomand var ikke alene om ikke at vide hvordan man spiller musik - så mit beskedne ønske er ikke andet at man bør vide hvad man demoer, hvordan man optimerer en opstilling, og hvad en givet skive kan bidrage med - just that.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Er det grundlæggende ikke et dødfødt projekt at få et highend anlæg til at synge på en Hifi stand, hvor folk vælter frem og tilbage, rummet er fyldt med en masse ukendte parametre og som oftest enten er alt for stort eller lidt for lille?

Spørger fordi jeg til dato ikke har haft en positiv oplevelse, på de - indrømmet - få messer jeg har været på?

røper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

lige et par links til billeder fra odense

http://www.hififorum.nu/forum/portal.asp

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?&act= home

Til top Vis røper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af røper

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Er det grundlæggende ikke et dødfødt projekt at få et highend anlæg til at synge på en Hifi stand, hvor folk vælter frem og tilbage, rummet er fyldt med en masse ukendte parametre og som oftest enten er alt for stort eller lidt for lille?

Spørger fordi jeg til dato ikke har haft en positiv oplevelse, på de - indrømmet - få messer jeg har været på?

Det er normalt svært at gøre det optimalt, men det kan lade sig gøre at få et rimeligt resultat. Lidt akkustik paneler og ikke mindst tid til at trimme opsætningen er dog et krav.

De typiske "brølere" er:

1. Det nyeste grej skal præsenteres, dermed er det ikke tilspillet og der har ikke været tid til at matche grejet (Har selv været på den)

2. Man er for træt til at optimere når det hele er sat op (Derfor lyder dag to som regl bedst)

3. Dårlig forberedelse, kombinationen af grej er ikke afprøvet hjemmefra.

4. De fornødne materialer til at dæmpe rummet er ikke medbragt, hvilket kan undre i høj grad at det sker så ofte. Det burde ikke komme som en overaskelse at det er påkrævet.

5. Backup grej er ikke medbragt.

Mvh,

Karsten

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Røper - er det ikke Malmø du mener

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Som SES skriver; Mcintosh er bedst uden Dynaudio, jeg har hört dem med Pro-ac og det var dejligt!  (Kjövenhavn, sidste år)

Primare/SA var ikke helt ude i skoven, men Onkyo/Nordost/Raidho var nu min favorit. På 2 dage brugte jeg nok 4 x 45min på at lytte til sidstnävnte kombination, ah!

Fladskärme; Pioneer rules og til menneskepenge, hurra!

Ret: Værste billede til højeste pris går til Sony´s ikke helt billige luxus-skærm; 199.999kr, så tak!

Philips "ambi-light"; det er SQ da bare fordi en lampe har det mere end svært ved at balancere på toppen af en fladskærm, ren gimmick, hvad med en spot på væggen til den halve pris?

Sur-sur-sur; bare fordi man ikke er til TV og sår´n!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
shras skrev:

Gamuts demomand var ikke alene om ikke at vide hvordan man spiller musik - så mit beskedne ønske er ikke andet at man bør vide hvad man demoer, hvordan man optimerer en opstilling, og hvad en givet skive kan bidrage med - just that.

Hejses!

Så skulle du have tilbragt en rum tid hos nordost-standen. Der blev spillet musik, på optimeret opstilling, hvilket bringer alt frem på skiven. Især en masteroptagelse af Count Basie, tvang gåsehuden frem på selv de mest ydmyge steder af kroppen.....that`s that

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Var Arcoustic Reality på messen? Kunne man høre noget ice?

nej, der var kun produkter kt forhandler eller kan skaffe hjem, plus det løse.

dog havde rotel en icepower baseret effektforstærker, men den blev ikke sluttet til.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 04:28 | IP-adresse registreret  

Ang. Onkyo/Nordost/Raidho: Om lørdagen blev der på et tidspunkt spillet et stykke musik, en blanding af "mavedans" og spansk akustisk guitar. Selv forhærdede rockere stampede med på rytmen med et saligt smil om munden; det fortæller SQ noget om evnen til at spille musik! Jeg mødte ham i går (rockeren) og han taler stadig vidt og bredt om oplevelsen!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

aandersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Og hvor blev Harman-pigerne af i år ?  De var skiftet ud med et par småtøser i JBL-shirts . De der Brian-biler i forhallen var mere dæmpede i år end sidste år, og jeg syntes faktisk ikke de generede i år - men hver sin lyst .

så har du da vist ikke kigget efter for mig at se var det de samme piger bare i andet tøj og lørdag havde den ene da også næsten samme tøj på  guf nogle store  

billeder billeder billeder TAK

syntes nu bilerne var noget for sig selv  godt med lidt nyt fra jbl`s side den orange var ved at være for gammel at se på/høre på

og alle de skærme puha god fruen var hjemme

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

billeder fra messen, der ikke så mange men lidt er også godt:

http://www.witzelhifi.dk/messe1.htm

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Isomestic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2005
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

aandersen skrev:
Acer skrev:

Og hvor blev Harman-pigerne af i år ?  De var skiftet ud med et par småtøser i JBL-shirts . De der Brian-biler i forhallen var mere dæmpede i år end sidste år, og jeg syntes faktisk ikke de generede i år - men hver sin lyst .

så har du da vist ikke kigget efter for mig at se var det de samme piger bare i andet tøj og lørdag havde den ene da også næsten samme tøj på  guf nogle store  

billeder billeder billeder TAK

Hehe, ja de boobs var ikke så dårlige

Der er da et par billeder af damerne på:

http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=visevent&id=9

Til top Vis Isomestic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Isomestic

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum