| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Brok, husk nu ørepropperne 
Skal vi sige kl. 10 til lidt morgenmad ? Så kan jeg lige nå at skramle et par æg og stege lidt bacon, skære en skive brød eller to og brygge lidt kaffe.
Nobody - hvis du har mulighed for at slå vejen forbi i morgen formiddag, er du naturligvis også velkommen til en lille hifi-brunch Smid en PM hvis du har tid, så kaster jeg adressen tilbage.
Scatcat - skal jeg også finde flødekanden frem til missetatten ?
/erla
|
|
|
Lyder besnærende, hvis jeg kan få lov at chrashe i en seng . Skal jobbe hele natten . Men nu må vi se! __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Brok, husk nu ørepropperne 
Skal vi sige kl. 10 til lidt morgenmad ? Så kan jeg lige nå at skramle et par æg og stege lidt bacon, skære en skive brød eller to og brygge lidt kaffe.
Nobody - hvis du har mulighed for at slå vejen forbi i morgen formiddag, er du naturligvis også velkommen til en lille hifi-brunch Smid en PM hvis du har tid, så kaster jeg adressen tilbage.
Scatcat - skal jeg også finde flødekanden frem til missetatten ?
/erla
|
|
|
Tusind tak for budet. Jeg skal lige drøfte med chefen i aften, når hun kommer hjem fra jylland. Vender tilbage. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej erla.
Tak for lyttet, og for en lækker brunch .
Jeg synes det er gevaldigt, som den fra starten lækre lyd hjemme hos dig bare blir bedre og bedre. Kombinationen af de nye læber og de nuttede Wellborne SE'er er klart endnu et skridt i den rigtige retning. Det har givet en umiddelbarhed og ro, som lyder skide godt.
4001'erne kunne, i mine ører og deres uomtvistelige kvaliteter til trods, have en svag tendens til at gjalde en anelse. Det gør 2001'erne ikke. Og tilsyneladende er dette uden kompromiser ift. detaljering eller opløsning. Flot, flot, og en smule misundelse skal lyde herfra.
For nu at sige det på Ridder-maner: Nu lyder det sq ikke længere for alvor virkeligt grimt i Valby .
Mvh
Brok
PS. Din JH 50 spiller som en drøm i Casa Brok lige nu __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brok,
Selv tak for at par hyggelige timer - hun er nu sød, din datter, når hun siger; "jeg synes da ikke han bor alene, han har jo så mange ting" 
Tror faktisk det er en meget præcis analyse af forskellen på 4001 og 2001 - dvs, det skyldes jo nok mere kvalitetsforskel på hornene, end forskelle i driverne. Vil tro man kan opnå samme silkebløde top med tilsvarende horn til 4001'erne, men de er så til gengæld ikke tiil at komme i nærheden af prismæssigt, ihvertfald ikke for mig...
Men jeg synes bestemt også lyden efterhånden er ganske tålelig, selv i lange perioder og ved høje lydtryk, bliver ørene aldrig rigtig trætte... naborne bliver måske, men de har da heldigvis ikke klaget siden jeg fik gummi under højtalerne...
Glæder mig at Lectronen også kan bringe vellyd til Casa Brok - bliver spændende at høre mere om dine indtryk af den. Som sagt er det et andet fabrikat rør end i den anden. Jge har ikke selv haft tid til at sammenlign dem direkte, men umiddelbart er der mindre "rørgrus" i den du har nu...
Hilsen,
Erla
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke meningen at du ville bruge begge Lectronner? (til noget snurrerundt) eller er du bare ikke kommet så langt endnu?
Du skal jo heller ikke være helt sikker på at ham brokkovitch leverer den tilbage - ku jo være at du får et par mishandlede EC monoblokke smidt i nakken 
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej plafi,
Jo, har også haft den anden Lectron til at trække baghøjtalerne, men synes brok skulle ha' fornøjelsen af at prøve nogle rigtige l**terør 
Bliver spændende at høre hvad dommen bliver - men jeg tager nu ikke hans transer i bytte, skulle det komme dertil...
/erla
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, vi skal have omvendt ham Brok til noget rør - så osse han kan komme nærmere himlen 
Jeg har gået og overvejet om han ikke skulle låne den små ARC integrerede sag...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej erla og Plafit-bonde:
Ihh, altså! Man kan da heller ikke lade jer 2 være uden opsyn i 5 minutter, før i begynder at drille!!!
Jeg er jo skide godt tilfreds med mine skodtransistorer, men er altid nysgerrig efter at finde nye veje til Nirvana.
Din VSi 55 er meget velkommen i Casa Brok, men kan vi mon vente lidt? Her er så ganske overfyldt pt, at den blot vil forsvinde i mængden
Mvh
Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeeehaaaaa!Så er der kommet nye små højtalere til casa erla
Snurrerundt leveres nu af Miller & Kreisel 750 MK II THX SELECT System bestående
af:
2 stk. LCR 750 MK II THX Select (Fro)
1 stk. 750 MK II THX Select (Cen)
2 stk. 550 MK II THX Select (Sur) I forvejen havde jeg: 1 stk. Miller & Kreisel VX1250 THX (sub). Har endnu ikke fået sat dem op, men en hurtig test med Star Wars 1 (podrace-scenen) og Pink Floyd DSOTM på SACD, giver mig absolut ikke grund til at fortryde købet - damn, de spiller godt de små kasser  Billeder følger nok i løbet af et par dage når de er kommet op at hænge...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juhuuu!
Glæder mig til i morgen __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de små MK sager der ku da godt animere en til at overveje noget snurrerundt lyd til hjemmebiffen - meget fine højttalere - teløgge mæ'em
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Ja, de små MK sager der ku da godt animere en til at overveje noget snurrerundt lyd til hjemmebiffen - meget fine højttalere - teløgge mæ'em  |
|
|
Mange tak - og tak for hjælp med bjærgningen
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tark - er dælme glad for dem... har lyttet et par timer nu, og filmene lyder bare bedre og bedre...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pictures.... Pictures.... og tillykke tillykke!!
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Pictures.... Pictures.... og tillykke tillykke!!  |
|
|
Ja ja da - så kommer her nogle dårlige billeder taget i hast... Først setupet - det er jo ikke fordi den intermistiske testopstilling har pyntet på det æstetiske indtryk af stuen... men what the f**k - det lyder p***e godt :-)  Centerhøjtaleren er midlertidigt blevet kastet op på grammofonpladeafspilleren - endnu en fordel ved at ha' et støvlåg:  Så et herre-uskarpt billede af den ene front højtaler - bemærk dog hvordan træets farve matcher både kummefryser og l**tehorn!  Den anden fronthøjtaler - uden tøj på!  Bagsiden af en af fronterne. Bemærk detaljen - fronterne er lavet til hhv. højre og venstre side, ikke noget med bare at ta' to ens højtalere og stille dem ud i sidderne her:  En anden cool detalje: Der er gevind-huller bag på alle højtalerne, og afstanden passer faktisk til Vogel beslag (mon der foindes en standard for afstand mellem beslag huller?) - nu skal jeg bare forbi et byggemarked og finde nogle bolte der passer:  Den ene baghøjtaler stablet op på to af de gamle Tannoy Sensys:  Den anden baghøjtaler - det er nogle små sataner...  Bedre billeder følger som sagt når de er kommet rigtigt på plads...
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at blande mig i en fed tråd.. Men for fa...n hvor det ser mandehørms-agtigt ud. Sikker på det spille p... fedt. Du må have flinke naboer. Var en overgang lige ved at tro at du var blevet forført til stereo-verdenen for evigt-- men du tager bestemt stadig en gang snurrebasselyd alvorligt.  Fedt. Har sjældent set så musikvenligt et setup. (Og jo - der er "en" standard for beslag - Vesa har lavet følgende til "fri brug": VESA MIS-D (100x100, 75x75 mm) og VESA MIS-E (200x100 mm) Der er sikkert flere - de nævnte er dem der hyppigst bruges til fladskærme etc.)
Dog har deet for lav WAF til mig - har problemer nok med at overbevise konen om at en sub er nødvendigt.... men hun vil til gengæld heller ikke have en ægte full-range højtaler istedet.. det fylder altså bare noiget at nå under 30Hz. sådan er det - og du har taget det fede skridt at have både sub og vilde fronter.. og nu vilde hele-vejen-rundtére  Nå - videre ind og høre U-571 i DTS eller noget.. Eller "bare" noget SACD-musik i dine l**te-horn med tilbehør.(underdrivelse!  ) Cool tråd- må den vokse til evig tid -- eller noget! Jeg vender løbende tilbage med misundelse over vilje og evne til stadig udvikling  mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysan erla.
Tak for igår, det var super hyggeligt, var det så.
Kan sq godt forstå, du er glad for de nye små.
Som du selv nævnte, er der sket noget godt med sammenhængen, dels mellem højttalerne, og særligt ift. integrationen med subben. den lever ikke længere sit eget liv i den dybe ende, men mødes rent faktisk af de små bordopvaskemaskiner på en ret overbevisende facon.
Lyden fra films er, i mine ører, blevet mere rund, og samtidig med bedre detaljering end med de bette Tannoys i karrusel-mode.
Jeg kunne rent faktisk ikke direkte lokalisere baghøjttalerne, medmindre jeg sad og gloede ind i en af dem
Til nyligt ankomne i tråden kan jeg sige: I virkeligheden ser der slet ikke så kaotisk ud hjemme hos erla, som særligt dette billede måtte tyde på:

Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erla. Bryder lige ind igen i din fede tråd - må jeg stille et opklarende spørsgmål. Dine forskellige rør-bamser spiller muzik i stereo på dine ret velproportionerede tannoys med horn. Snurrerundt-lyden - hvad trækker så dem for tiden? Stadig den oprindelige receiver som forforstærker? Effekt? De er altså næsten helt nuttede, de nye M&K. Er det en gammel bette tanoy på væggen over fladskærmen? Den bruger du så ikke længere? Er de surround-M&K ens hele vejen rundt - og gør det ikke noget med fronten som "Ligger ned" mht. diskant-placering etc? Jeg spørger, da jeg selv bruger en "almindelig" højtaler som front, ikke en decideret centerhøjtaler. Den ligger også "på siden"men spiller for mig at se meget bedre end mange dedikerede fronter, og har god dynamik og dybde i forhold til samme. (Det er en "skrumpet" B&o Beovox s45 der har fået forkortet sit kabinet til 43 cm. så det passer i mit rack - højden (opr. bredden) var fin til at starte med -lur evt. min tråd.) Ellers kan jeg kun igen sige... fed tråd.  Det er faktisk denne tråd der fik mig lokket herind på Hifi4all i sin tid. Jeg har godt nok moret mig over den herlige og venskabelige tone der er "jer faste imellem".. også super at se at I mødes rigtigt, hjælper til, tester etc. Fedt. Også cool med den transformation dit setup har undergået - WOW. Ha - og se rart at se, at ma godt kan være uenige med visse audio-butikker og stadig komme ud med humøret og overskud i behold.  Det har jeg godt nok grinet over mangen en sen aftenstund. Tak for inspirationen - keep up the good work.. Rart at se en tråd kan leve længe og udvikle sit eget indre liv. Inderst inde er vi sikkert mange der misunder en hel bagvæg fyldt med rare, dyre sager. Og ja - så er man jo aldrig alene!  Mvh. Offcourse.
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |