| Forfatter |
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej erla
super maskine ps. også tillykke med dit TINTIN-bånd 
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erla Det er alt for vildt det setup der  Respekt for så store kasser  Nårh ja- så giver kummefrysere lige lidt mere mening  MVH Roky
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
evox skrev:
Hej erla
super maskine ps. også tillykke med dit TINTIN-bånd 
mvh Hans |
|
|
Hej Hans, Ja, "den gamle" tournesol BobGoldenbaum som Tintin er jo uovertruffent! Der slags er ubetaleligt at få mulighed for at lægge øre til igen :-) /erla
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Hej Erla
Det er alt for vildt det setup der
Respekt for så store kasser Nårh ja- så giver kummefrysere lige lidt mere mening
MVH Roky
|
|
|
Takker :-) Men kummefryserne er jo ude nu... det samme er NAD'erne.... hmm... burde nok overveje en ny overskrift til min tråd - forslag modtages med tak:-) /erla
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der endnu en retro-optage/afspiller til huse! Denne gang en videobåndmaskine til U-matic - alle 3 typer  Mine damer og herrer - Sony VO 9600:       Og hvad spiller man så på sådan en svend ? U-matic broadcast master tape:  Ude af kassetten og størrelsesforhold:  Og hvad er så det for nogle mærkelige bånd? U-matic blev brugt som broadcast optage medie i marken, op til starten af halvfemserne. Der er tale om 3/4" bånd - her en sammenligning af båndtyper - fra venste til højre; VHS 1/2" - U-matic 3/4" - 1" C spolebånd:  Og hvad har man så på sådan nogle antikverede bånd? Gammelt guld! Intet mindre:  - nå, det var alt fra retro-fabrikken i denne omgang... /erla
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det da vist nok snart på tide at bygge til, hva', erla
Fed båndspille, den glæder jeg mig til at se METALFABRIKKEN på
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|

MF ?? er det et vi skal se mere til .. jeg har stadig abstinenser af mangel på metalfabrikken .. den første er altid gratis, og de næste bliver dyre. I NEED MORE!! 
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok og witzel: Ja, nu kan jeg spille alle de ældste MF'er. METALFABRIKKEN: Det hårdeste fjernsyn du ka' ta'!  Vi satser på - med tiden - at få lagt det hele ud på nettet, men det ligger ikke lige om hjørnet. Første forudsætning er dog, at kunne afspille de gamle bånd og nu har jeg endelig afspillere til alle formater vi har produceret i. /erla
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den største respekt for dit setup!
Det er så fedt at se at man tager udstyr ind som ikke nødvendigvis rangere højt på waf skalaen men lydsiden er nok helt i top.
Jeg er meget vilde med dine Tannoy, de ser så potente og vilde ud! Hvorfor skulle de frysebokse videre?
Det skal lige siges at jeg aldrig har hørt Tannoy men jeg kører med 12" (Tandberg SM  ) herhjemme og det lyder vildt, så det må være endnu vildere med 15"!! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Vi satser på - med tiden - at få lagt det hele ud på nettet, men det ligger ikke lige om hjørnet. Første forudsætning er dog, at kunne afspille de gamle bånd og nu har jeg endelig afspillere til alle formater vi har produceret i.
|
|
|
Det vil jeg se frem til.. Så skal jeg med glæde melde mig som abbonnent!!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metalfabrikken lever!
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Jeg har den største respekt for dit setup!
Det er så fedt at se at man tager udstyr ind som ikke nødvendigvis rangere højt på waf skalaen men lydsiden er nok helt i top.
|
|
|
Takker mange gange  Jeg har været i den heldige situation de sidste par år, at jeg har haft mulighed for at prøve en del ting og sager, og vil mene jeg har været ret vidt omkring. Det har været ensjov rejse med meget mærkeligt gear ind og ud af døren. Jeg er nu ved at ha' "løbet hornene af mig" - hvis man kan bruge den vending i denne sammenhæng, og synes jeg har fået indkredset hvor mit ideelle snit mellem pris, ydelse og ikke mindst praktisk mulighed for placering og herunder den frygtede WAF ligger. Men man holder vel aldrig helt op med at lege
Mashuro skrev:
Jeg er meget vilde med dine Tannoy, de ser så potente og vilde ud! Hvorfor skulle de frysebokse videre?
|
|
|
De var simpelthen for store til mit rum. Det er samme enheder der sidder i de "små" DC6000, som jeg har beholdt. Men det større kabinet i SRM'erne tilførte alt for meget bas og gav mere bulder end vellyd i mit rum. Og så er de små køleskabe bare nemmere at placere...
Mashuro skrev:
Det skal lige siges at jeg aldrig har hørt Tannoy men jeg kører med 12" (Tandberg SM ) herhjemme og det lyder vildt, så det må være endnu vildere med 15"!!  |
|
|
Rigtige mænd har mindst 12"  Jeg har i sidste uge købt et sæt JBL 4412 med 12" bas. De lyder også helt suverænt, faktisk så godt, at jeg overvejer endnu en nedgradering... meeen, lad os nu se... Har aldrig hørt Tandberg's studio monitors, men kan ikke forestille mig andetend at de lyder godt. De er jo også fra den tid, hvor man primært lavede hifi udstyr for at formidle god lyd, og ikke brugte energien på at skabe skulpturelt boliginventar, der som en bi-ting også kan gengive lyd... sådan som jeg har på fornemmelsen at mange producenter gør idag. /erla
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må liige lade et ord falde når MF kommer på WWW... der er sku´ meget guld i den pose - for at sige det på den måde!  Der var en gang en hjemmeside.. men den er da vist væk i disse år! Det er jo ikke det samme længere, så lidt retro-lirens fra dengag håret var længere end det er nu kunne være fedt.. Rock On...  Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Rigtige mænd har mindst 12" Jeg har i sidste uge købt et sæt JBL 4412 med 12" bas. De lyder også helt suverænt, faktisk så godt, at jeg overvejer endnu en nedgradering... meeen, lad os nu se...Har aldrig hørt Tandberg's studio monitors, men kan ikke forestille mig andetend at de lyder godt. /erla |
|
|
Rigtige mænd HAR nemlig mindst 12"  Jeg har hørt et sæt JBL ,mener der sad en 12" i, hjemme hos seansmiller som lød rigtigt godt. Synergien skal dog være tilstede- de blev parret med en Sansui kraftkarl.
Tandberg studie monitor er jo lukket og det gør altså en forskel i hvordan de skal tøjles. Min erfaring siger mig at HT med basrefleks skal altså have lidt mere power for at lyde rigtigt.
Desuden stiller den konstruktion også flere krav til placeringen.
Jeg kan snildt forestille mig at de store kabinetter i SRMerne har gjort det endnu sværere. Hvor stort er dit lytterum egentlig?
Ejerglæden ved sådanne kasser kan der dog ikke rykkes ved !
Spændende hvis du vælger at bruge JBL i dit system - skal Tannoy så ud?! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Du må liige lade et ord falde når MF kommer på WWW... der er sku´ meget guld i den pose - for at sige det på den måde!  Der var en gang en hjemmeside.. men den er da vist væk i disse år!
|
|
|
Stay tuned: www.metalfabrikken.dk  - okay, der er ikke meget at se endnu... meeen, det kommer. /erla
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå for søren! Så er Poul halvpis på banen igen! Citat: Lytning foregår efterhånden kun på nettet eller
under Tupperware-lignende seancer. Folks evner til selvbedrag er
alligevel så stort, at det ingen mening giver at tilbyde bedre
produkter. For eksempel har vor gamle ven Erla netop solgt sine gamle
Tannoy SRM 15, fordi de spillede for meget bas til fordel for de mindre
Tannoy DC 6000. De objektive kendsgerninger i denne sag er, at ingen af
disse højttalere spiller nogen rimelig bas under 50 hz og at DC 6000
endda er forsynet med et af de ringeste filtre i Tannoys historie (det
siger en hel del) med en delefrekvens på 1.6 khz. INGEN ved deres fulde
fem kan finde på at lægge delefrekvensen mellem en 15-tommers
membranhøjttaler og en 1-tommes diskantdriver i ørets mest følsomme
område og hvis man synes den lyder bedre end SRM 15 (med den gammeldags
delefrekvens på 1 khz) er man simpelthen totalt døv eller dum eller
snarere begge dele. Så kan det hele være lige meget og det er det så. Citat slut.
Kilde: http://www.poulsaudiobutik.dk/
Tsk, tsk, tsk... for det første, så deler jeg faktisk ved 1Khz, for det andet, så er mit rum ikke ret stort, hvorfor der ikke skal meget til, før det hele sættes i svingninger, og overboerne kommer rendende.
For det tredie, så ligger jeg mere vægt på hvad jeg selv oplever med mine ører i min stue, en hvad en gammel mavesur mand i det mørke jylland har af teorier om god lyd og mine mentale evner iøvrigt. Dog siger det efter min mening en del om hans egen mentale kapacitet, at han føler sig kaldet til, igen og igen, at forsøge og nedgøre alle der ikke er kunder hos ham, uden at ha' noget som helst kendskab til hvordan deres anlæg lyder. Men sådan er det jo; små hjerner, små glæder.
Og om ikke andet skal Poul da ha' tak, for at ha' givet mig et godt grin denne søndag aften. Man kan jo ikke andet, og da slet ikke ta' ham seriøst...
/erla
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans, haha - ja, op til flere har gjort mig opmærksom på dem.. meen... njah.. tror der skal mere end en omrokering til - tror sgu ikke de kan komme ind af døren og igennem min lille gang ind i stuen - så jeg må nok lade dem fare :-( Men fede er de...
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - så har jeg jo gået og samlet et lille alternativt anlæg sammen... det er jo ikke noget problem at bruge spidsen af en jetjager på gear og få noget der lyder hæderligt ud af det... næ.. jeg synes det kunne være sjovt at sammensætte et anlæg der for færrest mulige kroner lyder bedst muligt - så det har været udfordringen på det sidste. Dertil kommer, at jeg har lånt en klemmebox... den er dælme sjov :-) Måske ikke den vildeste hifi-gengivelse, men absolut hæderlig, og så er den bare så hamrende brugervenlig, at man hører meget mere musik end man ellers ville ha' gjort - det er jo bare et par tryk og så spiller det. Desuden giver random funktionen mulighed for at genopdage alle de numre man ellers plejer at springe over - og er de virkelig så dårlige som man huskede, så er det bare at trykker skip... Nå - billeder... Har købt et sæt JBL 4412A - har placeret dem i rigtig "nærfeltsmonitor"-afstand fra mit skrivebord, og trækker dem med en NAD 3020. "Monster Heaed-Fi" :-)  Oversigt  Squeezebox 2 venligst udlånt af Ridder Torben       Puha - det tager tid at rippe alle CD'erne... der må noget styrkende til undervejs...  Jaja - rod og ledninger og dårligt lys og stuff... men det lyder sgu' meget fedt i den varme stol :-) /erla
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæhæ, så er spisebordet da for alvor okkuperet til andre gøremål, hva'?
Er det HELE cd-samlingen, du er ved at rippe?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |