Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Erla’s natmad - køleskabe og kummefrysere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Hej Erla.
Bryder lige ind igen i din fede tråd - må jeg stille et opklarende spørsgmål.

Jamen velkommen i tråden

Offcourse_dk26 skrev:

Dine forskellige rør-bamser spiller muzik i stereo på dine ret velproportionerede tannoys med horn.

Jeps - de små 300B rør (7 watt) trækker TAD-driverne / 1" horn. En Lectron JH-50 trækker Tannoy 15" erne.

Forforstærker er stadig Yamaha CX-1.

Offcourse_dk26 skrev:

Snurrerundt-lyden - hvad trækker så dem for tiden? Stadig den oprindelige receiver som forforstærker? Effekt?

Ja, det er stadig Pioneer VXS-1060 jeg bruger som forforstærker og en skovlfuld NAD 216 som effekter. M&K'erne kan dog ikke bi-ampes som Tannoy'erne kunne, så jeg har fået to i overskud der.

Overvejer at udskifte recieverenmed en Onkyo 905, men synes stadig den er lige dyr nok. Men i så fald ville jeg lade den trække højtalerne selv - tror den er kraftig nok i sig selv. Det ville jo også rydde betrageligt op...

Offcourse_dk26 skrev:

De er altså næsten helt nuttede, de nye M&K. Er det en gammel bette tanoy på væggen over fladskærmen? Den bruger du så ikke længere?

Ja, den er bare ikke blevet pillet ned endnu.

Offcourse_dk26 skrev:

Er de surround-M&K ens hele vejen rundt - og gør det ikke noget med fronten som "Ligger ned" mht. diskant-placering etc?

Jeg har stadig de to KEF dipole baghøjtalere, men ellers er det M&K hele hejen rundt.

Fronten er lavet til at ligge ned - diskanten i alle enheder er vinklet, så man kan ikke bare bytte rundt. Med andre ord, selvom fronterne og centeren alle 3 umiddelbart ligner hinanden, så er de ikke ens, men lavet til hver deres position. Præcis hori forskellen består, udover vinkling af diskanten og placering af logo på frontgrill, tør jeg ikke gå i detaljer med.

Offcourse_dk26 skrev:

Jeg spørger, da jeg selv bruger en "almindelig" højtaler som front, ikke en decideret centerhøjtaler. Den ligger også "på siden"men spiller for mig at se meget bedre end mange dedikerede fronter, og har god dynamik og dybde i forhold til samme. (Det er en "skrumpet" B&o Beovox s45 der har fået forkortet sit kabinet til 43 cm. så det passer i mit rack - højden (opr. bredden) var fin til at starte med -lur evt. min tråd.)

Jeg har skam været inde og lure i din tråd - synes det er imponerende hvad du har fået ud af det, og en meget original løsning med den center der!

Thumbs up

Jeg vil ikke kloge mig på hvor meget det betyder med en dedikeret center. Det jeg oplever som det vigtigste er, at klangkarakteren er ens fra højtaler til højtaler, så lyden ikke skifter karakter når den panoreres rundt.

Offcourse_dk26 skrev:

Ellers kan jeg kun igen sige... fed tråd.

Det er faktisk denne tråd der fik mig lokket herind på Hifi4all i sin tid.

Jamen dog - tak skal du ha'!

(og undskyld til Fruen, hvis jeg har medvirket til at lokke dig i fordærv)

Offcourse_dk26 skrev:

Jeg har godt nok moret mig over den herlige og venskabelige tone der er "jer faste imellem".. også super at se at I mødes rigtigt, hjælper til, tester etc. Fedt. Også cool med den transformation dit setup har undergået - WOW.

Ja, der er jo sket lidt med tiden. Og det er altid hyggeligt at mødes med de andre gnavpotter, og svine hinandens gear til

Offcourse_dk26 skrev:

Ha - og se rart at se, at ma godt kan være uenige med visse audio-butikker og stadig komme ud med humøret og overskud i behold. Det har jeg godt nok grinet over mangen en sen aftenstund.

Ja, det er jo nærmest tragikomisk

Offcourse_dk26 skrev:

Tak for inspirationen - keep up the good work.. Rart at se en tråd kan leve længe og udvikle sit eget indre liv. Inderst inde er vi sikkert mange der misunder en hel bagvæg fyldt med rare, dyre sager. Og ja - så er man jo aldrig alene!

Mvh. Offcourse.

Endnu en gang tak for de fine roser - jeg tror dog det er ved at være på tide jeg får muget ud i noget af alt det gamle skrammel... men nu må vi se...

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 September 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Så var Torben lige forbi med et watt-o-meter...

Lectron JH-50:

2 x Welborne 300B DRD SET:

Panasonic AX100:

Sony BVH-3100PS:

- det ku' jo alt sammen være meget værre ...

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

"spar-o-meter" 

Hvor meget strøm var det lige det blev fyret af på en aften en gang i tråden... kan ikke lige huske det, men sådan en gang tung lytning sluger da for et par kroner...

Men ja - egentligt ikke meget for de mange ting der spiller.. det er jo ikke småting de trækker

God vind (i håret når der spilles)- og tak for de mange svar

Offcourse

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 September 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Til nyligt ankomne i tråden kan jeg sige: I virkeligheden ser der slet ikke så kaotisk ud hjemme hos erla, som særligt dette billede måtte tyde på:

Ja ja ja... det er jo bare noget du siger, fordi du hellere vil fjolle rundt med et tøsebarn på Frederiksberg, end hjælpe en hifi-buddy med at bygge et møbel... det er takken, siger jeg bare!

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 27 September 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
brok skrev:

Til nyligt ankomne i tråden kan jeg sige: I virkeligheden ser der slet ikke så kaotisk ud hjemme hos erla, som særligt dette billede måtte tyde på:

Ja ja ja... det er jo bare noget du siger, fordi du hellere vil fjolle rundt med et tøsebarn på Frederiksberg, end hjælpe en hifi-buddy med at bygge et møbel... det er takken, siger jeg bare!

Du ved, at jeg gerne lægger både hænder og værktøj til dit nye møbel

Til gengæld er der visse modydelser, jeg foretrækker ikke at modtage som tak for mit, med garanti, beskedne bidrag

Pick a date, og vi henter de der klamme brædder i Silvan

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg lovede jo lidt nye billeder ved lejlighed... nu har jeg fået sat snurrerundterne op og ryddet lidt op i setupet - men mine evner med et mobilkamera lader stadig en del tilbage at ønske...

Nå - men jeg har fyret NAD'erne... ikke fordi de var dårlige, men var træt af at skulle tænde så mange apperater hele tiden, og så sparer jeg op til en opgradering af min SS-reciever, til en model der gerne skulle kunne trække skidtet og lyde ordentligt. Desuden kan M&K'erne ikke bi-ampes, så allerede der var der jo en stor besparelse i antallet af nødvendige effekter...

Anyway - den nye nye lineup:

Fronterne til stereo er stadig Tannoy SRM 15X til bunden og TAD2001 drivere m. læbehorn til toppen. Dem er der vist skrevet nok om, så videre i teksten...

Venstre front.

Højre front.

Center - meget intermistisk opsat på improviseret hylde... room for improvement!

Højre baghøjtaler...

Bag-centerhøjtalere....

Som baghøjtalere bruger jeg stadig KEF AV et-eler-andet.. (se tidligere i tråden) - de bør naturligvis udskiftes med M&K dipoler, men det bliver ikke liiiige nu - de spiller sådan set udemærket...

Venstre baghøjtaler...

Lidt pynt på vægene:

Verdens-bedste-plade-nogensine-overhovedet - EVER!
Er holdt op med at tælle hvor mange kopier af denne jeg har eller har haft - men det er to-cifret.. denne synes jeg er så flot, at den skulle i glas og ramme.

Og så er der jo dem her:

De fulgte med i den samling jeg købte, og synes det var synd de bare skulle stå gemt i reolen...

Nå - men lad os kigge lidt mere på anlægget:

Rack 1 overview

CD-spille: Rega Apollo - preamp: Yamaha CX-1

Pioneer 1016 SS-reciever, Pioneer 969 DVD, Pramid aktivt delefilter og Sony HDD

DVD, delefilter og HDD.

Delefilteret deler ved 1kHz mellem bund og horn.

Vi rykker videre:

Rack 2 - Grammofonpladeafspiller og M&K VX1250 sub

Min elskede grammofonpladeafspiller - den er sååå fed!

Rack 3:

Welborne 300B monoblokke og Lectron JH-50 x 2 - den nederste Lectron bruges ikke (men kan findes på KSB, hint hint).

Video rack:

DVCAM, leftover Riaa, Troels Örland limiter, Betacam, Video Hi8, Betamax og S-VHS.

Sony DVCAM

Betacam player

Video Hi8 og Betamax

JVC Super-VHS.

Det var alt jeg havde i denne omgang... stay tuned and stay heavy...

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hold da kæ... Erla..
Jow - det ser helt nydeligt og rydeligt ud - i betragtning af de mange hundrede kilo apparater du har stablet ind i dit "amfi-multi-teater".

Findes der overhovedet et format med respekt for sig selv du ikke kan afspille.. bortset fra optiske filmspoler .. i cinemascope...?!

Damn.. håber du har fornuftig guldkonstruktion under de racks.. ikke hoppe ved siden af dem!

Ja - jeg er måløs - et Mega-stereo-setup der er til at kysse.. på læberne..
Og så et nu opgraderet Surround-setup der sparker mås!

Tillykke..

Hvad med de gamle "køletårne" af effekter.. kommer de også på KSB sammen med rørbamsen?

God vind med det hele - det er ved at være totalt vild og fedt..
og elsker stadig den "tone" der er bland jeg gamle hovedløse røvere her i tråden

Hej herfra

Offcourse

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Heeey erla-mand

For hulan da, den der Betamax-maskine er fælt lækker

Hvornår var det lige, vi skulle i Silvan efter deder køkkenlåger, så du kan få et sammenhængende rack på 4,5 meters længde, og 7-8 hylder i højden?

Mvh

Brok - som beklager sin lidet aktive deltagelse på hifi4al for tiden

PS: Nu tømme du ikke stuen helt på næste fredag, vel?

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Det ser sku godt ud Erla! og det lyder jo sikkert mega nice!

men hvad er alt det der sony-geil du har fået anskaffet dig? (CAM-et-eller-andet?)

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Lidt pynt på vægene:

Verdens-bedste-plade-nogensine-overhovedet - EVER!
Er holdt op med at tælle hvor mange kopier af denne jeg har eller har haft - men det er to-cifret.. denne synes jeg er så flot, at den skulle i glas og ramme.

hej erla, godt at se du er glad for pladen. den pyntede også her hjemme, men jeg kunne ikke nænne at spille den så nu har jeg bare en almindelig "kedelig" version

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Hold da kæ... Erla..
Jow - det ser helt nydeligt og rydeligt ud - i betragtning af de mange hundrede kilo apparater du har stablet ind i dit "amfi-multi-teater".
Tak tak

Offcourse_dk26 skrev:
Findes der overhovedet et format med respekt for sig selv du ikke kan afspille.. bortset fra optiske filmspoler .. i cinemascope...?!
Ja, jeg mangler en U-matic high/low band maskine

Heldigvis har jeg ikke mange bånd i det format, nok under 100...

Offcourse_dk26 skrev:
Hvad med de gamle "køletårne" af effekter.. kommer de også på KSB sammen med rørbamsen?

Søg og du skal finde

/erla

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:

men hvad er alt det der sony-geil du har fået anskaffet dig? (CAM-et-eller-andet?)

Tak tak - ja, de eneste der seriøst har klaget over lyden, er stadig overboen...

DVCAM er et digitalt broadcast format. Båndene (kassetterne) er samme type som DV til hjemmebrug, men den professionelle version har en indbygget chip, hvor man kan lagre forskellige metadata om ens optagelser (tid for optagelse, initialer på fotograf, GPS-koordinater m.m.).

DVCAM kører med højere samplefrekvens en konsum DV, men fordelen ved det fælles kassetteformat er, at står man i marken og løber tør for bånd, kan man købe et i den nærmeste radio- eller fotoforretning, og så bare optage i lidt lavere kvalitet. Med andre broadcast formater (f.eks. Betacam og XDCam) er man lost hvis man løber tør, da båndene kun forhandles hos leverandører af broadcast udstyr.

/erla

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
mathias 2 skrev:

Tak tak - ja, de eneste der seriøst har klaget over lyden, er stadig overboen...

DVCAM er et digitalt broadcast format. Båndene (kassetterne) er samme type som DV til hjemmebrug, men den professionelle version har en indbygget chip, hvor man kan lagre forskellige metadata om ens optagelser (tid for optagelse, initialer på fotograf, GPS-koordinater m.m.).

DVCAM kører med højere samplefrekvens en konsum DV, men fordelen ved det fælles kassetteformat er, at står man i marken og løber tør for bånd, kan man købe et i den nærmeste radio- eller fotoforretning, og så bare optage i lidt lavere kvalitet. Med andre broadcast formater (f.eks. Betacam og XDCam) er man lost hvis man løber tør, da båndene kun forhandles hos leverandører af broadcast udstyr.

/erla

spændende... men altså, kassettebånd(?), er det noget man burde gøre i? troede det var rimeligt yt?(men det troede jeg selvfølgelig også om pladespillere for et par år siden)

og VHS-maskine? burde den ryge på losseren? (undskyld mig, men jeg kan bare ikke se nogle fordele i en VHS)

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
erla skrev:
mathias 2 skrev:

/erla

spændende... men altså, kassettebånd(?), er det noget man burde gøre i? troede det var rimeligt yt?(men det troede jeg selvfølgelig også om pladespillere for et par år siden)

og VHS-maskine? burde den ryge på losseren? (undskyld mig, men jeg kan bare ikke se nogle fordele i en VHS)

Hehe - selvom DVCAM bliver optaget på et magnetbånd i en kassette, så er det et digitalt signal den optager og lagrer

Mht. VHS (og Betacam og Betamax og video Hi8 og 1") - så optager jeg ikke længere på nogle af de formater, men bruger udelukkende maskinerne til overspilning til digitalt format, af gamle optagelser.

/erla

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Dine nye læber - var de i den nuværende farve fra starten? og var det så kun de første du havde der var lyse? De nye er vildt flotte.

Hvorfor ser man sådan nogen kysse læber så sjældent på færdige Ht´er??

God vind med hele samlingen

Offcourse

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 November 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

hej erla, skal du ikke snart have nye højtalere?

jeg har fundet et par der sikkert falder i din smag

obs. manden på billedet er efter sigende ikke dværg

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror da mere der skal være stil og detaljer alá Muon fra Kef:

Den er da for vild... men sikken en pris.
Den passer godt nok heller ikke i farven .. men den er STOR.
Og så tror jeg den nærmer sig dine L***-horn i lyden..

(Prøver at sige, at der skal noget til efterhånden!! hvis I der har lyttet ikke alle er fulde af løgn og lytter med den gale ende!?)
(Og den slags kommentarer har tråden her jo folk til - "proff"-folk endda.. utroligt!)

Godt nok svært at se hvad du snart kan ønske dig mere, ud over retro-gear.
Er du ikke ved at have nået det der "fælles-høje" niveau, hvor en opgradering koster "det blege" fordi alt snart er Top-notch?... Måske dine HT-kabler?.. ellers er det "store" ting der skal til for at levere bedre musik til dion smag.. som jo er stor og bred.. og dyb også!

Mange misundelige hilsner
Offcourse

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt i Casa Erla igen... de store kummefrysere er blevet solgt, så jeg nu kun har de bette køleskabe... meeen, de gør det nu også fint - og der er nye endnu mindremonitorer på vej, fordi de er for fede!

Derudover har jeg nu fået anskaffet en kassettespille!

Se bare hvilken guddommelig optagelse der sidder i spillen på billedet herunder - har ikke hørt det bånd i årtier, og det fortjener jo en afspiller i en vis klasse... ergo måtte jeg ud og ha' en Studer A721 - den er nice!

Nå - billeder:

For interesserede findes en gammel anmeldelse her.

/erla

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hold da fest en bånd-salat-feinsmecker-meister :-)
Det er sku da den vildeste båndfræser jeg nogen sinde har set.
Utroligt det nogensinde er lykkedes at lave en walkman !!

Fedt med retro-grej i den seriøse kategori - hvortil alt dit udstyr må siges at høre -
Respekt.

Mvh. Offcourse

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hehehe, man kan da kun have enorm respekt for sådan en monster-kasse der!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes