Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
Sendt: 23 April 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
Hej venner..
Kunne godt bruge et par gode bud på den rigtige olie/fedt til min ny indkøbte Thorens TD 321!! altså leje olie/fedt... Har som sagt næsten lige købt en.. og da jeg tog nr 2 plade af (ned til lejet) virkede det nærmest som om det var en slags fedt og ikke olie?? kan det passe?? og evt hvor tit og hvornår giver man lejet fedt/olie? syntes den centerspindel så lidt halvtør ud da jeg trak den op(den larmer ikk eler noget, og drejer uden modstand) ska det bare være sådan? troede ellers lejet sku ligge i et lille olie bad!!
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
Sendt: 23 April 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
Jeg bruger selv symaskine-olie i mit Scheu leje, men overvejer at få fat på noget Van den Hul TLF (The Low Friction), det skulle efter sigende være rigtig godt og have indflydelse på lyden også. Desværre er det lidt svært at få fat på...
Sendt: 23 April 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
hej king... ok jamen ville værer dejligt at du lige hjælp mig med det også når du stikker næsen forbi odense... jeg skylder dig vidst!! hvor køber jeg den olie. og kan jeg købe det af dig eller??
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
Sendt: 23 April 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
don dario skrev:
Hej kim.. jamen så lader det til at jeg bare ska bruge noget syrerfri symaskine olie!! hvor meget drypper man ned i lejet ???
Jeg forventer at købe det hos www.phonophono.de, dem har jeg handlet med tidligere. De har godt nok ikke olien i deres sortiment, men kan skaffe den alligevel for 40 Euro.
Som King skriver kan du købe det hos en symaskine-forhandler og det koster omkring 30 kr. Som udgangspunkt vil jeg sige at du hælder så meget i som du tror der er brug for, og så sænker du lejet ned i - det er svært at forudsige. Vær opmærksom på at tallerknen efterfølgende naturligvis skal dreje absolut frit og uden mislyde. Du kan også bare fylde i og så tørre overskydende olie af
Men jeg er lidt i tvivl om syremaskine-olie nu også bare kan anvendes til en ældre Thorens, idet den virker lidt "tynd" i det.. Har du overvejet at skrive til Thorens?
Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 76
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
Da jeg kørte med analog setup brugte jeg altid olie som bruges i bilens automatgearkasse - jeg fik det af en mekaniker for et par øl. Om denne type olie er bedre end så meget andet ved jeg ikke men jeg det engang anbefalet af en nørd.
__________________ Birger
Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
Hmm.. nej du har måske ret.. men er som d godt ved nervøs for at gøre alle ting første gang... men sku være jeg sku prøve at tage sammen at gører det... kan man tage lejet helt op eller? eller er det bare med dryppe noget ned i lejet?? og rense med en ørepind grundigt først?? eller andre gode metoder??
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum